sluit ik me volledig bij aanFoxs schreef:AmenLaagvlieger schreef:Ecotec is niets anders dan een term! C20XE heeft ook een periode onder de naam ECOTEC op de markt geweest.
Het verteld verders niets over de Techniek. Is puur marketing.
Verders komt daarbij dat we bij Opel kwa moderne blokken en betrouwbaarheid/duurzaamheid totaal niets te klagen hebben.
Kijk eens bij de buren ....VW....1.4 TSi, wat een trammelant daarmee geweest is. PSA, met die kleine motortjes met turbo...... Alles draait in de soep.
Bij Opel hebben we daar gelukkig geen last van!!! Toch een stukje betere engineering denk ik dan.
Verders geldt voor alles en iedereen dat de tijd van standaard sterk gebouwde blokken voorbij is. Inderdaad door plastic rommel en met zo min mogelijk materiaalkosten een blok bouwen.
Moet zo min mogelijk wegen (want de auto's zijn stukken zwaarder geworden) en kosten.
Vergeet ook niet dat deze situatie door onszelf komt he!!!
Wij kopen massaal van die Aziatische "goedkope" auto's.
Een nieuwe auto voor het geld van een gebruikte Opel/VW/Ford/whatever.....
Mensen vergeten echter dat dat prijsverschil niet uit de lucht komt vallen. Dat zit ergens in en vroeg of laat kom je er vanzelf achter.
Want op een of andere manier vinden we de goedkoopste aanbieder goed en de rest is TE DUUR..... We zeggen nooit van je bent te goedkoop.
Gevolg is dus dat de europese fabrikanten ook de auto's goedkoper moeten bouwen en aanbieden anders kunnen ze de tent sluiten.
Dus bij klachten over de hedendaagse plastic rommel eerst bij jezelf kijken en de bal niet direct bij de fabrikant leggen.......Ok. je hebt nog steeds een duitse auto? Dan kijk je maar bij de buurman met zijn Kia/Deawoo/Dacia/landwind...enz.
En vergeet die 0 -euro winst weggooi auto's ook niet zoals de Aygo/107/C1.
De weggooi auto term is letterlijk bij dat spul. Iets met de motor? Koppakking? Verbrandde klep? Dan gooi je die weg en komt er een compleet andere motor in. Bij een reparatie zijn ze in feite al economisch total loss.
Algemeen filmpjes topic
- just_nll
- forum-gebruiker
- Berichten: 900
- Lid geworden op: 26 aug 2008 22:01
- Auto('s): Opel astra GSI 2.0 8 V (becomes soon a 2.0 16 V
- Locatie: Amsterdam
Re: Algemeen filmpjes topic
WestCoast Promo Team
Bonrath Promo Team
Shell Helix Promo Team
Irmscher Promo Team
Astra GSi 2.0 8V (Becomes a C20XE M2.5)
Astra GSi 2.0 16V (C20XE M2.8 )
Bonrath Promo Team
Shell Helix Promo Team
Irmscher Promo Team
Astra GSi 2.0 8V (Becomes a C20XE M2.5)
Astra GSi 2.0 16V (C20XE M2.8 )
-
- Moderator
- Berichten: 7839
- Lid geworden op: 01 nov 2006 21:09
- Auto('s): 1994 Opel Astra GSi 16v
- Locatie: Brabant
Re: Algemeen filmpjes topic
Precies dat Marcel!
Hoor wel eens het een en ander van mijn broertje, die werkt bij de VW.
Had onderlaatst een Up! volgens mij met 5000 km op de klok en een raar geluid in de motor. Mocht de motor uit en nieuwe erin.
Kettingen van een hele hoop blokken allemaal preventief vervangen. Is zelfs zo erg met die kettingen, dat alle nieuwe blokken nu weer met riem komen
Hoor wel eens het een en ander van mijn broertje, die werkt bij de VW.
Had onderlaatst een Up! volgens mij met 5000 km op de klok en een raar geluid in de motor. Mocht de motor uit en nieuwe erin.
