![Thumbs up :thumbsup:](./images/smilies/icon_thumbsup.gif)
Algemeen filmpjes topic
- Mikeopel
- Oud-Clublid
- Berichten: 2451
- Lid geworden op: 31 jan 2011 12:49
- Auto('s): gsi x20xev to G.M
- Locatie: Assen, en Pijnacker
Re: Algemeen filmpjes topic
![Thumbs up :thumbsup:](./images/smilies/icon_thumbsup.gif)
Spelling- en grammatica fouten in bovenstaand bericht zijn enkel bedoeld ter amusement van de lezer
i am driving a Fozzy And A Driftcar what is your profession?
Nissan Skyline R33 OO-skyline-OO
Subaru Forrester AKA De Boswachter
C18XE/X20XEV GSI
C20ne GSI KIA
golf 1600 rat KIA
i am driving a Fozzy And A Driftcar what is your profession?
Nissan Skyline R33 OO-skyline-OO
Subaru Forrester AKA De Boswachter
C18XE/X20XEV GSI
C20ne GSI KIA
golf 1600 rat KIA
- astra-gsi-666
- forum-gebruiker
- Berichten: 3081
- Lid geworden op: 05 jan 2012 23:22
- Auto('s): OPEL ASTRA GSI F1 1993 en astra gt 2.0I F1 1993,OPEL KADETT GT16V E1 1985(R.I.P.),OPEL VECTR B1 CDX 1998 (EX)
- Locatie: sittard zuid limburg
Re: Algemeen filmpjes topic
helemaal waar,meer kan ik er niet meer van maken.Foxs schreef:Probleem is door dat sjengen verdrag alleen maar groter geworden toen ze alle grenzen in Europa open gezet hebben en al dat tuig zo naar binnen rijd, langszaam wordt dit land overgenomen en in Den Haag slapen ze lekker verder want die hebben er geen last van in hun villawijken
danny gsi 666
- just_nll
- forum-gebruiker
- Berichten: 900
- Lid geworden op: 26 aug 2008 22:01
- Auto('s): Opel astra GSI 2.0 8 V (becomes soon a 2.0 16 V
- Locatie: Amsterdam
Re: Algemeen filmpjes topic
zo denk ik er ook over en (geertje wilders heeft t altijd al lopen verkondigen en niemand van de regering willen luisteren .Foxs schreef:Probleem is door dat sjengen verdrag alleen maar groter geworden toen ze alle grenzen in Europa open gezet hebben en al dat tuig zo naar binnen rijd, langszaam wordt dit land overgenomen en in Den Haag slapen ze lekker verder want die hebben er geen last van in hun villawijken
WestCoast Promo Team
Bonrath Promo Team
Shell Helix Promo Team
Irmscher Promo Team
Astra GSi 2.0 8V (Becomes a C20XE M2.5)
Astra GSi 2.0 16V (C20XE M2.8 )
Bonrath Promo Team
Shell Helix Promo Team
Irmscher Promo Team
Astra GSi 2.0 8V (Becomes a C20XE M2.5)
Astra GSi 2.0 16V (C20XE M2.8 )
- Mikeopel
- Oud-Clublid
- Berichten: 2451
- Lid geworden op: 31 jan 2011 12:49
- Auto('s): gsi x20xev to G.M
- Locatie: Assen, en Pijnacker
Re: Algemeen filmpjes topic
maar hij heeft er zelf ook nog nooit wat aan gedaan ....just_nll schreef:zo denk ik er ook over en (geertje wilders heeft t altijd al lopen verkondigen en niemand van de regering willen luisteren .Foxs schreef:Probleem is door dat sjengen verdrag alleen maar groter geworden toen ze alle grenzen in Europa open gezet hebben en al dat tuig zo naar binnen rijd, langszaam wordt dit land overgenomen en in Den Haag slapen ze lekker verder want die hebben er geen last van in hun villawijken
en hij is slecht voor defensie.
Spelling- en grammatica fouten in bovenstaand bericht zijn enkel bedoeld ter amusement van de lezer
i am driving a Fozzy And A Driftcar what is your profession?
Nissan Skyline R33 OO-skyline-OO
Subaru Forrester AKA De Boswachter
C18XE/X20XEV GSI
C20ne GSI KIA
golf 1600 rat KIA
i am driving a Fozzy And A Driftcar what is your profession?
