Laserlite Projects. Building a c20xet =D
- Mikeopel
- Oud-Clublid
- Berichten: 2451
- Lid geworden op: 31 jan 2011 12:49
- Auto('s): gsi x20xev to G.M
- Locatie: Assen, en Pijnacker
Re: Laserlite Mini Projects *Nieuwe auspuff
weet niet ik ga het straks horen
Spelling- en grammatica fouten in bovenstaand bericht zijn enkel bedoeld ter amusement van de lezer
i am driving a Fozzy And A Driftcar what is your profession?
Nissan Skyline R33 OO-skyline-OO
Subaru Forrester AKA De Boswachter
C18XE/X20XEV GSI
C20ne GSI KIA
golf 1600 rat KIA
i am driving a Fozzy And A Driftcar what is your profession?
Nissan Skyline R33 OO-skyline-OO
Subaru Forrester AKA De Boswachter
C18XE/X20XEV GSI
C20ne GSI KIA
golf 1600 rat KIA
Re: Laserlite Mini Projects *Nieuwe auspuff
Nope geen b204!
- Mikeopel
- Oud-Clublid
- Berichten: 2451
- Lid geworden op: 31 jan 2011 12:49
- Auto('s): gsi x20xev to G.M
- Locatie: Assen, en Pijnacker
Re: Laserlite Mini Projects *Nieuwe auspuff
z20letLaserlite schreef:Nope geen b204!
Spelling- en grammatica fouten in bovenstaand bericht zijn enkel bedoeld ter amusement van de lezer
i am driving a Fozzy And A Driftcar what is your profession?
Nissan Skyline R33 OO-skyline-OO
Subaru Forrester AKA De Boswachter
C18XE/X20XEV GSI
C20ne GSI KIA
golf 1600 rat KIA
i am driving a Fozzy And A Driftcar what is your profession?
Nissan Skyline R33 OO-skyline-OO
Subaru Forrester AKA De Boswachter
C18XE/X20XEV GSI
C20ne GSI KIA
golf 1600 rat KIA
Re: Laserlite Mini Projects *Nieuwe auspuff
Mikeopel schreef:z20letLaserlite schreef:Nope geen b204!
Ook geen z20let mike Was het maar zo'n feest!
Maar het wordt dus een c20xe blok met turbo parts erin Ik weet dat het niet ieders zijn keus is geweest en dat ik misschien beter een c20let blok kan scoren. Maar de prijzen van een c20let vind ik gewoonweg te duur. En met een geblazen c20xe kan ik toch, waarschijnlijk, 260-280 pk draaien.
Ben een keer meegereden in de auto van een mede forumlid hier op het forum, van Heineken, en die had ook een 20xe met turbo parts en daar kreeg ik me een gezicht
Maar heb geen haast omdat me 18xe nog rijdt en wil dit gewoon rustig opbouwen.
- Mikeopel
- Oud-Clublid
- Berichten: 2451
- Lid geworden op: 31 jan 2011 12:49
- Auto('s): gsi x20xev to G.M
- Locatie: Assen, en Pijnacker
Re: Laserlite Mini Projects *Nieuwe auspuff
Mooi project.
Deze blijf ik wel volgen denk ik.
Deze blijf ik wel volgen denk ik.
Spelling- en grammatica fouten in bovenstaand bericht zijn enkel bedoeld ter amusement van de lezer
i am driving a Fozzy And A Driftcar what is your profession?
Nissan Skyline R33 OO-skyline-OO
Subaru Forrester AKA De Boswachter
C18XE/X20XEV GSI
C20ne GSI KIA
golf 1600 rat KIA
i am driving a Fozzy And A Driftcar what is your profession?
Nissan Skyline R33 OO-skyline-OO
Subaru Forrester AKA De Boswachter
C18XE/X20XEV GSI
C20ne GSI KIA
golf 1600 rat KIA
Re: Laserlite Mini Projects *Nieuwe auspuff
Leuk project Laserlite ! Maar een C20XE met turbo parts is dan feitelijk toch gewoon een soort van C20LET zeg maar ?