Kettingen van een hele hoop blokken allemaal preventief vervangen. Is zelfs zo erg met die kettingen, dat alle nieuwe blokken nu weer met riem komen
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
______________________________________
With great power...comes great responsibility
______________________________________
With great power...comes great responsibility
- GSI Racer
- Donateur 2013
- Berichten: 5656
- Lid geworden op: 30 mei 2009 11:12
- Auto('s): Astra GSi 2.0 16V Turbo en Astra GSi 2.0 16V
- Locatie: Nuth (Zuid-Limburg)
Re: Algemeen filmpjes topic
en ik ook! lekker puh!!just_nll schreef:sluit ik me volledig bij aanFoxs schreef:AmenLaagvlieger schreef:Ecotec is niets anders dan een term! C20XE heeft ook een periode onder de naam ECOTEC op de markt geweest.
Het verteld verders niets over de Techniek. Is puur marketing.
Verders komt daarbij dat we bij Opel kwa moderne blokken en betrouwbaarheid/duurzaamheid totaal niets te klagen hebben.
Kijk eens bij de buren ....VW....1.4 TSi, wat een trammelant daarmee geweest is. PSA, met die kleine motortjes met turbo...... Alles draait in de soep.
Bij Opel hebben we daar gelukkig geen last van!!! Toch een stukje betere engineering denk ik dan.
Verders geldt voor alles en iedereen dat de tijd van standaard sterk gebouwde blokken voorbij is. Inderdaad door plastic rommel en met zo min mogelijk materiaalkosten een blok bouwen.
Moet zo min mogelijk wegen (want de auto's zijn stukken zwaarder geworden) en kosten.
Vergeet ook niet dat deze situatie door onszelf komt he!!!
Wij kopen massaal van die Aziatische "goedkope" auto's.
Een nieuwe auto voor het geld van een gebruikte Opel/VW/Ford/whatever.....
Mensen vergeten echter dat dat prijsverschil niet uit de lucht komt vallen. Dat zit ergens in en vroeg of laat kom je er vanzelf achter.
Want op een of andere manier vinden we de goedkoopste aanbieder goed en de rest is TE DUUR..... We zeggen nooit van je bent te goedkoop.
Gevolg is dus dat de europese fabrikanten ook de auto's goedkoper moeten bouwen en aanbieden anders kunnen ze de tent sluiten.
Dus bij klachten over de hedendaagse plastic rommel eerst bij jezelf kijken en de bal niet direct bij de fabrikant leggen.......Ok. je hebt nog steeds een duitse auto? Dan kijk je maar bij de buurman met zijn Kia/Deawoo/Dacia/landwind...enz.
En vergeet die 0 -euro winst weggooi auto's ook niet zoals de Aygo/107/C1.
De weggooi auto term is letterlijk bij dat spul. Iets met de motor? Koppakking? Verbrandde klep? Dan gooi je die weg en komt er een compleet andere motor in. Bij een reparatie zijn ze in feite al economisch total loss.
VW en Peug is gewoon drama indd.
gewoon lekker met de ouderwetse riem blijven rijden, veel beter.
die gaan ook 120.000km mee, of desnoods korter.
nog altijd beter dan een ketting die bij 50.000km al aan gort is
-Astra GSi C20LET fun/track @291pk/450Nm Powered by Klasen Motors
-Astra GSi C20XE daily
Remmen is angst
-Astra GSi C20XE daily
Remmen is angst
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11174
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
Re: Algemeen filmpjes topic
Huidige riemen bij de Opel benzinemotoren is 10 jaar/150.000 km
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
- Theo Gsi
- forum-gebruiker
- Berichten: 2572
- Lid geworden op: 01 mar 2007 22:45
- Auto('s): Opel Astra F 92 1.6 8v, Opel Corsa B 1.6 16v GSI, Opel Astra Gsi 2.0 8v, Opel Corsa C 2002 1.2 16v, Opel Kadett D 1.3S
- Locatie: Best
Re: Algemeen filmpjes topic
Heb in de corsa een blok met ketting, die is al 144.xxx oud dus onzin over kettingGSI Racer schreef:
en ik ook! lekker puh!!
