Calibra 3.0 V6 project beëindigd
Calibra 3.0 V6 project beëindigd
Hier bij post ik dan toch mijn project.
Weet niet of het mag, aangezien het een calibra is maar anders hoor ik het wel
Even om van af voor af te beginnen had ik dus een C25XE zien staan op het internet. Wou hem eigenlijk eerst puur
voor het blok hebben om in mijn andere calibra te leggen maar die is nu verkocht. Dus nu rijd ik er dagelijks in.
Bij de koop was ie net gekeurd en was helemaal in orde. Op het eerste gezicht was ie ook netjes interieur en hemel zijn nog netjes
had ook een proef rondje gereden. Alleen de handrem werkte niet.
ik dacht nou dat is dus een koopje. ook nog een week in gereden zonder hem nog te hebben bekeken aan de onderkant.
Het moest er toch eens van komen om het te bekijken aangezien ik er dagelijks mee rij. Hoorde een vage tik aan de voorkant/ achterkant.
keer een zaterdag middag op de brug gezet. En heb maar een a4tje er bij gepakt om het op te schrijven
( hij was helemaal in orde '' verkoper '')
hier een lijst wat ik allemaal tegen kwam.
Handrem werkt niet ( completen voering + stel mechanisme verdwenen ).
Gescheurde brandstof slangen.
Gaten in de bodem van 5 tot 10 cm doorsnee. ( maten waren gelukkig nog niet zeik nat. )
een X aantal lampen die het niet deden. ( 4 stuks )
Fusee kogel rechtsvoor zo rot als een peer.
2 kale voor banden.
Achteras rubbers liggen er uit ( grote ronde ).
En brandstof leidingen ook erg geroest ( stalen gedeelte ).
Uitlaat zo lek als een mandje.
schokbrekers lek ( achter )
Toen ik dit dus gezien had was ik vrij
heb dit dus niet op de verkoper kunnen verhalen, aangezien hij hem bij een ander bedrijf heeft laten keuren.
Toen maar aan de slag gegaan. als er iets slecht of kapot is moet het gelijk gemaakt worden
hier ook een lijst van wat ik aan onderhoud heb gedaan aan de calibra op de dag wanneer ik hem dus bekeek
Zaterdag ga ik beginnen aan het volgende.
Wat onderhoud:
Distributie riem set
Waterpomp
Multi-riem
Kleppen deksel pakkingen
Bougies
Remschoenen voor de handrem
brandstof filter
Bodem dicht lassen. ( missen een paar doppen )
Verder nog:
4 x Dunlop sp01 banden 205/50/15
Verlagings set 4 schokbrekers en 4 veren 40mm rondom.
Alle deur panelen voorzien van nieuwe klemmetjes. ( witte druk dopjes )
Nieuwe kenteken verlichting weer heldere glaasjes ipv. doffe
2 nieuwe klemmetjes voor de zonnenklep.
hier wat foto,s
Kenteken lichten ( oude waren geel )
Bandjes
Veertjes
Paar onderdelen
Als eerst de bodem gedaan, zodat het dempings matriaal en vloerkleed konden drogen in de tussen tijd
Leeg
Daarna de remklauwen maar eens aangepakt
ook alle poelies van de multieriem mee gespoten
en de fusee kogels vervangen Recht en link ( rechts was nog wel goed )
en als laast natuurlijk de distri riem kleppendeksel pakkingen en bougies.
ik kwam eigenlijk een stel handen te kort Maar na wat zwoegen en zweten ben ik er wel uitgekomen.
( deze staat iets naast het teken net een halve tand )
krukas teken heb ik geen foto van Maar deze staat stipt op het teken.
Klepdeksels gingen er lastig af, zijn de kunstof deksels nog. en er was lekker gekit gelukkig niks kapot gemaakt.
Nog wat tegen gekomen Natuurlijk !,..
een raare slijtage op de nokken assen is op allemaal. dus waarschijnlijk normaal
en wat oude brandstof slangen als ze het 18 jaar hebben vol gehouden Ben ik er tevreden mee
uiteraard direct vernieuwen
ook het brandstof filter vervangen,, kwam zwarte drap uit niet voor zijn tijd dus.
verder de bodem maar eens behandelt. zo te zien was er veel mee gescheurd eigenlijk alles zit onder de modder.
ook in de motor ruimte te zien op sommige foto,s en in elke hoekje of randje zit wel zand, dus het motortje zal wel flink
op zijn kloten gehad hebben.
