Z2.2SE olieverbruik 3 liter op 4000km

Technische hulp. (Technical help). Beschrijf hier het probleem dat je met je auto hebt om door forumleden geholpen te worden met de oplossing.
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11177
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Re: Z2.2SE olieverbruik 3 liter op 4000km

Bericht door Laagvlieger »

Ik zou het gewoon origineel laten.
Dan heb je de minste problemen.
Maar zaak is uit te gaan vogelen waar het verbruik precies weg komt. Zuigerveren, klepseals, niet goed werkende carterventilatie......
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Gebruikersavatar
Walter
forum-gebruiker
Berichten: 95
Lid geworden op: 14 aug 2003 22:50
Locatie: Waalre

Re: Z2.2SE olieverbruik 3 liter op 4000km

Bericht door Walter »

Niet goed werkende carterventilatie is waar deze 2.2 allemaal last van hebben vandaar de aanpassing van Cliff. Wellicht helpt 10w40 ook een beetje ipv 5 w40.
Gebruikersavatar
Walter
forum-gebruiker
Berichten: 95
Lid geworden op: 14 aug 2003 22:50
Locatie: Waalre

Re: Z2.2SE olieverbruik 3 liter op 4000km

Bericht door Walter »

Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11177
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Re: Z2.2SE olieverbruik 3 liter op 4000km

Bericht door Laagvlieger »

Als de carterventilatie niet goed werkt moet je dat repareren. ipv truukjes om het defect te omzeilen.
Het linkje werkt overigens niet. Maar hoogstwaarschijnlijk is het membraam dan gescheurd van de carterventilatie. Die zou ik eerst controleren en indien defect vervangen.
Het systeem heeft af fabriek gewoon goed gewerkt. In de loop der tijd zal het membraam scheuren en zodoende de carterdruk niet meer goed kunnen regelen. Dat verklaart ook het blauwe roken bij het wegrijden na een poos stationair draaien (lage spruitstukdruk).
Ik heb verscheiden Z22SE's in onderhoud. Ook met aardige km's op de klok maar olieverbruik.....nee niet noemenswaardig. Dus er is gewoon iets kapot bij jou. Begin bij het carterventilatiemembraam.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
pascal1109
Moderator
Moderator
Berichten: 7839
Lid geworden op: 01 nov 2006 21:09
Auto('s): 1994 Opel Astra GSi 16v
Locatie: Brabant

Re: Z2.2SE olieverbruik 3 liter op 4000km

Bericht door pascal1109 »

Link gefixt :clown:
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
______________________________________

:opel: With great power...comes great responsibility :opel:
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11177
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Re: Z2.2SE olieverbruik 3 liter op 4000km

Bericht door Laagvlieger »

Photobucket heeft inmiddels bijna faillisement aangevraagd denk ik.... :mrgreen:
Maar weet niet goed wat hij aanpast. Mijn advies is in elk geval dat niet te doen.
Sowieso is het carter tegenwoordig een onderdeel van het inlaatspruitstuk en die drukken komen best nauw wil het goed werken.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Plaats reactie