Goedeavond heren,
Ben aan het kijken voor wat nieuwe onderdelen voor het opfrissen van mijn blok.
Nu is alleen mijn vraag, voor de lagerschalen van je drijfstangen en krukas.
Als er verder niks aan te zien is kwa verkleuring etc, kan ik dan aan nemen dat het gewoon bij de std maat blijft ?
Of moet ik dit toch echt allemaal op gaan meten ?
Dit blok heeft al een tijd niet gelopen en historie is mij niet bekend.
Ik hoor het
Groeten
Lagers
- The Vizitor
- forum-gebruiker
- Berichten: 320
- Lid geworden op: 17 sep 2010 23:06
- Auto('s): Astra GSI 1994 1.8 16v. Astra GSI 1992 2.0 8v (ex)
- Locatie: Cuijk
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9326
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Lagers
Heb ik geen kennis van/ervaring mee. Wellicht bij een revisiebedrijf even navraag doen?
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
Re: Lagers
Als er geen of weinig slijtage te zien is blijf je op de standaard maat
- aapje
- forum-gebruiker
- Berichten: 104
- Lid geworden op: 11 mei 2013 13:03
- Auto('s): Corsa A GSI E16SE, Corsa A TR C16SE, Corsa A X16XE, e-Corsa F
- Locatie: Doesburg
- Contacteer:
Re: Lagers
Als je het 100% zeker wil weten zul je het moeten meten (met een Micrometer, speciaal stukje meet gereedschap). Tolleranties kan je volgens mij terug vinden in de vraagbaken van Haynes, maar als alles binnen de tollaranties zitten kan je op std. lagers blijven. Is het buiten de tollaranties zul je moeten overwegen om de krukas te laten slijpen en een overmaat lager te pakken.
Iemand die tot in de details beschrijft over een motorrevisie is Jafromobile op Youtube.
Hoef dit volgens mij niet te zeggen, maar voor de zekerheid: Letop dat die lagers ontzettend belangrijk zijn voor je oliedruk... Te veel ruimte en je verliest druk en dus ook verlies je druk in de kop.
Iemand die tot in de details beschrijft over een motorrevisie is Jafromobile op Youtube.
Hoef dit volgens mij niet te zeggen, maar voor de zekerheid: Letop dat die lagers ontzettend belangrijk zijn voor je oliedruk... Te veel ruimte en je verliest druk en dus ook verlies je druk in de kop.
- The Vizitor
- forum-gebruiker
- Berichten: 320
- Lid geworden op: 17 sep 2010 23:06
- Auto('s): Astra GSI 1994 1.8 16v. Astra GSI 1992 2.0 8v (ex)
- Locatie: Cuijk
Re: Lagers
Bedankt voor de reacties. De toleranties heb ik al uit tis gehaald. Ik zal het eerst visueel even bekijken, en dan evt meten. Km stand is ook niet bekend, misschien wel slim om het even 100% te weten. Elke tap opmeten. Is wat meer werk maar kan er evt wel problemen mee voorkomen.