Of had een C20LET nou het zelfde onderblok als een XEV ? Ik weet 't allemaal niet meer... ben ook niet echt in to the turbo's..
Of had een C20LET nou het zelfde onderblok als een XEV ? Ik weet 't allemaal niet meer... ben ook niet echt in to the turbo's..
..'denk je'.. dus je weet 't nog niet zeker Mike ?Mikeopel schreef:Mooi project.
Deze blijf ik wel volgen denk ik.
- Vincent_R
- Donateur 2013
- Berichten: 1395
- Lid geworden op: 18 mei 2012 19:40
- Auto('s): Opel Astra F cabrio
Re: Laserlite Mini Projects *Nieuwe auspuff
Is/wordt een mooi project !
- Mikeopel
- Oud-Clublid
- Berichten: 2451
- Lid geworden op: 31 jan 2011 12:49
- Auto('s): gsi x20xev to G.M
- Locatie: Assen, en Pijnacker
Re: Laserlite Mini Projects *Nieuwe auspuff
Probeer het zoveel mogelijk te volgenJerremy schreef:Leuk project Laserlite ! Maar een C20XE met turbo parts is dan feitelijk toch gewoon een soort van C20LET zeg maar ?
Of had een C20LET nou het zelfde onderblok als een XEV ? Ik weet 't allemaal niet meer... ben ook niet echt in to the turbo's..
..'denk je'.. dus je weet 't nog niet zeker Mike ?Mikeopel schreef:Mooi project.
Deze blijf ik wel volgen denk ik.
Spelling- en grammatica fouten in bovenstaand bericht zijn enkel bedoeld ter amusement van de lezer
i am driving a Fozzy And A Driftcar what is your profession?
Nissan Skyline R33 OO-skyline-OO
Subaru Forrester AKA De Boswachter
C18XE/X20XEV GSI
C20ne GSI KIA
golf 1600 rat KIA
i am driving a Fozzy And A Driftcar what is your profession?
Nissan Skyline R33 OO-skyline-OO
Subaru Forrester AKA De Boswachter
C18XE/X20XEV GSI
C20ne GSI KIA
golf 1600 rat KIA
Re: Laserlite Mini Projects *Nieuwe auspuff
Jerremy schreef:Leuk project Laserlite ! Maar een C20XE met turbo parts is dan feitelijk toch gewoon een soort van C20LET zeg maar ?
Of had een C20LET nou het zelfde onderblok als een XEV ? Ik weet 't allemaal niet meer... ben ook niet echt in to the turbo's..
..'denk je'.. dus je weet 't nog niet zeker Mike ?Mikeopel schreef:Mooi project.
Deze blijf ik wel volgen denk ik.
Klopt! Van de info die ik nu heb wordt het eigenlijk inderdaad een c20let. Want ze zeggen dat de nokkenassen van de xe beter is dan de let.
Voor de rest is eigenlijk alles gelijk, daarom rij ik straks eerst met een ecu en kabelboom van een xe. En die manuele boost controller is er zodat ik hem kan afstellen op 0.8 bar.
Maar dit alles is misschien wel goedkoper dan een c20let blok . Zag laatst een let blok staan met brandschade en daar is nu zelf 750 euro opgeboden en die is nog steeds niet verkocht, mensen zijn gek!
Ik wil proberen onder de 1000-1250 euro te blijven voor een leuke setup van ± 260-280pk.
- xe blok voor rond de 300-400
- boostcontroller + turbo injectoren + 4 drijfstangen + 4 zuigers + pakking (gratis) + inlaat hoedje + olie nippels gekocht voor 225 euro
- versnellingsbak prijs ???
- standaard intercooler 100-150 euro?
- KKK16 turbo 150 euro
Zal vast nog vele dingen vergeten haha. Dit is meer de hoofdlijnen, klein grut komt nog wel.
Alleen zit ik nog met de herkeuring, ik weet niet wat ze dalijk op gaan schrijven. Wordt het een c20XET of blijft het een C20xe of toch c20let?
