Algemeen Nürburgring topic
- GSI Racer
- Donateur 2013
- Berichten: 5656
- Lid geworden op: 30 mei 2009 11:12
- Auto('s): Astra GSi 2.0 16V Turbo en Astra GSi 2.0 16V
- Locatie: Nuth (Zuid-Limburg)
Re: Algemeen Nürburgring topic
Komende donderdag (hemelvaart) weer Am Ring
-Astra GSi C20LET fun/track @291pk/450Nm Powered by Klasen Motors
-Astra GSi C20XE daily
Remmen is angst
-Astra GSi C20XE daily
Remmen is angst
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9319
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Algemeen Nürburgring topic
Morgen met een maat eens naar de Nürburgring. Hij is er nog nooit geweest, dus leek het hem wel leuk om een keer te gaan.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9319
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Nürburgring: dat ging maar net goed...
Vandaag goed weggekomen. Scheelde niet veel of de GSi was iets korter geweest...
Ik weet nog goed dat ik twee jaar geleden twijfelde of ik wel met mijn GSi de ring op wilde. Je loopt toch risico, van jezelf en beperkte kennis van het circuit en stuurmanskunsten, en van anderen. Toen toch een keer de baan op gegaan, met mooi en droog weer. Samen met Pluggie een rondje gedaan. Was best leuk, maar ook niet zo dat ik dacht: dam moet ik echt veel vaker doen.
Vandaag toch nog een keer met een maat de ring op. We zouden twee ritten doen. Eerst ik, daarna hij.
De baan was vochtig, door de miezerregen die geregeld uit de lucht kwam. Niet heel ideaal circuit-weer. Dus rustig begonnen, alles en iedereen haalde ons in, vonden wij niet erg. Ook weer niet te erg getreuzeld, maar de snelste waren we zeker niet.
In mijn ronde ging het echter ongeveer halverwege halverwege toch nog mis, bij Ex Muhle of bij Hohe Acht, ik weet het niet precies, daarvoor ken ik de baan te slecht. Afrijden op de bocht rechtsom, afremmen in een rechte lijn, de bocht in, en vrij snel was het gebeurd. De kont kwam om, tegengestuurd, onvoldoende effect en we gingen achterwaarts. We kwamen gelukkig uit de slip hadden achterwaarts grip, maar door het tegensturen gingen we nu richting de rechter vangrail (vanuit de rijrichting gezien). Enige wat nog zou baten: heel hard remmen en hopen voor de vangrail stil te staan. Anderhalve meter voor de vangrail, met de voorwielen nog op het asfalt en de kont in de berm stonden we stil. Pfieuw... Motor afgeslagen, maar we hadden geen schade.
Twee seconde bijkomen van de schrik en de motor weer starten... Duurde een paar seconde voor die weer liep (voor mijn gevoel een eeuwigheid, met al dat publiek op mijn neus), goed kijken of we veilig de baan weer op konden, en door, maar nog drie tandjes voorzichtiger dan we al deden... De ring is een verraderlijke bitch...
Ik weet nog goed dat ik twee jaar geleden twijfelde of ik wel met mijn GSi de ring op wilde. Je loopt toch risico, van jezelf en beperkte kennis van het circuit en stuurmanskunsten, en van anderen. Toen toch een keer de baan op gegaan, met mooi en droog weer. Samen met Pluggie een rondje gedaan. Was best leuk, maar ook niet zo dat ik dacht: dam moet ik echt veel vaker doen.
Vandaag toch nog een keer met een maat de ring op. We zouden twee ritten doen. Eerst ik, daarna hij.
De baan was vochtig, door de miezerregen die geregeld uit de lucht kwam. Niet heel ideaal circuit-weer. Dus rustig begonnen, alles en iedereen haalde ons in, vonden wij niet erg. Ook weer niet te erg getreuzeld, maar de snelste waren we zeker niet.
