Bart's Astra X32SE <the story continues..>
Re: Bart's Astra --> V6 (X32SE)
is het niet handiger de kop er af te halen en de 3 zuigers er uit te halen
dan kun je zien of de veren vast zitten
voordat je heel de bende er uit rukt en dat het toch wat anders is
dan kun je zien of de veren vast zitten
voordat je heel de bende er uit rukt en dat het toch wat anders is
Ik niet te bereiken via het forum
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
Re: Bart's Astra --> V6 (X32SE)
Raymond schreef:is het niet handiger de kop er af te halen en de 3 zuigers er uit te halen
dan kun je zien of de veren vast zitten
voordat je heel de bende er uit rukt en dat het toch wat anders is
Dat is een optie ja
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
Re: Bart's Astra --> V6 (X32SE)
Ben van het weekend wat verder gaan kijken, en discussiëren op een Duits forum.
Ten eerste (wat Marcel ook al zei) zijn de compressiewaarden op zich zo slecht nog niet. Het is namelijk ook met koude motor en ze zijn wel redelijk gelijk nog.
Ik heb de complete inlaat maar weer eens verwijdert.
Van binnen ziet dit er nog allemaal schoon uit. (was de gezandstraalde die er nu op zat)
dus als de carterventilatie nog steeds niet goed zou zijn, dat de olie dus werd aangezogen, dan zou dit zeker te zien moeten zijn.
Ook alle inlaatkleppen zien er nog netjes en droog uit.
Het achterste uitlaatspruitstuk even uitbouwen, is toch iets makkelijker gezegd dan gedaan, omdat daar ook de kabelboom overheen loopt en er minder ruimte is.
Dus hier alleen nog maar eens even goed naar gekeken.
Ook hier is alles nog droog en schoon
(op het randje na, maar daar kunnen de oliedampen zich evt afgezet hebben vanuit de voorkant)
Het voorste spruitstuk ziet er dus wel erg bagger uit, en de drie bijbehorende uitlaatkanalen in de kop ook..
Dus alles bij elkaar genomen, lijkt het er toch sterk op dat er iets mis is met (1 van) de afdichtingen van de uitlaatkleppen.
Alleen vraag ik me af of het er met 1 slecht kleprubber zo erg kan komen uit te zien, in alle drie de kanalen..?
Als strax blijkt dat er bij die drie kanalen helemaal geen kleprubbers opzitten wordt ik gek....
Plan is dus de voorste kop eraf, en terug naar de revisieman.
Complete controle, en dan vanuit daar weer verder.
Dus ik hoop dat het dan nu eens een keer gaat meevallen !
Owja, de astra heeft vandaag toch maar wel even een flinke wasbeurt gehad (was hard nodig ook al staat hij onder de carport)
Ten eerste (wat Marcel ook al zei) zijn de compressiewaarden op zich zo slecht nog niet. Het is namelijk ook met koude motor en ze zijn wel redelijk gelijk nog.
Ik heb de complete inlaat maar weer eens verwijdert.
Van binnen ziet dit er nog allemaal schoon uit. (was de gezandstraalde die er nu op zat)
dus als de carterventilatie nog steeds niet goed zou zijn, dat de olie dus werd aangezogen, dan zou dit zeker te zien moeten zijn.
Ook alle inlaatkleppen zien er nog netjes en droog uit.
Het achterste uitlaatspruitstuk even uitbouwen, is toch iets makkelijker gezegd dan gedaan, omdat daar ook de kabelboom overheen loopt en er minder ruimte is.
Dus hier alleen nog maar eens even goed naar gekeken.
Ook hier is alles nog droog en schoon
(op het randje na, maar daar kunnen de oliedampen zich evt afgezet hebben vanuit de voorkant)
Het voorste spruitstuk ziet er dus wel erg bagger uit, en de drie bijbehorende uitlaatkanalen in de kop ook..
Dus alles bij elkaar genomen, lijkt het er toch sterk op dat er iets mis is met (1 van) de afdichtingen van de uitlaatkleppen.
