RedBill's GSi - The Complete Story (Update 12-04-'22)
-
- Moderator
- Berichten: 7839
- Lid geworden op: 01 nov 2006 21:09
- Auto('s): 1994 Opel Astra GSi 16v
- Locatie: Brabant
Re: RedBill's GSi - The Complete Story (Update 17-01-'15)
Super!
Maare...mis jij nou een stukje kunststof achter??
Maare...mis jij nou een stukje kunststof achter??
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
______________________________________
With great power...comes great responsibility
______________________________________
With great power...comes great responsibility
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9318
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: RedBill's GSi - The Complete Story (Update 17-01-'15)
Joh, mijn halve interieur ligt er nog uit Ik heb last van chronisch tijdgebrek om alles terug te bouwen, en ik moet nog een ander rechter zijpaneel van het interieur scoren.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
-
- Moderator
- Berichten: 7839
- Lid geworden op: 01 nov 2006 21:09
- Auto('s): 1994 Opel Astra GSi 16v
- Locatie: Brabant
Re: RedBill's GSi - The Complete Story (Update 17-01-'15)
Ow haha
Nou...effe tijd maken dan (hoewel ik uit eigen ervaring weet dat dat makkelijker gezegd dan gedaan is )
Nou...effe tijd maken dan (hoewel ik uit eigen ervaring weet dat dat makkelijker gezegd dan gedaan is )
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
______________________________________
With great power...comes great responsibility
______________________________________
With great power...comes great responsibility
- astra-gsi-666
- forum-gebruiker
- Berichten: 3081
- Lid geworden op: 05 jan 2012 23:22
- Auto('s): OPEL ASTRA GSI F1 1993 en astra gt 2.0I F1 1993,OPEL KADETT GT16V E1 1985(R.I.P.),OPEL VECTR B1 CDX 1998 (EX)
- Locatie: sittard zuid limburg
Re: RedBill's GSi - The Complete Story (Update 17-01-'15)
elct/ramen of niet,heb nog een mooi setje niet elct.RedBill schreef:Joh, mijn halve interieur ligt er nog uit Ik heb last van chronisch tijdgebrek om alles terug te bouwen, en ik moet nog een ander rechter zijpaneel van het interieur scoren.
staan met alle bevestegings intak.
danny gsi 666
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9318
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: RedBill's GSi - The Complete Story (Update 17-01-'15)
Gaat om het achterpaneel. Dus rechts naast de achterbank.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9318
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: RedBill's GSi - The Complete Story (Update 17-01-'15)
Afgelopen zaterdag de veerpoten maar eens uit de auto gehaald en gekeken hoe ver ik zonder officiële veerspanner zou komen met het demonteren van de veren en de schokdempers.
Ik had hier best een hard hoofd in, omdat ik weleens van mensen heb begrepen dat die moer bij de veerpootrubbers onder een behoorlijke spanning van de weer staat, wanneer er geen massa op de veerschotels drukt.
Omdat ik zelf dus geen officiële veerspanner heb, maar wel een drietal kwalitatief goede lijmklemmen, heb ik daarmee een poging gewaagd de veer te spannen. Dat ging al met al helemaal niet slecht omdat ik de onderste veerschotel, waar een mooi vlak stuk aan zit, en het uitstekende deel waar de stuurstangen aan vast zitten als aantrekpunt kon gebruiken. Zo zorgde ik ervoor dat de veer net vrij kwam van het bovenste drukpunt en kon bij deze veerpoot de moer zonder al teveel moeite losdraaien. Hierbij zorgde ik er natuurlijk wel voor niet met (edele) lichaamsdelen in de lengterichting van de veer te gaan staan/zitten, en er een barrière lag die de veer bij het eventueel toch losschieten van de lijmklemmen zou opvangen.
Dit bleek echter niet nodig te zijn. Na een post hier op het forum en een nuttig antwoord van Marcel liet ik de veer langzaam ontspannen en kwam ook het toplager los.
Daarna de uitdaging om de demper uit de veerpoot te verwijderen. Was ik even blij dat ik goed had nagedacht over de eventuele mogelijkheid dat de dempers nog een keer los zouden moeten! Na enig zoeken vond ik het speciale gereedschap van Billstein om de dempers vast en los te kunnen schroeven.
