na 31 december 92 hebben een boel auto`s een emissiebestrijdingssyteem en dient aanwezig te zijn en te werken, haal je bij 93/94/95 katalysator weg werkt het bestrijdingssysteem niet goed meer.Laagvlieger schreef:5.2.11 lid 7: Bij personenauto's in gebruik genomen na 31 december 1992, die zijn uitgerust met een emmissiebestrijdingssysteem dat bestaat uit een katalysator en lambdasonde dient het emissiebestijdingssysteem goed te werken.....
5.2.11 lid 9: Personenauto's die in gebruik zijn genomen na 31 december 1995 moeten zijn voorzien van een goed werkend emmissiebestijdingssysteem dat bestaat uit een katalyator en lambdasonde.
Er wordt nergens geluld over fabriekswege (ja in de regelgeving van vorig jaar). Dus haal je een kat weg bij een pre- 95er heeft die dus geen emmissiebestijdingssysteem.
Ik keur al 13 jaar auto's, alle merken en types. Meeste ben ik al wel tegengekomen ondertussen en het is niet de eerste keer dat ik met dit bijltje hak.
Het staat er zwart op wit. Kwestie van lezen. Dus ik heb geen idee wat er niet duidelijk aan is?
Staat er gewoon dus is duidelijk voormij maar voor de rest..?