VW en Peug is gewoon drama indd.
gewoon lekker met de ouderwetse riem blijven rijden, veel beter.
die gaan ook 120.000km mee, of desnoods korter.
nog altijd beter dan een ketting die bij 50.000km al aan gort is
Die Kraft der Zwei Liter
Hoogglans zwart promoteam
Rieger promoteam
audio-system promoteam
Hoogglans zwart promoteam
Rieger promoteam
audio-system promoteam
- just_nll
- forum-gebruiker
- Berichten: 900
- Lid geworden op: 26 aug 2008 22:01
- Auto('s): Opel astra GSI 2.0 8 V (becomes soon a 2.0 16 V
- Locatie: Amsterdam
Re: Algemeen filmpjes topic
koop jij dan maar is een vw met zo n desbetreffende blok denk dat je er dan zeker anders over denkt als er een ander blok in moet omdat de ketting 5 cm langer is geworden denk dat je dan wel staat te jankenTheo Gsi schreef:Heb in de corsa een blok met ketting, die is al 144.xxx oud dus onzin over kettingGSI Racer schreef: en ik ook! lekker puh!!
VW en Peug is gewoon drama indd.
gewoon lekker met de ouderwetse riem blijven rijden, veel beter.
die gaan ook 120.000km mee, of desnoods korter.
nog altijd beter dan een ketting die bij 50.000km al aan gort is
WestCoast Promo Team
Bonrath Promo Team
Shell Helix Promo Team
Irmscher Promo Team
Astra GSi 2.0 8V (Becomes a C20XE M2.5)
Astra GSi 2.0 16V (C20XE M2.8 )
Bonrath Promo Team
Shell Helix Promo Team
Irmscher Promo Team
Astra GSi 2.0 8V (Becomes a C20XE M2.5)
Astra GSi 2.0 16V (C20XE M2.8 )
Re: Algemeen filmpjes topic
koop jij maar eens alle versnellingsbakken(m32) die mijn werkgever heeft laten vervangen bij onze vivaro's , denk dat je dan wel staat te jankenjust_nll schreef:koop jij dan maar is een vw met zo n desbetreffende blok denk dat je er dan zeker anders over denkt als er een ander blok in moet omdat de ketting 5 cm langer is geworden denk dat je dan wel staat te jankenTheo Gsi schreef:Heb in de corsa een blok met ketting, die is al 144.xxx oud dus onzin over kettingGSI Racer schreef: en ik ook! lekker puh!!
VW en Peug is gewoon drama indd.
gewoon lekker met de ouderwetse riem blijven rijden, veel beter.
die gaan ook 120.000km mee, of desnoods korter.
nog altijd beter dan een ketting die bij 50.000km al aan gort is
- GSI4ever
- forum-gebruiker
- Berichten: 303
- Lid geworden op: 10 nov 2011 21:59
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 24v Station
- Locatie: Groningen
Re: Algemeen filmpjes topic
Cruise Control Promoteam
Bonrath Promoteam
Irmscher Promoteam
V6 Promoteam
Bonrath Promoteam
Irmscher Promoteam
V6 Promoteam
- TurboTim
- Moderator
- Berichten: 1528
- Lid geworden op: 19 jan 2010 19:35
- Auto('s): ASTRA GS16V c20let
- Locatie: Zeeland
Re: Algemeen filmpjes topic
BWAPPPPPPPPPP
* Never drive your faster than your guardian angel can fly ! *
* ASTRA GSi16V c20let
Irmscher promoteam
Digidash promoteam
* ASTRA GSi16V c20let
Irmscher promoteam
Digidash promoteam
Re: Algemeen filmpjes topic
M32 bakken van opel zijn waardeloze dingen in de goeie tijd toen ik nog bij de dealer werkte werden ze met bosjes vervangen, opel en 6 bakken gaat niet samen.prs schreef:koop jij maar eens alle versnellingsbakken(m32) die mijn werkgever heeft laten vervangen bij onze vivaro's , denk dat je dan wel staat te jankenjust_nll schreef:koop jij dan maar is een vw met zo n desbetreffende blok denk dat je er dan zeker anders over denkt als er een ander blok in moet omdat de ketting 5 cm langer is geworden denk dat je dan wel staat te jankenTheo Gsi schreef:Heb in de corsa een blok met ketting, die is al 144.xxx oud dus onzin over ketting
f28 bakken van opel zijn ook niet van jewelste.
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9316
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Algemeen filmpjes topic
Misschien zit daar wel het punt. De F28 is door Getrag gemaakt (overigens ook niet een van de minste op aandrijvingsgebied). Ik weet niet wie die M32 produceert?renej schreef:M32 bakken van opel zijn waardeloze dingen in de goeie tijd toen ik nog bij de dealer werkte werden ze met bosjes vervangen, opel en 6 bakken gaat niet samen.prs schreef:koop jij maar eens alle versnellingsbakken(m32) die mijn werkgever heeft laten vervangen bij onze vivaro's , denk dat je dan wel staat te janken
f28 bakken van opel zijn ook niet van jewelste.