Kort hierna heb ik nog wat dingen vernieuwd/ vervangen.
xenon ingebouwd en rondom geperforeerde schijven gemonteerd.
zo nu wel even genoeg foto,s geplaatst,
Zondag dus om een X30 blok. die zal voorlopig nog even niet in de calibra komen, zit nog te twijfelen of ik het hele blok open haal om de boel te bekijken.
Zaterdag zal ik nog een update doen aan de calibra. (achter as rubbers ) Poging wagen om de Bout los te krijgen die door de achteras rubbers zitten. Links achter krijg ik zo los. Rechts achter
zit denk ik een goede laag roest op. Ben bang dat ik hem er niet heel uit krijg. En daarna de handrem weer eens werkend zien te krijgen heb dat stel blokje en montage matriaal nieuw kunnen scoren.
Weet niet of het mag, aangezien het een calibra is maar anders hoor ik het wel
Even om van af voor af te beginnen had ik dus een C25XE zien staan op het internet. Wou hem eigenlijk eerst puur
voor het blok hebben om in mijn andere calibra te leggen maar die is nu verkocht. Dus nu rijd ik er dagelijks in.
Bij de koop was ie net gekeurd en was helemaal in orde. Op het eerste gezicht was ie ook netjes interieur en hemel zijn nog netjes
had ook een proef rondje gereden. Alleen de handrem werkte niet.
ik dacht nou dat is dus een koopje. ook nog een week in gereden zonder hem nog te hebben bekeken aan de onderkant.
Het moest er toch eens van komen om het te bekijken aangezien ik er dagelijks mee rij. Hoorde een vage tik aan de voorkant/ achterkant.
keer een zaterdag middag op de brug gezet. En heb maar een a4tje er bij gepakt om het op te schrijven
( hij was helemaal in orde '' verkoper '')
hier een lijst wat ik allemaal tegen kwam.
Handrem werkt niet ( completen voering + stel mechanisme verdwenen ).
Gescheurde brandstof slangen.
Gaten in de bodem van 5 tot 10 cm doorsnee. ( maten waren gelukkig nog niet zeik nat. )
een X aantal lampen die het niet deden. ( 4 stuks )
Fusee kogel rechtsvoor zo rot als een peer.
2 kale voor banden.
Achteras rubbers liggen er uit ( grote ronde ).
En brandstof leidingen ook erg geroest ( stalen gedeelte ).
Uitlaat zo lek als een mandje.
schokbrekers lek ( achter )
Toen ik dit dus gezien had was ik vrij
heb dit dus niet op de verkoper kunnen verhalen, aangezien hij hem bij een ander bedrijf heeft laten keuren.
Toen maar aan de slag gegaan. als er iets slecht of kapot is moet het gelijk gemaakt worden
hier ook een lijst van wat ik aan onderhoud heb gedaan aan de calibra op de dag wanneer ik hem dus bekeek
Zaterdag ga ik beginnen aan het volgende.
Wat onderhoud:
Distributie riem set
Waterpomp
Multi-riem
Kleppen deksel pakkingen
Bougies
Remschoenen voor de handrem
brandstof filter
Bodem dicht lassen. ( missen een paar doppen )
Verder nog:
4 x Dunlop sp01 banden 205/50/15
Verlagings set 4 schokbrekers en 4 veren 40mm rondom.
Alle deur panelen voorzien van nieuwe klemmetjes. ( witte druk dopjes )
Nieuwe kenteken verlichting weer heldere glaasjes ipv. doffe
2 nieuwe klemmetjes voor de zonnenklep.
hier wat foto,s
Kenteken lichten ( oude waren geel )
Bandjes
Veertjes
Paar onderdelen
Als eerst de bodem gedaan, zodat het dempings matriaal en vloerkleed konden drogen in de tussen tijd
Leeg
Daarna de remklauwen maar eens aangepakt
ook alle poelies van de multieriem mee gespoten
en de fusee kogels vervangen Recht en link ( rechts was nog wel goed )
en als laast natuurlijk de distri riem kleppendeksel pakkingen en bougies.
ik kwam eigenlijk een stel handen te kort Maar na wat zwoegen en zweten ben ik er wel uitgekomen.
( deze staat iets naast het teken net een halve tand )
krukas teken heb ik geen foto van Maar deze staat stipt op het teken.
