DarkDaedelus's GSi C18XE
- DarkDaedelus
- Oud-Clublid
- Berichten: 625
- Lid geworden op: 18 aug 2011 19:19
- Auto('s): Astra F GSI C20XE
- Locatie: Zuid Limburg
- Contacteer:
Re: DarkDaedelus's GSi C18XE
Update:
Na het bericht van Oenatje gezien te hebben, zag ik ook hoeveel de 1.6 filter lijkt op de 1.8 filter dus heb het gewoon geprobeerd.
Helaas heeft dit ook niet mogen baten..
Uiteraard ga ik nog met een 1.8 filter proberen!
Na het bericht van Oenatje gezien te hebben, zag ik ook hoeveel de 1.6 filter lijkt op de 1.8 filter dus heb het gewoon geprobeerd.
Helaas heeft dit ook niet mogen baten..
Uiteraard ga ik nog met een 1.8 filter proberen!
Re: DarkDaedelus's GSi C18XE
voor een tientje kunde nie sukkelen
- DarkDaedelus
- Oud-Clublid
- Berichten: 625
- Lid geworden op: 18 aug 2011 19:19
- Auto('s): Astra F GSI C20XE
- Locatie: Zuid Limburg
- Contacteer:
Re: DarkDaedelus's GSi C18XE
precies, maar dit was ook puur uit nieuwsgierigheidoenatje schreef:voor een tientje kunde nie sukkelen
- DarkDaedelus
- Oud-Clublid
- Berichten: 625
- Lid geworden op: 18 aug 2011 19:19
- Auto('s): Astra F GSI C20XE
- Locatie: Zuid Limburg
- Contacteer:
Re: DarkDaedelus's GSi C18XE Update
Dus, koud weer, en een mede gsi'er tegengekomen. (Mike).
Toch even gaan nieuwsgieren aan mijn auto, originele c18xe filter ligt nu onder de motorkap.
Geen verschil.
stappenmotor wederom een keer vervangen met een die hij had liggen.
Geen verschil.
Gecontroleerd wat er gebeurd als je lmm uittrekt, motor wilt per direct uitvallen.
Gecontroleerd wat er gebeurd als stappenmotor uit wordt getrokken, motor blijft lopen (ook na eerste gas geven niet schommelen)
Vervolgens na een telefoontje nog een hint gekregen, de stationair sensor.
Deze dus nog niet geprobeerd aangezien deze een beetje verstopt zit. Maar inderdaad, stekker los getrokken, geen verschil..
Echter wel een MM lampje, dus iets van een signaal geeft die toch nog door, aangezien deze niet aangaat als de sensor aangesloten is.
Toch even gaan nieuwsgieren aan mijn auto, originele c18xe filter ligt nu onder de motorkap.
Geen verschil.
stappenmotor wederom een keer vervangen met een die hij had liggen.
Geen verschil.
Gecontroleerd wat er gebeurd als je lmm uittrekt, motor wilt per direct uitvallen.
Gecontroleerd wat er gebeurd als stappenmotor uit wordt getrokken, motor blijft lopen (ook na eerste gas geven niet schommelen)
Vervolgens na een telefoontje nog een hint gekregen, de stationair sensor.
Deze dus nog niet geprobeerd aangezien deze een beetje verstopt zit. Maar inderdaad, stekker los getrokken, geen verschil..
Echter wel een MM lampje, dus iets van een signaal geeft die toch nog door, aangezien deze niet aangaat als de sensor aangesloten is.
- DarkDaedelus
- Oud-Clublid
- Berichten: 625
- Lid geworden op: 18 aug 2011 19:19
- Auto('s): Astra F GSI C20XE
- Locatie: Zuid Limburg
- Contacteer:
Re: DarkDaedelus's GSi C18XE
Wederom een update:
Kabel van de stationairsensor nagelopen, bleek hier een knik in te zitten en afgeplakt te zijn.
Tape even eraf gehaald, vervolgens zag het er zo uit:
Juist, 3 kabels 1 los, en de kabels die nog op de kabelboom zaten heel slordig / omhulsel kapot, dus kans op kortsluiting..
Vreemd vind ikwel, dat er op de stekker maar 3 kabels zitten, met in beide kabels 4..
Goed kabel van de stekkers iets eraf gehaald en jawel hoor, ook hier lag de open kabel erbij.
De hele middag bezig geweest de kabels netjes erop te solderen (tin bleef absoluut niet zitten )
Nu weet ik 95% zeker dat er geen kabelbreuk is, start vervolgens de auto.
maakt vervolgens 2000+ toeren en doet raar..
auto gestopt, weer gestart, auto liep weer 'normaal' 1500 toeren, druk 1 keer op het gas en de auto gaat weer schommelen..