Die kettingen van VW is een beetje hetzelfde verhaal als de Kolbenschmidt koppen van Opel voor de C20XE. Producent gebruikt andere specificaties dan het origineel, en die zijn inderdaad ook van mindere kwaliteit, met rampzalig effect. Dat kost de TDI motoren hun betrouwbare imago.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11174
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
Re: Algemeen filmpjes topic
M32's hadden gewoon superslechte lagers.
We hadden echt auto's met 30.000 km en de baklagers die de auto uit gieren.
Vervangingsbakken waren net zo slecht.
Nu worden de bakken gereviseerd bij een Key-dealer met anderen en betere lagers.
Het zou nu verholpen moeten zijn dus!
Maar het zal nog wel even duren voordat alle nu lopende bakken die lagers erin krijgen want er zijn heel wat auto's verkocht met die M32.
Bedenk wel dat de berijder er een grote invloed op heeft!!!
Het nieuwe rijden is funest voor die bakken. Veel te laag in toeren opschakelen met een motor die de lagers er dan uit dreunt.
Sowieso is dat nieuwe rijden niet aan te bevelen voor de techniek.
En zoals redbill al zei. De M32 is de eerste problematische Opel bak.
F28 was van Getrag. En Vivaro bakken zijn niet van Opel.
We hadden echt auto's met 30.000 km en de baklagers die de auto uit gieren.
Vervangingsbakken waren net zo slecht.
Nu worden de bakken gereviseerd bij een Key-dealer met anderen en betere lagers.
Het zou nu verholpen moeten zijn dus!
Maar het zal nog wel even duren voordat alle nu lopende bakken die lagers erin krijgen want er zijn heel wat auto's verkocht met die M32.
Bedenk wel dat de berijder er een grote invloed op heeft!!!
Het nieuwe rijden is funest voor die bakken. Veel te laag in toeren opschakelen met een motor die de lagers er dan uit dreunt.
Sowieso is dat nieuwe rijden niet aan te bevelen voor de techniek.
En zoals redbill al zei. De M32 is de eerste problematische Opel bak.
F28 was van Getrag. En Vivaro bakken zijn niet van Opel.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Re: Algemeen filmpjes topic
die kettingen van vw worden ook niet door vw zelf gemaakt. dat is dus hetzelfde verhaal als met die versnellingsbakken bij opel.
bij 1 van onze vivaro's lag de bak er al uit met 7000 km..
bij 1 van onze vivaro's lag de bak er al uit met 7000 km..
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11174
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
Re: Algemeen filmpjes topic
Dat gaat mij weer een stap te ver eigenlijk.
Versnellingsbak wordt als complete unit ingekocht.
Motor niet. Shortblock zal VW wel zelf maken. Rest komt toch bij alle merken bij toeleveranciers weg zoals Pierburg, FPG, KS enz.
VW of welke motorconstructeur dan ook maakt een kettingontwerp met specifieke eissen en sterkte.
Een kettingspecialist (die meestal al vele jaren lang kettingen maakt en veel ervaring heeft) levert dan een ketting.
Ergens is er dus iets niet goed gegaan. Bv smering onvoldoende. Kettingspanning niet goed/constant enz.
Vergeet ook niet dat oliekwaliteit een steeds belangrijker verhaal wordt. Kleine motoren met veel vermogen.
Ze worden niet altijd juist bereden waardoor de olie sneller achteruit gaat dan bij de geteste omstandigheden.
Ik ken het VW en PSA verhaal niet tot in detail maar meestal is het zoiets wat dan de oorzaak is.
Versnellingsbak wordt als complete unit ingekocht.
Motor niet. Shortblock zal VW wel zelf maken. Rest komt toch bij alle merken bij toeleveranciers weg zoals Pierburg, FPG, KS enz.
VW of welke motorconstructeur dan ook maakt een kettingontwerp met specifieke eissen en sterkte.
Een kettingspecialist (die meestal al vele jaren lang kettingen maakt en veel ervaring heeft) levert dan een ketting.