Ga alle onderdelen rustig bij elkaar sparen, heeft geen haast. Alleen soms dan kriebelt het wel heel erg om alles snel te willen kopen haha!
Laatst gewijzigd door Laserlite op 04 jul 2012 15:02, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Moderator
- Berichten: 7839
- Lid geworden op: 01 nov 2006 21:09
- Auto('s): 1994 Opel Astra GSi 16v
- Locatie: Brabant
Re: Laserlite Mini Projects *Nieuwe auspuff
Vergeet de ECU niet
Welke bak wil je gebruiken? Daarvan hangt de prijs af natuurlijk
RDW schrijft niets op, die backspacen alleen maar. Dus dan is je motorcode gewoon verdwenen.
Maar als je goedkoop wilt doen, moet je even met Mike praten
Welke bak wil je gebruiken? Daarvan hangt de prijs af natuurlijk
RDW schrijft niets op, die backspacen alleen maar. Dus dan is je motorcode gewoon verdwenen.
Maar als je goedkoop wilt doen, moet je even met Mike praten
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
______________________________________
With great power...comes great responsibility
______________________________________
With great power...comes great responsibility
- TurboTim
- Moderator
- Berichten: 1528
- Lid geworden op: 19 jan 2010 19:35
- Auto('s): ASTRA GS16V c20let
- Locatie: Zeeland
Re: Laserlite Mini Projects *Nieuwe auspuff
Dat is wel heel positief gerekend, maar ben benieuwd waar je uiteindelijk mee komt. altijd leuk die experimentele blokjes
* Never drive your faster than your guardian angel can fly ! *
* ASTRA GSi16V c20let
Irmscher promoteam
Digidash promoteam
* ASTRA GSi16V c20let
Irmscher promoteam
Digidash promoteam
Re: Laserlite Mini Projects *Nieuwe auspuff
pascal1109 schreef:Vergeet de ECU niet
Welke bak wil je gebruiken? Daarvan hangt de prijs af natuurlijk
RDW schrijft niets op, die backspacen alleen maar. Dus dan is je motorcode gewoon verdwenen.
Maar als je goedkoop wilt doen, moet je even met Mike praten
Klopt ecu en kabelboom wordt in het begin nog gebruikt gemaakt van de xe, maar als ik ergens voor een leuk bedrag een let ecu kan vinden dan doe ik dat natuurlijk
Versnellingsbak weet ik eigenlijk nog niet, misschien eerst een f20 en ooit is een f28. Eerst de spullen bij elkaar sprokkelen
Owh dus eigenlijk is het gewoon netjes inbouwen en dan laten keuren Alleen ben echt bang dat ze de GSI weglaten bij de herkeuring
Re: Laserlite Mini Projects *Nieuw projectje =D
Ja het is zeker een experimenteel blok, maar het kan goed en hard gaan. Heb ik meegemaakt met de auto van Heineken Ik kreeg toen even een blije bakkes in die wagen!Foxs schreef:Dat is wel heel positief gerekend, maar ben benieuwd waar je uiteindelijk mee komt. altijd leuk die experimentele blokjes
Maar we zullen zien waar we terechtkomen. Stel dat ik rond de 200-225 pk uitkom is dat ook heel leuk.
En kwa prijs hopelijk voor minder dan een losse let blok.
- Mikeopel
- Oud-Clublid
- Berichten: 2451
- Lid geworden op: 31 jan 2011 12:49
- Auto('s): gsi x20xev to G.M
- Locatie: Assen, en Pijnacker
Re: Laserlite Mini Projects *Nieuwe auspuff
idd kan bijna niet goedkoperpascal1109 schreef:Vergeet de ECU niet
Welke bak wil je gebruiken? Daarvan hangt de prijs af natuurlijk
RDW schrijft niets op, die backspacen alleen maar. Dus dan is je motorcode gewoon verdwenen.
Maar als je goedkoop wilt doen, moet je even met Mike praten
Spelling- en grammatica fouten in bovenstaand bericht zijn enkel bedoeld ter amusement van de lezer
i am driving a Fozzy And A Driftcar what is your profession?
