C20XE M2.8, MY95, 5 deurs.
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9318
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: C20XE M2.8, MY95, 5 deurs.
Beslaan heeft meerdere mogelijke oorzaken. Heb je al een beeld waar het aan ligt?
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Re: C20XE M2.8, MY95, 5 deurs.
Elke Astra F die ik (gehad) heb beslaat.
Vooral m'n vorige Astra CD dat was werkelijk niet normaal. Echt nooit wat kunnen vinden hoe dat kwam..
De huidige GLS beslaat amper en met de airco is het al helemaal snel weg. De 3drs bestaat ook maar dat valt nog wel mee.
Vooral m'n vorige Astra CD dat was werkelijk niet normaal. Echt nooit wat kunnen vinden hoe dat kwam..
De huidige GLS beslaat amper en met de airco is het al helemaal snel weg. De 3drs bestaat ook maar dat valt nog wel mee.
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9318
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: C20XE M2.8, MY95, 5 deurs.
Bij mijn GSi is het echt weg sinds ik de nieuwe parafaan heb. Ik hield altijd mijn pollenfilter al goed bij, maar die parafaan deed et em.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Re: C20XE M2.8, MY95, 5 deurs.
Met de 3 deurs heb ik er niet zoveel last van als bij deze. Heb gewoon zichtbaar natte waas binnenzijde voorruit heel snel. Druppels.
Zit wel airco op, maar die moet ik nog steeds is laten vullen.. Maar is doen dan
Maar los daarvan, moet oorzaak hebben, en die moet eerst weggenomen worden. Denk zowiezo dat ie in de kofferbak ergens wel beetje lekt. Daar is ie ook wat vochtig, en ruikt daar muffig.
geen andere lekkage voorzover ik weet. Bij, rond en om dakraam is alles droog, stoel bekleding ook.
Die paravaan zat ik ook aan te denken, heb ik al vaker langs horen en zien komen hier. ook de waterkeerplaat (of is dit dezelfde ?) maar hoe zou deze het beslaan kunnen veroorzaken dan ?
loopt of komt vocht in kachelhuis ofzo ?
Zit wel airco op, maar die moet ik nog steeds is laten vullen.. Maar is doen dan
Maar los daarvan, moet oorzaak hebben, en die moet eerst weggenomen worden. Denk zowiezo dat ie in de kofferbak ergens wel beetje lekt. Daar is ie ook wat vochtig, en ruikt daar muffig.
geen andere lekkage voorzover ik weet. Bij, rond en om dakraam is alles droog, stoel bekleding ook.
Die paravaan zat ik ook aan te denken, heb ik al vaker langs horen en zien komen hier. ook de waterkeerplaat (of is dit dezelfde ?) maar hoe zou deze het beslaan kunnen veroorzaken dan ?
loopt of komt vocht in kachelhuis ofzo ?
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9318
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: C20XE M2.8, MY95, 5 deurs.
Ja, er kan vocht via die kant in het kachelhuis lopen, dat je een kletsnat pollenfilter hebt.
De eerste check die je zou kunnen doen is inderdaad of je afvoergoot (kun je zien als je je motorkap open hebt) goed in je parafaan valt. Dat steekt heel erg nauw. Ik zal eens kijken of ik dar foto's van heb hoe dat hoort te zitten.
Tweede check is de mate waarin het rubber van je parafaan aansluit op je voorruit.
De eerste check die je zou kunnen doen is inderdaad of je afvoergoot (kun je zien als je je motorkap open hebt) goed in je parafaan valt. Dat steekt heel erg nauw. Ik zal eens kijken of ik dar foto's van heb hoe dat hoort te zitten.
Tweede check is de mate waarin het rubber van je parafaan aansluit op je voorruit.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Re: C20XE M2.8, MY95, 5 deurs.
De grootste reden is dat hij gewoon niet goed ligt.
Hij hoort niet onder de rubber te zitten, zo kan het water insijpelen en heb je natte pollenfilter en bedampt de voorruit
Meestal is bij onderhoud de filter vervangen en heeft de technieker gewoon de rubber als laatste erop gezet, fout.
Is altijd het eerste wat ik controleer als ze hier komen met dit probleem, nadien 99% geen probleem meer.
Kan ook lekke kachelradiator zijn waardoor de bak vol water staat, heb je ook damp binnen.