Ergens is er dus iets niet goed gegaan. Bv smering onvoldoende. Kettingspanning niet goed/constant enz.
Vergeet ook niet dat oliekwaliteit een steeds belangrijker verhaal wordt. Kleine motoren met veel vermogen.
Ze worden niet altijd juist bereden waardoor de olie sneller achteruit gaat dan bij de geteste omstandigheden.
Ik ken het VW en PSA verhaal niet tot in detail maar meestal is het zoiets wat dan de oorzaak is.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
- astra-gsi-666
- forum-gebruiker
- Berichten: 3081
- Lid geworden op: 05 jan 2012 23:22
- Auto('s): OPEL ASTRA GSI F1 1993 en astra gt 2.0I F1 1993,OPEL KADETT GT16V E1 1985(R.I.P.),OPEL VECTR B1 CDX 1998 (EX)
- Locatie: sittard zuid limburg
Re: Algemeen filmpjes topic
zo die gaat,audi S3.echte killer.Foxs schreef:BWAPPPPPPPPPP
danny gsi 666
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9316
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Algemeen filmpjes topic
Autoweek heeft vorig jaar een heel artikel aan die TDI kettingproblemen gewijd. Ik weet niet of dat ook online te vinden is.Laagvlieger schreef: Ik ken het VW en PSA verhaal niet tot in detail maar meestal is het zoiets wat dan de oorzaak is.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
- GSI Racer
- Donateur 2013
- Berichten: 5656
- Lid geworden op: 30 mei 2009 11:12
- Auto('s): Astra GSi 2.0 16V Turbo en Astra GSi 2.0 16V
- Locatie: Nuth (Zuid-Limburg)
Re: Algemeen filmpjes topic
de TFSI motoren gaat het over Redbill
met name de 1.4T
de TDi's hebben nog allemaal een riem voor zover ik weet (en de nieuwe 1.4T's ook weer)
met name de 1.4T
de TDi's hebben nog allemaal een riem voor zover ik weet (en de nieuwe 1.4T's ook weer)
-Astra GSi C20LET fun/track @291pk/450Nm Powered by Klasen Motors
-Astra GSi C20XE daily
Remmen is angst
-Astra GSi C20XE daily
Remmen is angst
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11174
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
Re: Algemeen filmpjes topic
Terwijl op zich de ketting zelf het probleem niet hoeft te zijn. Wordt al sinds jaar en dag gebruikt.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
- Rallyastra
- Oud-Clublid
- Berichten: 3006
- Lid geworden op: 15 apr 2004 13:28
- Locatie: Vroomshoop
Re: Algemeen filmpjes topic
En de lagerspanning was verkeerd afgesteld. Klant van mij kocht in 2009 een nieuwe Zafira B OPC. Gelijk de bak gedemonteerd en weggebracht om de spanning goed af te stellen. Hij was hier vorige maand nog voor een beurt en ding heeft alweer 80.000 op de klok en tot nu toe nog zonder problemen.Laagvlieger schreef:M32's hadden gewoon superslechte lagers.
We hadden echt auto's met 30.000 km en de baklagers die de auto uit gieren.
Vervangingsbakken waren net zo slecht.
Nu worden de bakken gereviseerd bij een Key-dealer met anderen en betere lagers.
Het zou nu verholpen moeten zijn dus!
Maar het zal nog wel even duren voordat alle nu lopende bakken die lagers erin krijgen want er zijn heel wat auto's verkocht met die M32.
Bedenk wel dat de berijder er een grote invloed op heeft!!!
Het nieuwe rijden is funest voor die bakken. Veel te laag in toeren opschakelen met een motor die de lagers er dan uit dreunt.
Sowieso is dat nieuwe rijden niet aan te bevelen voor de techniek.
En zoals redbill al zei. De M32 is de eerste problematische Opel bak.
F28 was van Getrag. En Vivaro bakken zijn niet van Opel.
I.V.M. drukte bellen als ik niet op PM's reageer !
