Berg cup - Hillclimb Luxemburg
-
- Moderator
- Berichten: 7839
- Lid geworden op: 01 nov 2006 21:09
- Auto('s): 1994 Opel Astra GSi 16v
- Locatie: Brabant
Berg cup - Hillclimb Luxemburg
Afgelopen weekend ben ik samen met mijn broertje en nog 2 vrienden naar Luxemburg (Eschdorf) afgereisd voor een etappe van de Berg Cup.
Dit race spectakel vindt gedurende het warmere deel van het jaar door heel Duitsland plaats. Ook zijn er altijd wel een etappe of 2 in Oostenrijk en eentje in Luxemburg (dit jaar zelfs 2, dus wie weet ga ik nog is).
De etappe waar ik geweest ben, is een hillclimb. Er is gewoon een stukje openbare weg afgezet met wat bochtjes erin. Uiteraard de heuvel op. Het ging om dit stukje weg.
Specs van dat stukje weg (met overigens erg goed asfalt):
Breedte: 8 meter
Lengte: 1850 meter
Hoogteverschil: 107 meter
Stijgingspercentage: 7% (gemiddeld)
Linkse bochten: 7
Rechtse bochten: 4
Haarspelden: 3
Topsnelheid: 235 km/u is haalbaar voor sommige auto's
Gemiddelde snelheid: 133 km/u
Het was een tweedaags evenement. We zijn vrijdagochtend op de parkeerplaats van een lokale supermarkt bij elkaar gekomen, consumpties inslaan
Daarna een auto in mijn garage gedumpt en verder met 2 auto's. Beetje door België heen en net voor de grens moesten we van de tomtom de snelweg af. De navigatie van mijn broertje wilde ons letterlijk door karrensporen sturen, maar mijn tomtom was niet veel beter. Gelukkig bleef het nog wel bij geasfalteerde weggetjes, maar ja...we hadden dit beschoten bord dus als grensovergang
Ook aardige radiozenders daar (mijn pasagier(s) waren niet allen even enthousiast over mijn muzieksmaak )
Eenmaal aangekomen bleek dat we alleen tussen 16.00 en 19.00 uur konden inchecken en het was pas 14.00 uur. Toen zijn we alvast maar is op locatie wezen kijken of er al wat te zien was en zodoende wisten we ook de route en konden we even kijken waar we de auto de volgende dag kwijt zouden kunnen.
De weg was al afgezet en een aantal teams waren al gearriveerd en een enkeling had de bolide zelfs al buiten geparkeerd:
Vervolgens weer terug, inchecken, plan van aanpak maken, slapen en weer vroeg op de volgende dag.
De zaterdag was een soort trainingsdag. Alle auto's reden de route 3x om zodoende op de zondag voor de echte tijden te gaan rijden. Hiervoor kreeg iedereen 3 pogingen. We hebben, vanwege tijd-technische redenen, alleen de eerste 2 rondes gekeken op de zondag.
De training begon zaterdag om 9.00 uur en was zo rond 18.00 uur afgelopen. We waren goed op tijd, echter was er veel afgezet en kon je niet echt lekker dicht langs de baan staan (veiligheidsredenen). We zijn onderaan de berg begonnen en zijn toen de berg op gelopen, langs de baan om te kijken wat nu mooie bochten waren om te gaan staan. Uiteindelijk zijn we helemaal bovenaan (waar ook de "pitstraat" was), bij de laatste bocht beland, waar we zeker 90% van de dag gestaan / gezeten hebben.
De zondag was het helaas (of juist niet ) wat minder zonnig weer, en zijn we vooral beneden gebleven, bij de start kijken en de eerste haarspelden (boven alles al gezien de vorige dag).
