Foxs schreef:Robert ook aan de Saab ? Overlopers
Is de schuld van Mike
Hij bracht me op ideeën, kreeg het niet uit mijn hoofd en ben me gaan inlezen. Ik wilde eerst een V6 maar weet helaas ook de downside hiervan en hier op het forum zijn voorbeelden genoeg.
Saab blok is makkelijker in te bouwen, nagenoeg plug-and-play en een heel stuk lichter dan een V6. Verder is een B2*4 veel beter dan een C20LET (no offence). Saab heeft deze serie motoren gemaakt met maar één doel:
het moet 225pk (Viggen) aan kunnen in produktie.
Bij onze Zweedse vrienden betekend dat dat ze een blok ontwikkelen dat met alleen een andere turbo, interkoeler en wat software aanpassing (wat je zelf kan doen
) dus met de OEM internals met gemak 500pk
aankan. Met gesmede zuigers en drijfstangen zelfs makkelijk 800pk
Ik moet de eerste C20LET nog zien die dat kan.
Wil niet zeggen dat de C20LET geen dikke motor is maar hij is niet echt gebouwd op veel vermogen.