Vraagje voor de V6 specialisten
- Trompie
- forum-gebruiker
- Berichten: 2120
- Lid geworden op: 27 mar 2007 21:54
- Auto('s): Astra GSi 3.0 24v V6, Astra GSi 2.0 16v Turbo
- Locatie: Schalkhaar
- Contacteer:
Re: Vraagje voor de V6 specialisten
Standaard setjes voor bv de calibra of vectra zijn haast niet te vinden.
Een universeel setje, lijkt mij ook niet heel moeilijk te plaatsen!? Plek van de aircopomp lijkt me wel een mooie locatie.
Alleen zit je natuurlijk met opbrengst. Zullen de meeste compressors genoeg capaciteit hebben voor een 3.0?
Een universeel setje, lijkt mij ook niet heel moeilijk te plaatsen!? Plek van de aircopomp lijkt me wel een mooie locatie.
Alleen zit je natuurlijk met opbrengst. Zullen de meeste compressors genoeg capaciteit hebben voor een 3.0?
Astra GSi 3.0 24v v6
Astra GSi 2.0 16v Turbo
Astra GSi 2.0 16v Turbo
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
- GSI Racer
- Donateur 2013
- Berichten: 5656
- Lid geworden op: 30 mei 2009 11:12
- Auto('s): Astra GSi 2.0 16V Turbo en Astra GSi 2.0 16V
- Locatie: Nuth (Zuid-Limburg)
Re: Vraagje voor de V6 specialisten
wtf!
Die zijn goedkoop
Zal nog wel het een en ander bij komen van onderdelen e.d
maar dan nog
Die zijn goedkoop
Zal nog wel het een en ander bij komen van onderdelen e.d
maar dan nog
-Astra GSi C20LET fun/track @291pk/450Nm Powered by Klasen Motors
-Astra GSi C20XE daily
Remmen is angst
-Astra GSi C20XE daily
Remmen is angst
- Trompie
- forum-gebruiker
- Berichten: 2120
- Lid geworden op: 27 mar 2007 21:54
- Auto('s): Astra GSi 3.0 24v V6, Astra GSi 2.0 16v Turbo
- Locatie: Schalkhaar
- Contacteer:
Re: Vraagje voor de V6 specialisten
op ebay zag ik een motorsteun van een C25XE die speciaal voor een compressor zou zijn, zag het verschil zo snel niet met die van een gewone airco compressor steun. Dezelfde persoon bied ook een compressor aan.
Ik denk dat er zelf wel wat te maken is om de compressor dus op de plek van de airco pomp te maken (met standaard aircopomp steun), nu zit je alleen met de poeli. Waar ga je die op maken. Je hebt er een aparte riem voor, maar hij zal ergens "bij" aan moeten.
Niet dat ik het nou morgen al ga kopen, maar rondkijken en inventariseren is ook leuk!
Ik denk dat er zelf wel wat te maken is om de compressor dus op de plek van de airco pomp te maken (met standaard aircopomp steun), nu zit je alleen met de poeli. Waar ga je die op maken. Je hebt er een aparte riem voor, maar hij zal ergens "bij" aan moeten.
Niet dat ik het nou morgen al ga kopen, maar rondkijken en inventariseren is ook leuk!
Astra GSi 3.0 24v v6
Astra GSi 2.0 16v Turbo
Astra GSi 2.0 16v Turbo
- chris1508
- forum-gebruiker
- Berichten: 718
- Lid geworden op: 16 okt 2008 21:46
- Auto('s): astra gsi 3.0 v6, ford focus 1.6 ecoboost
Re: Vraagje voor de V6 specialisten
zou je niet beter bijv. de dynamo en compressor dan kunnen omruilen.
ivm. dat die dan vrij laag aan de grond komt. ik denk dat ik liever een dynamo naar de knoppe rijd dan een compressor.
of je zou een afdek plaat er onder kunnen maken.
ivm. dat die dan vrij laag aan de grond komt. ik denk dat ik liever een dynamo naar de knoppe rijd dan een compressor.
of je zou een afdek plaat er onder kunnen maken.
GSI 2.5 24v
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
Re: Vraagje voor de V6 specialisten
Zolang het zaakje nagenoeg niet onder het subframe uitsteekt, lijkt me dat niet zo'n probleem.chris1508 schreef:zou je niet beter bijv. de dynamo en compressor dan kunnen omruilen.
ivm. dat die dan vrij laag aan de grond komt. ik denk dat ik liever een dynamo naar de knoppe rijd dan een compressor.
of je zou een afdek plaat er onder kunnen maken.