Klepdeksels gingen er lastig af, zijn de kunstof deksels nog. en er was lekker gekit gelukkig niks kapot gemaakt.
Nog wat tegen gekomen Natuurlijk !,..
een raare slijtage op de nokken assen is op allemaal. dus waarschijnlijk normaal
en wat oude brandstof slangen als ze het 18 jaar hebben vol gehouden Ben ik er tevreden mee
uiteraard direct vernieuwen
ook het brandstof filter vervangen,, kwam zwarte drap uit niet voor zijn tijd dus.
verder de bodem maar eens behandelt. zo te zien was er veel mee gescheurd eigenlijk alles zit onder de modder.
ook in de motor ruimte te zien op sommige foto,s en in elke hoekje of randje zit wel zand, dus het motortje zal wel flink
op zijn kloten gehad hebben.
Kort hierna heb ik nog wat dingen vernieuwd/ vervangen.
xenon ingebouwd en rondom geperforeerde schijven gemonteerd.
zo nu wel even genoeg foto,s geplaatst,
Zondag dus om een X30 blok. die zal voorlopig nog even niet in de calibra komen, zit nog te twijfelen of ik het hele blok open haal om de boel te bekijken.
Zaterdag zal ik nog een update doen aan de calibra. (achter as rubbers ) Poging wagen om de Bout los te krijgen die door de achteras rubbers zitten. Links achter krijg ik zo los. Rechts achter
zit denk ik een goede laag roest op. Ben bang dat ik hem er niet heel uit krijg. En daarna de handrem weer eens werkend zien te krijgen heb dat stel blokje en montage matriaal nieuw kunnen scoren.
Laatst gewijzigd door Vannos op 20 jun 2013 22:22, 8 keer totaal gewijzigd.
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
Re: Calibra V6 (C25XE)
dagelijks een goede (geen wd40) kruipiolie op de bout spuiten
Re: Calibra V6 (C25XE)
Volgens bij kan ik niet bij die bout( draad) komen, Heb ze eigenlijk nog nooit vervangen. Dat draad/moer zit in het chassisBart(astra) schreef:dagelijks een goede (geen wd40) kruipiolie op de bout spuiten
- Mikeopel
- Oud-Clublid
- Berichten: 2451
- Lid geworden op: 31 jan 2011 12:49
- Auto('s): gsi x20xev to G.M
- Locatie: Assen, en Pijnacker
Re: Calibra V6 (C25XE)
mag gewoon poste hoor
Spelling- en grammatica fouten in bovenstaand bericht zijn enkel bedoeld ter amusement van de lezer
i am driving a Fozzy And A Driftcar what is your profession?
Nissan Skyline R33 OO-skyline-OO
Subaru Forrester AKA De Boswachter
C18XE/X20XEV GSI
C20ne GSI KIA
golf 1600 rat KIA
i am driving a Fozzy And A Driftcar what is your profession?
Nissan Skyline R33 OO-skyline-OO
Subaru Forrester AKA De Boswachter
C18XE/X20XEV GSI
C20ne GSI KIA
golf 1600 rat KIA
-
- Moderator
- Berichten: 7839
- Lid geworden op: 01 nov 2006 21:09
- Auto('s): 1994 Opel Astra GSi 16v
- Locatie: Brabant
Re: Calibra V6 (C25XE)
Heel goed bezig om die Calibra weer helemaal goed te krijgen. Keep it up
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
______________________________________
With great power...comes great responsibility
______________________________________
With great power...comes great responsibility
- The Vizitor
- forum-gebruiker
- Berichten: 320
- Lid geworden op: 17 sep 2010 23:06
- Auto('s): Astra GSI 1994 1.8 16v. Astra GSI 1992 2.0 8v (ex)
- Locatie: Cuijk
Re: Calibra V6 (C25XE)
Niceeee, good jobb
-
- Oud-Clublid
- Berichten: 8637
- Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52
Re: Calibra V6 (C25XE)
Goed bezig daar, er kunnen nooit foto's geneog geplaatst worden
Re: Calibra V6 (C25XE)
Gaat weer de goede kant op met deze calibra.
Zie ook een leuke formaat + kabel naar achteren lopen
Zie ook een leuke formaat + kabel naar achteren lopen
-
- Oud-Clublid
- Berichten: 2703
- Lid geworden op: 17 mar 2009 16:52
- Auto('s): Astra GSI C18XE >> C20XE M2.8 Coscast :)
- Locatie: Wâlterswâld
Re: Calibra V6 (C25XE)
Netjes!!
