Eindelijk
Gistermiddag werd ik gebeld door de spuiter dat hij klaar stond. Dus ze hadden het redelijk snel voor elkaar gekregen om de deuren goed te hangen.
Mijn pa is de auto op gaan halen omdat ik tot half 6 niet thuis ben (i.v.m. stage).
Wat trof ik aan toen ik thuis kwam:
Zelf ben ik echt super blij.
Wat ik eerder al zij, de spuiter had begin vorige week wat foto's doorgestuurd van hoe de dorpels er aan toe waren. Er zat hier en daar wel wat roest wat behandeld moest worden dus dit is dan ook gedaan. Hier een paar foto's van toen ze alles kaal gemaakt hadden (tectyl enzo eraf, zodat de roest zichtbaar werd):
Dit hebben ze gedaan door stukken uit te stralen, uit te slijpen en nieuw metaal er in te lassen. Vervolgens zijn de kokers van binnen opnieuw getectyleerd en is ook de buitenkant behandeld voor ze deze hebben gespoten (spray, primer, lak).
Tevens zijn de stootstrips eraf gehaald en is de onderkant tot aan die naad geheel gespoten.
Toen hebben ze gister de deuren er dus uit gehad en de ophanging aan de scharnierkant iets ruimer gemaakt en hier een geharde rvs ring (van 3mm) tussen gelegd om zo de deuren hoger te hangen (waardoor nu ook alle karakterlijnen van de auto precies gelijk lopen). De schanieren zijn toen ook weer behandeld en gespoten + in het vet gezet tegen het roesten e.d.
Tot slot zijn de skirts gemonteerd (gekit, omdat ik dit wilde en het de beste oplossing is i.v.m. water). Deze zijn na montage rondom geheel afgekit zodat er nergens geen vocht tussen kan komen en is er tectyl tussen de skirts en de dorpel gespoten zodat deze nogmaals beschermd worden.
Op die manier is er zo veel mogelijk aan gedaan om roest in de loop der jaren te voorkomen.
Ik denk dat ik alles verteld heb zo. Meer foto's van het resultaat komen er nog wel
Mochten er nog vragen zijn, dan hoor ik het graag.