RedBill's GSi - The Complete Story (Update 12-04-'22)
- Vincent_R
- Donateur 2013
- Berichten: 1395
- Lid geworden op: 18 mei 2012 19:40
- Auto('s): Opel Astra F cabrio
Re: RedBill's GSi - The Complete Story (Update 04-05-'15)
OEM onderdelen worden schaars en daardoor prijzig inderdaad.
Tof om te lezen dat je wel voor een origineel onderdeel hebt gekozen, dat maakt het verschil!
Tof om te lezen dat je wel voor een origineel onderdeel hebt gekozen, dat maakt het verschil!
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9318
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: RedBill's GSi - The Complete Story (Update 04-05-'15)
Hehe, geluk bij een ongeluk, hij bleek niet meer leverbaar bij de shop waar ik het eerst had gekocht, dus nu snel deze gekocht...RedBill schreef:Scheiße, had ik die maar eerder gezien...pascal1109 schreef:Ik kwam deze gisteren toevallig nog tegen:
http://www.ebay.de/itm/Original-GM-Ends ... 1977335353" onclick="window.open(this.href);return false;
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9318
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: RedBill's GSi - The Complete Story (Update 04-05-'15)
Vandaag maar eventjes tijd maken voor een update.
Zoals ik eerder al schreef zijn we afgelopen april verhuisd naar ons nieuwe huis. Een hoekhuis uit 1977 met een leuk perceel, zeker voor een "gewone" woonwijk. Ook de GSi heeft nu eindelijk zijn eigen onderdak, hoewel er als alles goed gaat ooit nog een volledig dichte stalling (lees: garage) op deze plek voor hem moet verrijzen.
Omdat de GSi nog bijna dagelijks rijd is er natuurlijk ook onderhoud nodig. De elektrische problemen zijn met het vervangen van het contactblokje gelukkig opgelost. Wel is de einddemper weer op dezelfde plek als de vorige keer afgescheurd. Kennelijk heb ik toch nog wat werk te doen in het afstellen van de ophangpunten van de einddemper. De demper hangt nu namelijk ten opzichte van de pijp van de middendemper onder spanning. Dat is de enige verklaring voor het nu al twee keer op deze plek op deze wijze afscheuren.
De originele vervangingsdempers van Opel zijn nieuw al helemaal niet meer te krijgen. Zou dat wel het geval zijn geweest dan betaal je 480 euro excl. BTW. Gelukkig wees Pascal me op een advertentie op E-Bay, waar ik gretig gebruik van heb gemaakt. Uiteindelijk kostte die me 90 euro inclusief verzendkosten. Heeft 9 dagen onder een GSi gezeten, toen de eigenaar em verving door een andere einddemper. Netjes opgestuurd uit Slowakije.
Zit een klein puntje werk aan, er is een beetje lak vanaf bij één van de eindpijpen. Maar dat fix ik wel. Extra mooi: het betreft een echte Leistriz demper. Ik denk overigens dat dit alleen bij Laagvlieger een belletje laat rinkelen. Mochten er nog meer mensen in de enige echte OEM demper van de Astra C20XE geïnteresseerd zijn: Hier is er nog één te koop.
De mijne:
Verder zal het werk in het huis nog even hoger op de actielijst staan dan werk aan de GSi... Maar dat gaat ook ooit weer goed komen.
Zoals ik eerder al schreef zijn we afgelopen april verhuisd naar ons nieuwe huis. Een hoekhuis uit 1977 met een leuk perceel, zeker voor een "gewone" woonwijk. Ook de GSi heeft nu eindelijk zijn eigen onderdak, hoewel er als alles goed gaat ooit nog een volledig dichte stalling (lees: garage) op deze plek voor hem moet verrijzen.
Omdat de GSi nog bijna dagelijks rijd is er natuurlijk ook onderhoud nodig. De elektrische problemen zijn met het vervangen van het contactblokje gelukkig opgelost. Wel is de einddemper weer op dezelfde plek als de vorige keer afgescheurd. Kennelijk heb ik toch nog wat werk te doen in het afstellen van de ophangpunten van de einddemper. De demper hangt nu namelijk ten opzichte van de pijp van de middendemper onder spanning. Dat is de enige verklaring voor het nu al twee keer op deze plek op deze wijze afscheuren.
