Aslast, hoe zit het?

Eenvoudige vragen over de Astra F zoals: "waar kan ik mijn claxon vinden", "waarvoor dient dit onderdeel" "welk motorblok is dit" e.d. kunnen hier gesteld worden. Geen problemen in dit forum plaatsen!
The Undertaker
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 8637
Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52

Re: Aslast, hoe zit het?

Bericht door The Undertaker »

Foxs schreef:Haha ok ben benieuwd :D
Duurt nog wel even hoor, eerst maar eens het huis aanpakken.
Mikeopel schreef:
The Undertaker schreef:
Foxs schreef:Ow heb je t blok gekocht :mrgreen:
Nope, blok word een B2*3
wrrm geen 4?
kleine typfout :oops:

Wordt een B2*4 natuurlijk.
Gebruikersavatar
Mikeopel
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 2451
Lid geworden op: 31 jan 2011 12:49
Auto('s): gsi x20xev to G.M
Locatie: Assen, en Pijnacker

Re: Aslast, hoe zit het?

Bericht door Mikeopel »

wilden net zeggen een blok uit 84 /88 lol
Spelling- en grammatica fouten in bovenstaand bericht zijn enkel bedoeld ter amusement van de lezer


i am driving a Fozzy And A Driftcar what is your profession?



Nissan Skyline R33 OO-skyline-OO
Subaru Forrester AKA De Boswachter
C18XE/X20XEV GSI
C20ne GSI KIA
golf 1600 rat KIA
The Undertaker
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 8637
Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52

Re: Aslast, hoe zit het?

Bericht door The Undertaker »

Mikeopel schreef:wilden net zeggen een blok uit 84 /88 lol
Nee, ik wil een blok uit 1996 of nieuwer, Trionic 5.5 met 20MHz CPU
Gebruikersavatar
Mikeopel
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 2451
Lid geworden op: 31 jan 2011 12:49
Auto('s): gsi x20xev to G.M
Locatie: Assen, en Pijnacker

Re: Aslast, hoe zit het?

Bericht door Mikeopel »

The Undertaker schreef:
Mikeopel schreef:wilden net zeggen een blok uit 84 /88 lol
Nee, ik wil een blok uit 1996 of nieuwer, Trionic 5.5 met 20MHz CPU
Ja snap ik maar een 3 is uit de oude 09 :wink:
die vierkante
Spelling- en grammatica fouten in bovenstaand bericht zijn enkel bedoeld ter amusement van de lezer


i am driving a Fozzy And A Driftcar what is your profession?



Nissan Skyline R33 OO-skyline-OO
Subaru Forrester AKA De Boswachter
C18XE/X20XEV GSI
C20ne GSI KIA
golf 1600 rat KIA
The Undertaker
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 8637
Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52

Re: Aslast, hoe zit het?

Bericht door The Undertaker »

En die moeten we niet hebben natuurlijk :mrgreen:
Gebruikersavatar
Mikeopel
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 2451
Lid geworden op: 31 jan 2011 12:49
Auto('s): gsi x20xev to G.M
Locatie: Assen, en Pijnacker

Re: Aslast, hoe zit het?

Bericht door Mikeopel »

The Undertaker schreef:En die moeten we niet hebben natuurlijk :mrgreen:
neej niet vur die Astra. kennen wij ook fb pagina aan maken. :mrgreen:
Spelling- en grammatica fouten in bovenstaand bericht zijn enkel bedoeld ter amusement van de lezer


i am driving a Fozzy And A Driftcar what is your profession?



Nissan Skyline R33 OO-skyline-OO
Subaru Forrester AKA De Boswachter
C18XE/X20XEV GSI
C20ne GSI KIA
golf 1600 rat KIA
The Undertaker
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 8637
Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52

Re: Aslast, hoe zit het?

Bericht door The Undertaker »

Mikeopel schreef:
The Undertaker schreef:En die moeten we niet hebben natuurlijk :mrgreen:
neej niet vur die Astra. kennen wij ook fb pagina aan maken. :mrgreen:
Saabstra Team Nederland :mrgreen:
Gebruikersavatar
Mikeopel
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 2451
Lid geworden op: 31 jan 2011 12:49
Auto('s): gsi x20xev to G.M
Locatie: Assen, en Pijnacker

Re: Aslast, hoe zit het?

Bericht door Mikeopel »

The Undertaker schreef:
Mikeopel schreef:
The Undertaker schreef:En die moeten we niet hebben natuurlijk :mrgreen:
neej niet vur die Astra. kennen wij ook fb pagina aan maken. :mrgreen:
Saabstra Team Nederland :mrgreen:
idd projectjes lol
Spelling- en grammatica fouten in bovenstaand bericht zijn enkel bedoeld ter amusement van de lezer


i am driving a Fozzy And A Driftcar what is your profession?