Zo ligt het dempersetje er nu bij. Nog best netjes dacht ik zo. Van de andere veerpoot kreeg ik de topmoer niet los en moet ik even langs de doe-het-zelf garage hier in Ede om even de luchtsleutel erop te zetten. Ik ga kijken of dat zaterdag lukt.
Ik had hier best een hard hoofd in, omdat ik weleens van mensen heb begrepen dat die moer bij de veerpootrubbers onder een behoorlijke spanning van de weer staat, wanneer er geen massa op de veerschotels drukt.
Omdat ik zelf dus geen officiële veerspanner heb, maar wel een drietal kwalitatief goede lijmklemmen, heb ik daarmee een poging gewaagd de veer te spannen. Dat ging al met al helemaal niet slecht omdat ik de onderste veerschotel, waar een mooi vlak stuk aan zit, en het uitstekende deel waar de stuurstangen aan vast zitten als aantrekpunt kon gebruiken. Zo zorgde ik ervoor dat de veer net vrij kwam van het bovenste drukpunt en kon bij deze veerpoot de moer zonder al teveel moeite losdraaien. Hierbij zorgde ik er natuurlijk wel voor niet met (edele) lichaamsdelen in de lengterichting van de veer te gaan staan/zitten, en er een barrière lag die de veer bij het eventueel toch losschieten van de lijmklemmen zou opvangen.
Dit bleek echter niet nodig te zijn. Na een post hier op het forum en een nuttig antwoord van Marcel liet ik de veer langzaam ontspannen en kwam ook het toplager los.
Daarna de uitdaging om de demper uit de veerpoot te verwijderen. Was ik even blij dat ik goed had nagedacht over de eventuele mogelijkheid dat de dempers nog een keer los zouden moeten! Na enig zoeken vond ik het speciale gereedschap van Billstein om de dempers vast en los te kunnen schroeven.
Zo ligt het dempersetje er nu bij. Nog best netjes dacht ik zo. Van de andere veerpoot kreeg ik de topmoer niet los en moet ik even langs de doe-het-zelf garage hier in Ede om even de luchtsleutel erop te zetten. Ik ga kijken of dat zaterdag lukt.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
-
- Moderator
- Berichten: 7839
- Lid geworden op: 01 nov 2006 21:09
- Auto('s): 1994 Opel Astra GSi 16v
- Locatie: Brabant
Re: RedBill's GSi - The Complete Story (Update 17-01-'15)
Mooi zo.
Die set kan je dus zo weer door verkopen.
Ik heb zelf ook wel eens dat spul los gehad zonder officiele veerklemmen. Toen met (al het volgende 2x) een groot stuk draad, paar flinke moeren erop en nog een soort klemachtig ding tussen die moeren gestoken. En dan met een steeksleutel maar draaien
Die set kan je dus zo weer door verkopen.
Ik heb zelf ook wel eens dat spul los gehad zonder officiele veerklemmen. Toen met (al het volgende 2x) een groot stuk draad, paar flinke moeren erop en nog een soort klemachtig ding tussen die moeren gestoken. En dan met een steeksleutel maar draaien
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
______________________________________
With great power...comes great responsibility
______________________________________
With great power...comes great responsibility
- GSI Racer
- Donateur 2013
- Berichten: 5656
- Lid geworden op: 30 mei 2009 11:12
- Auto('s): Astra GSi 2.0 16V Turbo en Astra GSi 2.0 16V
- Locatie: Nuth (Zuid-Limburg)
Re: RedBill's GSi - The Complete Story (Update 17-01-'15)
die set zal binnenkort op mijn zwarte GSi zitten Pascal
-Astra GSi C20LET fun/track @291pk/450Nm Powered by Klasen Motors
-Astra GSi C20XE daily
Remmen is angst
-Astra GSi C20XE daily
Remmen is angst
- astra-gsi-666
- forum-gebruiker
- Berichten: 3081
- Lid geworden op: 05 jan 2012 23:22
- Auto('s): OPEL ASTRA GSI F1 1993 en astra gt 2.0I F1 1993,OPEL KADETT GT16V E1 1985(R.I.P.),OPEL VECTR B1 CDX 1998 (EX)
- Locatie: sittard zuid limburg
Re: RedBill's GSi - The Complete Story (Update 17-01-'15)
heel mooi maikel,daily gsi ring racer.GSI Racer schreef:die set zal binnenkort op mijn zwarte GSi zitten Pascal
danny gsi 666
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9318
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: RedBill's GSi - The Complete Story (Update 17-01-'15)
Vandaag eindelijk door een extra dagje vrij en mooi weer in de gelegenheid geweest om de skirts weer aan de GSi te hangen. Tevens winterbandjes ingeruild voor zomerschoeisel.