De originele vervangingsdempers van Opel zijn nieuw al helemaal niet meer te krijgen. Zou dat wel het geval zijn geweest dan betaal je 480 euro excl. BTW. Gelukkig wees Pascal me op een advertentie op E-Bay, waar ik gretig gebruik van heb gemaakt. Uiteindelijk kostte die me 90 euro inclusief verzendkosten. Heeft 9 dagen onder een GSi gezeten, toen de eigenaar em verving door een andere einddemper. Netjes opgestuurd uit Slowakije.
Zit een klein puntje werk aan, er is een beetje lak vanaf bij één van de eindpijpen. Maar dat fix ik wel. Extra mooi: het betreft een echte Leistriz demper. Ik denk overigens dat dit alleen bij Laagvlieger een belletje laat rinkelen. Mochten er nog meer mensen in de enige echte OEM demper van de Astra C20XE geïnteresseerd zijn: Hier is er nog één te koop.
De mijne:
Verder zal het werk in het huis nog even hoger op de actielijst staan dan werk aan de GSi... Maar dat gaat ook ooit weer goed komen.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
- astra-gsi-666
- forum-gebruiker
- Berichten: 3081
- Lid geworden op: 05 jan 2012 23:22
- Auto('s): OPEL ASTRA GSI F1 1993 en astra gt 2.0I F1 1993,OPEL KADETT GT16V E1 1985(R.I.P.),OPEL VECTR B1 CDX 1998 (EX)
- Locatie: sittard zuid limburg
Re: RedBill's GSi - The Complete Story (Update 12-06-'16)
dit zegt me wel iets, .
danny gsi 666
danny gsi 666
- Vincent_R
- Donateur 2013
- Berichten: 1395
- Lid geworden op: 18 mei 2012 19:40
- Auto('s): Opel Astra F cabrio
Re: RedBill's GSi - The Complete Story (Update 12-06-'16)
Alsnog gefeliciteerd met de aankoop van jullie nieuwe huis!
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
Re: RedBill's GSi - The Complete Story (Update 12-06-'16)
Jaaaa Leistritz! Met de omgevouwen beter afgewerkte eindpijpen.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
- AlexAstra
- Oud-Clublid
- Berichten: 1287
- Lid geworden op: 07 aug 2011 15:43
- Auto('s): Hobby: Astra GSI 2.0 16v Daily: Vectra C 2.2 GTS
- Locatie: Rotterdam
Re: RedBill's GSi - The Complete Story (Update 12-06-'16)
Gefeliciteerd met jullie nieuwe huis,
en gaaf dat je beschikking tot een carport hebt, mooi plekkie voor de Astra
Verder mooie demper
en gaaf dat je beschikking tot een carport hebt, mooi plekkie voor de Astra
Verder mooie demper
- Astrid_fahrer
- forum-gebruiker
- Berichten: 1336
- Lid geworden op: 22 jul 2005 20:19
- Locatie: Elst (Gld)
Re: RedBill's GSi - The Complete Story (Update 12-06-'16)
Gefeliciteerd met jullie huis. Carpoort is al een mooi begin maar een garage zeker nog mooier voor de toekomst.
Woon je nog in Ede? of inmiddels een andere woonplaats?
Er staat nu nog exact zo'n middendemper op de Duitse Ebay. Prijs: slechts 250 euro's!
http://www.ebay.de/itm/Opel-Astra-F-C20 ... SwCQNWeCmP
Woon je nog in Ede? of inmiddels een andere woonplaats?
Er staat nu nog exact zo'n middendemper op de Duitse Ebay. Prijs: slechts 250 euro's!
http://www.ebay.de/itm/Opel-Astra-F-C20 ... SwCQNWeCmP
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9318
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: RedBill's GSi - The Complete Story (Update 12-06-'16)
Nog steeds n Ede, maar dan +/- 2 kilometer buiten het centrum, i.p.v. in het centrum.Astrid_fahrer schreef:Gefeliciteerd met jullie huis. Carpoort is al een mooi begin maar een garage zeker nog mooier voor de toekomst.
Woon je nog in Ede? of inmiddels een andere woonplaats?
