RedBill's GSi - The Complete Story (Update 12-04-'22)
Re: RedBill's GSi - The Complete Story (Update 31-08-'14)
ook al is het niet meer leverbaar in NL er is altijd nog aan te komen
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9318
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: RedBill's GSi - The Complete Story (Update 31-08-'14)
Suggesties voor waar die bumperlip nog te krijgen is dan? Ik heb nog wel een redelijk net exemplaar, maar anderen zoeken daar nog wel naar.
@ Pascal: nummer van die rubbers is 1160724.
@ Pascal: nummer van die rubbers is 1160724.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Re: RedBill's GSi - The Complete Story (Update 31-08-'14)
linkk heb een connectie met een magazijn manager in het buitenland die aan zeer veel gekke originele onderdelen nog kan komen. Dit komt uit de hoekjes en gaatjes van allerlei oude voorraden en magazijnen. Ik kan dus voor de liefhebber die iets zoekt, zeker als ik een onderdeelnummer er bij heb kijken of er wat voor je bij zit. Bij deze de uitnodiging om een PM te sturen als je iets zoekt. Het gaat hier om dingen die je NIET meer bij de dealer kan krijgen, dus enkel om diegene te helpen die het gewoon netjes wilt hebben, en niet om grootschalige handel op poten te zetten. Hou daar ajb rekening mee. Bedenk je ook, de prijzen zijn grofweg dealer prijzen, dus het zijn GEEN KOOPJES! Als je dus denkt dat je het effe voor een duppie koopt, helaas.
Ook betrek ik uit verre werelddelen onderdelen die in heel Europa OP zijn, en daar zitten natuurlijk verzendkosten, invoerrechten etc. op. Dus dat is leuk voor als er geen andere opties meer zijn binnen Europa
http://www.opel-forum.nl/viewtopic.php?f=4&t=186302" onclick="window.open(this.href);return false;
ik heb er ook al wat spul vandaan wat "niet meer te krijgen is"
-
- Moderator
- Berichten: 7839
- Lid geworden op: 01 nov 2006 21:09
- Auto('s): 1994 Opel Astra GSi 16v
- Locatie: Brabant
Re: RedBill's GSi - The Complete Story (Update 31-08-'14)
Thanx, ik zal eens in mijn eigen onderdelen catalogus kijken of die er al tussen staanRedBill schreef:@ Pascal: nummer van die rubbers is 1160724.
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
______________________________________
With great power...comes great responsibility
______________________________________
With great power...comes great responsibility
- Vincent_R
- Donateur 2013
- Berichten: 1395
- Lid geworden op: 18 mei 2012 19:40
- Auto('s): Opel Astra F cabrio
Re: RedBill's GSi - The Complete Story (Update 31-08-'14)
Even weer bijgelezen...
Heeeel netjes aangepakt! De Astra kan er zo weer een hele tijd tegenaan
Keep up the good work!!
Heeeel netjes aangepakt! De Astra kan er zo weer een hele tijd tegenaan
Keep up the good work!!
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9318
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: RedBill's GSi - The Complete Story (Update 17-08-'14)
Heb even gezocht, het juiste nummer is nummertje 18 op dit plaatje: http://ecat24.com/catalog/part/1/7/109/2375/23623/" onclick="window.open(this.href);return false;renej schreef:yes volgens mij is het nummer 90269830 even bij ecat24 opel catalogus invullen dan kun je het plaatje direct aanklikkenRedBill schreef:Dan moet ik daar eens naar vragen vrijdag, als ik toch bij de dealer ben.renej schreef:volgens mij kun je bij opel ook nog een rubber krijgen zodat je slang vast zit in het lekbakje..
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9318
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: RedBill's GSi - The Complete Story (Update 31-08-'14)
I hope so! Ga er nog wel wat werk in steken om de achterzijde ook zo strak in elkaar te krijgen...Vincent_R schreef:Even weer bijgelezen...