Helaas is er in de "pitstraat" niet echt iets te fotograferen, iedereen is er een beetje bang dat je informatie aan de concurrent doorspeelt, daarom weinig foto's kunnen maken. Wel een hele berg met video materiaal. Dit laatste moet ik allemaal nog is uitzoeken en bemachtigen. Zelf alleen met de telefoon wat geschoten, maar een van mijn vrienden had een HD-cam mee, dus daar verwacht ik wel wat mooie beelden van. Updates zullen dus nog volgen
Dit race spectakel vindt gedurende het warmere deel van het jaar door heel Duitsland plaats. Ook zijn er altijd wel een etappe of 2 in Oostenrijk en eentje in Luxemburg (dit jaar zelfs 2, dus wie weet ga ik nog is).
De etappe waar ik geweest ben, is een hillclimb. Er is gewoon een stukje openbare weg afgezet met wat bochtjes erin. Uiteraard de heuvel op. Het ging om dit stukje weg.
Specs van dat stukje weg (met overigens erg goed asfalt):
Breedte: 8 meter
Lengte: 1850 meter
Hoogteverschil: 107 meter
Stijgingspercentage: 7% (gemiddeld)
Linkse bochten: 7
Rechtse bochten: 4
Haarspelden: 3
Topsnelheid: 235 km/u is haalbaar voor sommige auto's
Gemiddelde snelheid: 133 km/u
Het was een tweedaags evenement. We zijn vrijdagochtend op de parkeerplaats van een lokale supermarkt bij elkaar gekomen, consumpties inslaan
Daarna een auto in mijn garage gedumpt en verder met 2 auto's. Beetje door België heen en net voor de grens moesten we van de tomtom de snelweg af. De navigatie van mijn broertje wilde ons letterlijk door karrensporen sturen, maar mijn tomtom was niet veel beter. Gelukkig bleef het nog wel bij geasfalteerde weggetjes, maar ja...we hadden dit beschoten bord dus als grensovergang
Ook aardige radiozenders daar (mijn pasagier(s) waren niet allen even enthousiast over mijn muzieksmaak )
Eenmaal aangekomen bleek dat we alleen tussen 16.00 en 19.00 uur konden inchecken en het was pas 14.00 uur. Toen zijn we alvast maar is op locatie wezen kijken of er al wat te zien was en zodoende wisten we ook de route en konden we even kijken waar we de auto de volgende dag kwijt zouden kunnen.
De weg was al afgezet en een aantal teams waren al gearriveerd en een enkeling had de bolide zelfs al buiten geparkeerd:
Vervolgens weer terug, inchecken, plan van aanpak maken, slapen en weer vroeg op de volgende dag.
De zaterdag was een soort trainingsdag. Alle auto's reden de route 3x om zodoende op de zondag voor de echte tijden te gaan rijden. Hiervoor kreeg iedereen 3 pogingen. We hebben, vanwege tijd-technische redenen, alleen de eerste 2 rondes gekeken op de zondag.
De training begon zaterdag om 9.00 uur en was zo rond 18.00 uur afgelopen. We waren goed op tijd, echter was er veel afgezet en kon je niet echt lekker dicht langs de baan staan (veiligheidsredenen). We zijn onderaan de berg begonnen en zijn toen de berg op gelopen, langs de baan om te kijken wat nu mooie bochten waren om te gaan staan. Uiteindelijk zijn we helemaal bovenaan (waar ook de "pitstraat" was), bij de laatste bocht beland, waar we zeker 90% van de dag gestaan / gezeten hebben.
De zondag was het helaas (of juist niet ) wat minder zonnig weer, en zijn we vooral beneden gebleven, bij de start kijken en de eerste haarspelden (boven alles al gezien de vorige dag).