250 euro is geen rare prijs hoor... Zeker niet aangezien het een nieuw onderdeel is... Ik denk dat ie dat 10 jaar geleden bij de dealer minstens net zoveel kostte.Astrid_fahrer schreef:Er staat nu nog exact zo'n middendemper op de Duitse Ebay. Prijs: slechts 250 euro's!
http://www.ebay.de/itm/Opel-Astra-F-C20 ... SwCQNWeCmP
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
- Astrid_fahrer
- forum-gebruiker
- Berichten: 1336
- Lid geworden op: 22 jul 2005 20:19
- Locatie: Elst (Gld)
Re: RedBill's GSi - The Complete Story (Update 12-06-'16)
Vanmorgen deze GSi gespot in de bocht bij de McDonalds Duiven met een lekker tempo er in
Misschien iets te laat bij de Liander vestiging?
Ik kon met mijn GSI er helaas niet achteraan ivm mijn te lage tempo
Misschien iets te laat bij de Liander vestiging?
Ik kon met mijn GSI er helaas niet achteraan ivm mijn te lage tempo
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9318
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: RedBill's GSi - The Complete Story (Update 12-06-'16)
Ik zie je inderdaad regelmatig rijden met je station. Meestal zit ik dan in mijn leasebak... (blauwe Astra J Sports Tourer).
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9318
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: RedBill's GSi - The Complete Story (Update 12-06-'16)
Vorige week zondag even bij Stefan (Mr. F) langsgereden om wat interieurdelen die ik lang geleden gekocht had bij hem op te halen. (Ik was al in Zeeland, dus de reis viel mee).
Vandaag een groot deel van mijn ontsteking maar vervangen. Reden: auto liep nog steeds bij vochtig weer af en toe op 3 cilinders. Vind vrouwlief niet relaxed als ze met 2 kinderen in de auto op een druk kruispunt stil komt te staan. Dus vervangen:
Verdeelkap, bougiekabels en bougies, met alleen maar kwaliteitsspul.
Beru bougiekabels
Originele Bosch verdelerkap van de C20XE
Originele Bosch Platinum bougies
FR7 Bougies, zoals origineel. Maar die levert de dealer niet meer. Voor Bosch onderdelen ga ik tegenwoordig altijd naar een Bosch Carservice garage hier in de buurt.
Nu afwachten of hij het goed blijft doen bij vochtig weer. Ik had zelf in ieder geval het gevoel dat met deze setup er alweer meer vermogen beschikbaar was dan wanneer hij bij de vorige setup gewoon op 4 cilinders liep. Ik heb er een jaar bougies met twee polen in gehad, maar had daarover eerder al een keer gelezen dat dat voor de C20XE niet echt een aanrader is.
Vandaag een groot deel van mijn ontsteking maar vervangen. Reden: auto liep nog steeds bij vochtig weer af en toe op 3 cilinders. Vind vrouwlief niet relaxed als ze met 2 kinderen in de auto op een druk kruispunt stil komt te staan. Dus vervangen:
Verdeelkap, bougiekabels en bougies, met alleen maar kwaliteitsspul.
Beru bougiekabels
Originele Bosch verdelerkap van de C20XE
Originele Bosch Platinum bougies
FR7 Bougies, zoals origineel. Maar die levert de dealer niet meer. Voor Bosch onderdelen ga ik tegenwoordig altijd naar een Bosch Carservice garage hier in de buurt.
Nu afwachten of hij het goed blijft doen bij vochtig weer. Ik had zelf in ieder geval het gevoel dat met deze setup er alweer meer vermogen beschikbaar was dan wanneer hij bij de vorige setup gewoon op 4 cilinders liep. Ik heb er een jaar bougies met twee polen in gehad, maar had daarover eerder al een keer gelezen dat dat voor de C20XE niet echt een aanrader is.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
- Erwin_dude
- Oud-Clublid
- Berichten: 2698
- Lid geworden op: 13 mei 2008 20:28
- Locatie: Coevorden
Re: RedBill's GSi - The Complete Story (Update 12-06-'16)
Weer lekker bezig
-
-
You can run , but you can't Hide
Alpine Promo Team™
3.0 v6 Promoteam
Alpine Promo Team™
3.0 v6 Promoteam
-
- Moderator
- Berichten: 7839
- Lid geworden op: 01 nov 2006 21:09
- Auto('s): 1994 Opel Astra GSi 16v
- Locatie: Brabant
Re: RedBill's GSi - The Complete Story (Update 12-06-'16)
Simpel doch doeltreffend onderhoud.
