Knoepert's Corsa A C20XE
Knoepert's Corsa A C20XE
Hoi mensen,
Ik lees hier al een tijdje mee, en het leek me wel leuk om mijn Corsa A hier te laten zien.
Heb de Corsa gekocht van een jonge uit Zevenaar. Hij heeft hem helemaal kaal gemaakt, opnieuw laten spuiten en voorzien van een C20XE. Helaas heeft hij het hele interieur eruit gehaald en voorzien van 2 kuipstoelen. Toen ik de Corsa ophaalde merkte ik dat hij inhield als hij koud was. Na een belletje met Niels zou het de tempratuur-sensor kunnen zijn. Deze vervangen voor een nieuw exemplaar maar helaas mocht dat niet baten. Bij het Duitse Autosport Festival kwam ik Freek tegen, na een praatje met hem kon het ook de luchtmassa-meter zijn. Deze heb ik vervangen en het probleem was over.
Helaas zaten er meer kinderziektes in. De motorkap kabel was verlengt met audio snoer, de gaskabel liet iedere keer los bij het pedaal en er waren geen centreerringen gemonteerd. Kortom een hoop dingen om op te lossen. Na deze puntjes aangepakt te hebben loopt het autootje leuk.
Specificaties:
Corsa A3, C20XE 2.5 met Chip (volgens de ex-eigenaar), KS700 kop, SFI vervanger,spagetti spruitstuk, katloos, supersprint groep N uitlaat, olie koeler van een GSI, remmen voor 256mm, achteras voorzien van schijven, FK schroefset, Veerpootbrug, slotloze deuren, gecleande achterklep, elektrische ramen, centralde deurvergrendeling, USA modules. 1 armige ruitenwisser, motorkaplifters, H4 bi-Xenon 8000k, Ronal Turbo velgen 7j met 165/50/15 banden, embleemloze gril. Zal vast nog wel wat vergeten zijn.
Toen ik de auto kocht stond het beestje nog als 1200 op kenteken. Ben dus ook naar de RDW geweest voor een motorwijziging. De auto is nu goedgekeurd en staat nu dus ook als 2 liter op kenteken. Het gewicht is van 760 kg naar 802 kg gegaan. Kreeg de complimenten van de keurmeester.
Genoeg gepraat, tijd voor foto's!
De volgende plannen liggen alweer klaar, kuipstoelen gaan eruit. Wil er een origineel Corsa A3 GSI interieur in. Deze haal ik binnenkort op. Ook wil ik de koeling veranderen. Er zit nu nog een origineel 1200 radiateur voor met een originele fan. Deze wordt vervangen voor een Corsa GSI radiateur met 2 spal fan's. De schakelaar wordt vervangen door een Alfa schakelaar, deze laat de fan's aanslaan bij 95 graden.
In het najaar gaat de auto naar Niels. Heb het vermoeden dat er een scheurtje in de kop zit. De vorige eigenaar heeft het blok gereviseerd. Wat er toen allemaal precies gedaan is weet ik niet. Maar wil in ieder geval de distributieriem + het hele circus laten vervangen, een buisje in de kop laten zetten, en de koppaking laten vervangen.
De auto geeft nu af en toe een blauw rook pluimpje, er zit nu 5W40 olie in, maar wil deze dan laten verversen voor 10W40. Denk dat het rook pluimpje nu komt door de carterventilatie, maar zeker weten doe ik dat niet. Dat wordt dus ook nog even een aandachtspuntje.
Als alles klaar is bouw ik de audio weer terug. Dat vind ik voor nu nog niet belangrijk. Ook komen er nog een keer een setje BBS-RS'en.
Ik lees hier al een tijdje mee, en het leek me wel leuk om mijn Corsa A hier te laten zien.
Heb de Corsa gekocht van een jonge uit Zevenaar. Hij heeft hem helemaal kaal gemaakt, opnieuw laten spuiten en voorzien van een C20XE. Helaas heeft hij het hele interieur eruit gehaald en voorzien van 2 kuipstoelen. Toen ik de Corsa ophaalde merkte ik dat hij inhield als hij koud was. Na een belletje met Niels zou het de tempratuur-sensor kunnen zijn. Deze vervangen voor een nieuw exemplaar maar helaas mocht dat niet baten. Bij het Duitse Autosport Festival kwam ik Freek tegen, na een praatje met hem kon het ook de luchtmassa-meter zijn. Deze heb ik vervangen en het probleem was over.
Helaas zaten er meer kinderziektes in. De motorkap kabel was verlengt met audio snoer, de gaskabel liet iedere keer los bij het pedaal en er waren geen centreerringen gemonteerd. Kortom een hoop dingen om op te lossen. Na deze puntjes aangepakt te hebben loopt het autootje leuk.
Specificaties:
Corsa A3, C20XE 2.5 met Chip (volgens de ex-eigenaar), KS700 kop, SFI vervanger,spagetti spruitstuk, katloos, supersprint groep N uitlaat, olie koeler van een GSI, remmen voor 256mm, achteras voorzien van schijven, FK schroefset, Veerpootbrug, slotloze deuren, gecleande achterklep, elektrische ramen, centralde deurvergrendeling, USA modules. 1 armige ruitenwisser, motorkaplifters, H4 bi-Xenon 8000k, Ronal Turbo velgen 7j met 165/50/15 banden, embleemloze gril. Zal vast nog wel wat vergeten zijn.