Nissan Skyline R33 OO-skyline-OO
Subaru Forrester AKA De Boswachter
C18XE/X20XEV GSI
C20ne GSI KIA
golf 1600 rat KIA
- just_nll
- forum-gebruiker
- Berichten: 900
- Lid geworden op: 26 aug 2008 22:01
- Auto('s): Opel astra GSI 2.0 8 V (becomes soon a 2.0 16 V
- Locatie: Amsterdam
Re: Algemeen filmpjes topic
wat kan hij er aan doen dan als niemand naar hem luistert !? en tegen werktMikeopel schreef:maar hij heeft er zelf ook nog nooit wat aan gedaan ....just_nll schreef:zo denk ik er ook over en (geertje wilders heeft t altijd al lopen verkondigen en niemand van de regering willen luisteren .Foxs schreef:Probleem is door dat sjengen verdrag alleen maar groter geworden toen ze alle grenzen in Europa open gezet hebben en al dat tuig zo naar binnen rijd, langszaam wordt dit land overgenomen en in Den Haag slapen ze lekker verder want die hebben er geen last van in hun villawijken
en hij is slecht voor defensie.
WestCoast Promo Team
Bonrath Promo Team
Shell Helix Promo Team
Irmscher Promo Team
Astra GSi 2.0 8V (Becomes a C20XE M2.5)
Astra GSi 2.0 16V (C20XE M2.8 )
Bonrath Promo Team
Shell Helix Promo Team
Irmscher Promo Team
Astra GSi 2.0 8V (Becomes a C20XE M2.5)
Astra GSi 2.0 16V (C20XE M2.8 )
- Mikeopel
- Oud-Clublid
- Berichten: 2451
- Lid geworden op: 31 jan 2011 12:49
- Auto('s): gsi x20xev to G.M
- Locatie: Assen, en Pijnacker
Re: Algemeen filmpjes topic
zie ik er uit als een politicus ?? ![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
Spelling- en grammatica fouten in bovenstaand bericht zijn enkel bedoeld ter amusement van de lezer
i am driving a Fozzy And A Driftcar what is your profession?
Nissan Skyline R33 OO-skyline-OO
Subaru Forrester AKA De Boswachter
C18XE/X20XEV GSI
C20ne GSI KIA
golf 1600 rat KIA
i am driving a Fozzy And A Driftcar what is your profession?
Nissan Skyline R33 OO-skyline-OO
Subaru Forrester AKA De Boswachter
C18XE/X20XEV GSI
C20ne GSI KIA
golf 1600 rat KIA
- just_nll
- forum-gebruiker
- Berichten: 900
- Lid geworden op: 26 aug 2008 22:01
- Auto('s): Opel astra GSI 2.0 8 V (becomes soon a 2.0 16 V
- Locatie: Amsterdam
Re: Algemeen filmpjes topic
ik zie het al voor me mike als politicus ![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
WestCoast Promo Team
Bonrath Promo Team
Shell Helix Promo Team
Irmscher Promo Team
Astra GSi 2.0 8V (Becomes a C20XE M2.5)
Astra GSi 2.0 16V (C20XE M2.8 )
Bonrath Promo Team
Shell Helix Promo Team
Irmscher Promo Team
Astra GSi 2.0 8V (Becomes a C20XE M2.5)
Astra GSi 2.0 16V (C20XE M2.8 )
- TurboTim
- Moderator
- Berichten: 1528
- Lid geworden op: 19 jan 2010 19:35
- Auto('s): ASTRA GS16V c20let
- Locatie: Zeeland
Re: Algemeen filmpjes topic
Blijven we wel ontopic....Kom op met die filmpies ![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
* Never drive your
faster than your guardian angel can fly ! *
* ASTRA GSi16V c20let
Irmscher promoteam
Digidash promoteam
![GSi :gsi:](./images/smilies/gsi1.gif)
* ASTRA GSi16V c20let
Irmscher promoteam
Digidash promoteam
- astra-gsi-666
- forum-gebruiker
- Berichten: 3081
- Lid geworden op: 05 jan 2012 23:22
- Auto('s): OPEL ASTRA GSI F1 1993 en astra gt 2.0I F1 1993,OPEL KADETT GT16V E1 1985(R.I.P.),OPEL VECTR B1 CDX 1998 (EX)
- Locatie: sittard zuid limburg
Re: Algemeen filmpjes topic
Vincent_R schreef:Hoe gaaf is dit:
http://www.w00tw00t.nl/magazine/media/o ... _gti_meet/
+2 voor Opel
- astra-gsi-666
- forum-gebruiker
- Berichten: 3081
- Lid geworden op: 05 jan 2012 23:22
- Auto('s): OPEL ASTRA GSI F1 1993 en astra gt 2.0I F1 1993,OPEL KADETT GT16V E1 1985(R.I.P.),OPEL VECTR B1 CDX 1998 (EX)
- Locatie: sittard zuid limburg
Re: Algemeen filmpjes topic
hier nog een filmpje ,astra gsi in de autosport.