Alleen vraag ik me af of het er met 1 slecht kleprubber zo erg kan komen uit te zien, in alle drie de kanalen..?
Als strax blijkt dat er bij die drie kanalen helemaal geen kleprubbers opzitten wordt ik gek....
Plan is dus de voorste kop eraf, en terug naar de revisieman.
Complete controle, en dan vanuit daar weer verder.
Dus ik hoop dat het dan nu eens een keer gaat meevallen !
Owja, de astra heeft vandaag toch maar wel even een flinke wasbeurt gehad (was hard nodig ook al staat hij onder de carport)
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11174
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
Re: Bart's Astra --> V6 (X32SE)
Kijk zo komen we verder.
Inlaattraject geen olie te vinden dus klepseals daar goed en ook geen probleem met de carterventilatie dan.
Kop voor uitlaat vet, dus of klepseals uitlaatkant of toch iets mis met de olieveren. Maar nu betwijfel ik of je dan zoveel olie in vloeibare vorm gaat vinden in de uitlaat.
Omdat het in principe verbrandt in de cilinder en in principe niet vloeibaar de uitlaat in gaat. Dus lijtk er dan toch op alsof olie in vloeibare vorm het uitlaatspruitstuk in kan komen.
In elk geval voorste kop eens nader inspecteren idd.
Zo gigantisch veel werk is dat ook weer niet om hem los te halen. Is alleen jammer van de koppakking maargoed.
En dan maar weer eens kijken of daar wat aan te vinden is.
Inlaattraject geen olie te vinden dus klepseals daar goed en ook geen probleem met de carterventilatie dan.
Kop voor uitlaat vet, dus of klepseals uitlaatkant of toch iets mis met de olieveren. Maar nu betwijfel ik of je dan zoveel olie in vloeibare vorm gaat vinden in de uitlaat.
Omdat het in principe verbrandt in de cilinder en in principe niet vloeibaar de uitlaat in gaat. Dus lijtk er dan toch op alsof olie in vloeibare vorm het uitlaatspruitstuk in kan komen.
In elk geval voorste kop eens nader inspecteren idd.
Zo gigantisch veel werk is dat ook weer niet om hem los te halen. Is alleen jammer van de koppakking maargoed.
En dan maar weer eens kijken of daar wat aan te vinden is.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9316
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Bart's Astra --> V6 (X32SE)
Ik heb destijds met mijn eerste C20XE ook wel oliespettertjes in vloeibare vorm uit de uitlaat gehad toen die kop zo slecht gereviseerd was, dus het kan wel!
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
- TurboTim
- Moderator
- Berichten: 1528
- Lid geworden op: 19 jan 2010 19:35
- Auto('s): ASTRA GS16V c20let
- Locatie: Zeeland
Re: Bart's Astra --> V6 (X32SE)
Ben benieuwd wat ze vinden bij de Revisie
* Never drive your faster than your guardian angel can fly ! *
* ASTRA GSi16V c20let
Irmscher promoteam
Digidash promoteam
* ASTRA GSi16V c20let
Irmscher promoteam
Digidash promoteam
- Mikeopel
- Oud-Clublid
- Berichten: 2451
- Lid geworden op: 31 jan 2011 12:49
- Auto('s): gsi x20xev to G.M
- Locatie: Assen, en Pijnacker
Re: Bart's Astra --> V6 (X32SE)
Dat is altijd maar de vraag wat je tegen komt
Spelling- en grammatica fouten in bovenstaand bericht zijn enkel bedoeld ter amusement van de lezer
i am driving a Fozzy And A Driftcar what is your profession?
Nissan Skyline R33 OO-skyline-OO
Subaru Forrester AKA De Boswachter
C18XE/X20XEV GSI
C20ne GSI KIA
golf 1600 rat KIA
i am driving a Fozzy And A Driftcar what is your profession?