Planning voor morgen:
sensor zelf eruit proberen te halen..
Kabel van de stationairsensor nagelopen, bleek hier een knik in te zitten en afgeplakt te zijn.
Tape even eraf gehaald, vervolgens zag het er zo uit:
Juist, 3 kabels 1 los, en de kabels die nog op de kabelboom zaten heel slordig / omhulsel kapot, dus kans op kortsluiting..
Vreemd vind ikwel, dat er op de stekker maar 3 kabels zitten, met in beide kabels 4..
Goed kabel van de stekkers iets eraf gehaald en jawel hoor, ook hier lag de open kabel erbij.
De hele middag bezig geweest de kabels netjes erop te solderen (tin bleef absoluut niet zitten )
Nu weet ik 95% zeker dat er geen kabelbreuk is, start vervolgens de auto.
maakt vervolgens 2000+ toeren en doet raar..
auto gestopt, weer gestart, auto liep weer 'normaal' 1500 toeren, druk 1 keer op het gas en de auto gaat weer schommelen..
Planning voor morgen:
sensor zelf eruit proberen te halen..
- Roy 2.0 16v
- forum-gebruiker
- Berichten: 3341
- Lid geworden op: 02 dec 2005 00:58
- Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003
- Locatie: Hoorn
Re: DarkDaedelus's GSi C18XE
wanneer ga je eens langs de dealer voor een data / sensor check van 20,-
15 minuutjes op de Tech en je bent een grote stap verder
15 minuutjes op de Tech en je bent een grote stap verder
Een leek ziet roest, de kenner een astra gsi
-
- Oud-Clublid
- Berichten: 8637
- Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52
Re: DarkDaedelus's GSi C18XE
Schaf Op-Com aan dan kan je het zelf
- DarkDaedelus
- Oud-Clublid
- Berichten: 625
- Lid geworden op: 18 aug 2011 19:19
- Auto('s): Astra F GSI C20XE
- Locatie: Zuid Limburg
- Contacteer:
Re: DarkDaedelus's GSi C18XE
Bij universele dealer/garage geweest, wel al tijd geleden maar had dit toen ook al. Is hier toen gereset geworden;Roy 2.0 16v schreef:wanneer ga je eens langs de dealer voor een data / sensor check van 20,-
15 minuutjes op de Tech en je bent een grote stap verder
Hier kwam alleen lambda uit (had ook foutcode oxygen sensor). Hierna lampje verdwenen en geen foutcodes.
Hier ook de hint gekregen "oh is stappenmotor". Weet helaas niet met welk apparaat ze deze hadden uitgelezen...
Ghaha 66 pagina's ben ik wel even zoet mee XDThe Undertaker schreef:Schaf Op-Com aan dan kan je het zelf
Heb me hier inderdaad wel eens naar proberen te kijken..
(EDIT: verwacht dat deze overigens best wel een prijskaartje hebben)
- DarkDaedelus
- Oud-Clublid
- Berichten: 625
- Lid geworden op: 18 aug 2011 19:19
- Auto('s): Astra F GSI C20XE
- Locatie: Zuid Limburg
- Contacteer:
Re: DarkDaedelus's GSi C18XE
Als ik het goed begrijp, moet ik een kastje als deze hebben:The Undertaker schreef:Schaf Op-Com aan dan kan je het zelf
Met een converter stukje als deze:
Om zo in te kunnen steken op de aansluiting in ons dashboard?
-
- Oud-Clublid
- Berichten: 8637
- Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52
Re: DarkDaedelus's GSi C18XE
Als het goed id heeft jouw GSI al een 16-polige stekker en dan heb je dat verloopkabeltje niet nodig
Re: DarkDaedelus's GSi C18XE
die kabel die je probeerde te solderen is zo te zien een kabel die aan massa ligt. deze zit erin om ervoor te zorgen dat de kabels niet worden beinvloed door andere electronica. een soort afschermning dus. deze zal aan de stekkerzeide waarschijnlijk nergens op aangesloten zijn
- DarkDaedelus
- Oud-Clublid
- Berichten: 625
- Lid geworden op: 18 aug 2011 19:19
- Auto('s): Astra F GSI C20XE
- Locatie: Zuid Limburg
- Contacteer:
Re: DarkDaedelus's GSi C18XE
Volgens mij heb ik niet deze 16-polige stekker :OThe Undertaker schreef:Als het goed id heeft jouw GSI al een 16-polige stekker en dan heb je dat verloopkabeltje niet nodig
AFBEELDING
Ik heb namelijk om de paperclip methode uit te voeren de 2 pinnetjes Rechtsboven nodig.. Ik zal even de afbeelding zoeken
EDIT:
Foto gevonden!
dit is de stekker die ik in de GSi heb:
Een vriend van me heeft namelijk de 16polige stekker ooit eens meegenomen, en deze pastte dus niet. Hier staat mij even gauw iets van bij.