astra gsi op zijn best.
danny gsi 666
astra gsi op zijn best.
danny gsi 666
- GSI Racer
- Donateur 2013
- Berichten: 5656
- Lid geworden op: 30 mei 2009 11:12
- Auto('s): Astra GSi 2.0 16V Turbo en Astra GSi 2.0 16V
- Locatie: Nuth (Zuid-Limburg)
Re: Algemeen filmpjes topic
Jammer van dat irritante muziekje.
had liever die XE's horen brullen!!
wel top karretje uiteraard!![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
had liever die XE's horen brullen!!
![Thumbs up :thumbsup:](./images/smilies/icon_thumbsup.gif)
wel top karretje uiteraard!
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
-Astra GSi C20LET fun/track @291pk/450Nm Powered by Klasen Motors
-Astra GSi C20XE daily
Remmen is angst
-Astra GSi C20XE daily
Remmen is angst
Re: Algemeen filmpjes topic
idd. ik heb nog wel eens mensen horen roepen dat een c20xe het af zou leggen tegen de hedendaagse diesels, hier het bewijs
Re: Algemeen filmpjes topic
een astra met c20xe legt het ook gewoon af tegen een moderne diesel. een kadett is een stukje sneller als een astra namelijkoenatje schreef:idd. ik heb nog wel eens mensen horen roepen dat een c20xe het af zou leggen tegen de hedendaagse diesels, hier het bewijs
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Re: Algemeen filmpjes topic
niet eens. ik heb het ook niet over een astra. waar lees je dat dan? maar oke kadett is 100 kilo lichter dan een astra, zoveel zal het dus niet uitmaken, komt het aan op de bestuurder. die lambal in het filmpje zit ook niet op te letten.
mijn broer heeft een door abt gechipte bora 160 pk. legt het af, op een recht stuk dan. diesel is in het voordeel op erg bochtige wegen, maar op een recht stuk is een diesel niks waard.
mijn broer heeft een door abt gechipte bora 160 pk. legt het af, op een recht stuk dan. diesel is in het voordeel op erg bochtige wegen, maar op een recht stuk is een diesel niks waard.
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11173
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
Re: Algemeen filmpjes topic
Precies wat Oenat zegt.
Een diesel heeft een veel kleinere bruikbare "bandbreedte". Hij trekt in een veel kleiner toerengebied dan een benzinemotor.
Hou je hem in dat gebied ben je sneller met de diesel. Puur door het enorme koppel.
Benzinemotor zoals de C20XE trekt grofweg tussen de 2000 en 7000 rpm waar de diesel tussen de 1500 en 3500 rpm trekt.
Daardoor zie in dat filmpje dat uiteindelijk de C20XE wint. Die blijft trekken.
Nu heeft een maat van me een door EDS getunede 8 kleps 1.9CDTi Astra-H.
En eerlijk gezegd denk ik dat die alle C20XE's wel de baas is. Heb er aantal keer mee gereden maar die trekt echt bijna over zijn volle toerengebied.
En zo uit het hoofd had dat ding 430 Nm koppel. Kijk das wel stukken meer dan die 195 Nm van de C20XE.
Een diesel heeft een veel kleinere bruikbare "bandbreedte". Hij trekt in een veel kleiner toerengebied dan een benzinemotor.
Hou je hem in dat gebied ben je sneller met de diesel. Puur door het enorme koppel.
Benzinemotor zoals de C20XE trekt grofweg tussen de 2000 en 7000 rpm waar de diesel tussen de 1500 en 3500 rpm trekt.
Daardoor zie in dat filmpje dat uiteindelijk de C20XE wint. Die blijft trekken.
