B.stein B12 pro
- Black jack
- Oud-Clublid
- Berichten: 207
- Lid geworden op: 04 jan 2004 21:33
- Locatie: Brabant
- Contacteer:
B.stein B12 pro
Goedemiddag,
Heeft iemand van jullie, ervaring met de Bilstein B12 pro kit??
Vaste verlaging.
Er wordt gesproken over 3 cm verlaging. Is dat vanaf de 2cm die een gsi 2l 16V toch al heeft (dus 2+3 wordt 5 cm) of is dat incl. die 2cm???
Is het een fatsoenlijke set voor die ruim €500,-??
Heeft iemand van jullie, ervaring met de Bilstein B12 pro kit??
Vaste verlaging.
Er wordt gesproken over 3 cm verlaging. Is dat vanaf de 2cm die een gsi 2l 16V toch al heeft (dus 2+3 wordt 5 cm) of is dat incl. die 2cm???
Is het een fatsoenlijke set voor die ruim €500,-??
If you always do what you always did....you always get what you always got!!
- Black jack
- Oud-Clublid
- Berichten: 207
- Lid geworden op: 04 jan 2004 21:33
- Locatie: Brabant
- Contacteer:
Re: B.stein B12 pro
Iemand ervaring met de B12 Sportline kit???
Ik heb aan de voorkant een JMS onderlip en kan nu hooguit een pink tussen m'n voorscherm en band krijgen.
Zou een verlaging van 45/50mm (dus voor de gsi 20/25mm extra denk ik) goed te doen zijn??
Ik heb aan de voorkant een JMS onderlip en kan nu hooguit een pink tussen m'n voorscherm en band krijgen.
Zou een verlaging van 45/50mm (dus voor de gsi 20/25mm extra denk ik) goed te doen zijn??
If you always do what you always did....you always get what you always got!!
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9326
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: B.stein B12 pro
GSi is 30 mm lager dan standaard Astra volgens mij. Ik heb alleen maar ervaring met Bilstein dempers, niet met de complete set. Ik was er wel erg over te spreken.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
- Black jack
- Oud-Clublid
- Berichten: 207
- Lid geworden op: 04 jan 2004 21:33
- Locatie: Brabant
- Contacteer:
Re: B.stein B12 pro
Hey RedBill! Bedankt voor je reactie!
Probleem is.....die Bilstein setjes zijn wel mooi maar....30/30 is te weinig.
Ik twijfel ook erg over de sportline kit 30/50 dacht ik. Nu kan er als ik 17inch 205/40 rijdt net een pink tussen m'n voorscherm en band.
1 cm omhoog zou niet erg zijn. Maar ik denk dat ik met die Bilstein setjes te hoog eindig.
De grote vraag is......welke verlaging heb ik nodig, als ik ongeveer 2cm tussen band en voorscherm wil. Wel keer veren gebruik jij, RedBill???
Of zou die Bilstein B12 Sportline wel mooi staan/genoeg zakken??
Probleem is.....die Bilstein setjes zijn wel mooi maar....30/30 is te weinig.
Ik twijfel ook erg over de sportline kit 30/50 dacht ik. Nu kan er als ik 17inch 205/40 rijdt net een pink tussen m'n voorscherm en band.
1 cm omhoog zou niet erg zijn. Maar ik denk dat ik met die Bilstein setjes te hoog eindig.
De grote vraag is......welke verlaging heb ik nodig, als ik ongeveer 2cm tussen band en voorscherm wil. Wel keer veren gebruik jij, RedBill???
Of zou die Bilstein B12 Sportline wel mooi staan/genoeg zakken??
If you always do what you always did....you always get what you always got!!
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9326
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: B.stein B12 pro
Ik had een verlaging (t.o.v. origineel GSi van 40/40) met veren van KB en Bilstein B8 dempers (dacht ik, moet ik thuis even nakijken).
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
- Black jack
- Oud-Clublid
- Berichten: 207
- Lid geworden op: 04 jan 2004 21:33
- Locatie: Brabant
- Contacteer:
Re: B.stein B12 pro
Dus eigenlijk 60/60 dan?!
Als de foto ook 17 inch is en 205/40 banden, dan ligt de mijne voor, nog 1 cm lager denk ik. Achter zou wel t zelfde kunnen zijn.
Ziet er netjes uit trouwens! Mooie GSI, RedBill!
Als de foto ook 17 inch is en 205/40 banden, dan ligt de mijne voor, nog 1 cm lager denk ik. Achter zou wel t zelfde kunnen zijn.
Ziet er netjes uit trouwens! Mooie GSI, RedBill!
If you always do what you always did....you always get what you always got!!
- Black jack
- Oud-Clublid
- Berichten: 207
- Lid geworden op: 04 jan 2004 21:33
- Locatie: Brabant
- Contacteer:
Re: B.stein B12 pro
RedBill....mag ik iets vragen?
Ik sprak zojuist met Bart...en die zei, je moet de afstand van 't hart van de naaf, tot aan de spatborden weten.
Jij hebt je GSI toch weer origineel?
Zou jij als je tijd hebt, de afstand van 't hart vd naaf tot spatborden voor en achter eens willen meten??
Fijne avond nog!!
Gr, Gertjan
Ik sprak zojuist met Bart...en die zei, je moet de afstand van 't hart van de naaf, tot aan de spatborden weten.
Jij hebt je GSI toch weer origineel?
Zou jij als je tijd hebt, de afstand van 't hart vd naaf tot spatborden voor en achter eens willen meten??
Fijne avond nog!!
Gr, Gertjan
If you always do what you always did....you always get what you always got!!
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9326
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: B.stein B12 pro
Wil ik doen. Wordt morgen denk ik. Vandaag kneitertje druk.
De wielen zoals die boven op de foto staan zijn trouwens 16" met 215/40 banden.
De wielen zoals die boven op de foto staan zijn trouwens 16" met 215/40 banden.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 12 mar 2016 03:43
- Locatie: Breda
- Contacteer:
Re: B.stein B12 pro
Ziet er inderdaad mooi uit. Heb goede dingen gehoord over Bilstein setjes. Ik heb het zelf nog niet kunnen uittesten
- Black jack
- Oud-Clublid
- Berichten: 207
- Lid geworden op: 04 jan 2004 21:33
- Locatie: Brabant
- Contacteer:
Re: B.stein B12 pro
Idd mooi spul. Alleen is t probleem dat ik mogelijk te hoog uitkom met dat Bilstein B12 Sportline setje. Jammer! Want 't is wel heel mooi spul idd.
Eerst maar eens kijken hoeveel mijn Gsi nu echt verlaagd is.
Misschien ga ik anders noorden B8 dempers en Apex 40/40 veren.
Maarja......die Bilstein veren zijn wel beter. Luxeprobleem ☺☺
Eerst maar eens kijken hoeveel mijn Gsi nu echt verlaagd is.
Misschien ga ik anders noorden B8 dempers en Apex 40/40 veren.
Maarja......die Bilstein veren zijn wel beter. Luxeprobleem ☺☺
If you always do what you always did....you always get what you always got!!
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9326
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: B.stein B12 pro
Voor is hart naaf tot rand spatbord bij mij nu 34 cm
Achter is hart naaf tot rand spatbord 31,5 met originele schermen, en weinig belading (alleen een reservewiel en wat licht spul).
Veerpootrubbers zijn iets meer dan een jaar oud, veren en dempers idem. Alles origineel Opel, op de achterveren na. Die zijn van Spidan, maar wel de originele GSi lengte.
Achter is hart naaf tot rand spatbord 31,5 met originele schermen, en weinig belading (alleen een reservewiel en wat licht spul).
Veerpootrubbers zijn iets meer dan een jaar oud, veren en dempers idem. Alles origineel Opel, op de achterveren na. Die zijn van Spidan, maar wel de originele GSi lengte.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
- Black jack
- Oud-Clublid
- Berichten: 207
- Lid geworden op: 04 jan 2004 21:33
- Locatie: Brabant
- Contacteer:
Re: B.stein B12 pro
Hartelijk dank RedBill!!!
Kijk....daar heb ik wat aan.
Bij mij is t achter, 28 cm (incl. Baskistje en versterker...weinig speciaals).
Voor...., 29 cm.
Fijn weekend kerel !!!!
Ik laat wel weten wat t geworden is .
Groeten,
Gertjan
Kijk....daar heb ik wat aan.
Bij mij is t achter, 28 cm (incl. Baskistje en versterker...weinig speciaals).
Voor...., 29 cm.
Fijn weekend kerel !!!!
Ik laat wel weten wat t geworden is .
Groeten,
Gertjan
If you always do what you always did....you always get what you always got!!
- Black jack
- Oud-Clublid
- Berichten: 207
- Lid geworden op: 04 jan 2004 21:33
- Locatie: Brabant
- Contacteer:
Re: B.stein B12 pro
Geeft trouwens te denken.
Misschien is dat Bilstein B12 Sportline setje, nog helemaal niet zo verkeerd dan!!
Misschien is dat Bilstein B12 Sportline setje, nog helemaal niet zo verkeerd dan!!
If you always do what you always did....you always get what you always got!!
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9326
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: B.stein B12 pro
Precies! Heb trouwens op basis van de foto nog even nagemeten en inderdaad zit de hartafstand zoals die op de foto staat op 30 cm tot aan rand spatbord. Was dus inderdaad 40mm verlaagd aan de voorzijde.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
- Black jack
- Oud-Clublid
- Berichten: 207
- Lid geworden op: 04 jan 2004 21:33
- Locatie: Brabant
- Contacteer:
Re: B.stein B12 pro
Zal Weitec worden denk ik. H&R 50mm voorkant zal voor mij teveel zijn.
Bilstein veel te weinig. En Weitec heb ik gezien met 40/25mm dacht ik. Mooi en goed.....en een nette prijs. ☺
Bilstein veel te weinig. En Weitec heb ik gezien met 40/25mm dacht ik. Mooi en goed.....en een nette prijs. ☺
If you always do what you always did....you always get what you always got!!
- astra-gsi-666
- forum-gebruiker
- Berichten: 3081
- Lid geworden op: 05 jan 2012 23:22
- Auto('s): OPEL ASTRA GSI F1 1993 en astra gt 2.0I F1 1993,OPEL KADETT GT16V E1 1985(R.I.P.),OPEL VECTR B1 CDX 1998 (EX)
- Locatie: sittard zuid limburg
Re: B.stein B12 pro
ik heb ook die zelfde lip met 60 mm voor en 60 mm achter,kijk maar eens bij mijn voorstel topic.Black jack schreef:Zal Weitec worden denk ik. H&R 50mm voorkant zal voor mij teveel zijn.
Bilstein veel te weinig. En Weitec heb ik gezien met 40/25mm dacht ik. Mooi en goed.....en een nette prijs. ☺
groetjes danny gsi 666
- astra-gsi-666
- forum-gebruiker
- Berichten: 3081
- Lid geworden op: 05 jan 2012 23:22
- Auto('s): OPEL ASTRA GSI F1 1993 en astra gt 2.0I F1 1993,OPEL KADETT GT16V E1 1985(R.I.P.),OPEL VECTR B1 CDX 1998 (EX)
- Locatie: sittard zuid limburg
Re: B.stein B12 pro
ja,plug die gaat zeker weer rijden, heb vrijdag contact gehad met erwin en met geert
voor een nieuwe motor,heb met reaal gebeldt en ze hebben had met gam.
danny gsi 666
voor een nieuwe motor,heb met reaal gebeldt en ze hebben had met gam.
danny gsi 666
Re: B.stein B12 pro
SUPER!
- Black jack
- Oud-Clublid
- Berichten: 207
- Lid geworden op: 04 jan 2004 21:33
- Locatie: Brabant
- Contacteer:
Re: B.stein B12 pro
Goed bezig Pluggie! ☺☺
Wordt af en toe wel lastiger om aan spullen te komen.