(Geloof dat die deze van DealExtreme had onder de naam OBD2/TECH2 stekker, bji hem in de vectra kreeg hij zelf geen resultaten ermee dus geen idee verder)
Laatst gewijzigd door DarkDaedelus op 15 mar 2013 01:17, 2 keer totaal gewijzigd.
- DarkDaedelus
- Oud-Clublid
- Berichten: 625
- Lid geworden op: 18 aug 2011 19:19
- Auto('s): Astra F GSI C20XE
- Locatie: Zuid Limburg
- Contacteer:
Re: DarkDaedelus's GSi C18XE
Dit was inderdaad mijn beredenering ook, vind het alleen raar dat deze als afscherming dient, en vervolgens toch niet werd aangeslotenprs schreef:die kabel die je probeerde te solderen is zo te zien een kabel die aan massa ligt. deze zit erin om ervoor te zorgen dat de kabels niet worden beinvloed door andere electronica. een soort afschermning dus. deze zal aan de stekkerzeide waarschijnlijk nergens op aangesloten zijn
Maar in ieder geval, de kabels waren toch slecht aan hun uiteindes (is op foto ook te zien). Is dus gelukkig niet voor niks geweest
- DarkDaedelus
- Oud-Clublid
- Berichten: 625
- Lid geworden op: 18 aug 2011 19:19
- Auto('s): Astra F GSI C20XE
- Locatie: Zuid Limburg
- Contacteer:
Re: DarkDaedelus's GSi C18XE
Helaas dan ook deze gevonden Undertaker:
Omdat ik de 10 polige stekker had, en niet de 16polige! Herinner het me nu weer
KadettGSI schreef: Kan ik met een op-com een astra f of kadett e met c20xe motor uitlezen, en sensoren testen via de 10polige opel stekker?
Anders schaf ik me er ook eentje aan, maar als het niet gaat is het een nutteloze investering
Dit was ik toendertijd ook tegengekomen toen ik op dealextreme rondkeek om te kijken wat het was. Dit was de reden dat ik er geen gekocht had.sw_reijnders schreef: Nee C20XE staat er niet in.
Maar met Opcom kun je met auto's uit die tijd niet meer dan je met knippercodes kan hoor.
De C14NZ staat er wel in en daarvoor heb ik dat verloopje gekocht voor de Corsa van mijn vriendin.
Een Opcom wordt pas nuttig vanaf 16 polige OBDII stekkers.
Dus de Vectra-B, Astra-G, Omega-B, etc. en nieuwer natuurlijk.
Omdat ik de 10 polige stekker had, en niet de 16polige! Herinner het me nu weer
- DarkDaedelus
- Oud-Clublid
- Berichten: 625
- Lid geworden op: 18 aug 2011 19:19
- Auto('s): Astra F GSI C20XE
- Locatie: Zuid Limburg
- Contacteer:
Re: DarkDaedelus's GSi C18XE
Alle 66 pagina's maar es gelezen.. (had toch problemen met in slaap komen )
wat ik verder heb gevonden; firmware versie maakt niet zo veel uit, geen originele firmware gebruiken
en ergens op pagina 58 (?!) stond er pas iemand die een 16 pins naar 10 pins verloop heeft gebruikt (en werkt)
weliswaar met x20xev, maar het gaat om 10 pins lijkt mij..
Ben nu toch wel nieuwsgierig naar jou bericht Undertaker
wat ik verder heb gevonden; firmware versie maakt niet zo veel uit, geen originele firmware gebruiken
en ergens op pagina 58 (?!) stond er pas iemand die een 16 pins naar 10 pins verloop heeft gebruikt (en werkt)
weliswaar met x20xev, maar het gaat om 10 pins lijkt mij..
Ben nu toch wel nieuwsgierig naar jou bericht Undertaker
-
- Oud-Clublid
- Berichten: 8637
- Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52
Re: DarkDaedelus's GSi C18XE
Ik ging er een beetje vanuit dat vanaf 94 met de 'nieuwe' motoren in de GSi er ook een 16-polige TECH2 stekker zou zitten. Adapter zou kunnen werken maar zeker weten doe ik dat niet.
-
- Moderator
- Berichten: 7839
- Lid geworden op: 01 nov 2006 21:09
- Auto('s): 1994 Opel Astra GSi 16v
- Locatie: Brabant
Re: DarkDaedelus's GSi C18XE
C18XE heeft in ieder geval nog de "oude" stekker.The Undertaker schreef:Ik ging er een beetje vanuit dat vanaf 94 met de 'nieuwe' motoren in de GSi er ook een 16-polige TECH2 stekker zou zitten. Adapter zou kunnen werken maar zeker weten doe ik dat niet.