Nu heeft een maat van me een door EDS getunede 8 kleps 1.9CDTi Astra-H.
En eerlijk gezegd denk ik dat die alle C20XE's wel de baas is. Heb er aantal keer mee gereden maar die trekt echt bijna over zijn volle toerengebied.
En zo uit het hoofd had dat ding 430 Nm koppel. Kijk das wel stukken meer dan die 195 Nm van de C20XE.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Re: Algemeen filmpjes topic
430nm is wel veel idd, zal wel leuk rijden ![Verdict :verdict:](./images/smilies/evil5.gif)
![Verdict :verdict:](./images/smilies/evil5.gif)
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11173
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
Re: Algemeen filmpjes topic
Zal de uitdraai van de EDS bank eens opzoeken. Maar ding trekt als een idioot. En zeker als je bedenkt dat het begon als de standaard 100 pk instap 1.9 diesel en nu bijna 188 pk heeft.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
- astra-gsi-666
- forum-gebruiker
- Berichten: 3081
- Lid geworden op: 05 jan 2012 23:22
- Auto('s): OPEL ASTRA GSI F1 1993 en astra gt 2.0I F1 1993,OPEL KADETT GT16V E1 1985(R.I.P.),OPEL VECTR B1 CDX 1998 (EX)
- Locatie: sittard zuid limburg
Re: Algemeen filmpjes topic
maikel hier heb ik een filmpje voor jou.GSI Racer schreef:Jammer van dat irritante muziekje.
had liever die XE's horen brullen!!![]()
wel top karretje uiteraard!
met vet motor geluidt en het gaat vies hard
danny gsi 666
- GSI Racer
- Donateur 2013
- Berichten: 5656
- Lid geworden op: 30 mei 2009 11:12
- Auto('s): Astra GSi 2.0 16V Turbo en Astra GSi 2.0 16V
- Locatie: Nuth (Zuid-Limburg)
Re: Algemeen filmpjes topic
cool he!
volgens mij is dat die Astra wat Niels o.a gebouwd heeft![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
volgens mij is dat die Astra wat Niels o.a gebouwd heeft
![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
-Astra GSi C20LET fun/track @291pk/450Nm Powered by Klasen Motors
-Astra GSi C20XE daily
Remmen is angst
-Astra GSi C20XE daily
Remmen is angst
Re: Algemeen filmpjes topic
Ik blijf erwel bij dat de c20Xe beter techniek is als wat opel tegenwoordig maakt, als je tegenwoordig een motorkap open trekt met die plastic brut erin en het woord ecotec ziet ben je direct alweer misselijk.Laagvlieger schreef:Precies wat Oenat zegt.
Een diesel heeft een veel kleinere bruikbare "bandbreedte". Hij trekt in een veel kleiner toerengebied dan een benzinemotor.
Hou je hem in dat gebied ben je sneller met de diesel. Puur door het enorme koppel.
Benzinemotor zoals de C20XE trekt grofweg tussen de 2000 en 7000 rpm waar de diesel tussen de 1500 en 3500 rpm trekt.
Daardoor zie in dat filmpje dat uiteindelijk de C20XE wint. Die blijft trekken.
Nu heeft een maat van me een door EDS getunede 8 kleps 1.9CDTi Astra-H.
En eerlijk gezegd denk ik dat die alle C20XE's wel de baas is. Heb er aantal keer mee gereden maar die trekt echt bijna over zijn volle toerengebied.
En zo uit het hoofd had dat ding 430 Nm koppel. Kijk das wel stukken meer dan die 195 Nm van de C20XE.
nu nog zoeken naar een filmpje van een calibra turbo tegen astra opc of iets dergelijks.
Dieseltuning is wel hip tegenwoordig vvt tuning zit bij mij bijna in de achertuin en die tuned veel vw tdi motoren die heeft het er druk mee.
- astra-gsi-666
- forum-gebruiker
- Berichten: 3081
- Lid geworden op: 05 jan 2012 23:22
- Auto('s): OPEL ASTRA GSI F1 1993 en astra gt 2.0I F1 1993,OPEL KADETT GT16V E1 1985(R.I.P.),OPEL VECTR B1 CDX 1998 (EX)
- Locatie: sittard zuid limburg
Re: Algemeen filmpjes topic
Dat is zeker zo,ze zegen ook wel ecodrek ertegen,die plastic is maar tuperware.renej schreef:Ik blijf erwel bij dat de c20Xe beter techniek is als wat opel tegenwoordig maakt, als je tegenwoordig een motorkap open trekt met die plastic brut erin en het woord ecotec ziet ben je direct alweer misselijk.Laagvlieger schreef:Precies wat Oenat zegt.