Helaas is er in de "pitstraat" niet echt iets te fotograferen, iedereen is er een beetje bang dat je informatie aan de concurrent doorspeelt, daarom weinig foto's kunnen maken. Wel een hele berg met video materiaal. Dit laatste moet ik allemaal nog is uitzoeken en bemachtigen. Zelf alleen met de telefoon wat geschoten, maar een van mijn vrienden had een HD-cam mee, dus daar verwacht ik wel wat mooie beelden van. Updates zullen dus nog volgen
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
______________________________________
With great power...comes great responsibility
______________________________________
With great power...comes great responsibility
Re: Berg cup - Hillclimb Luxemburg
leuk weekendje zo
Re: Berg cup - Hillclimb Luxemburg
Hillclimb is vet Leuk verslag
C20XE - BBS - Koni - Toyo - K&N - Ferodo
- GSI Racer
- Donateur 2013
- Berichten: 5656
- Lid geworden op: 30 mei 2009 11:12
- Auto('s): Astra GSi 2.0 16V Turbo en Astra GSi 2.0 16V
- Locatie: Nuth (Zuid-Limburg)
Re: Berg cup - Hillclimb Luxemburg
heb al vaker ge-youtubet onder 'hillclimb' die mensen hebben echt lef! niet normaal hoe hard sommige van hun planken!
Lijkt me tof om een keer mee te maken
In sept. is bij ons in de buurt ook een hillclimb (in Teuven) op die dag is ook F1 in Spa, ben bang dat ik daar weer verplicht heen moet
Lijkt me tof om een keer mee te maken
In sept. is bij ons in de buurt ook een hillclimb (in Teuven) op die dag is ook F1 in Spa, ben bang dat ik daar weer verplicht heen moet
-Astra GSi C20LET fun/track @291pk/450Nm Powered by Klasen Motors
-Astra GSi C20XE daily
Remmen is angst
-Astra GSi C20XE daily
Remmen is angst
-
- Moderator
- Berichten: 7839
- Lid geworden op: 01 nov 2006 21:09
- Auto('s): 1994 Opel Astra GSi 16v
- Locatie: Brabant
Re: Berg cup - Hillclimb Luxemburg
Vandaag nog een paar foto's bemachtigd:
De Corrado had volgens het programma-boekje een 1300 motor:
Hoop van deze autootjes, de NSU TT
En in de pitstraat nog wat spy-pics kunnen maken van een Honda forumule auto, in het boekje aangeduid als Reynard-Mugen-Honda 01L met een 3 liter motor.
En wat volgens het boekje een Dallara-Opel-Spiess met 2 liter is:
De Corrado had volgens het programma-boekje een 1300 motor:
Hoop van deze autootjes, de NSU TT
En in de pitstraat nog wat spy-pics kunnen maken van een Honda forumule auto, in het boekje aangeduid als Reynard-Mugen-Honda 01L met een 3 liter motor.
En wat volgens het boekje een Dallara-Opel-Spiess met 2 liter is:
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
______________________________________
With great power...comes great responsibility
______________________________________
With great power...comes great responsibility
- GSI Racer
- Donateur 2013
- Berichten: 5656
- Lid geworden op: 30 mei 2009 11:12
- Auto('s): Astra GSi 2.0 16V Turbo en Astra GSi 2.0 16V
- Locatie: Nuth (Zuid-Limburg)
Re: Berg cup - Hillclimb Luxemburg
Leuke motor voor in een Astra
-Astra GSi C20LET fun/track @291pk/450Nm Powered by Klasen Motors
-Astra GSi C20XE daily
Remmen is angst
-Astra GSi C20XE daily
Remmen is angst
-
- Moderator
- Berichten: 7839
- Lid geworden op: 01 nov 2006 21:09
- Auto('s): 1994 Opel Astra GSi 16v
- Locatie: Brabant
Re: Berg cup - Hillclimb Luxemburg
Dit weekend was dit evenement er weer. Helaas geen tijd om een heel weekend te boeken, dus maar even op een zondagje op en neer gereden
Vroeg (heel vroeg) eruit, we waren ongeveer 9 uur daar.
