"Mooie" vondst bij ruitenwisser
- DarkDaedelus
- Oud-Clublid
- Auto('s): Astra F GSI C20XE
- Contacteer:
"Mooie" vondst bij ruitenwisser
Een paar dagen geleden kwam ik erachter dat mijn (achter)ruitenwisser het niet meer deed, gezien het slecht weer was en ik niet veel hoefde te rijden kwam dit niet direct aan bod.
Toen ik echter een kijkje ging nemen verbaasde ik me toch bij wat ik tegen kwam..
Eind resultaat na het openen, alles lag gewoon helemaal los. De 'afdichtingen' van de buitenkant waren gewoon los.
Het dingetje reageert ook niet meer op een directe 12 volt, dus ga er van uit dat die niet alleen los is, maar tegelijkertijd zelfs vastgelopen xD
Wel jammer, in plaats van alles netjes vast te maken, een halve rol tape eromheen en een tight-wrap
Toen ik echter een kijkje ging nemen verbaasde ik me toch bij wat ik tegen kwam..
Eind resultaat na het openen, alles lag gewoon helemaal los. De 'afdichtingen' van de buitenkant waren gewoon los.
Het dingetje reageert ook niet meer op een directe 12 volt, dus ga er van uit dat die niet alleen los is, maar tegelijkertijd zelfs vastgelopen xD
Wel jammer, in plaats van alles netjes vast te maken, een halve rol tape eromheen en een tight-wrap
-
- Moderator
- Auto('s): 1994 Opel Astra GSi 16v
Re: "Mooie" vondst bij ruitenwisser
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
- DarkDaedelus
- Oud-Clublid
- Contacteer:
Dat is wel echt een vuistregel ja xD
- astra-gsi-666
- forum-gebruiker
- Auto('s): OPEL ASTRA GSI F1 1993 en astra gt 2.0I F1 1993,OPEL KADETT GT16V E1 1985(R.I.P.),OPEL VECTR B1 CDX 1998 (EX)
duct tape is sneller dan al die schroefjes vast zetten.DarkDaedelus schreef:Dat is wel echt een vuistregel ja xD
danny gsi 666
- RedBill
- Beheerder
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Contacteer:
Je moet even goed kijken hoe die motor gestuurd is. 12 volt erop alleen is als ik het me goed herinner niet genoeg. Heeft ook nog een stuursignaal nodig.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
- DarkDaedelus
- Oud-Clublid
- Contacteer:
Dit zou interessant zijn!RedBill schreef:Je moet even goed kijken hoe die motor gestuurd is. 12 volt erop alleen is als ik het me goed herinner niet genoeg. Heeft ook nog een stuursignaal nodig.
Ik heb namelijk (slechts) een plug, met zwart en blauwe kabel.
de zwarte kabel gaat direct naar binnen, terwijl de blauwe kabel samenkomt met een groen ingeklemd dingetje en gaat daarna door naar het motortje.
Zelf uiteraard een poging gedaan het weer te bevestigen (tot ik een vervangend motortje heb gevonden)
- DarkDaedelus
- Oud-Clublid
- Contacteer:
Bij mij zitten er overigens geen schroefjes op, maar lijkt me stug dat ze allemaal zijn afgebroken.astra-gsi-666 schreef:duct tape is sneller dan al die schroefjes vast zetten.DarkDaedelus schreef:Dat is wel echt een vuistregel ja xD
danny gsi 666
Er staat overigens nog het volgende op de sticker:
SWMP 403780 12V
Ref. 90341911
S46/94 OP 4316
Made in Spain
- RedBill
- Beheerder
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Contacteer:
Volgens mij is die massagestuurd en heb je twee massa's nodig. Als je hem allen 12 volt op de kabel geeft moet je volgens mij de behuizing ook nog op de massa houden. Maar dat weet ik niet helemaal zeker. Ik zal als ik tijd heb even in het handboek kijken. Wellicht kan Marcel hier iets over zeggen?
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.