Een diesel heeft een veel kleinere bruikbare "bandbreedte". Hij trekt in een veel kleiner toerengebied dan een benzinemotor.
Hou je hem in dat gebied ben je sneller met de diesel. Puur door het enorme koppel.
Benzinemotor zoals de C20XE trekt grofweg tussen de 2000 en 7000 rpm waar de diesel tussen de 1500 en 3500 rpm trekt.
Daardoor zie in dat filmpje dat uiteindelijk de C20XE wint. Die blijft trekken.
Nu heeft een maat van me een door EDS getunede 8 kleps 1.9CDTi Astra-H.
En eerlijk gezegd denk ik dat die alle C20XE's wel de baas is. Heb er aantal keer mee gereden maar die trekt echt bijna over zijn volle toerengebied.
En zo uit het hoofd had dat ding 430 Nm koppel. Kijk das wel stukken meer dan die 195 Nm van de C20XE.
nu nog zoeken naar een filmpje van een calibra turbo tegen astra opc of iets dergelijks.
danny gsi 666
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11173
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
Re: Algemeen filmpjes topic
Ecotec is niets anders dan een term! C20XE heeft ook een periode onder de naam ECOTEC op de markt geweest.
Het verteld verders niets over de Techniek. Is puur marketing.
Verders komt daarbij dat we bij Opel kwa moderne blokken en betrouwbaarheid/duurzaamheid totaal niets te klagen hebben.
Kijk eens bij de buren ....VW....1.4 TSi, wat een trammelant daarmee geweest is. PSA, met die kleine motortjes met turbo...... Alles draait in de soep.
Bij Opel hebben we daar gelukkig geen last van!!! Toch een stukje betere engineering denk ik dan.
Verders geldt voor alles en iedereen dat de tijd van standaard sterk gebouwde blokken voorbij is. Inderdaad door plastic rommel en met zo min mogelijk materiaalkosten een blok bouwen.
Moet zo min mogelijk wegen (want de auto's zijn stukken zwaarder geworden) en kosten.
Vergeet ook niet dat deze situatie door onszelf komt he!!!
Wij kopen massaal van die Aziatische "goedkope" auto's.
Een nieuwe auto voor het geld van een gebruikte Opel/VW/Ford/whatever.....
Mensen vergeten echter dat dat prijsverschil niet uit de lucht komt vallen. Dat zit ergens in en vroeg of laat kom je er vanzelf achter.
Want op een of andere manier vinden we de goedkoopste aanbieder goed en de rest is TE DUUR..... We zeggen nooit van je bent te goedkoop.
Gevolg is dus dat de europese fabrikanten ook de auto's goedkoper moeten bouwen en aanbieden anders kunnen ze de tent sluiten.
Dus bij klachten over de hedendaagse plastic rommel eerst bij jezelf kijken en de bal niet direct bij de fabrikant leggen.......Ok. je hebt nog steeds een duitse auto? Dan kijk je maar bij de buurman met zijn Kia/Deawoo/Dacia/landwind...enz.
En vergeet die 0 -euro winst weggooi auto's ook niet zoals de Aygo/107/C1.
De weggooi auto term is letterlijk bij dat spul. Iets met de motor? Koppakking? Verbrandde klep? Dan gooi je die weg en komt er een compleet andere motor in. Bij een reparatie zijn ze in feite al economisch total loss.
Het verteld verders niets over de Techniek. Is puur marketing.
Verders komt daarbij dat we bij Opel kwa moderne blokken en betrouwbaarheid/duurzaamheid totaal niets te klagen hebben.
Kijk eens bij de buren ....VW....1.4 TSi, wat een trammelant daarmee geweest is. PSA, met die kleine motortjes met turbo...... Alles draait in de soep.
Bij Opel hebben we daar gelukkig geen last van!!! Toch een stukje betere engineering denk ik dan.
Verders geldt voor alles en iedereen dat de tijd van standaard sterk gebouwde blokken voorbij is. Inderdaad door plastic rommel en met zo min mogelijk materiaalkosten een blok bouwen.
