motor houd in op bedrijfs tempratuur

Technische hulp. (Technical help). Beschrijf hier het probleem dat je met je auto hebt om door forumleden geholpen te worden met de oplossing.
Plaats reactie
vleugelr
forum-gebruiker
Berichten: 8
Lid geworden op: 23 apr 2012 20:38
Auto('s): opel

motor houd in op bedrijfs tempratuur

Bericht door vleugelr »

ik heb het volgende probleem

als de motor op tempratuur is. Houd hij in als ik normaal op het gas ga.
Gebruik ik het gas als een oud opa'tje/oma'tje heb ik er geen last van dan gaat hij gewoon door tot in het rode.
als ik normaal gas geef dan heb ik het idee dat hij op drie cilinders loopt.
het motor managment lampje gaat niet branden tijdens het rijden.
Ik heb inmiddels de tempsensor vernieuwd, ook is de luchtmassameter vervangen, en de lambdasensor is ook vernieuwd.
ook zijn de bougies en bougiekabels vernieuwd. Dit alles heeft nog niet mogen baaten.

ik heb mn via de paperclip metode uit gelezen en daar kwamen de volgende codes uit.
38
39
56
71
91

Kabelbreuken heb ik niet kunnen constanteren
het betreft trouwen een c1.8xe motor

wie heeft er nog sugesties waar ik het zou moeten zoeken.

gr Richard
Gebruikersavatar
just_nll
forum-gebruiker
Berichten: 900
Lid geworden op: 26 aug 2008 22:01
Auto('s): Opel astra GSI 2.0 8 V (becomes soon a 2.0 16 V
Locatie: Amsterdam

Re: motor houd in op bedrijfs tempratuur

Bericht door just_nll »

mischien dat ie ergens valse lucht aanzuigt (mischien dat er scheurtjes zitten in de inlaat slang waar de lucht bak op geklemt zit (of in de overige slangen ,,vaccuum slangen etc ,gasklep huis schoon maken ,stappenmoter schoon maken
WestCoast Promo Team
Bonrath Promo Team
Shell Helix Promo Team
Irmscher Promo Team
Astra GSi 2.0 8V (Becomes a C20XE M2.5)
Astra GSi 2.0 16V (C20XE M2.8 )
pascal1109
Moderator
Moderator
Berichten: 7839
Lid geworden op: 01 nov 2006 21:09
Auto('s): 1994 Opel Astra GSi 16v
Locatie: Brabant

Re: motor houd in op bedrijfs tempratuur

Bericht door pascal1109 »

38 - Oxygen sensor circuit Voltage high
39 - Oxygen sensor circuit Voltage low
56 - Idle air control Voltage high
71 - Intake air temperature sensor Voltage high
91 - Oxygen sensor heater Voltage high


Ik zou ook eerst eens beginnen met controleren op valse lucht.
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
______________________________________

:opel: With great power...comes great responsibility :opel:
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11174
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Re: motor houd in op bedrijfs tempratuur

Bericht door Laagvlieger »

En controleer de massaverbindingen maar eens.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Gebruikersavatar
GSI Racer
Donateur 2013
Donateur 2013
Berichten: 5656
Lid geworden op: 30 mei 2009 11:12
Auto('s): Astra GSi 2.0 16V Turbo en Astra GSi 2.0 16V
Locatie: Nuth (Zuid-Limburg)

Re: motor houd in op bedrijfs tempratuur

Bericht door GSI Racer »

kapotte bobine misschien?
-Astra GSi C20LET fun/track @291pk/450Nm Powered by Klasen Motors
-Astra GSi C20XE daily

Remmen is angst
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11174
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Re: motor houd in op bedrijfs tempratuur

Bericht door Laagvlieger »

Heeft allemaal Voltage high codes.
Hoge spanning dus over de ingangsweerstanden van de computer, dus geen gesloten stroomkring.
Dat betekent een open verbinding zoals kabelbreuk of losse massa.
En aangezien het een aantal sensoren zijn kan het best een gezamelijk massapunt zijn.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
vleugelr
forum-gebruiker
Berichten: 8
Lid geworden op: 23 apr 2012 20:38
Auto('s): opel

Re: motor houd in op bedrijfs tempratuur

Bericht door vleugelr »

ik heb nu een extra massa draad vanaf massa punt op kabelgoot op de injektierail naar accu gelegt.
helpt nog niets.
krijg ik de volgende code's