In tegenstelling tot vorige keer, bijzonder veel zon, ben ook lekker medium rare nu
Echter, dat bracht natuurlijk een hoop extra toeschouwers met zich mee in verhouding met de vorige keer. Toen was het een beetje net niet / net wel regenachtig.
Al met al weer een prachtig dagje vol snelle autootjes en de geur van verbrand rubber.
Zelf was mijn camera een beetje aan het opgeven, dus niet veel geschoten. Wel om te beginnen, wat pics van een paar daily drives van die lui daar:
Want normale auto's is zo gewoontjes ws
Verder nog een leuke VIP taxi gespot. Veel niet-kenners blijkbaar, want alle mensen stonden te kwijlen over de nieuwe Impreza WRX STi, een nieuwe Shelby GT500 en een Mustang RTR.
Ik spotte natuurlijk een veel mooiere VIP taxi:
Verder kwam in de middagpauze Mai Lin nog even stoer doen op de motorfiets.
Tijdens ons rondje over het pit-terrein kwamen we haar trailer ook nog tegen en hebben we nog even op het gemakje de motorfiets bekeken zullen we maar zeggen
Meer beeldmateriaal van deze dag volgt zsm!
Sneek preview (ik heb alleen dit filmpje, verder alleen nog foto's, want mijn camera liet me in de steek).
Vooral even bij 2:10 kijken
To be continued...
Vroeg (heel vroeg) eruit, we waren ongeveer 9 uur daar.
In tegenstelling tot vorige keer, bijzonder veel zon, ben ook lekker medium rare nu
Echter, dat bracht natuurlijk een hoop extra toeschouwers met zich mee in verhouding met de vorige keer. Toen was het een beetje net niet / net wel regenachtig.
Al met al weer een prachtig dagje vol snelle autootjes en de geur van verbrand rubber.
Zelf was mijn camera een beetje aan het opgeven, dus niet veel geschoten. Wel om te beginnen, wat pics van een paar daily drives van die lui daar:
Want normale auto's is zo gewoontjes ws
Verder nog een leuke VIP taxi gespot. Veel niet-kenners blijkbaar, want alle mensen stonden te kwijlen over de nieuwe Impreza WRX STi, een nieuwe Shelby GT500 en een Mustang RTR.
Ik spotte natuurlijk een veel mooiere VIP taxi:
Verder kwam in de middagpauze Mai Lin nog even stoer doen op de motorfiets.
Tijdens ons rondje over het pit-terrein kwamen we haar trailer ook nog tegen en hebben we nog even op het gemakje de motorfiets bekeken zullen we maar zeggen
Meer beeldmateriaal van deze dag volgt zsm!
Sneek preview (ik heb alleen dit filmpje, verder alleen nog foto's, want mijn camera liet me in de steek).
Vooral even bij 2:10 kijken
To be continued...
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
______________________________________
With great power...comes great responsibility
______________________________________
With great power...comes great responsibility
-
- Moderator
- Berichten: 7839
- Lid geworden op: 01 nov 2006 21:09
- Auto('s): 1994 Opel Astra GSi 16v
- Locatie: Brabant
Re: Berg cup - Hillclimb Luxemburg
Volgens mij heb ik mij niet zo aan mijn woord gehouden met het updaten over dit onderwerp
Nou ja, dit jaar ben ik weer geweest (vorig jaar niet helaas).
Afgelopen weekend de wekker vroeg gezet en rond 5.30 uur stond mijn broertje + vriendin voor de deur en zijn we met zijn 4en vertrokken. Na een rustige rit van 3 uur / 300 km waren we weer eens in het pittoreske Eschdorf aangekomen. We wilden vroeg zijn om zo de toegangspoortjes voor te zijn. Helaas is het dit jaar allemaal wat strakker geregeld en ontkom je er niet meer aan om te betalen. Gelukkig had ik de kortingsbonnen nog geprint en viel de schade nog een klein beetje mee.