Alle clips weer op de nageltjes
Hulp van dochterlief.
Andere kant.
En weer netjes strak.
Daarna nog eventjes met de camera op pad geweest.
Alle clips weer op de nageltjes
Hulp van dochterlief.
Andere kant.
En weer netjes strak.
Daarna nog eventjes met de camera op pad geweest.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
- Theo Gsi
- forum-gebruiker
- Berichten: 2572
- Lid geworden op: 01 mar 2007 22:45
- Auto('s): Opel Astra F 92 1.6 8v, Opel Corsa B 1.6 16v GSI, Opel Astra Gsi 2.0 8v, Opel Corsa C 2002 1.2 16v, Opel Kadett D 1.3S
- Locatie: Best
Re: RedBill's GSi - The Complete Story (Update 04-05-'15)
Wat een liefde blijf jij voor die auto hebben
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
Re: RedBill's GSi - The Complete Story (Update 04-05-'15)
Hij staat er weer strak bij man!
En welke auto heeft zo staan lekken op het parkeerterrein?
En welke auto heeft zo staan lekken op het parkeerterrein?
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
- astra-gsi-666
- forum-gebruiker
- Berichten: 3081
- Lid geworden op: 05 jan 2012 23:22
- Auto('s): OPEL ASTRA GSI F1 1993 en astra gt 2.0I F1 1993,OPEL KADETT GT16V E1 1985(R.I.P.),OPEL VECTR B1 CDX 1998 (EX)
- Locatie: sittard zuid limburg
Re: RedBill's GSi - The Complete Story (Update 04-05-'15)
mooi Willem-Jan ,weer als nieuw en super strak.
danny gsi 666
danny gsi 666
Laatst gewijzigd door astra-gsi-666 op 05 mei 2015 18:54, 2 keer totaal gewijzigd.
Re: RedBill's GSi - The Complete Story (Update 04-05-'15)
wie?astra-gsi-666 schreef:mooi robert,weer als nieuw en super strak.
danny gsi 666
afijn, zeer netjes Willem-Jan
- astra-gsi-666
- forum-gebruiker
- Berichten: 3081
- Lid geworden op: 05 jan 2012 23:22
- Auto('s): OPEL ASTRA GSI F1 1993 en astra gt 2.0I F1 1993,OPEL KADETT GT16V E1 1985(R.I.P.),OPEL VECTR B1 CDX 1998 (EX)
- Locatie: sittard zuid limburg
Re: RedBill's GSi - The Complete Story (Update 04-05-'15)
foutje bedankt,is al verbeterdoenatje schreef:wie?astra-gsi-666 schreef:mooi Willem-Jan,weer als nieuw en super strak.
danny gsi 666
afijn, zeer netjes Willem-Jan
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9318
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: RedBill's GSi - The Complete Story (Update 04-05-'15)
Thanks all!
Nou moet ik er wel eerlijk bij zeggen dat die van mij ook niet 100% lekvrij is. Er wil weleens een incidenteel drupeltje op de tegel vallen. Maar zo erg als deze dat is bij mij niet aan de orde.
Een V60 van de eerste generatie. Wagen van de buren...Laagvlieger schreef:En welke auto heeft zo staan lekken op het parkeerterrein?
Nou moet ik er wel eerlijk bij zeggen dat die van mij ook niet 100% lekvrij is. Er wil weleens een incidenteel drupeltje op de tegel vallen. Maar zo erg als deze dat is bij mij niet aan de orde.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
Re: RedBill's GSi - The Complete Story (Update 04-05-'15)
Gelukkig!
