dus pas 95 motorkap past niet op 94 astra?The Undertaker schreef:Thanks!
Vrijdagochtend bij Niels een 94er motorkap (ivm de boutafstand) ophalen welke er deze zomer nog opkomt
danny gsi 666
dus pas 95 motorkap past niet op 94 astra?The Undertaker schreef:Thanks!
Vrijdagochtend bij Niels een 94er motorkap (ivm de boutafstand) ophalen welke er deze zomer nog opkomt
wist niet dat daar verschil in zat,hou gewoonThe Undertaker schreef:Bij de 91-93er modellen is de boutafstand 6cm, alles vanaf 94 heeft een boutafstand van 8cm, zo ook die van mij. Gezien de dikke GSI uitvoering met de luchtuitlaten maar tot en met 94 is geleverd deze keuze.
Er zijn echter 2 andere oplossingen:
1. boutgaten omboren in de scharnieren
2. scharnieren van een 91-93er monteren (dit laatste is het geval bij aanschaf van een nieuwe Klokkerholm motorkap)
dus toch niet zon goed ideen die goedkope olie in je motorThe Undertaker schreef:LPG installatie is even uitgesteld. Misschien dat er een andere daily gaat komen voor woon-werkverkeer, komende tijd de opties bekijken en tegen elkaar afwegen.
De GSI heeft nog steeds een te hoge carterdruk, dit wordt eerst verholpen, ik ben bang dat de zuigerveren weg zijn
Lezen is ook een vak natuurlijk, maar goed er zijn er hier meer die niet kunnen lezen. De goedkope olie zat erin omdat de carterdruk te hoog is, inmiddels zit er al lang 5W40 in.Raymond schreef:dus toch niet zon goed ideen die goedkope olie in je motorThe Undertaker schreef:LPG installatie is even uitgesteld. Misschien dat er een andere daily gaat komen voor woon-werkverkeer, komende tijd de opties bekijken en tegen elkaar afwegen.
De GSI heeft nog steeds een te hoge carterdruk, dit wordt eerst verholpen, ik ben bang dat de zuigerveren weg zijn
Afgedopt Hoe de carterdruk nu is zal de tijd uitwijzen.Mikeopel schreef:en hoe is het rookscherm ook minder
The Undertaker schreef:Mijn X20XEV verbruikt nogal wat olie. Rondom de gasklephuis is het behoorlijk vettig van de olie. Is het opboren van de gasklephuis een goede oplossing?
Quote van het Opel-forum:origineel gepost door wim-v6
HOE OPBOREN VAN PIJPJE CARTERVENTILATIE:
Hierbij hoe op te boren van pijpje op gasklephuis.
Demonteer gasklephuis:
- Luchtslang afnemen
- vacuum slangen afnemen
- stekker(s) afnemen
- gaskabel (en evt Cruise Control kabel losmaken) (klemmetje draaien en uittrekken
- 4 moeren waar huis mee vastzit los maken
edit: evt gaskabel os maken als gasklephuis los is kan je er makkelijker bij
opm: Let op dat voetpakking van gasklephuis nog heel is, anders vervangen
=================================================
opboren van pijpje:
* max 1mm groter maken
- gasklephuis op zijn kop leggen
- van buiten naar binnen
foto van gasklephuis:
nadat de gasklep is opgeboord:
==================================================
EXTRA:
maak gelijk gasklep en alle pijpjes goed schoon met remmen reiniger
maak ook de stappen motor (ronde ding aan gasklehuis schoon:
- Demonteer stappen motor dmv 2 boutjes (torkx) los te draaien
- probeer pakking heel te houden, kun je hem weer gebruiken.
stappen motor:
2 schroeven los:
elektrisch deel: dit gaatje lekker volspuiten met remmenreiniger en daarna wd40:
als je deze gereinigd heb effe schudden hieraan, dan moet ie een tikkend geluid geven:
mechanisch deel ook goed reinigen:
en weer in elkaar zetten, en werkt ie weer goed, je zal geen niewe hoeven te halen in 99 van de 100 gevallen, maar zit enkel het elektrisch deel vast!!!
gasklep van bovenaf:
Willem
weet ik. ik rij gewoon langs wimThe Undertaker schreef:Is niet moeilijk:
dat kan ookMikeopel schreef:weet ik. ik rij gewoon langs wimThe Undertaker schreef:Is niet moeilijk: