RedBill's GSi - The Complete Story (Update 12-04-'22)

Grote verbouwingen en projecten. (Car project show-off.)
pascal1109
Moderator
Moderator
Berichten: 7839
Lid geworden op: 01 nov 2006 21:09
Auto('s): 1994 Opel Astra GSi 16v
Locatie: Brabant

Re: RedBill's GSi - The Complete Story (Update 17-01-'15)

Bericht door pascal1109 »

Super!

Maare...mis jij nou een stukje kunststof achter??
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
______________________________________

:opel: With great power...comes great responsibility :opel:
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9318
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: RedBill's GSi - The Complete Story (Update 17-01-'15)

Bericht door RedBill »

Joh, mijn halve interieur ligt er nog uit :-) Ik heb last van chronisch tijdgebrek om alles terug te bouwen, en ik moet nog een ander rechter zijpaneel van het interieur scoren.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
pascal1109
Moderator
Moderator
Berichten: 7839
Lid geworden op: 01 nov 2006 21:09
Auto('s): 1994 Opel Astra GSi 16v
Locatie: Brabant

Re: RedBill's GSi - The Complete Story (Update 17-01-'15)

Bericht door pascal1109 »

Ow haha :lol:

Nou...effe tijd maken dan :wink: (hoewel ik uit eigen ervaring weet dat dat makkelijker gezegd dan gedaan is :( )
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
______________________________________

:opel: With great power...comes great responsibility :opel:
Gebruikersavatar
astra-gsi-666
forum-gebruiker
Berichten: 3081
Lid geworden op: 05 jan 2012 23:22
Auto('s): OPEL ASTRA GSI F1 1993 en astra gt 2.0I F1 1993,OPEL KADETT GT16V E1 1985(R.I.P.),OPEL VECTR B1 CDX 1998 (EX)
Locatie: sittard zuid limburg

Re: RedBill's GSi - The Complete Story (Update 17-01-'15)

Bericht door astra-gsi-666 »

RedBill schreef:Joh, mijn halve interieur ligt er nog uit :-) Ik heb last van chronisch tijdgebrek om alles terug te bouwen, en ik moet nog een ander rechter zijpaneel van het interieur scoren.
elct/ramen of niet,heb nog een mooi setje niet elct.
staan met alle bevestegings intak.
danny gsi 666
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9318
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: RedBill's GSi - The Complete Story (Update 17-01-'15)

Bericht door RedBill »

Gaat om het achterpaneel. Dus rechts naast de achterbank.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9318
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: RedBill's GSi - The Complete Story (Update 17-01-'15)

Bericht door RedBill »

Afgelopen zaterdag de veerpoten maar eens uit de auto gehaald en gekeken hoe ver ik zonder officiële veerspanner zou komen met het demonteren van de veren en de schokdempers.
Ik had hier best een hard hoofd in, omdat ik weleens van mensen heb begrepen dat die moer bij de veerpootrubbers onder een behoorlijke spanning van de weer staat, wanneer er geen massa op de veerschotels drukt.

Omdat ik zelf dus geen officiële veerspanner heb, maar wel een drietal kwalitatief goede lijmklemmen, heb ik daarmee een poging gewaagd de veer te spannen. Dat ging al met al helemaal niet slecht omdat ik de onderste veerschotel, waar een mooi vlak stuk aan zit, en het uitstekende deel waar de stuurstangen aan vast zitten als aantrekpunt kon gebruiken. Zo zorgde ik ervoor dat de veer net vrij kwam van het bovenste drukpunt en kon bij deze veerpoot de moer zonder al teveel moeite losdraaien. Hierbij zorgde ik er natuurlijk wel voor niet met (edele) lichaamsdelen in de lengterichting van de veer te gaan staan/zitten, en er een barrière lag die de veer bij het eventueel toch losschieten van de lijmklemmen zou opvangen.

Dit bleek echter niet nodig te zijn. Na een post hier op het forum en een nuttig antwoord van Marcel liet ik de veer langzaam ontspannen en kwam ook het toplager los.

Afbeelding

Daarna de uitdaging om de demper uit de veerpoot te verwijderen. Was ik even blij dat ik goed had nagedacht over de eventuele mogelijkheid dat de dempers nog een keer los zouden moeten! Na enig zoeken vond ik het speciale gereedschap van Billstein om de dempers vast en los te kunnen schroeven.
Afbeelding

Zo ligt het dempersetje er nu bij. Nog best netjes dacht ik zo. Van de andere veerpoot kreeg ik de topmoer niet los en moet ik even langs de doe-het-zelf garage hier in Ede om even de luchtsleutel erop te zetten. Ik ga kijken of dat zaterdag lukt.
Afbeelding
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
pascal1109
Moderator
Moderator
Berichten: 7839
Lid geworden op: 01 nov 2006 21:09
Auto('s): 1994 Opel Astra GSi 16v
Locatie: Brabant

Re: RedBill's GSi - The Complete Story (Update 17-01-'15)

Bericht door pascal1109 »

Mooi zo.
Die set kan je dus zo weer door verkopen.

Ik heb zelf ook wel eens dat spul los gehad zonder officiele veerklemmen. Toen met (al het volgende 2x) een groot stuk draad, paar flinke moeren erop en nog een soort klemachtig ding tussen die moeren gestoken. En dan met een steeksleutel maar draaien :mrgreen:
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
______________________________________

:opel: With great power...comes great responsibility :opel:
Gebruikersavatar
GSI Racer
Donateur 2013
Donateur 2013
Berichten: 5656
Lid geworden op: 30 mei 2009 11:12
Auto('s): Astra GSi 2.0 16V Turbo en Astra GSi 2.0 16V
Locatie: Nuth (Zuid-Limburg)

Re: RedBill's GSi - The Complete Story (Update 17-01-'15)

Bericht door GSI Racer »

die set zal binnenkort op mijn zwarte GSi zitten Pascal :lol:
-Astra GSi C20LET fun/track @291pk/450Nm Powered by Klasen Motors
-Astra GSi C20XE daily

Remmen is angst
Gebruikersavatar
astra-gsi-666
forum-gebruiker
Berichten: 3081
Lid geworden op: 05 jan 2012 23:22
Auto('s): OPEL ASTRA GSI F1 1993 en astra gt 2.0I F1 1993,OPEL KADETT GT16V E1 1985(R.I.P.),OPEL VECTR B1 CDX 1998 (EX)
Locatie: sittard zuid limburg

Re: RedBill's GSi - The Complete Story (Update 17-01-'15)

Bericht door astra-gsi-666 »

GSI Racer schreef:die set zal binnenkort op mijn zwarte GSi zitten Pascal :lol:
heel mooi maikel,daily gsi ring racer. :mrgreen:
danny gsi 666
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9318
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: RedBill's GSi - The Complete Story (Update 17-01-'15)

Bericht door RedBill »

Vandaag eindelijk door een extra dagje vrij en mooi weer in de gelegenheid geweest om de skirts weer aan de GSi te hangen. Tevens winterbandjes ingeruild voor zomerschoeisel.

Afbeelding

Alle clips weer op de nageltjes
Afbeelding

Afbeelding

Hulp van dochterlief.
Afbeelding

Andere kant.
Afbeelding

En weer netjes strak.

Afbeelding

Daarna nog eventjes met de camera op pad geweest.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Gebruikersavatar
Theo Gsi
forum-gebruiker
Berichten: 2572
Lid geworden op: 01 mar 2007 22:45
Auto('s): Opel Astra F 92 1.6 8v, Opel Corsa B 1.6 16v GSI, Opel Astra Gsi 2.0 8v, Opel Corsa C 2002 1.2 16v, Opel Kadett D 1.3S
Locatie: Best

Re: RedBill's GSi - The Complete Story (Update 04-05-'15)

Bericht door Theo Gsi »

Wat een liefde blijf jij voor die auto hebben :thumbsup:
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11177
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Re: RedBill's GSi - The Complete Story (Update 04-05-'15)

Bericht door Laagvlieger »

Hij staat er weer strak bij man!

En welke auto heeft zo staan lekken op het parkeerterrein? :mrgreen:
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Gebruikersavatar
astra-gsi-666
forum-gebruiker
Berichten: 3081
Lid geworden op: 05 jan 2012 23:22
Auto('s): OPEL ASTRA GSI F1 1993 en astra gt 2.0I F1 1993,OPEL KADETT GT16V E1 1985(R.I.P.),OPEL VECTR B1 CDX 1998 (EX)
Locatie: sittard zuid limburg

Re: RedBill's GSi - The Complete Story (Update 04-05-'15)

Bericht door astra-gsi-666 »

mooi Willem-Jan ,weer als nieuw en super strak. :thumbsup:
danny gsi 666
Laatst gewijzigd door astra-gsi-666 op 05 mei 2015 18:54, 2 keer totaal gewijzigd.
oenatje
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 10361
Lid geworden op: 03 jan 2004 16:36

Re: RedBill's GSi - The Complete Story (Update 04-05-'15)

Bericht door oenatje »

astra-gsi-666 schreef:mooi robert,weer als nieuw en super strak. :thumbsup:
danny gsi 666
wie?

afijn, zeer netjes Willem-Jan
Gebruikersavatar
astra-gsi-666
forum-gebruiker
Berichten: 3081
Lid geworden op: 05 jan 2012 23:22
Auto('s): OPEL ASTRA GSI F1 1993 en astra gt 2.0I F1 1993,OPEL KADETT GT16V E1 1985(R.I.P.),OPEL VECTR B1 CDX 1998 (EX)
Locatie: sittard zuid limburg

Re: RedBill's GSi - The Complete Story (Update 04-05-'15)

Bericht door astra-gsi-666 »

oenatje schreef:
astra-gsi-666 schreef:mooi Willem-Jan,weer als nieuw en super strak. :thumbsup:
danny gsi 666
wie?

afijn, zeer netjes Willem-Jan
foutje bedankt,is al verbeterd :mrgreen:
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9318
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: RedBill's GSi - The Complete Story (Update 04-05-'15)

Bericht door RedBill »