Heeeel netjes aangepakt! De Astra kan er zo weer een hele tijd tegenaan
Keep up the good work!!
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9318
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: RedBill's GSi - The Complete Story (Update 31-08-'14)
Even een update van wat werk van de afgelopen weken. Weinig tijd gehad voor de Astra, en al helemaal weinig voor het plaatsen van foto's, maar hierbij toch wat jullie van me gewend zijn...
Een tijdje terug nieuw isolatiemateriaal gehaald voor de binnenkant van de zijpanelen. Dit omdat het originele materiaal nogal verweerd is. Zit al kleeffolie op, dus makkelijk te monteren.
Natuurlijk wel zo geplaatst dat het geen vocht kan vasthouden op kritieke plekken.
Vervolgens kwamen de doorvoerrubbers van de waterafvoerslangen binnen. Waarom er 3 en geen twee in zo'n zakje zitten is me een raadsel.
Ook een nieuwe afvoerslang besteld. Vervangend GM nummer, deze slang is onder meer op de Astra G en H geleverd. Dat dus ook weer echt netjes op te lossen, in plaats van met twee slangklemmen, die ook weer kunnen gaan roesten etc.
Slang gemonteerd
Uiteinde weer op de OEM manier door de carrosserie heen.
Verder bezig geweest met de vulopening van de tank
Naast het rubber dat Opel zelf levert wilde ik meer bescherming tegen vuil bij de vulopening, dus ik heb van binnenband een extra seal gemaakt die in de wielkast op het rubber van de vulopening en om de naar binnenstaande delen van het plaatwerk heen komt. Omdat het echter donker begin te worden heb ik daar nog geen foto's van.
Binnenzijde van het plaatwerk goed in de bitumen.
Rubber er goed in.
En weer netjes strak!
Een tijdje terug nieuw isolatiemateriaal gehaald voor de binnenkant van de zijpanelen. Dit omdat het originele materiaal nogal verweerd is. Zit al kleeffolie op, dus makkelijk te monteren.
Natuurlijk wel zo geplaatst dat het geen vocht kan vasthouden op kritieke plekken.
Vervolgens kwamen de doorvoerrubbers van de waterafvoerslangen binnen. Waarom er 3 en geen twee in zo'n zakje zitten is me een raadsel.
Ook een nieuwe afvoerslang besteld. Vervangend GM nummer, deze slang is onder meer op de Astra G en H geleverd. Dat dus ook weer echt netjes op te lossen, in plaats van met twee slangklemmen, die ook weer kunnen gaan roesten etc.
Slang gemonteerd
Uiteinde weer op de OEM manier door de carrosserie heen.
Verder bezig geweest met de vulopening van de tank
Naast het rubber dat Opel zelf levert wilde ik meer bescherming tegen vuil bij de vulopening, dus ik heb van binnenband een extra seal gemaakt die in de wielkast op het rubber van de vulopening en om de naar binnenstaande delen van het plaatwerk heen komt. Omdat het echter donker begin te worden heb ik daar nog geen foto's van.
Binnenzijde van het plaatwerk goed in de bitumen.
Rubber er goed in.
En weer netjes strak!
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
- astra-gsi-666
- forum-gebruiker
- Berichten: 3081
- Lid geworden op: 05 jan 2012 23:22
- Auto('s): OPEL ASTRA GSI F1 1993 en astra gt 2.0I F1 1993,OPEL KADETT GT16V E1 1985(R.I.P.),OPEL VECTR B1 CDX 1998 (EX)
- Locatie: sittard zuid limburg
Re: RedBill's GSi - The Complete Story (Update 31-08-'14)
mooi redbill ziet er zeer strak uit.
danny gsi 666
danny gsi 666
-
- Moderator
- Berichten: 7839
- Lid geworden op: 01 nov 2006 21:09
- Auto('s): 1994 Opel Astra GSi 16v
- Locatie: Brabant
Re: RedBill's GSi - The Complete Story (Update 31-08-'14)
Mooi man.
