astra f gsi op het oog
- fille_6
- forum-gebruiker
- Auto('s): opel astra f gsi c20let, opel combo 1.3cdti en husqvarna grasmaaier :d
astra f gsi op het oog
hallo, ik heb deze week normaal gezien een astra f gsi 1.8 16v erbij, paar kleine probleemjes aan eigenaar vroeg 1600eur prijs dat we zijn overeengekomen is 1100euro
auto is van 1994 en een ecotec motor nu mijn vraag/probleem, er is nog niets vastgelegt en daarom vraag ik jullie raad/mening bij het (koud) starte van de motor duurde het een 12tal sec voor het olielampje uitging kleppen tikte als zot eigenaar melde dat dit normaal is bij deze motoren, ok blokje gaan omdoen na een 2tal kmer was het tikken weg is dit normaal of niet? ook de motor viel uit als je hem even stationair laat draaien bij warme motor hij beweerde dat het schroefje wat dieper inmoest dat de toeren wat hoger bleven hangen... fotos volgen vandaag of morgen nog !!! het is een blauwe astra f beetje verlaagd angel eyes met 17inch velgen erop en staat in egchel (limburg) mvg philippe ps: 187.000km ongeveer
auto is van 1994 en een ecotec motor nu mijn vraag/probleem, er is nog niets vastgelegt en daarom vraag ik jullie raad/mening bij het (koud) starte van de motor duurde het een 12tal sec voor het olielampje uitging kleppen tikte als zot eigenaar melde dat dit normaal is bij deze motoren, ok blokje gaan omdoen na een 2tal kmer was het tikken weg is dit normaal of niet? ook de motor viel uit als je hem even stationair laat draaien bij warme motor hij beweerde dat het schroefje wat dieper inmoest dat de toeren wat hoger bleven hangen... fotos volgen vandaag of morgen nog !!! het is een blauwe astra f beetje verlaagd angel eyes met 17inch velgen erop en staat in egchel (limburg) mvg philippe ps: 187.000km ongeveer
Re: astra f gsi op het oog
laat maar staan
je kunt niet met een schroefje de auto stationaar afstellen
kleppen horen ook niet zolang te tikken en olie lampje moet toch echt wel uit zijn tijdens starten
druf te wedden dat het MM lampje ook niet brandt als je hem op contact zet :megafun:
geef hem maar hoog uit 400 euro voor die auto
kleppen horen ook niet zolang te tikken en olie lampje moet toch echt wel uit zijn tijdens starten
druf te wedden dat het MM lampje ook niet brandt als je hem op contact zet :megafun:
Ik niet te bereiken via het forum
- Bart(astra)
- Moderator
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
beetje wazig allemaal
Olielampje duurt te lang dus geen olie bovenin, waardoor de tikkende stoters.
Als de druk niet voldoende is (of te lang duurt voordat die opgebouwd is) kan er motorschade ontstaan (zijn)
Stationair niet bijstellen door een schroef aan te draaien.
Uitvallen heeft een oorzaak. Dus die moet eerst opgelost.
Olielampje duurt te lang dus geen olie bovenin, waardoor de tikkende stoters.
Als de druk niet voldoende is (of te lang duurt voordat die opgebouwd is) kan er motorschade ontstaan (zijn)
Stationair niet bijstellen door een schroef aan te draaien.
Uitvallen heeft een oorzaak. Dus die moet eerst opgelost.
- fille_6
- forum-gebruiker
- Auto('s): opel astra f gsi c20let, opel combo 1.3cdti en husqvarna grasmaaier :d
Raymond schreef:laat maar staan
weddenschap verloren :p mm branden wel :d het tikken van de motor is reeds opgelost, motorreiniger erin gedaan dan olie afgelaten verse olie ingedaan nieuwe oliefilter en hup het tikken is al 3 dagen weg
mvg philippe
- fille_6
- forum-gebruiker
het tikken van de kleppen is nu verholpen onderhoudje aan de motor, nu valt de motor redelijk vaak stil, heb de carterventilatie eens nagekeken op verstopte leidingen bleek niet het probleem te zijn heb al wat op het forum zitten zoeken en een gelijkaardig probleem zou blijkbaar brandstofpomprelais, nu als ik men motor aan of af zet hoor ik een vreemd geluid van de brandstofpomp afkomen bij het afzetten vooral een tik en krak heel even maar tik en dat was het heb het proberen op tenemen maar dan dee die het telkens niet mss wat verlegen voor de camera? iemand raad die ik eenvoudig kan controleren? het 2 videos proberen zo goed mogelijk het geluid vast te leggen amateur beelden hopelijk krijgen jullie het geopend mvg philippe
het probleem dat de hond blaft is reeds verholpen, nu nog het uitvalle van de motor :p
het probleem dat de hond blaft is reeds verholpen, nu nog het uitvalle van de motor :p
Kijk es naar je bougie's, zouden wel es onder olie kunnen staan wegens lekkende kleppendekseldichting.
2x gezien bij zulke ecotech motor, vielen wel niet stil.
2x gezien bij zulke ecotech motor, vielen wel niet stil.
- Bart(astra)
- Moderator
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
geen foutcode's ? maw; al uit laten lezen ?
weet je zeiker dat er wel benzine in gaat?
lijkt net een diesel, wat een herrie zeg xD
lijkt net een diesel, wat een herrie zeg xD
C20NE
- Mikeopel
- Oud-Clublid
- Auto('s): gsi x20xev to G.M
zal eens beginnen met een normaal luchtfilterbak,
Spelling- en grammatica fouten in bovenstaand bericht zijn enkel bedoeld ter amusement van de lezer
i am driving a Fozzy And A Driftcar what is your profession?
Nissan Skyline R33 OO-skyline-OO
Subaru Forrester AKA De Boswachter
C18XE/X20XEV GSI
C20ne GSI KIA
golf 1600 rat KIA
i am driving a Fozzy And A Driftcar what is your profession?
Nissan Skyline R33 OO-skyline-OO
Subaru Forrester AKA De Boswachter
C18XE/X20XEV GSI
C20ne GSI KIA
golf 1600 rat KIA