Thanks all!
Laagvlieger schreef:En welke auto heeft zo staan lekken op het parkeerterrein? :mrgreen:
Een V60 van de eerste generatie. Wagen van de buren...
Nou moet ik er wel eerlijk bij zeggen dat die van mij ook niet 100% lekvrij is. Er wil weleens een incidenteel drupeltje op de tegel vallen. Maar zo erg als deze dat is bij mij niet aan de orde.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11177
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Re: RedBill's GSi - The Complete Story (Update 04-05-'15)

Bericht door Laagvlieger »

Gelukkig! :wink:
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Gebruikersavatar
Astrid_fahrer
forum-gebruiker
Berichten: 1336
Lid geworden op: 22 jul 2005 20:19
Locatie: Elst (Gld)

Re: RedBill's GSi - The Complete Story (Update 04-05-'15)

Bericht door Astrid_fahrer »

Mooie foto's, echt een genot om naar de te kijken de GSI in zijn pure vorm :thumbsup:
Gebruikersavatar
aapje
forum-gebruiker
Berichten: 104
Lid geworden op: 11 mei 2013 13:03
Auto('s): Corsa A GSI E16SE, Corsa A TR C16SE, Corsa A X16XE, e-Corsa F
Locatie: Doesburg
Contacteer:

Re: RedBill's GSi - The Complete Story (Update 17-01-'15)

Bericht door aapje »

RedBill schreef:Omdat ik zelf dus geen officiële veerspanner heb, maar wel een drietal kwalitatief goede lijmklemmen, heb ik daarmee een poging gewaagd de veer te spannen.
Volgende keer mag je mij best vragen om spanners, zover is Ede niet van mij vandaan :) Veiligheid boven alles!
Gebruikersavatar
AlexAstra
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 1287
Lid geworden op: 07 aug 2011 15:43
Auto('s): Hobby: Astra GSI 2.0 16v Daily: Vectra C 2.2 GTS
Locatie: Rotterdam

Re: RedBill's GSi - The Complete Story (Update 04-05-'15)

Bericht door AlexAstra »

Mooi zeg, gaaf dat je de Astra zo netjes maakt/hebt!
Gebruikersavatar
TurboTim
Moderator
Moderator
Berichten: 1528
Lid geworden op: 19 jan 2010 19:35
Auto('s): ASTRA GS16V c20let
Locatie: Zeeland

Re: RedBill's GSi - The Complete Story (Update 04-05-'15)

Bericht door TurboTim »

Netjes hoor WJ :thumbsup:
* Never drive your :gsi: faster than your guardian angel can fly ! *


* ASTRA GSi16V c20let

Irmscher promoteam

Digidash promoteam
pascal1109
Moderator
Moderator
Berichten: 7839
Lid geworden op: 01 nov 2006 21:09
Auto('s): 1994 Opel Astra GSi 16v
Locatie: Brabant

Re: RedBill's GSi - The Complete Story (Update 04-05-'15)

Bericht door pascal1109 »

Ziet er prachtig uit WJ! :D
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
______________________________________

:opel: With great power...comes great responsibility :opel:
Gebruikersavatar
Vincent_R
Donateur 2013
Donateur 2013
Berichten: 1395
Lid geworden op: 18 mei 2012 19:40
Auto('s): Opel Astra F cabrio

Re: RedBill's GSi - The Complete Story (Update 04-05-'15)

Bericht door Vincent_R »

Die staat er weer netjes bij!
Ziet er strak uit :)
Gebruikersavatar
Bazzz
forum-gebruiker
Berichten: 52
Lid geworden op: 24 jun 2013 22:46
Auto('s): Astra F Station Turbo
Locatie: Krimpen aan den IJssel

Re: RedBill's GSi - The Complete Story (Update 04-05-'15)

Bericht door Bazzz »

Die staat er inderdaad weer strak bij, zoals het hoort :thumbsup:

Groeten Sebas.
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9318
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: RedBill's GSi - The Complete Story (Update 04-05-'15)

Bericht door RedBill »

Ondanks dat ik het heel druk heb op dit moment (we zijn bezig ons appartement te verkopen etc.) kruipt heb bloed af en toe toch waar het niet gaan kan en heb ik mailverkeer met een eigenaar van een "Slachtfest" GSi in Dortmund, om daar wat interieurdelen te gaan halen. Ik heb (om ruimte te besparen in mijn berging) afgelopen zaterdag namelijk mijn interieurdelen teruggeplaatst, maar wilde dat eigenlijk nog niet doen, omdat zowel in het rechterachterpaneel als in de dorpelbekleding een barst zit (Die malloten bij het schadeherstelbedrijf hadden lomp zitten trekken, zonder de schroef los te draaien, op twee plekken notabene).

Dus was ik aan het googlen naar een net GSi interieur, en deze persoon had nog spul liggen, dus met hem gaan mailen. Nu nog in de onderhandelingsfase... Ik heb zijn deurpanelen namelijk niet nodig, zijn voor handbediende ramen en die van mij zijn nog goed.

Wellicht dus zaterdag een retourtje Dortmund.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Plaats reactie