Altijd weer creatieve oplossingen
Altijd weer creatieve oplossingen
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
______________________________________
With great power...comes great responsibility
______________________________________
With great power...comes great responsibility
- Vincent_R
- Donateur 2013
- Berichten: 1395
- Lid geworden op: 18 mei 2012 19:40
- Auto('s): Opel Astra F cabrio
Re: RedBill's GSi - The Complete Story (Update 31-08-'14)
Ziet er allemaal weer erg netjes uit!
Mooi om te zien hoe netjes jij je Astra verzorgd.
Mooi om te zien hoe netjes jij je Astra verzorgd.
- GSI Racer
- Donateur 2013
- Berichten: 5656
- Lid geworden op: 30 mei 2009 11:12
- Auto('s): Astra GSi 2.0 16V Turbo en Astra GSi 2.0 16V
- Locatie: Nuth (Zuid-Limburg)
Re: RedBill's GSi - The Complete Story (Update 31-08-'14)
indd zeg! super
-Astra GSi C20LET fun/track @291pk/450Nm Powered by Klasen Motors
-Astra GSi C20XE daily
Remmen is angst
-Astra GSi C20XE daily
Remmen is angst
- The Vizitor
- forum-gebruiker
- Berichten: 320
- Lid geworden op: 17 sep 2010 23:06
- Auto('s): Astra GSI 1994 1.8 16v. Astra GSI 1992 2.0 8v (ex)
- Locatie: Cuijk
Re: RedBill's GSi - The Complete Story (Update 31-08-'14)
Merk je iets van die isolatie? Heel project al deze astra. Netjes!
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9318
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: RedBill's GSi - The Complete Story (Update 31-08-'14)
Die isolatie is vooral bedoeld om resonanties e.d. tegen te gaan. Ik kan nu nog niet helemaal bepalen of dat ook verschil maakt met het originele materiaal (wol). Ik heb de zijpanelen er namelijk nog niet weer op zitten.
Wel heb ik inmiddels originele nieuwe voorveren van de Astra F GSi C20XE besteld (Er was nog net een setje leverbaar uit Terneuzen). Achter komen aftermarket GSi veren van Spidan. Dit omdat daar het prijsverschil tussen origineel (als die nog te krijgen waren) en aftermarket wel heel groot was.
Binnenkort gaat de GSi alvast voor de keuring, dan wordt dus ook mijn hele onderstel verfrist, en de verlaging ongedaan gemaakt.
Wel heb ik inmiddels originele nieuwe voorveren van de Astra F GSi C20XE besteld (Er was nog net een setje leverbaar uit Terneuzen). Achter komen aftermarket GSi veren van Spidan. Dit omdat daar het prijsverschil tussen origineel (als die nog te krijgen waren) en aftermarket wel heel groot was.
Binnenkort gaat de GSi alvast voor de keuring, dan wordt dus ook mijn hele onderstel verfrist, en de verlaging ongedaan gemaakt.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9318
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: RedBill's GSi - The Complete Story (Update 06-11-'14)
De achterveren zijn inmiddels binnen.
Vorig weekend mijn vloerbedekking achter vervangen door een toonbaarder exemplaar.
Ooit in het verleden (voordat ik de wagen had) heeft een onverlaat voor de keuring het gewaagd om het onderstel van de stoel dat was afgebroken te lassen zonder dat hij de stoel uit de wagen gedemonteerd had. Met dit gevolg:
De nieuwe bedekking ziet er aanzienlijk beter uit. Wel is deze iets donkerder dan de originele GSi vloerbedekking.
Vorig weekend mijn vloerbedekking achter vervangen door een toonbaarder exemplaar.