In mijn ronde ging het echter ongeveer halverwege halverwege toch nog mis, bij Ex Muhle of bij Hohe Acht, ik weet het niet precies, daarvoor ken ik de baan te slecht. Afrijden op de bocht rechtsom, afremmen in een rechte lijn, de bocht in, en vrij snel was het gebeurd. De kont kwam om, tegengestuurd, onvoldoende effect en we gingen achterwaarts. We kwamen gelukkig uit de slip hadden achterwaarts grip, maar door het tegensturen gingen we nu richting de rechter vangrail (vanuit de rijrichting gezien). Enige wat nog zou baten: heel hard remmen en hopen voor de vangrail stil te staan. Anderhalve meter voor de vangrail, met de voorwielen nog op het asfalt en de kont in de berm stonden we stil. Pfieuw... Motor afgeslagen, maar we hadden geen schade.
Twee seconde bijkomen van de schrik en de motor weer starten... Duurde een paar seconde voor die weer liep (voor mijn gevoel een eeuwigheid, met al dat publiek op mijn neus), goed kijken of we veilig de baan weer op konden, en door, maar nog drie tandjes voorzichtiger dan we al deden... De ring is een verraderlijke bitch...
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
Re: Algemeen Nürburgring topic
door het oog van de naald...
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9319
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Algemeen Nürburgring topic
Zeg dat wel... zal eens kijken of er foto's of filmpjes op het net verschijnen. Er stond genoeg publiek...
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
- Astrid_fahrer
- forum-gebruiker
- Berichten: 1336
- Lid geworden op: 22 jul 2005 20:19
- Locatie: Elst (Gld)
Re: Algemeen Nürburgring topic
Pfoe dan heb je t hart wel in de keel zitten en ben je heeeel blij dat je GSI nog in orde is.
De ring is inderdaad niet zomaar een circuit nee, daarom staat heel youtube ook vol met filmpjes van chrashes daar. Voor degene die m kan bedwingen: Respect
De ring is inderdaad niet zomaar een circuit nee, daarom staat heel youtube ook vol met filmpjes van chrashes daar. Voor degene die m kan bedwingen: Respect
Waarom een Skoda Fabia halen als je een Opel Astrid kan hebben!!!!
- GSI Racer
- Donateur 2013
- Berichten: 5656
- Lid geworden op: 30 mei 2009 11:12
- Auto('s): Astra GSi 2.0 16V Turbo en Astra GSi 2.0 16V
- Locatie: Nuth (Zuid-Limburg)
Re: Algemeen Nürburgring topic
Geluk gehad WJ! En dat mag ook wel
Er kwam een Astra H OPC de baan af zondag, die is er minder goed vanaf gekomen.
volle patat eraf bij Swedenkreutz
zie hier:
https://www.youtube.com/watch?v=ojdOELn ... ata_player" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik had zondag zelf ook even mijn momentje.
Nam een bocht in z'n 4 ipv 3 waardoor ook bij mij de kont iets om kwam, gelukkig goed kunnen opvangen door gas erop te houden en tegensturen.
Laat je gas los, is het gedaan...
Dat zijn de risico's die je neemt met zoiets
Het was overigens wel behoorlijk druk ja.
'S morgens niks aan de hand, maar 's middags toen de motorrijders erop mochten is de baan 4 keer dicht geweest
Er kwam een Astra H OPC de baan af zondag, die is er minder goed vanaf gekomen.
volle patat eraf bij Swedenkreutz
zie hier:
https://www.youtube.com/watch?v=ojdOELn ... ata_player" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik had zondag zelf ook even mijn momentje.
Nam een bocht in z'n 4 ipv 3 waardoor ook bij mij de kont iets om kwam, gelukkig goed kunnen opvangen door gas erop te houden en tegensturen.
Laat je gas los, is het gedaan...
Dat zijn de risico's die je neemt met zoiets
Het was overigens wel behoorlijk druk ja.
'S morgens niks aan de hand, maar 's middags toen de motorrijders erop mochten is de baan 4 keer dicht geweest
-Astra GSi C20LET fun/track @291pk/450Nm Powered by Klasen Motors
-Astra GSi C20XE daily
Remmen is angst
-Astra GSi C20XE daily
Remmen is angst
Re: Algemeen Nürburgring topic
Iemand anders zit hier gewoon op te wachten dat dit gebeurd,die filmen het zetten het op youtube.
Voor die mensen, tja jammer van je opc die kan naar de sloop, uit de verzekering krijg je niks dit racen word niet vergoed.
einde auto die toch nog 15000 waard is misschien.