Nissan Skyline R33 OO-skyline-OO
Subaru Forrester AKA De Boswachter
C18XE/X20XEV GSI
C20ne GSI KIA
golf 1600 rat KIA
i am driving a Fozzy And A Driftcar what is your profession?
Nissan Skyline R33 OO-skyline-OO
Subaru Forrester AKA De Boswachter
C18XE/X20XEV GSI
C20ne GSI KIA
golf 1600 rat KIA
- Mikeopel
- Oud-Clublid
- Berichten: 2451
- Lid geworden op: 31 jan 2011 12:49
- Auto('s): gsi x20xev to G.M
- Locatie: Assen, en Pijnacker
Re: Laserlite Mini Projects *Nieuwe auspuff
zal het niet doen. Geeft een hoop ellende, ik weet is leuk een 6 bak.Laserlite schreef: ooit is een f28.
je kan beter zoeken naar een lange bak. wr bijv
Spelling- en grammatica fouten in bovenstaand bericht zijn enkel bedoeld ter amusement van de lezer
i am driving a Fozzy And A Driftcar what is your profession?
Nissan Skyline R33 OO-skyline-OO
Subaru Forrester AKA De Boswachter
C18XE/X20XEV GSI
C20ne GSI KIA
golf 1600 rat KIA
i am driving a Fozzy And A Driftcar what is your profession?
Nissan Skyline R33 OO-skyline-OO
Subaru Forrester AKA De Boswachter
C18XE/X20XEV GSI
C20ne GSI KIA
golf 1600 rat KIA
Re: Laserlite Mini Projects *Nieuwe auspuff
Mikeopel schreef:zal het niet doen. Geeft een hoop ellende, ik weet is leuk een 6 bak.Laserlite schreef: ooit is een f28.
je kan beter zoeken naar een lange bak. wr bijv
Nouja als ik met de f20 goed kan rijden waarom dan 450+ euro uitgeven aan een f28 En zoek maar eentje die nog goed is
Dus voorlopig op zoek naar f20 en lekker daarmee cruisen
Maareh Mike, jij gaat dus een B204 inbouwen?
-
- Moderator
- Berichten: 7839
- Lid geworden op: 01 nov 2006 21:09
- Auto('s): 1994 Opel Astra GSi 16v
- Locatie: Brabant
Re: Laserlite Projects. Building a c20xet =D
Gewoon lange F18 doen
GSi laten ze niet weg hoor, van je kenteken. Zolang jij het maar goed aangeeft.
GSi laten ze niet weg hoor, van je kenteken. Zolang jij het maar goed aangeeft.
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
______________________________________
With great power...comes great responsibility
______________________________________
With great power...comes great responsibility
-
- Oud-Clublid
- Berichten: 2699
- Lid geworden op: 17 mar 2009 16:52
- Auto('s): Astra GSI C18XE >> C20XE M2.8 Coscast :)
- Locatie: Wâlterswâld
Re: Laserlite Projects. Building a c20xet =D
Ben heel benieuwd hoe dit loopt!
Heb hier zelf ook wel eens aan zitten denken... Of c18xet lijkt me ook wel vet
Heb hier zelf ook wel eens aan zitten denken... Of c18xet lijkt me ook wel vet
Astra GSI 16V Tailgate>>fase 1 C20XE M2.8 1995
-
- Oud-Clublid
- Berichten: 8637
- Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52
Re: Laserlite Projects. Building a c20xet =D
Ik zeg DBilasHaaye schreef:Ben heel benieuwd hoe dit loopt!
Heb hier zelf ook wel eens aan zitten denken... Of c18xet lijkt me ook wel vet
Dan ben je wel de man, origineel motorblok, 500.000km op de teller en 235pk (standaard dacht ik)
-
- Oud-Clublid
- Berichten: 2699
- Lid geworden op: 17 mar 2009 16:52
- Auto('s): Astra GSI C18XE >> C20XE M2.8 Coscast :)
- Locatie: Wâlterswâld
Re: Laserlite Projects. Building a c20xet =D
Dat is echt vet!!! Wat voor 1.8 ligt daar in dan?