Hij hoort niet onder de rubber te zitten, zo kan het water insijpelen en heb je natte pollenfilter en bedampt de voorruit
Meestal is bij onderhoud de filter vervangen en heeft de technieker gewoon de rubber als laatste erop gezet, fout.
Is altijd het eerste wat ik controleer als ze hier komen met dit probleem, nadien 99% geen probleem meer.
Kan ook lekke kachelradiator zijn waardoor de bak vol water staat, heb je ook damp binnen.
Re: C20XE M2.8, MY95, 5 deurs.
Heren dank nog.
Ik heb de auto vandaag verkocht. Aan de vriendin van een vriend van me. Ze zal er zuinig op zijn, d'r vriend is een liefhebber en die zal er met zorg op toezien ten aanzien van onderhoud en reparatie's etc.
De auto blijft in de buurt, dus zal 'm nog wel is zien, en zal 'm ook nog wel is helpen misschien met wat dingen
Fijne, en zeldzame auto, (zeker in deze gedaante) maar voor 't werk toch niet altijd even praktisch bleek de praktijk, en was toch ook wel toe aan wat jongers, groters en nog wat comfortabeler (ja, ik word ook wat ouder),
dus heb me wat anders aangeschaft ipv de 5 deurs GSI.
Nogmaals, super fijne auto, blijven fijne auto's maar toch wel weer is tijd voor wat anders, heb immers nog een Astra F GSI 3 deurs, dus komt goed.
Dank u allen voor de hulp en tips !
Ik heb de auto vandaag verkocht. Aan de vriendin van een vriend van me. Ze zal er zuinig op zijn, d'r vriend is een liefhebber en die zal er met zorg op toezien ten aanzien van onderhoud en reparatie's etc.
De auto blijft in de buurt, dus zal 'm nog wel is zien, en zal 'm ook nog wel is helpen misschien met wat dingen
Fijne, en zeldzame auto, (zeker in deze gedaante) maar voor 't werk toch niet altijd even praktisch bleek de praktijk, en was toch ook wel toe aan wat jongers, groters en nog wat comfortabeler (ja, ik word ook wat ouder),
dus heb me wat anders aangeschaft ipv de 5 deurs GSI.
Nogmaals, super fijne auto, blijven fijne auto's maar toch wel weer is tijd voor wat anders, heb immers nog een Astra F GSI 3 deurs, dus komt goed.
Dank u allen voor de hulp en tips !
- TurboTim
- Moderator
- Berichten: 1528
- Lid geworden op: 19 jan 2010 19:35
- Auto('s): ASTRA GS16V c20let
- Locatie: Zeeland
Re: C20XE M2.8, MY95, 5 deurs.
Je hebt een mooie vervanger gekocht Jeroen
* Never drive your faster than your guardian angel can fly ! *
* ASTRA GSi16V c20let
Irmscher promoteam
Digidash promoteam
* ASTRA GSi16V c20let
Irmscher promoteam
Digidash promoteam
Re: C20XE M2.8, MY95, 5 deurs.
Oh, ja, jij hebt 'm gezien idd ja !
Ja prima wagen, erg blij mee ! Heel wat anders wel, maar toch.. Altijd al willen hebben toch is zo'n wagen. en 4 auto's word te gek.
Ja prima wagen, erg blij mee ! Heel wat anders wel, maar toch.. Altijd al willen hebben toch is zo'n wagen. en 4 auto's word te gek.
- TurboTim
- Moderator
- Berichten: 1528
- Lid geworden op: 19 jan 2010 19:35
- Auto('s): ASTRA GS16V c20let
- Locatie: Zeeland
Re: C20XE M2.8, MY95, 5 deurs.
Ja het is een waardige vervanger met een super motor erin en hij zag er erg comfortabel uit haha
* Never drive your faster than your guardian angel can fly ! *
* ASTRA GSi16V c20let
Irmscher promoteam
Digidash promoteam
* ASTRA GSi16V c20let
Irmscher promoteam
Digidash promoteam
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9318
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: C20XE M2.8, MY95, 5 deurs.
Tja, kan ik inkomen. Hoop dat z'n nieuwe baasje ook hier komt kijken.
Jij succes met je andere beestachtige GSi!
Jij succes met je andere beestachtige GSi!
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Re: C20XE M2.8, MY95, 5 deurs.
Dank je wel ! Ja wederhelft van het nieuwe baasje heeft een account hier op 't forum voorzover ik weet, en zit hier ook wel is.