-
- Oud-Clublid
- Berichten: 8637
- Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52
Re: Vraagje voor de V6 specialisten
Heb je daar een link van?Trompie schreef:op ebay zag ik een motorsteun van een C25XE die speciaal voor een compressor zou zijn, zag het verschil zo snel niet met die van een gewone airco compressor steun. Dezelfde persoon bied ook een compressor aan.
Ik denk dat er zelf wel wat te maken is om de compressor dus op de plek van de airco pomp te maken (met standaard aircopomp steun), nu zit je alleen met de poeli. Waar ga je die op maken. Je hebt er een aparte riem voor, maar hij zal ergens "bij" aan moeten.
Niet dat ik het nou morgen al ga kopen, maar rondkijken en inventariseren is ook leuk!
- Trompie
- forum-gebruiker
- Berichten: 2120
- Lid geworden op: 27 mar 2007 21:54
- Auto('s): Astra GSi 3.0 24v V6, Astra GSi 2.0 16v Turbo
- Locatie: Schalkhaar
- Contacteer:
Re: Vraagje voor de V6 specialisten
Staat er niet meer opThe Undertaker schreef:Heb je daar een link van?Trompie schreef:op ebay zag ik een motorsteun van een C25XE die speciaal voor een compressor zou zijn, zag het verschil zo snel niet met die van een gewone airco compressor steun. Dezelfde persoon bied ook een compressor aan.
Ik denk dat er zelf wel wat te maken is om de compressor dus op de plek van de airco pomp te maken (met standaard aircopomp steun), nu zit je alleen met de poeli. Waar ga je die op maken. Je hebt er een aparte riem voor, maar hij zal ergens "bij" aan moeten.
Niet dat ik het nou morgen al ga kopen, maar rondkijken en inventariseren is ook leuk!
Astra GSi 3.0 24v v6
Astra GSi 2.0 16v Turbo
Astra GSi 2.0 16v Turbo
- Erwin_dude
- Oud-Clublid
- Berichten: 2698
- Lid geworden op: 13 mei 2008 20:28
- Locatie: Coevorden
Re: Vraagje voor de V6 specialisten
he boer harm, plaats eerst die onderdele er maar op die je nu hebt, en laat um goed chippe bij die maat van niels ofzo.
reken maar dan je dan wat gaat merken,
reken maar dan je dan wat gaat merken,
You can run , but you can't Hide
Alpine Promo Team™
3.0 v6 Promoteam
Alpine Promo Team™
3.0 v6 Promoteam
- Erwin_dude
- Oud-Clublid
- Berichten: 2698
- Lid geworden op: 13 mei 2008 20:28
- Locatie: Coevorden
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
Re: Vraagje voor de V6 specialisten
past een beetje lastig zo...
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
Re: Vraagje voor de V6 specialisten
Zonder turbo kun je er ook al genoeg vermogen en koppel uit peuteren.
In een Astra? Niet doen.
In een Astra? Niet doen.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
- Erwin_dude
- Oud-Clublid
- Berichten: 2698
- Lid geworden op: 13 mei 2008 20:28
- Locatie: Coevorden
Re: Vraagje voor de V6 specialisten
zit beetje te neuzen in hoe als het systeem zit bij een saab 9-5 v6 turbo..
blijft leuk als je zoiets aan de pruttel krijgt in een astra.!
blijft leuk als je zoiets aan de pruttel krijgt in een astra.!
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
Re: Vraagje voor de V6 specialisten
Leuk als je zoiets aan de pruttel krijgt maar niet in een Astra.
Doe dan in iets RWD of 4X4.
Doe dan in iets RWD of 4X4.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
- Erwin_dude
- Oud-Clublid
- Berichten: 2698
- Lid geworden op: 13 mei 2008 20:28
- Locatie: Coevorden
Re: Vraagje voor de V6 specialisten
in astra is juist leuke, zit alleen even mee waar je de turbo gaat plaatsen.. en hoeft ook niet vol druk meende dan saab ook maar op 0,5 bar loopt?
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
Re: Vraagje voor de V6 specialisten
Leg eens uit dan.
Mijn ervaring met de V6 is puur de aandrijving/tractie de bottleneck door de snelle koppelopbouw.
Met een Turbo erachter wordt het alleen maar beroerder.
Een snelle auto is niet alleen snel rechtuit he! Maar ook in de bochten!
Met zo'n blok krijg je de onderstuur koning in een Astra.
Mijn ervaring met de V6 is puur de aandrijving/tractie de bottleneck door de snelle koppelopbouw.
Met een Turbo erachter wordt het alleen maar beroerder.
Een snelle auto is niet alleen snel rechtuit he! Maar ook in de bochten!
Met zo'n blok krijg je de onderstuur koning in een Astra.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