Is sowieso een goede actie
Is sowieso een goede actie
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
______________________________________
With great power...comes great responsibility
______________________________________
With great power...comes great responsibility
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
Re: RedBill's GSi - The Complete Story (Update 12-06-'16)
keep them rolling !
- Ray
- forum-gebruiker
- Berichten: 415
- Lid geworden op: 25 jul 2008 19:34
- Auto('s): Kadett C Caravan 3.0 V6
- Locatie: Waalwijk
Re: RedBill's GSi - The Complete Story (Update 12-06-'16)
Goed bezig, WJ!
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9318
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: RedBill's GSi - The Complete Story (Update 12-06-'16)
GSi eind vorig jaar mooi weer door de keuring heen, gelijk de distributieriem en waterpomp vervangen. Was alweer 5 jaar geleden. Gaat hard, die tijd.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
Re: RedBill's GSi - The Complete Story (Update 12-06-'16)
Goed man !RedBill schreef:GSi eind vorig jaar mooi weer door de keuring heen, gelijk de distributieriem en waterpomp vervangen. Was alweer 5 jaar geleden. Gaat hard, die tijd.
Wat heeft jou blok inmiddels gelopen ?
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9318
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: RedBill's GSi - The Complete Story (Update 12-06-'16)
Teller staat nu op 427.000 kilometer. Met de omkeuring bij de RDW was dat nog 298.000, en toen had ik denk ik iets van 10.000 met dit blok gereden. Totaal dus met dit blok nu 139.000 kilometer.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
Re: RedBill's GSi - The Complete Story (Update 12-06-'16)
Doe je goed !
Hou vol.
4Ton is mogelijk met een c20xe. Heeft mijn broer (Blackjack) inmiddels al bereikt
Hou vol.
4Ton is mogelijk met een c20xe. Heeft mijn broer (Blackjack) inmiddels al bereikt
- Black jack
- Oud-Clublid
- Berichten: 207
- Lid geworden op: 04 jan 2004 21:33
- Locatie: Brabant
- Contacteer:
Re: RedBill's GSi - The Complete Story (Update 12-06-'16)
Inmiddels al weer ruim overschreden...die 4
ton.
Van mij mag ie nog 4 ton.
ton.
Van mij mag ie nog 4 ton.
If you always do what you always did....you always get what you always got!!
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9318
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: RedBill's GSi - The Complete Story (Update 12-06-'16)
Toch mooi, GSi's met 400k+ op de klok. Ik weet dat de C18XE van Haaje ook al ruim daar overheen was, maar helaas is hij hier helemaal niet meer actief. Volgens mij heeft hij zijn GSi nog wel.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
- Mikeopel
- Oud-Clublid
- Berichten: 2451
- Lid geworden op: 31 jan 2011 12:49
- Auto('s): gsi x20xev to G.M
- Locatie: Assen, en Pijnacker
Re: RedBill's GSi - The Complete Story (Update 06-01-'17)
Still running I see. Lekker bezig Redbill!!
Spelling- en grammatica fouten in bovenstaand bericht zijn enkel bedoeld ter amusement van de lezer
i am driving a Fozzy And A Driftcar what is your profession?
Nissan Skyline R33 OO-skyline-OO
Subaru Forrester AKA De Boswachter
C18XE/X20XEV GSI
C20ne GSI KIA
golf 1600 rat KIA
i am driving a Fozzy And A Driftcar what is your profession?
Nissan Skyline R33 OO-skyline-OO
Subaru Forrester AKA De Boswachter
C18XE/X20XEV GSI
C20ne GSI KIA
golf 1600 rat KIA
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9318
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: RedBill's GSi - The Complete Story (Update 06-01-'17)
Zeker!
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
- astra-gsi-666
- forum-gebruiker
- Berichten: 3081
- Lid geworden op: 05 jan 2012 23:22
- Auto('s): OPEL ASTRA GSI F1 1993 en astra gt 2.0I F1 1993,OPEL KADETT GT16V E1 1985(R.I.P.),OPEL VECTR B1 CDX 1998 (EX)
- Locatie: sittard zuid limburg
Re: RedBill's GSi - The Complete Story (Update 12-06-'16)
zie je wel four ever.Black jack schreef:Inmiddels al weer ruim overschreden...die 4
ton.
Van mij mag ie nog 4 ton.
danny gsi 666