De dames waren er voor het eerst, maar Ray en ik wisten natuurlijk gelijk waar we heen moesten
Pas een nieuwe camera gehad en dit was een mooie gelegenheid om deze eens een beetje te testen. Dus....foto's
Als eerste een Stratos gespot in het aanlopen
We waren niet helemaal op het begin daar, vanwege wat wegwerkzaamheden, dus de auto's verzamelden zich al
Verder gelopen en de mobiele "pitstraat" stond ook nog vol met moois
Toen in de bocht gaan staan vlak voor de finish. Daar een hoop getest, dus ook mislukte foto's helaas, maar een greep uit de selectie
Hierna verder gelopen langs de baan, een stukje afgedaald en daar een mooi plekje gevonden bij een andere bocht.
Eerst rollen de auto's naar beneden
Waarna ze omkeren en weer omhoog racen. Vaak om 3 wielen in deze bocht
Lag nog iets op de weg en 30x optische zoom doet dan wonderen
Uiteindelijk weer terug naar boven gelopen en via een omweg langs wat meer pitkraampjes naar de auto
En toen was het dagje weer om en waren we in de avond weer thuis.
Nou ja, dit jaar ben ik weer geweest (vorig jaar niet helaas).
Afgelopen weekend de wekker vroeg gezet en rond 5.30 uur stond mijn broertje + vriendin voor de deur en zijn we met zijn 4en vertrokken. Na een rustige rit van 3 uur / 300 km waren we weer eens in het pittoreske Eschdorf aangekomen. We wilden vroeg zijn om zo de toegangspoortjes voor te zijn. Helaas is het dit jaar allemaal wat strakker geregeld en ontkom je er niet meer aan om te betalen. Gelukkig had ik de kortingsbonnen nog geprint en viel de schade nog een klein beetje mee.
De dames waren er voor het eerst, maar Ray en ik wisten natuurlijk gelijk waar we heen moesten
Pas een nieuwe camera gehad en dit was een mooie gelegenheid om deze eens een beetje te testen. Dus....foto's
Als eerste een Stratos gespot in het aanlopen
We waren niet helemaal op het begin daar, vanwege wat wegwerkzaamheden, dus de auto's verzamelden zich al
Verder gelopen en de mobiele "pitstraat" stond ook nog vol met moois
Toen in de bocht gaan staan vlak voor de finish. Daar een hoop getest, dus ook mislukte foto's helaas, maar een greep uit de selectie
Hierna verder gelopen langs de baan, een stukje afgedaald en daar een mooi plekje gevonden bij een andere bocht.
Eerst rollen de auto's naar beneden
Waarna ze omkeren en weer omhoog racen. Vaak om 3 wielen in deze bocht
Lag nog iets op de weg en 30x optische zoom doet dan wonderen
Uiteindelijk weer terug naar boven gelopen en via een omweg langs wat meer pitkraampjes naar de auto
En toen was het dagje weer om en waren we in de avond weer thuis.
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
______________________________________
With great power...comes great responsibility
______________________________________
With great power...comes great responsibility
- TurboTim
- Moderator
- Berichten: 1528
- Lid geworden op: 19 jan 2010 19:35
- Auto('s): ASTRA GS16V c20let
- Locatie: Zeeland
Re: Berg cup - Hillclimb Luxemburg
* Never drive your faster than your guardian angel can fly ! *
* ASTRA GSi16V c20let
Irmscher promoteam
Digidash promoteam
* ASTRA GSi16V c20let
Irmscher promoteam
Digidash promoteam
Re: Berg cup - Hillclimb Luxemburg
gevaarlijk speelgoed zo`n 30x zoom lens
- GSI Racer
- Donateur 2013
- Berichten: 5656
- Lid geworden op: 30 mei 2009 11:12
- Auto('s): Astra GSi 2.0 16V Turbo en Astra GSi 2.0 16V
- Locatie: Nuth (Zuid-Limburg)
Re: Berg cup - Hillclimb Luxemburg
shiiiiiiit!!!