Voor die mensen, tja jammer van je opc die kan naar de sloop, uit de verzekering krijg je niks dit racen word niet vergoed.
einde auto die toch nog 15000 waard is misschien.
- mikejuhhh
- forum-gebruiker
- Berichten: 669
- Lid geworden op: 11 nov 2012 17:18
- Auto('s): astra f gsi X20xev ,suzuki gs500 , c kadett
- Locatie: reusel
Re: Algemeen Nürburgring topic
Tja je weet waar je aan begint niet dan?
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
Re: Algemeen Nürburgring topic
Oewww dat was schrikken WJ!!!
Gelukkig goed gegaan. Beter dan die OPC in elk geval.
Gelukkig goed gegaan. Beter dan die OPC in elk geval.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
- Vincent_R
- Donateur 2013
- Berichten: 1395
- Lid geworden op: 18 mei 2012 19:40
- Auto('s): Opel Astra F cabrio
Re: Algemeen Nürburgring topic
Oef! Dat is flink dchrikken geweest, maar doet me goed om te lezen dat er niets is gebeurd!
- astra-gsi-666
- forum-gebruiker
- Berichten: 3081
- Lid geworden op: 05 jan 2012 23:22
- Auto('s): OPEL ASTRA GSI F1 1993 en astra gt 2.0I F1 1993,OPEL KADETT GT16V E1 1985(R.I.P.),OPEL VECTR B1 CDX 1998 (EX)
- Locatie: sittard zuid limburg
Re: Algemeen Nürburgring topic
wj daar heb je veel geluk gehad,zelf wel eens achter te voor gestaan op de baan met auto,s
die op je af komen rijden en dan breekt je het zweet wel uit.
met een voorwiel over de curbs en wat overstuur met de achterwielen over het gras de baan weer op
in de verkeerde rij richting.met vierkante banden weg rij ,om dat je zo hard moet remmen.
danny gsi 666
die op je af komen rijden en dan breekt je het zweet wel uit.
met een voorwiel over de curbs en wat overstuur met de achterwielen over het gras de baan weer op
in de verkeerde rij richting.met vierkante banden weg rij ,om dat je zo hard moet remmen.
danny gsi 666
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9319
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Algemeen Nürburgring topic
Ik heb ook direct besloten dat ik met de GSi de baan niet meer op ga...
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9319
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Slippertje @ ring: beeld...
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
- Roy 2.0 16v
- forum-gebruiker
- Berichten: 3341
- Lid geworden op: 02 dec 2005 00:58
- Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003
- Locatie: Hoorn
Re: Algemeen Nürburgring topic
Sommige pakken die bocht echt mooi man, keihard erin te driften en bij te sturen etc.
Jij bent nog goed weggekomen, er hoeft maar iets te gebeuren en je kunt weer aan de slag met repareren.
Ik zal ook niet snel met de dagelijkse wagens richting circuit gaan. Teveel ellende als er wel een crashje gebeurd.
Jij bent nog goed weggekomen, er hoeft maar iets te gebeuren en je kunt weer aan de slag met repareren.
Ik zal ook niet snel met de dagelijkse wagens richting circuit gaan. Teveel ellende als er wel een crashje gebeurd.
Een leek ziet roest, de kenner een astra gsi
- TurboTim
- Moderator
- Berichten: 1528
- Lid geworden op: 19 jan 2010 19:35
- Auto('s): ASTRA GS16V c20let
- Locatie: Zeeland
Re: Algemeen Nürburgring topic
Gelukkig heb je de astra kunnen stoppen voor de vangrail WJ
Dat is inderdaad een linke bocht zeker als het nat is daar
Dat is inderdaad een linke bocht zeker als het nat is daar
* Never drive your faster than your guardian angel can fly ! *
* ASTRA GSi16V c20let
Irmscher promoteam
Digidash promoteam
* ASTRA GSi16V c20let
Irmscher promoteam
Digidash promoteam
-
- Moderator
- Berichten: 7839
- Lid geworden op: 01 nov 2006 21:09
- Auto('s): 1994 Opel Astra GSi 16v
- Locatie: Brabant
Re: Algemeen Nürburgring topic
Met de beelden erbij maakt het nog net wat erger lijkt het.
Gelukkig is er niets gebeurd!!!
Gelukkig is er niets gebeurd!!!