Ooit in het verleden (voordat ik de wagen had) heeft een onverlaat voor de keuring het gewaagd om het onderstel van de stoel dat was afgebroken te lassen zonder dat hij de stoel uit de wagen gedemonteerd had. Met dit gevolg:
De nieuwe bedekking ziet er aanzienlijk beter uit. Wel is deze iets donkerder dan de originele GSi vloerbedekking.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
- astra-gsi-666
- forum-gebruiker
- Berichten: 3081
- Lid geworden op: 05 jan 2012 23:22
- Auto('s): OPEL ASTRA GSI F1 1993 en astra gt 2.0I F1 1993,OPEL KADETT GT16V E1 1985(R.I.P.),OPEL VECTR B1 CDX 1998 (EX)
- Locatie: sittard zuid limburg
Re: RedBill's GSi - The Complete Story (Update 06-11-'14)
super jw,weer als nieuw.
danny gsi 666
danny gsi 666
- Vincent_R
- Donateur 2013
- Berichten: 1395
- Lid geworden op: 18 mei 2012 19:40
- Auto('s): Opel Astra F cabrio
Re: RedBill's GSi - The Complete Story (Update 07-12-'14)
Dat ziet er heel wat netter uit!
Mooi dat je ook op deze kleine dingen let
Mooi dat je ook op deze kleine dingen let
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9318
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: RedBill's GSi - The Complete Story (Update 07-12-'14)
Vandaag weer even bezig geweest om het interieur weer wat op te bouwen, aangezien de achterbank in de wagen moet zitten met gordels voor de keuring.
Hemeltje en grondig gereinigde bekleding van de B- en C-stijl.
Fotootje zonder de bekleding.
En de laatste foto van deze wagen met deze verlaging. Maandag staat hij weer op z'n oorspronkelijke hoogte. Hij gaat dan onder meer voor de APK. Dan krijgt ie gelijk een nieuwe linker draagarm (zit nu immitatie op, en dat heeft keen positief effect gehad. Continu kraakgeluiden van speling die ik verder niet goed kan thuisbrengen) en vier nieuwe ashoezen, omdat ik verwacht dat door de andere stand van de wielen de ashoezen snel zullen scheuren. Dan kan ik ze beter nu vervangen, als toch alles los moet.
Heb uiteindelijk toch gekozen voor compleet nieuwe veren, hoewel ik hier nog een complete set tweedehands GSi veren (30 mm lager dan standaard Astra F) heb liggen.
Foto's met bekleding heb ik niet meer gemaakt omdat het te donker werd.
Hemeltje en grondig gereinigde bekleding van de B- en C-stijl.
Fotootje zonder de bekleding.
En de laatste foto van deze wagen met deze verlaging. Maandag staat hij weer op z'n oorspronkelijke hoogte. Hij gaat dan onder meer voor de APK. Dan krijgt ie gelijk een nieuwe linker draagarm (zit nu immitatie op, en dat heeft keen positief effect gehad. Continu kraakgeluiden van speling die ik verder niet goed kan thuisbrengen) en vier nieuwe ashoezen, omdat ik verwacht dat door de andere stand van de wielen de ashoezen snel zullen scheuren. Dan kan ik ze beter nu vervangen, als toch alles los moet.
Heb uiteindelijk toch gekozen voor compleet nieuwe veren, hoewel ik hier nog een complete set tweedehands GSi veren (30 mm lager dan standaard Astra F) heb liggen.
Foto's met bekleding heb ik niet meer gemaakt omdat het te donker werd.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9318
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: RedBill's GSi - The Complete Story (Update 20-12-'14)
Zo nou, de keuring is net niet helemaal vlekkeloos verlopen.
1 afkeurpunt: remleidingen naar achteren toe moeten vervangen worden. (Zat er op zich al wel een keer aan te komen).
Verder moeten ook mijn Bilstein dempers vervangen worden door originele, omdat deze te kort zijn voor de originele veren. Die moeten ook eerst nog door hen besteld worden.