Nissan Skyline R33 OO-skyline-OO
Subaru Forrester AKA De Boswachter
C18XE/X20XEV GSI
C20ne GSI KIA
golf 1600 rat KIA
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
Re: Bart's Astra --> V6 (X32SE)
We gaan het zien
-
- Oud-Clublid
- Berichten: 8637
- Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52
Re: Bart's Astra --> V6 (X32SE)
Bart, ben je nog bezig geweest met de GSI of te druk met de kinderkamer?
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
Re: Bart's Astra --> V6 (X32SE)
inmiddels heb ik de voorste kop eraf getrokken, en die ligt nu bij de reviseur ter controle.
Ben alleen bang dat daar weinig uit komt...
Hoonpatroon is niet helemaal wat ik gehoopt had op die drie cilinders.
Komende week ga ik lekker stucken en plafond bouwen, dus voorlopig geen tijd meer.
Maar tot dusver geen telefoontje gehad over de kop dus...
Ben alleen bang dat daar weinig uit komt...
Hoonpatroon is niet helemaal wat ik gehoopt had op die drie cilinders.
Komende week ga ik lekker stucken en plafond bouwen, dus voorlopig geen tijd meer.
Maar tot dusver geen telefoontje gehad over de kop dus...
- TurboTim
- Moderator
- Berichten: 1528
- Lid geworden op: 19 jan 2010 19:35
- Auto('s): ASTRA GS16V c20let
- Locatie: Zeeland
Re: Bart's Astra --> V6 (X32SE)
Hou ons op de hoogte Bart als je wat gehoort heb, Wordt wel tijd dat je eens lekker kan rijden met de V6 zonder problemen.Bart(astra) schreef:inmiddels heb ik de voorste kop eraf getrokken, en die ligt nu bij de reviseur ter controle.
Ben alleen bang dat daar weinig uit komt...
Hoonpatroon is niet helemaal wat ik gehoopt had op die drie cilinders.
Komende week ga ik lekker stucken en plafond bouwen, dus voorlopig geen tijd meer.
Maar tot dusver geen telefoontje gehad over de kop dus...
* Never drive your faster than your guardian angel can fly ! *
* ASTRA GSi16V c20let
Irmscher promoteam
Digidash promoteam
* ASTRA GSi16V c20let
Irmscher promoteam
Digidash promoteam
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
Re: Bart's Astra --> V6 (X32SE)
Natuurlijk worden hier met de tijd updates geplaatst.
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
Re: Bart's Astra --> V6 (X32SE)
Gisteren de reviseur gesproken.
Het goede nieuws is, dat de cilinderkop met de olieresten compleet nagekeken is en goed is.
Dus het slechte nieuws is, dat het onderblok eruit moet en gereviseerd moet worden.
Honen (en ik hoop niet ook opboren)
Nieuwe zuigerveren
Nieuwe hoodflagers
Nieuwe drijfstanglagers
Het goede nieuws is, dat de cilinderkop met de olieresten compleet nagekeken is en goed is.
Dus het slechte nieuws is, dat het onderblok eruit moet en gereviseerd moet worden.
Honen (en ik hoop niet ook opboren)
Nieuwe zuigerveren
Nieuwe hoodflagers
Nieuwe drijfstanglagers
- GSI Racer
- Donateur 2013
- Berichten: 5656
- Lid geworden op: 30 mei 2009 11:12
- Auto('s): Astra GSi 2.0 16V Turbo en Astra GSi 2.0 16V
- Locatie: Nuth (Zuid-Limburg)
Re: Bart's Astra --> V6 (X32SE)
balen zeg!
weer een berg werk dan...
maar van de andere kant, dan heb je wel weer een compleet fris blok.
misschien makkelijk gezegt na alle ellende, maar t is zo
suc6!!!
weer een berg werk dan...
maar van de andere kant, dan heb je wel weer een compleet fris blok.
misschien makkelijk gezegt na alle ellende, maar t is zo
suc6!!!
-Astra GSi C20LET fun/track @291pk/450Nm Powered by Klasen Motors
-Astra GSi C20XE daily
Remmen is angst
-Astra GSi C20XE daily
Remmen is angst
-
- Oud-Clublid
- Berichten: 8637
- Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52
Re: Bart's Astra --> V6 (X32SE)
Succes met de reparatie!
