oke! die van mij kantelt juist erg veel, was heel goed te zien op de testbank bij Klasen
dus dat spul gaat er zeker in komen
steun aan de distributiezijde is gescheurd zag ik, die komt er dus ook meteen nieuw op!
vandaag weer even bezig geweest aan de corsa. ik wou de breathermod toe gaan passen op mijn kleppendeksel. toen ik de donorcorsa kocht zat er een gestraalt kleppendeksel bij. dit is het kleppendeksel dat ik heb gespoten met krimplak.
het begon allemaal goed:
maar toen! onder die plaat zat het vol met straalgrid welke gemengt was met olieresten
ik ben helaas vergeten om een foto te nemen toen ik die plaat eraf haalde. op de volgende foto zie je een deel van de rommel die eruit kwam
plaatje ingekort en het grootste gedeelte weer schoongemaakt. nu even een weekje laten drogen en dan nog eens met de staalborstel er doorheen
dus een tip voor mensen die hun kleppendeksel laten stralen, haal die plaat er eerst uit
GSI Racer schreef:woow, dat wil je niet in je motor e.d krijgen :
inderdaad! goed voor een compleet kapot blok
GSI Racer schreef:die aanpassing ga je veel profijt van krijgen, ik hem hem ook gedaan.
moest eerst zeker 1x per maand mijn catch tankje leeg maken, nu heel lang niet
nou heb ik geen catchtank maar, in combinatie met de nieuwe klepsteelrubbers, verwacht ik weinig blauwe rook meer
moet wel zeggen dat er een aardige laag olie in de inlaat stond. dat heb ik bij mijn vorige xe en let motoren nog nooit gezien
ligt ook veel eraan hoe je rijd.
als ik met de LET flink aan het blazen was zonder de klepdeksel aanpassing was je tankje best snel vol, terwijl ik geen hoge carterdruk of wat dan ook heb
dat wordt gewoon mee gevoerd helaas
Ook bij de XE had ik toen een laagje olie staan voordat die gereviseerd werd
Die PU rubber is overigens toppie!
toenstraks de rubbers vol gegoten
vandaag was het dan eindelijk de dag dat de corsa kennis mocht gaan maken met de c20xe
helaas heb ik te weinig speling met de carroserie bij de voorste baksteun. van de week even een paar revetjes erachter monteren zodat hij vrij komt te hangen
vandaag de motor voor het eerst gestart
na heel even draaien zag ik wat olie op de grond liggen
dus ik dacht: laat het aub. de carterpakking zijn en niet mijn krukas keering
de olie kwam tussen de bak en het blok weg dus, ik begon al te vrezen maargoed, het kon nog steeds de carterpakking zijn .
om het goed te zien moest het inspectieluikje voor het vliegwiel eraf en daar kwam de ellende
nee hij is niet gereviseerd. wat wel heb gedaan is:
de kop op laten frissen dmv. kleppen inslijpen,nieuwe boostershims(was er 1 kapot dus gelijk 16 nieuwe erin),nieuwe klepseals,vlakken,spoelen en dan verder alle pakkingen en keeringen vervangen. dus ook de krukaskeering was nieuw(oem)
bak zal er idd weer uit moeten woensdag moet hij eigenlijk apk gekeurt worden. dat ga ik niet redden dus ik denk dat ik hem maar ga schorsen en een tijdelijke daily ga zoeken(iemand toevallig iets staan?)
de lagerkap is niet los geweest. de keering is er zo gemonteerd(volgens de manier die in de werkplaatshandboek stond)
hij zal uiteindelijk wel langs het rdw gaan, maar voor nu is het puur apk. ik heb buiten die keering nog een paar kleinigheidjes dus ik ga hem nu maar in 1 keer goed maken zodat ik niet 3x het hele onderstel enz. uit elkaar moet gaan halen
prs schreef:nee hij is niet gereviseerd. wat wel heb gedaan is:
de kop op laten frissen dmv. kleppen inslijpen,nieuwe boostershims(was er 1 kapot dus gelijk 16 nieuwe erin),nieuwe klepseals,vlakken,spoelen en dan verder alle pakkingen en keeringen vervangen. dus ook de krukaskeering was nieuw(oem)
bak zal er idd weer uit moeten woensdag moet hij eigenlijk apk gekeurt worden. dat ga ik niet redden dus ik denk dat ik hem maar ga schorsen en een tijdelijke daily ga zoeken(iemand toevallig iets staan?)
Volgens mij heb je 2 maanden om em te laten keuren, zolang je er niet mee rijdt. Dat had ik in ieder geval toen ik met de rotte dorpels zat.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
APK mag niet verlopen zijn. Je hebt geluk gehad WJ. Ik meen dat Bart en bekeuring had gekregen en die was te laat met opnieuw schorsen als ik het goed heb.
de boete van opnieuw schorsen is wat anders als een verlopen apk.
maar ik ga het hok morgen even schorsen en dan hopelijk binnekort eens wat tijd vrij maken om hem af te bouwen
prs schreef:de boete van opnieuw schorsen is wat anders als een verlopen apk.
maar ik ga het hok morgen even schorsen en dan hopelijk binnekort eens wat tijd vrij maken om hem af te bouwen
Is dezelfde. Als de schorsing verlopen is moet je auto APK gekeurd zijn. In principe kan je één dag na een verlopen APK al een bekeuring hiervoor krijgen. Er niet mee rijden is niet voldoende want dat controleren ze niet (en kunnen ze niet controleren). Wel periodiek of de APK niet is verlopen.
The Undertaker schreef:APK mag niet verlopen zijn. Je hebt geluk gehad WJ. Ik meen dat Bart en bekeuring had gekregen en die was te laat met opnieuw schorsen als ik het goed heb.
Das dan raar, want ik heb de RDW daar toen specifiek over gebeld en de situatie uitgelegd... Zij gaven dit toen zo aan. Mocht dan wel alleen rijden naar de reparateur.
Ik vond het in dat licht ook al raar da Bart destijds die boete heeft gekregen. Anyway, idd terug naar onderwerp.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Als een schorsing afloopt moet je auto apk gekeurd zijn.
Als je de apk keuringsdatum niet kan halen, is dat je eigen probleem want je mag een auto (met behoud van keuringsdatum) al twee maanden eerder voor apk keuren aanbieden. Bij afkeur heb je zo twee maanden de tijd om je zaakjes op orde te hebben, voor de vervaldatum !
[on topic]
Beter idd nu schorsen en zorgen dat je alle puntjes op de "i" hebt gezet.
Dat geeft strax weer heel wat kopzorgen minder.
deze week eindelijk de ambitie gevonden om weer eens aan de corsa te beginnen. donderdagavond heb ik alles zo ver losgehaald dat vandaag alleen de bak er nog af moest. na alles te hebben gedemonteerd, hebben we de keering eens bekeken. de oude keering was aan de binnenkant op een klein stukje dubbelgevouwen. hierdoor lekte hij dus
helaas was me dit met het monteren niet opgevallen en nu dus weer een hoop werk voor niks
de keering maar even vervangen en de bak er weer opgeschroefd. nu dit gedaan is heb ik weer wat zin om de corsa klaar te maken voor deze zomer