C25XE houdt in

Technische hulp. (Technical help). Beschrijf hier het probleem dat je met je auto hebt om door forumleden geholpen te worden met de oplossing.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ray
forum-gebruiker
Berichten: 415
Lid geworden op: 25 jul 2008 19:34
Auto('s): Kadett C Caravan 3.0 V6
Locatie: Waalwijk

C25XE houdt in

Bericht door Ray »

Zoals de titel al aangeeft heb ik een C25XE motor die inhoudt, maar niet stottert. Stationair loopt hij prima, optrekken vanuit stilstand in de eerste gang gaat ook prima. Echter wanneer de auto al een redelijke snelheid heeft, bijv. 50 km/h, trekt de auto slecht. Sterker nog; als ik op de snelweg rijd met 100 km/h en ik trap hem in de kickdown, schakelt de automaat terug, gooit het motortoerental naar plusminus 4000 toeren, en vervolgens gaat de auto gewoon niet harder, ook al blijf ik vol gas houden. Als ik hem dan in z'n vrij zet kan ik hem wel tot 7000 rpm trappen.

Er gaat geen motorstoringslampje branden. Lampje werkt overigens wel, gaat gewoon branden bij het op contact zetten. Ook met uitlezen komen er geen storingen uit, alleen code 12 (begin diagnose) en 31 (geen motortoerentalsignaal (omdat de motor niet draait)).

De volgende zaken heb ik reeds gewisseld/gecontroleerd:

- Brandstoffilter vervangen door open buisje
- Brandstofdrukregelaar gewisseld
- Brandstofpomp gewisseld
- Brandstofpompzeefje gereinigd
- Luchtmassameter gewisseld
- Luchttemperatuursensor gemeten; binnen tolerantie
- Koelvloeistoftemperatuursensor gemeten; binnen tolerantie
- Vacuumlekkage gecontroleerd; 2 lekjes gevonden, gerepareerd, geen gewenst resultaat.
- Daarna lambdasignaal gecontroleerd: schommelt goed tussen 0.1 en 0.9 volt
- Distributietiming gecontroleerd; staat netjes op tijd
- Bougies en bougiekabels gewisseld (kabels overigens niet nagemeten, vergeten)
- Luchtinlaattraject gecontroleerd op verstopping; niks aan te zien.
- Uitlaat losgehaald na de kat, om op verstopping te controleren; niks aan te zien. Voorkant kat (nog) niet losgehaald ivm ernstige roestvorming op de moeren.
- Van beide kanten in de einddemper gekeken om te controleren op verstopping; niks aan te zien.
- Sinds het probleem begon is inmiddels de tank leeg gereden, toen getankt bij een andere pomp. (Normaal Total, laatste keer Shell); geen verschil.
- Wellicht nog wel iets gecheckt, maar dit is alles wat ik me nu herinner.

Van alle gewisselde weet ik zeker dat ze goed zijn, aangezien ze uit een goed lopende auto komen. Het wisselen van de delen maakte geen verschil op het inhouden.

Maar ik begin een beetje door mijn ideeën heen te raken. Dus als iemand anders nog suggesties heeft?
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11177
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Re: C25XE houdt in

Bericht door Laagvlieger »

Hang hem eens aan de viergastester. Zien of die goede waardes geeft.
Wat voor auto is het eigenlijk?
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Gebruikersavatar
Ray
forum-gebruiker
Berichten: 415
Lid geworden op: 25 jul 2008 19:34
Auto('s): Kadett C Caravan 3.0 V6
Locatie: Waalwijk

Re: C25XE houdt in

Bericht door Ray »

Astra F station
viewtopic.php?t=18326" onclick="window.open(this.href);return false;

Zal van de week eens een 4gasmeter opzoeken
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11177
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Re: C25XE houdt in

Bericht door Laagvlieger »

Ok laat maar even weten dan.

Welke automaat zit erachter trouwens?
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Gebruikersavatar
Ray
forum-gebruiker
Berichten: 415
Lid geworden op: 25 jul 2008 19:34
Auto('s): Kadett C Caravan 3.0 V6
Locatie: Waalwijk

Re: C25XE houdt in

Bericht door Ray »

Degene die erachter hoort in een Calibra V6: AF22

Om misverstanden te voorkomen: ik rijd sinds februari 2013 rond met deze setup, tot nu toe zonder problemen. Het is dus niet zo dat hij na de ombouw altijd al heeft ingehouden.
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11177
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Re: C25XE houdt in

Bericht door Laagvlieger »

Okee.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Gebruikersavatar
Ray
forum-gebruiker
Berichten: 415
Lid geworden op: 25 jul 2008 19:34
Auto('s): Kadett C Caravan 3.0 V6
Locatie: Waalwijk

Re: C25XE houdt in

Bericht door Ray »

Heb hem vandaag aan de 4-gas-meter gehad.
4 keer meting gedaan, 2 x goed, 2 keer niet.
De resultaten daarvan zijn nu wat minder relevant, want het probleem is verholpen.

Zie hier de katalysator:

Wat ik van de week zag, vanaf de achterkant:
Afbeelding

Wat ik vanavond zag, vanaf de voorkant:
Afbeelding

Afbeelding

Hoe het er nu, tijdelijk, onder zit:
Afbeelding

Ding trekt weer als een beest :mrgreen:
Bedankt Marcel, voor het meedenken!
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9326
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: C25XE houdt in

Bericht door RedBill »

Wat is dat wat erin zit dan? Een los stuk katalysatorsteen?
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Gebruikersavatar
Ray
forum-gebruiker
Berichten: 415
Lid geworden op: 25 jul 2008 19:34
Auto('s): Kadett C Caravan 3.0 V6
Locatie: Waalwijk

Re: C25XE houdt in

Bericht door Ray »

Ja, precies. En dat losse stuk heeft daar best veel van die kleine gangetjes dicht geslagen.
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11177
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Re: C25XE houdt in

Bericht door Laagvlieger »

Monolyth heet zo'n steen WJ :lol:
Mooi dat je het gevonden hebt.
Katalysatoren komen regelmatig voor bij de 6 cilinders.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
oenatje
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 10361
Lid geworden op: 03 jan 2004 16:36

Re: C25XE houdt in

Bericht door oenatje »

Laagvlieger schreef:Monolyth heet zo'n steen WJ :lol:
Mooi dat je het gevonden hebt.
Katalysatoren komen regelmatig voor bij de 6 cilinders.
:lol:

ja nu je het zegt. mijn v6 heeft ook een katalysator :mrgreen:
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9326
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: C25XE houdt in

Bericht door RedBill »

oenatje schreef:
Laagvlieger schreef:Monolyth heet zo'n steen WJ :lol:
Mooi dat je het gevonden hebt.
Katalysatoren komen regelmatig voor bij de 6 cilinders.
:lol:

ja nu je het zegt. mijn v6 heeft ook een katalysator :mrgreen:
LOL...
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11177
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Re: C25XE houdt in

Bericht door Laagvlieger »

hahhahaha :mrgreen:
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Gebruikersavatar
Erwin_dude
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 2698
Lid geworden op: 13 mei 2008 20:28
Locatie: Coevorden

Re: C25XE houdt in

Bericht door Erwin_dude »

toen ik je probleem las wist ik het meteen, maar antwoord was al duidelijk hah zelf ook meegemaakt..
Plaats reactie