Toen ik de auto kocht stond het beestje nog als 1200 op kenteken. Ben dus ook naar de RDW geweest voor een motorwijziging. De auto is nu goedgekeurd en staat nu dus ook als 2 liter op kenteken. Het gewicht is van 760 kg naar 802 kg gegaan. Kreeg de complimenten van de keurmeester.
Genoeg gepraat, tijd voor foto's!
De volgende plannen liggen alweer klaar, kuipstoelen gaan eruit. Wil er een origineel Corsa A3 GSI interieur in. Deze haal ik binnenkort op. Ook wil ik de koeling veranderen. Er zit nu nog een origineel 1200 radiateur voor met een originele fan. Deze wordt vervangen voor een Corsa GSI radiateur met 2 spal fan's. De schakelaar wordt vervangen door een Alfa schakelaar, deze laat de fan's aanslaan bij 95 graden.
In het najaar gaat de auto naar Niels. Heb het vermoeden dat er een scheurtje in de kop zit. De vorige eigenaar heeft het blok gereviseerd. Wat er toen allemaal precies gedaan is weet ik niet. Maar wil in ieder geval de distributieriem + het hele circus laten vervangen, een buisje in de kop laten zetten, en de koppaking laten vervangen.
De auto geeft nu af en toe een blauw rook pluimpje, er zit nu 5W40 olie in, maar wil deze dan laten verversen voor 10W40. Denk dat het rook pluimpje nu komt door de carterventilatie, maar zeker weten doe ik dat niet. Dat wordt dus ook nog even een aandachtspuntje.
Als alles klaar is bouw ik de audio weer terug. Dat vind ik voor nu nog niet belangrijk. Ook komen er nog een keer een setje BBS-RS'en.
- AlexAstra
- Oud-Clublid
- Berichten: 1287
- Lid geworden op: 07 aug 2011 15:43
- Auto('s): Hobby: Astra GSI 2.0 16v Daily: Vectra C 2.2 GTS
- Locatie: Rotterdam
Re: Knoepert's Corsa A C20XE
Gaaf Corsa-tje!
zal wel als de brandweer gaan !
Gr.
Alex.
zal wel als de brandweer gaan !
Gr.
Alex.
Re: Knoepert's Corsa A C20XE
super mooie corsa
Re: Knoepert's Corsa A C20XE
Had hem al gezien op het OF!
Mooie wagen man en je zat hem zeker te knijpen bij de rdw na die oliedruppel
Mooie wagen man en je zat hem zeker te knijpen bij de rdw na die oliedruppel
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11174
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
Re: Knoepert's Corsa A C20XE
Knap ding!
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
- GSI4ever
- forum-gebruiker
- Berichten: 303
- Lid geworden op: 10 nov 2011 21:59
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 24v Station
- Locatie: Groningen
Re: Knoepert's Corsa A C20XE
Mooie snelle corsa en welkom op het forum.
Cruise Control Promoteam
Bonrath Promoteam
Irmscher Promoteam
V6 Promoteam
Bonrath Promoteam
Irmscher Promoteam
V6 Promoteam
-
- Moderator
- Berichten: 7839
- Lid geworden op: 01 nov 2006 21:09
- Auto('s): 1994 Opel Astra GSi 16v
- Locatie: Brabant
Re: Knoepert's Corsa A C20XE
Hele leuke corsa heb je daar zeg
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
______________________________________
With great power...comes great responsibility
______________________________________
With great power...comes great responsibility
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9316
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Knoepert's Corsa A C20XE
Mooi hoor!
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
Re: Knoepert's Corsa A C20XE
Mooie corsa !
Goed dat je hem meteen op kenteken hebt laten zetten bij de RDW !!
Goed dat je hem meteen op kenteken hebt laten zetten bij de RDW !!
-
- Oud-Clublid
- Berichten: 8637
- Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52
Re: Knoepert's Corsa A C20XE
Wat een plaatje is deze Corsa, ziet er nog steeds uit als een 1.2 met dikke velgen en een sportuitlaat.
Re: Knoepert's Corsa A C20XE
Bedankt allemaal voor de leuke reacties
- astra-gsi-666
- forum-gebruiker
- Berichten: 3081
- Lid geworden op: 05 jan 2012 23:22
- Auto('s): OPEL ASTRA GSI F1 1993 en astra gt 2.0I F1 1993,OPEL KADETT GT16V E1 1985(R.I.P.),OPEL VECTR B1 CDX 1998 (EX)
- Locatie: sittard zuid limburg
Re: Knoepert's Corsa A C20XE
super vette corsa , .die gaat vooruit en lekker licht.
danny gsi 666
danny gsi 666
Re: Knoepert's Corsa A C20XE
Wow, wat een dikke Corsa, superstrak!
Zal wel lekker lopen, meer dan 150 pk op 800 kg
Ik heb zelf een Peugeot 106 XSI gehad met ongeveer 110 pk op 850 kg, dat was ook al een pittig wagentje, deze is nog een heel stuk sneller!
Veel plezier ermee
Zal wel lekker lopen, meer dan 150 pk op 800 kg
Ik heb zelf een Peugeot 106 XSI gehad met ongeveer 110 pk op 850 kg, dat was ook al een pittig wagentje, deze is nog een heel stuk sneller!
Veel plezier ermee