Astra GSI 16V Tailgate>>fase 1 C20XE M2.8 1995
-
- Oud-Clublid
- Berichten: 8637
- Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52
Re: Laserlite Projects. Building a c20xet =D
X18XE of Z18XE met Dbilas flowmaster, Flowtec inlaat (lexmaul style), turbosysteem.Haaye schreef:Dat is echt vet!!! Wat voor 1.8 ligt daar in dan?
Dikke shizzle dus.
Vraag: Wat ligt er onder jou motorkap???
Antwoord: Een 1.8-16V!
Reactie: O, ik een C20XE dus jij bent geen partij voor mij
Reactie terug: Bye bye
De ander:
-
- Oud-Clublid
- Berichten: 2699
- Lid geworden op: 17 mar 2009 16:52
- Auto('s): Astra GSI C18XE >> C20XE M2.8 Coscast :)
- Locatie: Wâlterswâld
Re: Laserlite Projects. Building a c20xet =D
The Undertaker schreef:X18XE of Z18XE met Dbilas flowmaster, Flowtec inlaat (lexmaul style), turbosysteem.Haaye schreef:Dat is echt vet!!! Wat voor 1.8 ligt daar in dan?
Dikke shizzle dus.
Vraag: Wat ligt er onder jou motorkap???
Antwoord: Een 1.8-16V!
Reactie: O, ik een C20XE dus jij bent geen partij voor mij
Reactie terug: Bye bye
De ander:
Haha! Meesterlijk!
Astra GSI 16V Tailgate>>fase 1 C20XE M2.8 1995
-
- Oud-Clublid
- Berichten: 2699
- Lid geworden op: 17 mar 2009 16:52
- Auto('s): Astra GSI C18XE >> C20XE M2.8 Coscast :)
- Locatie: Wâlterswâld
Re: Laserlite Projects. Building a c20xet =D
Was laatst leuk toen ik een corrado 2.0 16v achter me aan had... Na de 100 liep ik al weg..
Corrado: ''Ja maar die 2.0 16v die lopen gewoon hard!" Ik: '' Uhm nou dit is geen 2.0 Corrado:'' Ow... uhh wat ligt er dan in? Ik: '' Zon sloom ecotecje... 1.8.. Doei Corrado!
Corrado: ''Ja maar die 2.0 16v die lopen gewoon hard!" Ik: '' Uhm nou dit is geen 2.0 Corrado:'' Ow... uhh wat ligt er dan in? Ik: '' Zon sloom ecotecje... 1.8.. Doei Corrado!
Astra GSI 16V Tailgate>>fase 1 C20XE M2.8 1995
- Mikeopel
- Oud-Clublid
- Berichten: 2451
- Lid geworden op: 31 jan 2011 12:49
- Auto('s): gsi x20xev to G.M
- Locatie: Assen, en Pijnacker
Re: Laserlite Projects. Building a c20xet =D
heb je ook DBilas PrijzeThe Undertaker schreef:Ik zeg DBilasHaaye schreef:Ben heel benieuwd hoe dit loopt!
Heb hier zelf ook wel eens aan zitten denken... Of c18xet lijkt me ook wel vet
Spelling- en grammatica fouten in bovenstaand bericht zijn enkel bedoeld ter amusement van de lezer
i am driving a Fozzy And A Driftcar what is your profession?
Nissan Skyline R33 OO-skyline-OO
Subaru Forrester AKA De Boswachter
C18XE/X20XEV GSI
C20ne GSI KIA
golf 1600 rat KIA
i am driving a Fozzy And A Driftcar what is your profession?