Ja gaat goed komen met de 3 Deurs gsi. Deze ligt nu uitelkaar voor wat modificaties en een spuitbeurt, dus die is 'under construction' nog wel even voorlopig !
Resultaten zullen tzt wel zichtbaar worden.
Groetjes, Jeroen.
Ja gaat goed komen met de 3 Deurs gsi. Deze ligt nu uitelkaar voor wat modificaties en een spuitbeurt, dus die is 'under construction' nog wel even voorlopig !
Resultaten zullen tzt wel zichtbaar worden.
Groetjes, Jeroen.
-
- Oud-Clublid
- Berichten: 8637
- Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52
Re: C20XE M2.8, MY95, 5 deurs.
Goed dat hij in de buurt blijft en bij een liefhebber Jeroen!
Maar wat is je nieuwe daily nu??
Maar wat is je nieuwe daily nu??
Re: C20XE M2.8, MY95, 5 deurs.
Robert, jazeker ! Daar ben ik ook wel blij mee. Verkoop liever aan iemand waar ik goed gevoel bij heb en weet dat die de auto op waarde schat, voor minder € , dan voor meer en aan iemand die 'm helemaal afjankt, versjonnieficeert of nog erger, in de cross beland, hoewel ik me dat afvraag met een 5 deurs. Gemerkt dat dat niet echt een auto is die voorkeur geniet bij 'de gsi liefhebber' Vaak moet het toch een phase 1 model zijn, en dat is altijd 3 deurs. Moet ook zeggen dat die ook wel dé echte gsi looks heeft ! Stiekem zou ik dat toch in toekomst nog wel is willen. Een mooie, originele, onverprutste phase 1 gsi.
Als daily heb ik nu een BMW 540i Touring, H6 uit 2000. Shadowline (zwarte hemel en geen chrome buitenzijde) en M-pakket (M onderstel met niveau regeling, Multif funct. M stuurwiel, etc. etc.) schuifdak, navi, prof. audio, alles erop, mooie complete auto. Rijd er goed. Moet nog wel wat kleine dingetjes aan gebeuren.
wat plaatjes; (op winterwielen nu, zomer wielen zijn mooie originele BMW-BBS multispaaks 17" inchers)
Uiteraard blijft de 3 deurs V6... Die krijgt alle aandacht nu, en wordt helemaal vertroeteld
Als daily heb ik nu een BMW 540i Touring, H6 uit 2000. Shadowline (zwarte hemel en geen chrome buitenzijde) en M-pakket (M onderstel met niveau regeling, Multif funct. M stuurwiel, etc. etc.) schuifdak, navi, prof. audio, alles erop, mooie complete auto. Rijd er goed. Moet nog wel wat kleine dingetjes aan gebeuren.
wat plaatjes; (op winterwielen nu, zomer wielen zijn mooie originele BMW-BBS multispaaks 17" inchers)
Uiteraard blijft de 3 deurs V6... Die krijgt alle aandacht nu, en wordt helemaal vertroeteld
-
- Oud-Clublid
- Berichten: 8637
- Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52
Re: C20XE M2.8, MY95, 5 deurs.
Ziet er netjes uit Jeroen en zal best lopen zo'n V8
- Vincent_R
- Donateur 2013
- Berichten: 1395
- Lid geworden op: 18 mei 2012 19:40
- Auto('s): Opel Astra F cabrio
Re: C20XE M2.8, MY95, 5 deurs.
Dat zijn leuke daily's !
- Astrid_fahrer
- forum-gebruiker
- Berichten: 1336
- Lid geworden op: 22 jul 2005 20:19
- Locatie: Elst (Gld)
Re: C20XE M2.8, MY95, 5 deurs.
Geweldige bak zeg Vooral met een V8 erin. Ding zal wel een vermogen wegen of niet?
Waarom een Skoda Fabia halen als je een Opel Astrid kan hebben!!!!
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9318
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: C20XE M2.8, MY95, 5 deurs.
Zow, das een beste bak!
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Re: C20XE M2.8, MY95, 5 deurs.
zo 1 is veel handiger
mooi kar man
mooi kar man
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
Re: C20XE M2.8, MY95, 5 deurs.
Dikke beemert !
Re: C20XE M2.8, MY95, 5 deurs.
Dat is inderdaad een leuke BMW!