Wordt af en toe wel lastiger om aan spullen te komen.
If you always do what you always did....you always get what you always got!!
- Black jack
- Oud-Clublid
- Berichten: 207
- Lid geworden op: 04 jan 2004 21:33
- Locatie: Brabant
- Contacteer:
Re: B.stein B12 pro
Duurde even. Ik val de laatste tijd van 't ene in 't anders probleem.
Maar het is Vogtland 60/60mm geworden.
Auto is even laag als vooraf. Achter zelfs iets lager. Maar dat is geen probleem.
Rijdt lekker moet ik zeggen!!!
Blijkbaar is Vogtland een Duits kwaliteitsmerk.
Helaas moeten bij mij ook 3 vd 4 verenschotels vervangen worden.
Bedankt voor jullie hulp!!!!
Maar het is Vogtland 60/60mm geworden.
Auto is even laag als vooraf. Achter zelfs iets lager. Maar dat is geen probleem.
Rijdt lekker moet ik zeggen!!!
Blijkbaar is Vogtland een Duits kwaliteitsmerk.
Helaas moeten bij mij ook 3 vd 4 verenschotels vervangen worden.
Bedankt voor jullie hulp!!!!
If you always do what you always did....you always get what you always got!!
- Black jack
- Oud-Clublid
- Berichten: 207
- Lid geworden op: 04 jan 2004 21:33
- Locatie: Brabant
- Contacteer:
Re: B.stein B12 pro
Duurde even. Ik val de laatste tijd van 't ene in 't anders probleem.
Maar het is Vogtland 60/60mm geworden.
Auto is even laag als vooraf. Achter zelfs iets lager. Maar dat is geen probleem.
Rijdt lekker moet ik zeggen!!!
Blijkbaar is Vogtland een Duits kwaliteitsmerk.
Helaas moeten bij mij ook 3 vd 4 verenschotels vervangen worden.
Bedankt voor jullie hulp!!!!
Maar het is Vogtland 60/60mm geworden.
Auto is even laag als vooraf. Achter zelfs iets lager. Maar dat is geen probleem.
Rijdt lekker moet ik zeggen!!!
Blijkbaar is Vogtland een Duits kwaliteitsmerk.
Helaas moeten bij mij ook 3 vd 4 verenschotels vervangen worden.
Bedankt voor jullie hulp!!!!
If you always do what you always did....you always get what you always got!!
- astra-gsi-666
- forum-gebruiker
- Berichten: 3081
- Lid geworden op: 05 jan 2012 23:22
- Auto('s): OPEL ASTRA GSI F1 1993 en astra gt 2.0I F1 1993,OPEL KADETT GT16V E1 1985(R.I.P.),OPEL VECTR B1 CDX 1998 (EX)
- Locatie: sittard zuid limburg
Re: B.stein B12 pro
graag gedaan,daar voor zitten hier op het forum.
danny gsi 666
danny gsi 666
- astra-gsi-666
- forum-gebruiker
- Berichten: 3081
- Lid geworden op: 05 jan 2012 23:22
- Auto('s): OPEL ASTRA GSI F1 1993 en astra gt 2.0I F1 1993,OPEL KADETT GT16V E1 1985(R.I.P.),OPEL VECTR B1 CDX 1998 (EX)
- Locatie: sittard zuid limburg
Re: B.stein B12 pro
ik heb H&R veren en dempers.Black jack schreef:Duurde even. Ik val de laatste tijd van 't ene in 't anders probleem.
Maar het is Vogtland 60/60mm geworden.
Auto is even laag als vooraf. Achter zelfs iets lager. Maar dat is geen probleem.
Rijdt lekker moet ik zeggen!!!
Blijkbaar is Vogtland een Duits kwaliteitsmerk.
Helaas moeten bij mij ook 3 vd 4 verenschotels vervangen worden.
Bedankt voor jullie hulp!!!!
danny gsi 666