is die alweer geweest
hier heb ik nu al 3 jaar heen aan het gaan
dik spul zeg
is die alweer geweest
hier heb ik nu al 3 jaar heen aan het gaan
dik spul zeg
-Astra GSi C20LET fun/track @291pk/450Nm Powered by Klasen Motors
-Astra GSi C20XE daily
Remmen is angst
-Astra GSi C20XE daily
Remmen is angst
- Astrid_fahrer
- forum-gebruiker
- Berichten: 1336
- Lid geworden op: 22 jul 2005 20:19
- Locatie: Elst (Gld)
Re: Berg cup - Hillclimb Luxemburg
Leuk spul inderdaad zeg Foto's met de camera zijn goed gelukt zo te zien
Re: Berg cup - Hillclimb Luxemburg
Sjeejus wat een auto porno daar met al die wagens
En idd dat filmpje maakte het na 2:10 mooooi
En een prachtig verslag
En idd dat filmpje maakte het na 2:10 mooooi
En een prachtig verslag
- AlexAstra
- Oud-Clublid
- Berichten: 1287
- Lid geworden op: 07 aug 2011 15:43
- Auto('s): Hobby: Astra GSI 2.0 16v Daily: Vectra C 2.2 GTS
- Locatie: Rotterdam
Re: Berg cup - Hillclimb Luxemburg
Hoii Pascal, mooie repo!
toffe dagen gehad zie ik! Gaaf zeg
toffe dagen gehad zie ik! Gaaf zeg
- Vincent_R
- Donateur 2013
- Berichten: 1395
- Lid geworden op: 18 mei 2012 19:40
- Auto('s): Opel Astra F cabrio
Re: Berg cup - Hillclimb Luxemburg
Daar zit dik spul bij zeg!
- astra-gsi-666
- forum-gebruiker
- Berichten: 3081
- Lid geworden op: 05 jan 2012 23:22
- Auto('s): OPEL ASTRA GSI F1 1993 en astra gt 2.0I F1 1993,OPEL KADETT GT16V E1 1985(R.I.P.),OPEL VECTR B1 CDX 1998 (EX)
- Locatie: sittard zuid limburg
Re: Berg cup - Hillclimb Luxemburg
echt vet spul man,porno voor auto freaks.
danny gsi 666
danny gsi 666
-
- Moderator
- Berichten: 7839
- Lid geworden op: 01 nov 2006 21:09
- Auto('s): 1994 Opel Astra GSi 16v
- Locatie: Brabant
Re: Berg cup - Hillclimb Luxemburg
2-3 augustus is het in Osnabruck. Dit is nagenoeg even ver als Eschdorf.
11-12 oktober is het weer in Eschdorf, maar dan met internationale teams.
Anders is het wachten op de kalender van volgend jaar.
Ik weet in ieder geval nog niet naar welke evenementen ik ga.
11-12 oktober is het weer in Eschdorf, maar dan met internationale teams.
Anders is het wachten op de kalender van volgend jaar.
Ik weet in ieder geval nog niet naar welke evenementen ik ga.
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
______________________________________
With great power...comes great responsibility
______________________________________
With great power...comes great responsibility
- GSI Racer
- Donateur 2013
- Berichten: 5656
- Lid geworden op: 30 mei 2009 11:12
- Auto('s): Astra GSi 2.0 16V Turbo en Astra GSi 2.0 16V
- Locatie: Nuth (Zuid-Limburg)
Re: Berg cup - Hillclimb Luxemburg
internationale teams lijkt me wel vet!
ik zet de datum iig even op de kalender
ik zet de datum iig even op de kalender
-Astra GSi C20LET fun/track @291pk/450Nm Powered by Klasen Motors
-Astra GSi C20XE daily
Remmen is angst
-Astra GSi C20XE daily
Remmen is angst