Nissan Skyline R33 OO-skyline-OO
Subaru Forrester AKA De Boswachter
C18XE/X20XEV GSI
C20ne GSI KIA
golf 1600 rat KIA
Re: Laserlite Mini Projects *Nieuwe auspuff
ik denk dat je alles toch iets te rooskleurig inschat.. al die kleine dingetjes kosten nog klauwen vol met geld! koop een complete turbomotor in de uk en je bent zeker te weten goedkoper uit als op deze manier..Laserlite schreef:Jerremy schreef:Leuk project Laserlite ! Maar een C20XE met turbo parts is dan feitelijk toch gewoon een soort van C20LET zeg maar ?
Of had een C20LET nou het zelfde onderblok als een XEV ? Ik weet 't allemaal niet meer... ben ook niet echt in to the turbo's..
..'denk je'.. dus je weet 't nog niet zeker Mike ?Mikeopel schreef:Mooi project.
Deze blijf ik wel volgen denk ik.
Klopt! Van de info die ik nu heb wordt het eigenlijk inderdaad een c20let. Want ze zeggen dat de nokkenassen van de xe beter is dan de let.
Voor de rest is eigenlijk alles gelijk, daarom rij ik straks eerst met een ecu en kabelboom van een xe. En die manuele boost controller is er zodat ik hem kan afstellen op 0.8 bar.
Maar dit alles is misschien wel goedkoper dan een c20let blok . Zag laatst een let blok staan met brandschade en daar is nu zelf 750 euro opgeboden en die is nog steeds niet verkocht, mensen zijn gek!
Ik wil proberen onder de 1000-1250 euro te blijven voor een leuke setup van ± 260-280pk.
- xe blok voor rond de 300-400
- boostcontroller + turbo injectoren + 4 drijfstangen + 4 zuigers + pakking (gratis) + inlaat hoedje + olie nippels gekocht voor 225 euro
- versnellingsbak prijs ???
- standaard intercooler 100-150 euro?
- KKK16 turbo 150 euro
Zal vast nog vele dingen vergeten haha. Dit is meer de hoofdlijnen, klein grut komt nog wel.
Alleen zit ik nog met de herkeuring, ik weet niet wat ze dalijk op gaan schrijven. Wordt het een c20XET of blijft het een C20xe of toch c20let?
Ga alle onderdelen rustig bij elkaar sparen, heeft geen haast. Alleen soms dan kriebelt het wel heel erg om alles snel te willen kopen haha!
1- een standaard intercooler is al krap aan voor een orginele c20let. met een gekietelde let krijg je een veeeeeelste hoge inlaat temperatuur.
goedkope optie: tx autosport of frontera ic maar dan moet je weer een andere radiateur. vergeet ook niet dat je helemaal leegloopt op silicone slangen. reken hier dus al maar 2/300 euro extra voor(minimaal)
2- volgens mij kan een c20xe ecu niet met drukvulling omgaan. dus je zult een c20let ecu nodig hebben. voor minder als 100 euro vind je die ook niet.
3- je zuigers hebben nieuwe zuiger/olieschraapveren nodig want zo monteren is geheid een oliezuiper. daarna moet je ook nog is honen en een gat in het onderblok voor je olieretour. veren kosten al 7 a 8 tientjes en honen en boren/tappen zeker net zoveel. dus ook al weer +160 euro. en dan is het nog maar te hopen dat je krukas/hoofdlagerschalen goed zijn(bij veel xe's zijn deze dus versleten)
4 je orginele 16v koppeling kan een orginele let wel houden maar maar als je wat meer nm's gaat maken, dan slipt ie. dus een andere koppeling.. goedkoopste optie: omp= +300 euro of een f28 bak met orginele let koppeling, dan ben je nog duurder uit.
5 je kkk16 heeft nog een downpipe nodig, die zijn meestal ook niet gratis. daarbij moet je met 250+pk toch wel aan een 63mm pijp gaan denken.
6 ik vergeet nog 1001 dingen op te noemen die jij vergeet, maar een xe naar turbo ombouw is alleen intressant als
a: je turbo motor kapoet is gelopen, en je dus alles hebt liggen
b: je gesmede zuigers,stalen drijfstangen en een upgrade turbo gaat plaatsen
als je dit zo erbij opteld, dan kom je al gauw aan de prijs van een 2ehands geupgrade turbo motor..