Nissan Skyline R33 OO-skyline-OO
Subaru Forrester AKA De Boswachter
C18XE/X20XEV GSI
C20ne GSI KIA
golf 1600 rat KIA
Gebruikersavatar
TurboTim
Moderator
Moderator
Berichten: 1528
Lid geworden op: 19 jan 2010 19:35
Auto('s): ASTRA GS16V c20let
Locatie: Zeeland

Re: Aslast, hoe zit het?

Bericht door TurboTim »

Robert ook aan de Saab ? Overlopers :mrgreen:
* Never drive your :gsi: faster than your guardian angel can fly ! *


* ASTRA GSi16V c20let

Irmscher promoteam

Digidash promoteam
The Undertaker
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 8637
Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52

Re: Aslast, hoe zit het?

Bericht door The Undertaker »

Foxs schreef:Robert ook aan de Saab ? Overlopers :mrgreen:
Is de schuld van Mike :roll:

Hij bracht me op ideeën, kreeg het niet uit mijn hoofd en ben me gaan inlezen. Ik wilde eerst een V6 maar weet helaas ook de downside hiervan en hier op het forum zijn voorbeelden genoeg.

Saab blok is makkelijker in te bouwen, nagenoeg plug-and-play en een heel stuk lichter dan een V6. Verder is een B2*4 veel beter dan een C20LET (no offence). Saab heeft deze serie motoren gemaakt met maar één doel: het moet 225pk (Viggen) aan kunnen in produktie.
Bij onze Zweedse vrienden betekend dat dat ze een blok ontwikkelen dat met alleen een andere turbo, interkoeler en wat software aanpassing (wat je zelf kan doen 8) ) dus met de OEM internals met gemak 500pk :shock: aankan. Met gesmede zuigers en drijfstangen zelfs makkelijk 800pk :shock: :shock: :shock:

Ik moet de eerste C20LET nog zien die dat kan.

Wil niet zeggen dat de C20LET geen dikke motor is maar hij is niet echt gebouwd op veel vermogen.
Gebruikersavatar
Mikeopel
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 2451
Lid geworden op: 31 jan 2011 12:49
Auto('s): gsi x20xev to G.M
Locatie: Assen, en Pijnacker

Re: Aslast, hoe zit het?

Bericht door Mikeopel »

een Let blok is kwa uiterlijk knap vergeleken bij de saab.
maar je weet wat zeggen als je snel wil zijn moet je lelijk zijn :clown: :mrgreen: :shutup:
Spelling- en grammatica fouten in bovenstaand bericht zijn enkel bedoeld ter amusement van de lezer


i am driving a Fozzy And A Driftcar what is your profession?



Nissan Skyline R33 OO-skyline-OO
Subaru Forrester AKA De Boswachter
C18XE/X20XEV GSI
C20ne GSI KIA
golf 1600 rat KIA
Gebruikersavatar
astra-gsi-666
forum-gebruiker
Berichten: 3081
Lid geworden op: 05 jan 2012 23:22
Auto('s): OPEL ASTRA GSI F1 1993 en astra gt 2.0I F1 1993,OPEL KADETT GT16V E1 1985(R.I.P.),OPEL VECTR B1 CDX 1998 (EX)
Locatie: sittard zuid limburg

Re: Aslast, hoe zit het?

Bericht door astra-gsi-666 »

wat van blok heeft die FB66 ,dacht Z20LEH of toch een C20LET.
danny gsi 666
Laatst gewijzigd door astra-gsi-666 op 05 apr 2013 23:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
TurboTim
Moderator
Moderator
Berichten: 1528
Lid geworden op: 19 jan 2010 19:35
Auto('s): ASTRA GS16V c20let
Locatie: Zeeland

Re: Aslast, hoe zit het?

Bericht door TurboTim »

The Undertaker schreef:
Foxs schreef:Robert ook aan de Saab ? Overlopers :mrgreen:
Is de schuld van Mike :roll:

Hij bracht me op ideeën, kreeg het niet uit mijn hoofd en ben me gaan inlezen. Ik wilde eerst een V6 maar weet helaas ook de downside hiervan en hier op het forum zijn voorbeelden genoeg.

Saab blok is makkelijker in te bouwen, nagenoeg plug-and-play en een heel stuk lichter dan een V6. Verder is een B2*4 veel beter dan een C20LET (no offence). Saab heeft deze serie motoren gemaakt met maar één doel: het moet 225pk (Viggen) aan kunnen in produktie.
Bij onze Zweedse vrienden betekend dat dat ze een blok ontwikkelen dat met alleen een andere turbo, interkoeler en wat software aanpassing (wat je zelf kan doen 8) ) dus met de OEM internals met gemak 500pk :shock: aankan. Met gesmede zuigers en drijfstangen zelfs makkelijk 800pk :shock: :shock: :shock:

Ik moet de eerste C20LET nog zien die dat kan.

Wil niet zeggen dat de C20LET geen dikke motor is maar hij is niet echt gebouwd op veel vermogen.
Maakt mij niet uit hoor haha ieder ze smaak :mrgreen:
En een LET niet gebouwd op veel vermogen ? Dan zou ik toch maar even op youtube kijken welk vermogen er uit de LET motoren gehaald worden met een andere turbo.