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
______________________________________
With great power...comes great responsibility
______________________________________
With great power...comes great responsibility
- DarkDaedelus
- Oud-Clublid
- Berichten: 625
- Lid geworden op: 18 aug 2011 19:19
- Auto('s): Astra F GSI C20XE
- Locatie: Zuid Limburg
- Contacteer:
Re: DarkDaedelus's GSi C18XE
ahh dat stelt mij weer gerust, ik was al bang dat mijn auto nu weer iets had wat die niet hoort te hebben
- TurboTim
- Moderator
- Berichten: 1528
- Lid geworden op: 19 jan 2010 19:35
- Auto('s): ASTRA GS16V c20let
- Locatie: Zeeland
Re: DarkDaedelus's GSi C18XE
mijn 95'er heeft ook nog de oude stekker
* Never drive your faster than your guardian angel can fly ! *
* ASTRA GSi16V c20let
Irmscher promoteam
Digidash promoteam
* ASTRA GSi16V c20let
Irmscher promoteam
Digidash promoteam
- DarkDaedelus
- Oud-Clublid
- Berichten: 625
- Lid geworden op: 18 aug 2011 19:19
- Auto('s): Astra F GSI C20XE
- Locatie: Zuid Limburg
- Contacteer:
Re: DarkDaedelus's GSi C18XE
Heeft het zin om dan een OPCOM te kopen? Van wat ik heb gelezen heb je dan veel minder functies / zo erg dat je net zo goed knippercodes kan lezen
-
- Moderator
- Berichten: 7839
- Lid geworden op: 01 nov 2006 21:09
- Auto('s): 1994 Opel Astra GSi 16v
- Locatie: Brabant
Re: DarkDaedelus's GSi C18XE
Komt omdat er een C20XE in is geleverdFoxs schreef:mijn 95'er heeft ook nog de oude stekker
Dat is aan jezelf om af te wegen. Voor vele storingen is het wel handig.DarkDaedelus schreef:Heeft het zin om dan een OPCOM te kopen? Van wat ik heb gelezen heb je dan veel minder functies / zo erg dat je net zo goed knippercodes kan lezen
Je kan ook gewoon naar de dealer voor een datacheck. Als je goede vriendjes bent, doen ze die nog wel gratis, maar daar zou ik in de eerste instantie niet op rekenen.
Geen idee wat een opcom kost.
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
______________________________________
With great power...comes great responsibility
______________________________________
With great power...comes great responsibility
-
- Oud-Clublid
- Berichten: 8637
- Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52
Re: DarkDaedelus's GSi C18XE
Opcom kost ergens tussen de 30-40 euro
- DarkDaedelus
- Oud-Clublid
- Berichten: 625
- Lid geworden op: 18 aug 2011 19:19
- Auto('s): Astra F GSI C20XE
- Locatie: Zuid Limburg
- Contacteer:
Re: DarkDaedelus's GSi C18XE
Hier kost 1 keer uitlezen ongeveer 25 / 30 euro.. Zeker bij een opel dealer (waarvoor ik eerst 15/20 km moet rijden )
Een opcom kost inderdaad zo'n 30 euro, dus als het een beetje fatsoenlijk zou werken, zou het wel handig zijn.
Een opcom kost inderdaad zo'n 30 euro, dus als het een beetje fatsoenlijk zou werken, zou het wel handig zijn.
- TurboTim
- Moderator
- Berichten: 1528
- Lid geworden op: 19 jan 2010 19:35
- Auto('s): ASTRA GS16V c20let
- Locatie: Zeeland
Re: DarkDaedelus's GSi C18XE
Het werkt prima om storingen uit te lezen, ik heb m er al tien keer terug verdiend met die achterlijke dealerprijzen
* Never drive your faster than your guardian angel can fly ! *
* ASTRA GSi16V c20let
Irmscher promoteam
Digidash promoteam
* ASTRA GSi16V c20let
Irmscher promoteam
Digidash promoteam
- DarkDaedelus
- Oud-Clublid
- Berichten: 625
- Lid geworden op: 18 aug 2011 19:19
- Auto('s): Astra F GSI C20XE
- Locatie: Zuid Limburg
- Contacteer:
Re: DarkDaedelus's GSi C18XE
Precies dat dus. Goed dan moet die er toch maar komenFoxs schreef:Het werkt prima om storingen uit te lezen, ik heb m er al tien keer terug verdiend met die achterlijke dealerprijzen