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
- Astrid_fahrer
- forum-gebruiker
- Berichten: 1336
- Lid geworden op: 22 jul 2005 20:19
- Locatie: Elst (Gld)
Re: RedBill's GSi - The Complete Story (Update 04-05-'15)
Mooie foto's, echt een genot om naar de te kijken de GSI in zijn pure vorm
- aapje
- forum-gebruiker
- Berichten: 104
- Lid geworden op: 11 mei 2013 13:03
- Auto('s): Corsa A GSI E16SE, Corsa A TR C16SE, Corsa A X16XE, e-Corsa F
- Locatie: Doesburg
- Contacteer:
Re: RedBill's GSi - The Complete Story (Update 17-01-'15)
Volgende keer mag je mij best vragen om spanners, zover is Ede niet van mij vandaan Veiligheid boven alles!RedBill schreef:Omdat ik zelf dus geen officiële veerspanner heb, maar wel een drietal kwalitatief goede lijmklemmen, heb ik daarmee een poging gewaagd de veer te spannen.
- AlexAstra
- Oud-Clublid
- Berichten: 1287
- Lid geworden op: 07 aug 2011 15:43
- Auto('s): Hobby: Astra GSI 2.0 16v Daily: Vectra C 2.2 GTS
- Locatie: Rotterdam
Re: RedBill's GSi - The Complete Story (Update 04-05-'15)
Mooi zeg, gaaf dat je de Astra zo netjes maakt/hebt!
- TurboTim
- Moderator
- Berichten: 1528
- Lid geworden op: 19 jan 2010 19:35
- Auto('s): ASTRA GS16V c20let
- Locatie: Zeeland
Re: RedBill's GSi - The Complete Story (Update 04-05-'15)
Netjes hoor WJ
* Never drive your faster than your guardian angel can fly ! *
* ASTRA GSi16V c20let
Irmscher promoteam
Digidash promoteam
* ASTRA GSi16V c20let
Irmscher promoteam
Digidash promoteam
-
- Moderator
- Berichten: 7839
- Lid geworden op: 01 nov 2006 21:09
- Auto('s): 1994 Opel Astra GSi 16v
- Locatie: Brabant
Re: RedBill's GSi - The Complete Story (Update 04-05-'15)
Ziet er prachtig uit WJ!
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
______________________________________
With great power...comes great responsibility
______________________________________
With great power...comes great responsibility
- Vincent_R
- Donateur 2013
- Berichten: 1395
- Lid geworden op: 18 mei 2012 19:40
- Auto('s): Opel Astra F cabrio
Re: RedBill's GSi - The Complete Story (Update 04-05-'15)
Die staat er weer netjes bij!
Ziet er strak uit
Ziet er strak uit
- Bazzz
- forum-gebruiker
- Berichten: 52
- Lid geworden op: 24 jun 2013 22:46
- Auto('s): Astra F Station Turbo
- Locatie: Krimpen aan den IJssel
Re: RedBill's GSi - The Complete Story (Update 04-05-'15)
Die staat er inderdaad weer strak bij, zoals het hoort
Groeten Sebas.
Groeten Sebas.
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9318
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: RedBill's GSi - The Complete Story (Update 04-05-'15)
Ondanks dat ik het heel druk heb op dit moment (we zijn bezig ons appartement te verkopen etc.) kruipt heb bloed af en toe toch waar het niet gaan kan en heb ik mailverkeer met een eigenaar van een "Slachtfest" GSi in Dortmund, om daar wat interieurdelen te gaan halen. Ik heb (om ruimte te besparen in mijn berging) afgelopen zaterdag namelijk mijn interieurdelen teruggeplaatst, maar wilde dat eigenlijk nog niet doen, omdat zowel in het rechterachterpaneel als in de dorpelbekleding een barst zit (Die malloten bij het schadeherstelbedrijf hadden lomp zitten trekken, zonder de schroef los te draaien, op twee plekken notabene).
Dus was ik aan het googlen naar een net GSi interieur, en deze persoon had nog spul liggen, dus met hem gaan mailen. Nu nog in de onderhandelingsfase... Ik heb zijn deurpanelen namelijk niet nodig, zijn voor handbediende ramen en die van mij zijn nog goed.
Wellicht dus zaterdag een retourtje Dortmund.
Dus was ik aan het googlen naar een net GSi interieur, en deze persoon had nog spul liggen, dus met hem gaan mailen. Nu nog in de onderhandelingsfase... Ik heb zijn deurpanelen namelijk niet nodig, zijn voor handbediende ramen en die van mij zijn nog goed.
Wellicht dus zaterdag een retourtje Dortmund.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)