En die slijtage plekken op je nokken zijn idd normaal hoor. Heb ik ook.
En die slijtage plekken op je nokken zijn idd normaal hoor. Heb ik ook.
Astra GSI 16V Tailgate>>fase 1 C20XE M2.8 1995
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9319
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Calibra V6 (C25XE)
Zozozo, mooi werk hoor! En leuk dat je het hier post! We zijn hier gek op degelijke onderhoudsverhalen met foto's! Keep it up!
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Re: Calibra V6 (C25XE)
Van het weekend de achteras rubbers eens vervangen
As weegt als lood,
Hoezo rot ?
deze viel er zo tussen uit
even rammen met de luchtbijtel
as is ook een grote zand bak
daarna met de slijptol met kom borstel de bodem eens onder handen genomen.
ingefreten
nieuwe rubbers
Ook de as even met de tol zand en roest vrij gemaakt.
ook nog 2 brandstof langetjes vervangen.
zondag nog even blok er uit gehaald voor de calibra
As weegt als lood,
Hoezo rot ?
deze viel er zo tussen uit
even rammen met de luchtbijtel
as is ook een grote zand bak
daarna met de slijptol met kom borstel de bodem eens onder handen genomen.
ingefreten
nieuwe rubbers
Ook de as even met de tol zand en roest vrij gemaakt.
ook nog 2 brandstof langetjes vervangen.
zondag nog even blok er uit gehaald voor de calibra
Laatst gewijzigd door Vannos op 05 sep 2012 22:21, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Moderator
- Berichten: 7839
- Lid geworden op: 01 nov 2006 21:09
- Auto('s): 1994 Opel Astra GSi 16v
- Locatie: Brabant
Re: Calibra V6 (C25XE)
Echt mooi om te zien, veel foto's bij de mooie updates. Keep it up!!
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
______________________________________
With great power...comes great responsibility
______________________________________
With great power...comes great responsibility
- TurboTim
- Moderator
- Berichten: 1528
- Lid geworden op: 19 jan 2010 19:35
- Auto('s): ASTRA GS16V c20let
- Locatie: Zeeland
Re: Calibra V6 (C25XE)
Lekker bezig en inderdaad erg gaaf al die foto's
* Never drive your faster than your guardian angel can fly ! *
* ASTRA GSi16V c20let
Irmscher promoteam
Digidash promoteam
* ASTRA GSi16V c20let
Irmscher promoteam
Digidash promoteam
- Vincent_R
- Donateur 2013
- Berichten: 1395
- Lid geworden op: 18 mei 2012 19:40
- Auto('s): Opel Astra F cabrio
Re: Calibra V6 (C25XE)
Mooie update weer!
Goed bezig
Goed bezig
Re: Calibra V6 (C25XE)
Dankuu
In de loop van de week die x30 eens strippen. Heb het blok eerst laten draaien voordat ik em er uit heb gehaald.
Liep zeer netjes. Geen rare geluiden. Felle gas reactie !
Denk dat ik alleen de koppakingen ga vernieuwen,. Aangezien daar olie langs loopt
In de loop van de week die x30 eens strippen. Heb het blok eerst laten draaien voordat ik em er uit heb gehaald.
Liep zeer netjes. Geen rare geluiden. Felle gas reactie !
Denk dat ik alleen de koppakingen ga vernieuwen,. Aangezien daar olie langs loopt
Re: Calibra V6 (C25XE)
wordt een flink verschil van c25xe naar x30xe, verchil in koppel is groot.
Ik had je afgelopen week nog een PM gestuurd, had je die al gelezen?
gr. Bas
Ik had je afgelopen week nog een PM gestuurd, had je die al gelezen?
gr. Bas
Re: Calibra V6 (C25XE)
Heb hem net gelezen. En beantwoord
Re: Calibra V6 (C25XE)
Blok eens wat verder open gehaald.
Binnenkort zal ik zo,n motor steun bestellen zodat ik de motor netjes kan ophangen. ( iemand nog een over ? )
Binnenkort zal ik zo,n motor steun bestellen zodat ik de motor netjes kan ophangen. ( iemand nog een over ? )
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
Re: Calibra V6 (C25XE)
Zijn er al voor een tientje of zes, en daarna ook weer goed te verkopen
Re: Calibra V6 (C25XE)
Motor steun heb ik nu. alleen nog ffe de motor aan de steun bevestigen.