Moet zo min mogelijk wegen (want de auto's zijn stukken zwaarder geworden) en kosten.
Vergeet ook niet dat deze situatie door onszelf komt he!!!
Wij kopen massaal van die Aziatische "goedkope" auto's.
Een nieuwe auto voor het geld van een gebruikte Opel/VW/Ford/whatever.....
Mensen vergeten echter dat dat prijsverschil niet uit de lucht komt vallen. Dat zit ergens in en vroeg of laat kom je er vanzelf achter.
Want op een of andere manier vinden we de goedkoopste aanbieder goed en de rest is TE DUUR..... We zeggen nooit van je bent te goedkoop.
Gevolg is dus dat de europese fabrikanten ook de auto's goedkoper moeten bouwen en aanbieden anders kunnen ze de tent sluiten.
Dus bij klachten over de hedendaagse plastic rommel eerst bij jezelf kijken en de bal niet direct bij de fabrikant leggen.......Ok. je hebt nog steeds een duitse auto? Dan kijk je maar bij de buurman met zijn Kia/Deawoo/Dacia/landwind...enz.
En vergeet die 0 -euro winst weggooi auto's ook niet zoals de Aygo/107/C1.
De weggooi auto term is letterlijk bij dat spul. Iets met de motor? Koppakking? Verbrandde klep? Dan gooi je die weg en komt er een compleet andere motor in. Bij een reparatie zijn ze in feite al economisch total loss.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
- TurboTim
- Moderator
- Berichten: 1528
- Lid geworden op: 19 jan 2010 19:35
- Auto('s): ASTRA GS16V c20let
- Locatie: Zeeland
Re: Algemeen filmpjes topic
AmenLaagvlieger schreef:Ecotec is niets anders dan een term! C20XE heeft ook een periode onder de naam ECOTEC op de markt geweest.
Het verteld verders niets over de Techniek. Is puur marketing.
Verders komt daarbij dat we bij Opel kwa moderne blokken en betrouwbaarheid/duurzaamheid totaal niets te klagen hebben.
Kijk eens bij de buren ....VW....1.4 TSi, wat een trammelant daarmee geweest is. PSA, met die kleine motortjes met turbo...... Alles draait in de soep.
Bij Opel hebben we daar gelukkig geen last van!!! Toch een stukje betere engineering denk ik dan.
Verders geldt voor alles en iedereen dat de tijd van standaard sterk gebouwde blokken voorbij is. Inderdaad door plastic rommel en met zo min mogelijk materiaalkosten een blok bouwen.
Moet zo min mogelijk wegen (want de auto's zijn stukken zwaarder geworden) en kosten.
Vergeet ook niet dat deze situatie door onszelf komt he!!!
Wij kopen massaal van die Aziatische "goedkope" auto's.
Een nieuwe auto voor het geld van een gebruikte Opel/VW/Ford/whatever.....
Mensen vergeten echter dat dat prijsverschil niet uit de lucht komt vallen. Dat zit ergens in en vroeg of laat kom je er vanzelf achter.
Want op een of andere manier vinden we de goedkoopste aanbieder goed en de rest is TE DUUR..... We zeggen nooit van je bent te goedkoop.
Gevolg is dus dat de europese fabrikanten ook de auto's goedkoper moeten bouwen en aanbieden anders kunnen ze de tent sluiten.
Dus bij klachten over de hedendaagse plastic rommel eerst bij jezelf kijken en de bal niet direct bij de fabrikant leggen.......Ok. je hebt nog steeds een duitse auto? Dan kijk je maar bij de buurman met zijn Kia/Deawoo/Dacia/landwind...enz.
En vergeet die 0 -euro winst weggooi auto's ook niet zoals de Aygo/107/C1.
De weggooi auto term is letterlijk bij dat spul. Iets met de motor? Koppakking? Verbrandde klep? Dan gooi je die weg en komt er een compleet andere motor in. Bij een reparatie zijn ze in feite al economisch total loss.
![Thumbs up :thumbsup:](./images/smilies/icon_thumbsup.gif)
* Never drive your
faster than your guardian angel can fly ! *
* ASTRA GSi16V c20let
Irmscher promoteam
Digidash promoteam
![GSi :gsi:](./images/smilies/gsi1.gif)
* ASTRA GSi16V c20let
Irmscher promoteam
Digidash promoteam