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
______________________________________
With great power...comes great responsibility
______________________________________
With great power...comes great responsibility
Re: Algemeen Nürburgring topic
mazzelaar. je komt daar goed weg.
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
Re: Algemeen Nürburgring topic
zoowwwwww dat was een geluk bij een ongeluk idd!
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
- GSI Racer
- Donateur 2013
- Berichten: 5656
- Lid geworden op: 30 mei 2009 11:12
- Auto('s): Astra GSi 2.0 16V Turbo en Astra GSi 2.0 16V
- Locatie: Nuth (Zuid-Limburg)
Re: Algemeen Nürburgring topic
Daar heb jij even geluk gehad WJ!!
is een van de meest linke punten van de baan daar.
natte baan, bocht, berg af. niet echt ideaal.
ik rij ook niet meer als het nat is
Daar waar die Astra OPC eraf ging is ook super link als het hard geregend heeft.
de baan is dan al droog, maar net in die bocht loopt dan het vele water weg via het asfalt....
zie hier:
is een van de meest linke punten van de baan daar.
natte baan, bocht, berg af. niet echt ideaal.
ik rij ook niet meer als het nat is
Daar waar die Astra OPC eraf ging is ook super link als het hard geregend heeft.
de baan is dan al droog, maar net in die bocht loopt dan het vele water weg via het asfalt....
zie hier:
-Astra GSi C20LET fun/track @291pk/450Nm Powered by Klasen Motors
-Astra GSi C20XE daily
Remmen is angst
-Astra GSi C20XE daily
Remmen is angst
- GSI Racer
- Donateur 2013
- Berichten: 5656
- Lid geworden op: 30 mei 2009 11:12
- Auto('s): Astra GSi 2.0 16V Turbo en Astra GSi 2.0 16V
- Locatie: Nuth (Zuid-Limburg)
Re: Algemeen Nürburgring topic
Redbill, ik kwam nog een filmpje van jou tegen.
vanaf een andere hoek
0:25
vanaf een andere hoek
0:25
-Astra GSi C20LET fun/track @291pk/450Nm Powered by Klasen Motors
-Astra GSi C20XE daily
Remmen is angst
-Astra GSi C20XE daily
Remmen is angst
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9319
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Algemeen Nürburgring topic
Vanuit die hoek ziet het er nog wel een stukje heftiger uit...
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
- astra-gsi-666
- forum-gebruiker
- Berichten: 3081
- Lid geworden op: 05 jan 2012 23:22
- Auto('s): OPEL ASTRA GSI F1 1993 en astra gt 2.0I F1 1993,OPEL KADETT GT16V E1 1985(R.I.P.),OPEL VECTR B1 CDX 1998 (EX)
- Locatie: sittard zuid limburg
Re: Algemeen Nürburgring topic
wj heb je je gas los gelaten toen de kont om kwam ?RedBill schreef:Vanuit die hoek ziet het er nog wel een stukje heftiger uit...
zo heb ik met de kadett ook eens die fout gemaakt en bijna mijn kadett
afgeschreven op centimeters van een lantarepaal,gelukig niks geraakt toen.
op het circuit foutje over de curbs,gaat met een kart wel maar in een kadett
met alle stabbi,s niet zo goed.heb er mijn lesje van geleert.
danny gsi 666
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9319
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Algemeen Nürburgring topic
Ik ben volgens mij zonder gas de bocht in gegaan, omdat ik er op dat moment rekening mee hield dat hij over de neus zou gaan glijden. Toen de kont om kwam had ik niet de tegenwoordigheid van geest om weer vol op het gas te gaan om em weer recht te trekken. Daarvoor heb ik gewoon te weinig ervaring met dit soort situaties... Het gaat ook allemaal zo snel. In een halve seconde staat de wagen zijwaarts.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
- mikejuhhh
- forum-gebruiker
- Berichten: 669
- Lid geworden op: 11 nov 2012 17:18
- Auto('s): astra f gsi X20xev ,suzuki gs500 , c kadett
- Locatie: reusel
Re: Algemeen Nürburgring topic
Ja daar denk je dan niet aan , eigenlijk moeten ze in zon bocht de vangrail gewoon een aantal meter opzij zetten .
Of is dat weer gevaarlijk voor andere dingen?
Of is dat weer gevaarlijk voor andere dingen?