Vandaag de injectoren terug opgehaald van het ultrasone reinigen. + alle rubbertjes vernieuwd
blok zal van het weekend denk ik wel open gaan. zodra die op de steun hangt kan ie uit elkaar tenminste koppen er af
Vandaag de injectoren terug opgehaald van het ultrasone reinigen. + alle rubbertjes vernieuwd
blok zal van het weekend denk ik wel open gaan. zodra die op de steun hangt kan ie uit elkaar tenminste koppen er af
Re: Calibra V6 (C25XE)
Weer een stuk verder.
Blok opgehangen
ziet er niet echt goed uit .. maar het blokje liep heerlijk., maar dit zie je pas als je hem helemaal open haalt
iemand enig idee of je dit kan omzetten naar schroef filter IPV inzet filter ?
in de loop van de week de klepseals eens vernieuwen en kijken of de kleppen ingeschuurd moeten worden.
Blok opgehangen
ziet er niet echt goed uit .. maar het blokje liep heerlijk., maar dit zie je pas als je hem helemaal open haalt
iemand enig idee of je dit kan omzetten naar schroef filter IPV inzet filter ?
in de loop van de week de klepseals eens vernieuwen en kijken of de kleppen ingeschuurd moeten worden.
- TurboTim
- Moderator
- Berichten: 1528
- Lid geworden op: 19 jan 2010 19:35
- Auto('s): ASTRA GS16V c20let
- Locatie: Zeeland
Re: Calibra V6 (C25XE)
Goed bezig en leuk om te volgen, Een echte calibra liefhebber ze worden steeds zeldzamer ik heb zelf ook nog een calibra
* Never drive your faster than your guardian angel can fly ! *
* ASTRA GSi16V c20let
Irmscher promoteam
Digidash promoteam
* ASTRA GSi16V c20let
Irmscher promoteam
Digidash promoteam
Re: Calibra V6 (C25XE)
haha, inderdaad ze worden zeldzaam, er rijden er best nog wat rond. Maar de goede worden zeldzaamFoxs schreef:Goed bezig en leuk om te volgen, Een echte calibra liefhebber ze worden steeds zeldzamer ik heb zelf ook nog een calibra
Die van jou nog origineel c20let en ook 4x4 werkend ?
- TurboTim
- Moderator
- Berichten: 1528
- Lid geworden op: 19 jan 2010 19:35
- Auto('s): ASTRA GS16V c20let
- Locatie: Zeeland
Re: Calibra V6 (C25XE)
Ja Origineel en werkendVannos schreef:haha, inderdaad ze worden zeldzaam, er rijden er best nog wat rond. Maar de goede worden zeldzaamFoxs schreef:Goed bezig en leuk om te volgen, Een echte calibra liefhebber ze worden steeds zeldzamer ik heb zelf ook nog een calibra
Die van jou nog origineel c20let en ook 4x4 werkend ?
* Never drive your faster than your guardian angel can fly ! *
* ASTRA GSi16V c20let
Irmscher promoteam
Digidash promoteam
* ASTRA GSi16V c20let
Irmscher promoteam
Digidash promoteam
- Mikeopel
- Oud-Clublid
- Berichten: 2451
- Lid geworden op: 31 jan 2011 12:49
- Auto('s): gsi x20xev to G.M
- Locatie: Assen, en Pijnacker
Re: Calibra V6 (C25XE)
mooie update's!!
even offtopic.
heb je toevallig nog rubberen skirts van een cali liggen??
bedankt en ga zo door!
even offtopic.
heb je toevallig nog rubberen skirts van een cali liggen??
bedankt en ga zo door!
Spelling- en grammatica fouten in bovenstaand bericht zijn enkel bedoeld ter amusement van de lezer
i am driving a Fozzy And A Driftcar what is your profession?
Nissan Skyline R33 OO-skyline-OO
Subaru Forrester AKA De Boswachter
C18XE/X20XEV GSI
C20ne GSI KIA
golf 1600 rat KIA
i am driving a Fozzy And A Driftcar what is your profession?
Nissan Skyline R33 OO-skyline-OO
Subaru Forrester AKA De Boswachter
C18XE/X20XEV GSI
C20ne GSI KIA
golf 1600 rat KIA