Dit is wel een beetje een appart verhaal maar daar komt ie..
Een tijd geleden tijdens het remmen merkte ik dat ik wat remdruk verloor...paar dagen later was het zo erg dat ik mijn pedaal gewoon helemaal kon intrappen en alleen bij heeeeel diep intrappen voelde ik me ABS aanslaan... Het viel me op dat als ik voor een bocht begon te pompen dat ik dan weer remdruk kreeg...nou op deze manier rond rijden is het niet he dus zoeken naar lekage bij mijn remslangen...niks...had nog zat remvloeistof... toch alles maar compleet ververst incl ontluchten uiteraard... toen ging het prima...voor een paar weken dan...na 2 weken begon alles weer van voor... toen maar de hoofdremcillinder vervangen vloeistof ververst en weer ontlucht... daarna werkte het weer prima ...wederom voor een paar weken. Je voelt gewoon na een tijd dat je druk verliest pompen heeft geen zin meer hij remt gewoon niet. vloeistof zit nog steeds op max dus neem aan dat hij niet lekt...waar moet ik het probleem zoeken? ow wat ook heel erg appart was is dan ik als ik instuur en dan rem wel vaak remdruk had. En als ik achteruit reed en remde voor het inparkeren deden de remmen het ineens wel prima...dat is toch raar..
Wie kan mij opweg helpen terug de auto in en niet meer met de fiets naar het werk moet wel bekennen dat ik 5 weken zonder remmen heb rond gereden
rempomp defect? verroest?
Als je auto niet draait en je pompt moet je pedaal na enkele keren keihard staan, anders zit je met lek.
Of je membraam van de darm is defect en hij zuigt niet meer vacuim.
Verlies gewoon geen remvloeistof. Als ik dan ergens een lek zou hebben dan was ik vloeistof verloren...
Ik snap het niet hor. Ik hoorde ook iemand over het tijdens het intrappen van de rem dat dan de leidingen zouden uitzetten.
Maar ook die optie gaat niet op omdat hij het weken wel goed remt en dan ineens remdruk gaat verliezen.
Ga eens naar garage en laat remolie vervangen.
Ze hangen hem aan een machine, reinigen het ganse circuit en doen verse olie erin.
Door de jaren heen is er condens (dus water is het systeem) gekomen en kan dit hierdoor zijn.
Als je nu en dan eens bijvulde met andere olie (bv bij ontluchten van systeem) is dit ook niet goed, olie moet van zelfde type zijn!!
Ik ben ook nog niet volleerd hoor dwaasheid.
Rond de motor zit ook nog een vacuumsysteem wat het precies doet heb ik me nog nooit in verdiept. Maar er is een ieder geval een circuit. De map sensor zit hier o.a. op. Er is ook een vacuumslang op je rembekrachter aangesloten. Er wordt alleen vacuum opgebouwd als de moter draait. Daarom dacht ik dat het misschien aan je vacuumsysteem kon liggen omdat je bij stilstaande moter wel een hard rempedaal heb.
als de rempedaal niet hard wordt bij niet draaiende motor wil dit zeggen dat de rempomp stuk is (gaatje ingeroest, scheurtje in darm die naar inlaat loopt)
bij draaiende motor wordt ie dan terug normaal.
Dus daaraan ligt het niet.
Aangezien hij geen remolie verliest of geen lucht in het systeem heeft en zijn olie op peil is, kan het de ouderdom van de olie zijn (is ook maar een gok!!)
Versleten blokken of schijven zal hij toch wel gecheckt hebben.
Of je moet es de abs stekker uittrekken, mss doet deze raar?
Update: heb m bij een garage laten nakijken en die heeft m ontlucht kreeg m terug keiharde pedalen maar dit ging 5dagen goed en ik voel gewoon de druk wegvallen. Dus ben weer terug bij af. Wie weet waar ik het probleem moet zoeken?
als je op de rem trapt moet die bewegen (auto moet dan wel op 4 wielen staan)
maar normaal als je de remmen gewoon ontlucht krijgt, dan kun je er van uit gaan dat de drukregelaar ook goed is.
heb je hem niet eens op een remmenbank gehad?
bij voorkeur een rollenbank
Rollenbank nog nooit gedaan. Maar als ik nou voorheen nog pompend mijn remdruk terug en nu helemaal niet meer. Dan is er toch ergens iets stuk toch? Voorheen ging ik pompend op een bocht af nu rotzooi ik maar wat gaat al een paar maanden goed hor maar best is het niet he. Rij er ook alleen maar mee in de stad
Is wel gevaarlijk hoor! Je zult maar een keer een noodstop moeten maken omdat een kind achter een bal aanrent. Dat wil je niet op je geweten hebben denk ik? Snel (laten) fixen!
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Zit een gat in je ronde bak (hoe noemt zo'n spel terug) die maakt dat je druk hebt.
Heb ik jaren geleden ook es gehad met een caddy, in het begin was het een weekje goed, na enige tijd mocht ik het dagelijks doen!!
Zeer gevaarlijk, ik heb de wagen perto gereden.
Wel omdat ik de remmen s'morgens ontlucht had, hard moest remmen in file en achterligger in me kont :p
je hoofdremcilinder is kapot,hem dat ook gehad met de kadett,trap lichtjes op de rem en remde als een dolle en toen niks meer,
door rood met 60 a 70 km/h over de kruissing en dat is schrikke.
danny gsi 666
Ik kan indd mijn hoofdremcillinder nog eens vervangen en die bekrachtiger he maar die geluid? Als ik rem hoor ik aan mijn achterkant een soort van sissent geluid. Ik weet het hor gasten dit is link rijden maar rij rustig hor..moet ook wel.