0546-562109
0546-562109
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9316
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Algemeen filmpjes topic
Oh, dat kan ook wel... Is alweer een tijdje terug dat ik het artikel las.GSI Racer schreef:de TFSI motoren gaat het over Redbill
met name de 1.4T
de TDi's hebben nog allemaal een riem voor zover ik weet (en de nieuwe 1.4T's ook weer)
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11174
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
Re: Algemeen filmpjes topic
Maar nu zal de gemiddelde OPC rijder ook niet het nieuwe rijden toepassenRallyastra schreef:En de lagerspanning was verkeerd afgesteld. Klant van mij kocht in 2009 een nieuwe Zafira B OPC. Gelijk de bak gedemonteerd en weggebracht om de spanning goed af te stellen. Hij was hier vorige maand nog voor een beurt en ding heeft alweer 80.000 op de klok en tot nu toe nog zonder problemen.
Grootste percentage bakuitval hebben we trouwens op de lichte motoren!!!
Puur door motordreunen bij laag toerental.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
Re: Algemeen filmpjes topic
Het nieuwe rijden zeg maar...
- GSI Racer
- Donateur 2013
- Berichten: 5656
- Lid geworden op: 30 mei 2009 11:12
- Auto('s): Astra GSi 2.0 16V Turbo en Astra GSi 2.0 16V
- Locatie: Nuth (Zuid-Limburg)
Re: Algemeen filmpjes topic
= geld besparen aan benzine en dan 3x zoveel uitgeven aan dure reparaties
en wat zeuren ze nu, met mijn LET van minimaal 15 jaar oud en een kleine 300pk rij ik ook 1:10
en wat zeuren ze nu, met mijn LET van minimaal 15 jaar oud en een kleine 300pk rij ik ook 1:10
-Astra GSi C20LET fun/track @291pk/450Nm Powered by Klasen Motors
-Astra GSi C20XE daily
Remmen is angst
-Astra GSi C20XE daily
Remmen is angst
- astra-gsi-666
- forum-gebruiker
- Berichten: 3081
- Lid geworden op: 05 jan 2012 23:22
- Auto('s): OPEL ASTRA GSI F1 1993 en astra gt 2.0I F1 1993,OPEL KADETT GT16V E1 1985(R.I.P.),OPEL VECTR B1 CDX 1998 (EX)
- Locatie: sittard zuid limburg
Re: Algemeen filmpjes topic
ze liegen mensen die niks van auto,s weten zo iets voor,voor hun eigen bestwil en niet voor de auto maar eigen beurs.GSI Racer schreef:= geld besparen aan benzine en dan 3x zoveel uitgeven aan dure reparaties
en wat zeuren ze nu, met mijn LET van minimaal 15 jaar oud en een kleine 300pk rij ik ook 1:10
heb thuis een test liggen hoe ze de mensen voor de gek houden,test berg af,banden zo hard als beton,auto eerst warm
gereden,geen windt in de tunnel,auto in zijn vijf of hoogste versnelling,zo kan ik het ook.het zijn een steltje leugenaars.
danny gsi 666
- just_nll
- forum-gebruiker
- Berichten: 900
- Lid geworden op: 26 aug 2008 22:01
- Auto('s): Opel astra GSI 2.0 8 V (becomes soon a 2.0 16 V
- Locatie: Amsterdam
Re: Algemeen filmpjes topic
tjsah de consument worden aan alle kanten genaait (ik en vele met mij weten dat het nieuwe rijden funest is voor de voertuigenastra-gsi-666 schreef:ze liegen mensen die niks van auto,s weten zo iets voor,voor hun eigen bestwil en niet voor de auto maar eigen beurs.GSI Racer schreef:= geld besparen aan benzine en dan 3x zoveel uitgeven aan dure reparaties
en wat zeuren ze nu, met mijn LET van minimaal 15 jaar oud en een kleine 300pk rij ik ook 1:10
heb thuis een test liggen hoe ze de mensen voor de gek houden,test berg af,banden zo hard als beton,auto eerst warm
gereden,geen windt in de tunnel,auto in zijn vijf of hoogste versnelling,zo kan ik het ook.het zijn een steltje leugenaars.
danny gsi 666
en de lease rijders maakt het toch geen ene reet uit het wordt toch wel gemaakt
WestCoast Promo Team
Bonrath Promo Team
Shell Helix Promo Team
Irmscher Promo Team
Astra GSi 2.0 8V (Becomes a C20XE M2.5)
Astra GSi 2.0 16V (C20XE M2.8 )
Bonrath Promo Team
Shell Helix Promo Team
Irmscher Promo Team
Astra GSi 2.0 8V (Becomes a C20XE M2.5)
Astra GSi 2.0 16V (C20XE M2.8 )