En het ligt er maar net aan wat de staat van het Blok is, Op de bank zie je pas welk vermogen je eruit haalt en hoelang doe je er dan mee? das ook maar altijd de vraag

En uiteraard hoeveel geld je erin wil steken, en als je met 500+ wil rijden zal je toch wel wat meer aan de astra moeten aanpassen dan alleen de motor om het op de weg te houden.
* Never drive your :gsi: faster than your guardian angel can fly ! *


* ASTRA GSi16V c20let

Irmscher promoteam

Digidash promoteam
The Undertaker
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 8637
Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52

Re: Aslast, hoe zit het?

Bericht door The Undertaker »

Klopt 500pk op de voorwielen is ook niet alles. Mooiste is 4x4 maar dat is me nu iets te veel werk. 500 is ook niet mijn doel. Een betrouwbaar blok wel.
Voorbeeld was meer bedoeld qua potentie. Daar waar een C20LET aan zijn grens zit is een B2*4 niet onder de indruk.

Uiteraard is alles afhankelijk van de staat van het blok.
Gebruikersavatar
TurboTim
Moderator
Moderator
Berichten: 1528
Lid geworden op: 19 jan 2010 19:35
Auto('s): ASTRA GS16V c20let
Locatie: Zeeland

Re: Aslast, hoe zit het?

Bericht door TurboTim »

Belangrijkste vind ik dat het heel blijft en dat je er zo lang mogelijk plezier van hebt.

Hoop dat je een goed blok vind en er lang plezier van hebt straks :D
* Never drive your :gsi: faster than your guardian angel can fly ! *


* ASTRA GSi16V c20let

Irmscher promoteam

Digidash promoteam
The Undertaker
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 8637
Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52

Re: Aslast, hoe zit het?

Bericht door The Undertaker »

Mijn idee! ;-)
Gebruikersavatar
astra-gsi-666
forum-gebruiker
Berichten: 3081
Lid geworden op: 05 jan 2012 23:22
Auto('s): OPEL ASTRA GSI F1 1993 en astra gt 2.0I F1 1993,OPEL KADETT GT16V E1 1985(R.I.P.),OPEL VECTR B1 CDX 1998 (EX)
Locatie: sittard zuid limburg

Re: Aslast, hoe zit het?

Bericht door astra-gsi-666 »

The Undertaker schreef:Mijn idee! ;-)
auto met veel vermogen heeft ook veel meer onderhoud nodig,
dan hou je het ook heel en niet altijd knallen ermee.
danny gsi 666
Gebruikersavatar
just_nll
forum-gebruiker
Berichten: 900
Lid geworden op: 26 aug 2008 22:01
Auto('s): Opel astra GSI 2.0 8 V (becomes soon a 2.0 16 V
Locatie: Amsterdam

Re: Aslast, hoe zit het?

Bericht door just_nll »

astra-gsi-666 schreef:
The Undertaker schreef:Mijn idee! ;-)
auto met veel vermogen heeft ook veel meer onderhoud nodig,
dan hou je het ook heel en niet altijd knallen ermee.
danny gsi 666
Ligt er ook voornamelijk aan hoe je er mee omgaat !
WestCoast Promo Team
Bonrath Promo Team
Shell Helix Promo Team
Irmscher Promo Team
Astra GSi 2.0 8V (Becomes a C20XE M2.5)
Astra GSi 2.0 16V (C20XE M2.8 )
The Undertaker
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 8637
Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52

Re: Aslast, hoe zit het?

Bericht door The Undertaker »

Inderdaad John. Er zijn aardig wat Saab rijders met +350 pk die er dagelijks mee rijden zonder problemen. Veel vermogen betekent niet automatisch dat je altijd maar gaat knallen. Ik ben niet iemand die er van houd hoog in toeren te rijden. Ik wil een motor met souplesse. Verder is er ook zoiets als warm rijden en (zeker met een turbo) en cooling down.
Gebruikersavatar
astra-gsi-666
forum-gebruiker
Berichten: 3081
Lid geworden op: 05 jan 2012 23:22
Auto('s): OPEL ASTRA GSI F1 1993 en astra gt 2.0I F1 1993,OPEL KADETT GT16V E1 1985(R.I.P.),OPEL VECTR B1 CDX 1998 (EX)
Locatie: sittard zuid limburg

Re: Aslast, hoe zit het?

Bericht door astra-gsi-666 »

The Undertaker schreef:Inderdaad John. Er zijn aardig wat Saab rijders met +350 pk die er dagelijks mee rijden zonder problemen. Veel vermogen betekent niet automatisch dat je altijd maar gaat knallen. Ik ben niet iemand die er van houd hoog in toeren te rijden. Ik wil een motor met souplesse. Verder is er ook zoiets als warm rijden en (zeker met een turbo) en cooling down.
dat wordt veel vergeten,thuis komen en de motor direkt uit zetten,niet na laten draaien zie ik veel.dan rijden ze een nog
met een dikke turbo.dat vragen om problemen.
danny gsi 666
Plaats reactie