Als laatste heb ik met ze afgesproken dat ze ook de veerschotels gaan vervangen, omdat daar bij de kokerbalken ook wat aan het roesten is. Nog geen afkeur, maar wel op termijn nodig.
1 afkeurpunt: remleidingen naar achteren toe moeten vervangen worden. (Zat er op zich al wel een keer aan te komen).
Verder moeten ook mijn Bilstein dempers vervangen worden door originele, omdat deze te kort zijn voor de originele veren. Die moeten ook eerst nog door hen besteld worden.
Als laatste heb ik met ze afgesproken dat ze ook de veerschotels gaan vervangen, omdat daar bij de kokerbalken ook wat aan het roesten is. Nog geen afkeur, maar wel op termijn nodig.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
- Ray
- forum-gebruiker
- Berichten: 415
- Lid geworden op: 25 jul 2008 19:34
- Auto('s): Kadett C Caravan 3.0 V6
- Locatie: Waalwijk
Re: RedBill's GSi - The Complete Story (Update 20-12-'14)
Zei de keurmeester dat? Of is dat een constatering van jouzelf?RedBill schreef:Verder moeten ook mijn Bilstein dempers vervangen worden door originele, omdat deze te kort zijn voor de originele veren.
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9318
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: RedBill's GSi - The Complete Story (Update 20-12-'14)
Dit was het geval volgens hun monteur. Heb nog speciaal extra een keer gevraagd, omdat ik dacht dat deze Bilsteins ook nog wel wat hoger kunnen hebben dan de huidige stand. Heb jij andere info? Ik heb hier zelf namelijk weinig ervaring mee.Ray schreef:Zei de keurmeester dat? Of is dat een constatering van jouzelf?RedBill schreef:Verder moeten ook mijn Bilstein dempers vervangen worden door originele, omdat deze te kort zijn voor de originele veren.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Re: RedBill's GSi - The Complete Story (Update 20-12-'14)
Zusje aan het "sap":
- Ray
- forum-gebruiker
- Berichten: 415
- Lid geworden op: 25 jul 2008 19:34
- Auto('s): Kadett C Caravan 3.0 V6
- Locatie: Waalwijk
Re: RedBill's GSi - The Complete Story (Update 20-12-'14)
Heb daar zelf geen info over, WJ. Maar ik vroeg me af, als hij het voor APK afkeurde, op basis van welke eis dat dan was. Voor APK moeten ze deugdelijk bevestigd zitten en goed werken, of adviespunt AC2 als ze lekken. Meer wordt daar niet over vermeld.RedBill schreef:Dit was het geval volgens hun monteur. Heb nog speciaal extra een keer gevraagd, omdat ik dacht dat deze Bilsteins ook nog wel wat hoger kunnen hebben dan de huidige stand. Heb jij andere info? Ik heb hier zelf namelijk weinig ervaring mee.Ray schreef:Zei de keurmeester dat? Of is dat een constatering van jouzelf?RedBill schreef:Verder moeten ook mijn Bilstein dempers vervangen worden door originele, omdat deze te kort zijn voor de originele veren.
Of vond hij dat de wielen niet ver genoeg konden uitveren of zo?
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9318
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: RedBill's GSi - The Complete Story (Update 20-12-'14)
Ow, zo bedoel je. Nee, was niet in het kader van de APK, maar ik ga weer de volledig originele veren eronder zetten. Mijn verlagingsveren worden vervangen. Ik had daar echter geen dempers bij besteld. Ze gaven aan dat ze die wel nodig hebben omdat de dempers die er nu onder zitten niet bij de originele veren zouden passen.Ray schreef:Heb daar zelf geen info over, WJ. Maar ik vroeg me af, als hij het voor APK afkeurde, op basis van welke eis dat dan was. Voor APK moeten ze deugdelijk bevestigd zitten en goed werken, of adviespunt AC2 als ze lekken. Meer wordt daar niet over vermeld.
Of vond hij dat de wielen niet ver genoeg konden uitveren of zo?
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)