Dus honen wil niet altijd zeggen dat je overmaatse zuigers nodig hebt als ik je goed begrijp.
Dus honen wil niet altijd zeggen dat je overmaatse zuigers nodig hebt als ik je goed begrijp.
- GSI Racer
- Donateur 2013
- Berichten: 5656
- Lid geworden op: 30 mei 2009 11:12
- Auto('s): Astra GSi 2.0 16V Turbo en Astra GSi 2.0 16V
- Locatie: Nuth (Zuid-Limburg)
Re: Bart's Astra --> V6 (X32SE)
nee, bij honen kun je de orginele maat houden.
als er geboord wordt, dan moet er echt een overmaat zuiger in.
honen is ook maar een fijne bewerking van de cilinder.
even de cilinders 'opruwen' als het ware
als er geboord wordt, dan moet er echt een overmaat zuiger in.
honen is ook maar een fijne bewerking van de cilinder.
even de cilinders 'opruwen' als het ware
-Astra GSi C20LET fun/track @291pk/450Nm Powered by Klasen Motors
-Astra GSi C20XE daily
Remmen is angst
-Astra GSi C20XE daily
Remmen is angst
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11174
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
Re: Bart's Astra --> V6 (X32SE)
Das jammer Bart!!! Weer een pens werk dus.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
- Erwin_dude
- Oud-Clublid
- Berichten: 2698
- Lid geworden op: 13 mei 2008 20:28
- Locatie: Coevorden
Re: Bart's Astra --> V6 (X32SE)
dit gaat net zo hard als mijn project hah dus je bent niet de enigste hah
You can run , but you can't Hide
Alpine Promo Team™
3.0 v6 Promoteam
Alpine Promo Team™
3.0 v6 Promoteam
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
Re: Bart's Astra --> V6 (X32SE)
tja is balen, maar nu weet ik wel meer...
Dinsdag kop ophalen en dan nog even een praatje maken met de reviseur
Dinsdag kop ophalen en dan nog even een praatje maken met de reviseur
- TurboTim
- Moderator
- Berichten: 1528
- Lid geworden op: 19 jan 2010 19:35
- Auto('s): ASTRA GS16V c20let
- Locatie: Zeeland
Re: Bart's Astra --> V6 (X32SE)
jammer Bart, ga je wel zo snel mogelijk het onderblok doen of wacht je er nog even mee ?
* Never drive your faster than your guardian angel can fly ! *
* ASTRA GSi16V c20let
Irmscher promoteam
Digidash promoteam
* ASTRA GSi16V c20let
Irmscher promoteam
Digidash promoteam
- .:johan:.
- forum-gebruiker
- Berichten: 528
- Lid geworden op: 15 mar 2011 22:38
- Auto('s): Astra-F Sedan C20Let, Corsa-C C12xe
- Locatie: Hedel
Re: Bart's Astra --> V6 (X32SE)
aukws.. das echt balen man, hobby blijft zo duur.. kop op en doorgaan!
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
Re: Bart's Astra --> V6 (X32SE)
kop vanmiddag gehaald. Is weer als nieuw. (in elk geval weer mooi schoon)
Zuigerveren gaan ronde de €30 kosten per cilinder.
Dus nu hopen dat dit voldoende is.
Overmaats zuigers zitten op €130 p/st... en daar zit ik niet op te wachten
Zuigerveren gaan ronde de €30 kosten per cilinder.
Dus nu hopen dat dit voldoende is.
Overmaats zuigers zitten op €130 p/st... en daar zit ik niet op te wachten
Re: Bart's Astra --> V6 (X32SE)
Loopt die nou nog niet
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11174
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
Re: Bart's Astra --> V6 (X32SE)
Heej die lange leest ook nog steeds mee
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
Re: Bart's Astra --> V6 (X32SE)
Hey bobo !
Heeft al gelopen, alleen incl.rookgordijn
Heeft al gelopen, alleen incl.rookgordijn