C20NE opvoeren
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 62
- Lid geworden op: 29 aug 2013 09:59
- Auto('s): 2X Astra F GSI C20NE, FORD F150 Raptor, FORD Fiesta 1.6
- Locatie: Venlo
C20NE opvoeren
Dag allemaal,
Van de week de GSI weer in de loods gezet omdat er weer tijd is om aan te werken. Afgelopen tijd wat problemen met het blok gehad.
Gelukkig allemaal simpel op te lossen.
Nu heb ik afgelopen week een los blok erbij gekocht. Dit blok wil ik volledig gaan reviseren en het liefst ook opvoeren.
Heeft iemand hier tips voor wat ik hiervoor het beste kan doen?
wat is bijvoorbeeld het voordeel van een lexmaul inlaatspruitstuk t.o.v. een standaard inlaatspruitstuk?
Zijn er andere nokkenassen te krijgen waardoor je meer vermogen krijgt?
alvast bedankt,
Jeroen
Van de week de GSI weer in de loods gezet omdat er weer tijd is om aan te werken. Afgelopen tijd wat problemen met het blok gehad.
Gelukkig allemaal simpel op te lossen.
Nu heb ik afgelopen week een los blok erbij gekocht. Dit blok wil ik volledig gaan reviseren en het liefst ook opvoeren.
Heeft iemand hier tips voor wat ik hiervoor het beste kan doen?
wat is bijvoorbeeld het voordeel van een lexmaul inlaatspruitstuk t.o.v. een standaard inlaatspruitstuk?
Zijn er andere nokkenassen te krijgen waardoor je meer vermogen krijgt?
alvast bedankt,
Jeroen
Re: C20NE opvoeren
turbo erop knutselen! met originele ecu kan je rond de 180-200 pk draaien en een koppel van +/- 300nm!
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
Re: C20NE opvoeren
C20GET
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Re: C20NE opvoeren
Dbilas inlaat, scherpe nokkenas,spagetti spruistuk, kop laten bewerken....
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9326
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: C20NE opvoeren
Met iets minder rigoureuze middelen inderdaad een Irmscher of Lexmaul inlaat én uitlaat. Dat doet al veel voor je koppel en vermogen.
Met Irmscher inlaat en nokkenassen en stuurapparaat kom je volgens Irmscher zelf op 95 kW (129 pk) en blijft je koppel wel op 170 N/m maar blijft het koppel langer zo hoog. Bij 4800 Rpm zit je dan nog steeds op 170 Nm.
Volgens Lexmaul kom je met hun inlaatspruitstuk en einddemper op 90 kW (122,5 pk)
Met Irmscher inlaat en nokkenassen en stuurapparaat kom je volgens Irmscher zelf op 95 kW (129 pk) en blijft je koppel wel op 170 N/m maar blijft het koppel langer zo hoog. Bij 4800 Rpm zit je dan nog steeds op 170 Nm.
Volgens Lexmaul kom je met hun inlaatspruitstuk en einddemper op 90 kW (122,5 pk)
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 62
- Lid geworden op: 29 aug 2013 09:59
- Auto('s): 2X Astra F GSI C20NE, FORD F150 Raptor, FORD Fiesta 1.6
- Locatie: Venlo
Re: C20NE opvoeren
Bedankt voor de snelle reactie's.
Zijn er nog mensen hier op het forum die hiervoor nog iets hebben liggen.
Mijn voorkeur gaat uit naar de irmscher inlaat met nokkenas en stuurapperaat.
alvast bedankt
Zijn er nog mensen hier op het forum die hiervoor nog iets hebben liggen.
Mijn voorkeur gaat uit naar de irmscher inlaat met nokkenas en stuurapperaat.
alvast bedankt
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9326
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: C20NE opvoeren
Tip:
1. Google zelf eerst even op die setup, lees er het één en ander over (wat is ervoor nodig, heb je ook nog een spaghetti uitlaatspruitstuk nodig etc.) en wat mag zo'n compleet setje kosten (wat kostte het nieuw, wat wordt er nu nog voor gevraagd en betaald)
2. Ga via marktplaats of e-bay op zoek naar de onderdelen die je nodig hebt (het liefst de hele set in één keer)
3. Koop de set waarbij je het beste gevoel hebt.
1. Google zelf eerst even op die setup, lees er het één en ander over (wat is ervoor nodig, heb je ook nog een spaghetti uitlaatspruitstuk nodig etc.) en wat mag zo'n compleet setje kosten (wat kostte het nieuw, wat wordt er nu nog voor gevraagd en betaald)
2. Ga via marktplaats of e-bay op zoek naar de onderdelen die je nodig hebt (het liefst de hele set in één keer)
3. Koop de set waarbij je het beste gevoel hebt.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
- astra-gsi-666
- forum-gebruiker
- Berichten: 3081
- Lid geworden op: 05 jan 2012 23:22
- Auto('s): OPEL ASTRA GSI F1 1993 en astra gt 2.0I F1 1993,OPEL KADETT GT16V E1 1985(R.I.P.),OPEL VECTR B1 CDX 1998 (EX)
- Locatie: sittard zuid limburg
Re: C20NE opvoeren
maar waar haal dat nog uit,staat toch niet meer in de folder van irmscher of lexmaul.RedBill schreef:Met iets minder rigoureuze middelen inderdaad een Irmscher of Lexmaul inlaat én uitlaat. Dat doet al veel voor je koppel en vermogen.
Met Irmscher inlaat en nokkenassen en stuurapparaat kom je volgens Irmscher zelf op 95 kW (129 pk) en blijft je koppel wel op 170 N/m maar blijft het koppel langer zo hoog. Bij 4800 Rpm zit je dan nog steeds op 170 Nm.
Volgens Lexmaul kom je met hun inlaatspruitstuk en einddemper op 90 kW (122,5 pk)
misschien op marktplaats of zo,is zeldzaam kom je denk ik niet zo snel tegen.
danny gsi 666
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9326
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: C20NE opvoeren
2e (3e of 4e) hands is dat spul echt nog wel te krijgen verwacht ik, aangezien er steeds minder C20NE's meer actief zijn, en dus steeds minder wagens waarin men dit spul kan gebruiken. Effect: aanbod stijgt.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 62
- Lid geworden op: 29 aug 2013 09:59
- Auto('s): 2X Astra F GSI C20NE, FORD F150 Raptor, FORD Fiesta 1.6
- Locatie: Venlo
Re: C20NE opvoeren
ben er al enkele op het internet tegen gekomen. echter worden hier toch wel de beruchte holywood prijzen voor gevraagd