14 coolant temp low
15 coolant temp high
71 intake air temp high
73 mass air flow temp low

wordt er zachtjes aan moedeloos van.
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11174
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Re: motor houd in op bedrijfs tempratuur

Bericht door Laagvlieger »

Wel toevallig dat het alle sensoren betreft die in de rechter hoek zitten.
Controleer de bedrading goed tot aan de computer aan toe.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
vleugelr
forum-gebruiker
Berichten: 8
Lid geworden op: 23 apr 2012 20:38
Auto('s): opel

Re: motor houd in op bedrijfs tempratuur

Bericht door vleugelr »

morgen maar eens kijken of ze bij dhz tijd hebben.

hebben er iets meer verstand van dan ik
Gebruikersavatar
wes155
forum-gebruiker
Berichten: 346
Lid geworden op: 12 jun 2009 06:54
Auto('s): Astra F GSI C20XE----Astra F GSI X20XEV----Kadett E GSI C20XE C20LET in aantocht!!
Locatie: WESTELIJKE MIJNSTREEK L-ZUID!!!

Re: motor houd in op bedrijfs tempratuur

Bericht door wes155 »

laagvlieger heeft daar een punt...
zou ook eens de brandstofdruk meten
evt de computer losmaken miss wat vocht ertussen en geoxideerd
Gebruikersavatar
wes155
forum-gebruiker
Berichten: 346
Lid geworden op: 12 jun 2009 06:54
Auto('s): Astra F GSI C20XE----Astra F GSI X20XEV----Kadett E GSI C20XE C20LET in aantocht!!
Locatie: WESTELIJKE MIJNSTREEK L-ZUID!!!

Re: motor houd in op bedrijfs tempratuur

Bericht door wes155 »

heb je geen brandstof druk meter,zou je ook de retourleiding eens dicht kunnen knijpen!
zo bouwt ook iets meer druk op!
heb dit soort storingen ook al eens gezien met een te lage brandstof druk.
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11174
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Re: motor houd in op bedrijfs tempratuur

Bericht door Laagvlieger »

Dan krijg je foutcode op lambdasonde met arm mengsel doordat je Block Learn Map tegen zijn dak gaat (256 stappen).
Dus je kenveldregeling kan dan niet verder meer verrijken.

Dit lijkt mij echt een elektrisch probleem ipv mechanisch.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
vleugelr
forum-gebruiker
Berichten: 8
Lid geworden op: 23 apr 2012 20:38
Auto('s): opel

Re: motor houd in op bedrijfs tempratuur

Bericht door vleugelr »

stand van zaken momenteel

ik heb geen foutmeldingen meer via de paperclip metode
blijft nog wel het feit dat als ik gas geef dat de motor nog steeds inhoud.
heb druk op de injectorrails als ik het ventiel in druk komt er beziene uit dus mag aannemen dat dat goed is.
ga van de week bobine uitwisselen en werkt dat nog niet dan ook de bougie kabels nog een keer.

best wel klote rijden zo.
aangezien ik afgelopen weekend in zeeland ben geweest.
Gebruikersavatar
wes155
forum-gebruiker
Berichten: 346
Lid geworden op: 12 jun 2009 06:54
Auto('s): Astra F GSI C20XE----Astra F GSI X20XEV----Kadett E GSI C20XE C20LET in aantocht!!
Locatie: WESTELIJKE MIJNSTREEK L-ZUID!!!

Re: motor houd in op bedrijfs tempratuur

Bericht door wes155 »

miss toch een mechanisch probleem?
druk op de rails meet je alleen met een meter
o,3 bar minder loopt ie wel maar bij volbelasting gaat ie vervelend doen.
als de brandstofpomp te weinig druk leverd of evt deregelaar zou ook goed kunnen,zou je gewoon de retourslang even kunnen knijpen
zodat ie iets meer druk opbouwd
veel mensen zoeken rechtstreeks naar het probleem
ik sluit altijd eerst uit ,je zult ergens moeten beginnen
StefanRebel
forum-gebruiker
Berichten: 12
Lid geworden op: 29 mar 2012 16:49

Re: motor houd in op bedrijfs tempratuur

Bericht door StefanRebel »

vleugelr schreef:stand van zaken momenteel

ik heb geen foutmeldingen meer via de paperclip metode
blijft nog wel het feit dat als ik gas geef dat de motor nog steeds inhoud.
heb druk op de injectorrails als ik het ventiel in druk komt er beziene uit dus mag aannemen dat dat goed is.
ga van de week bobine uitwisselen en werkt dat nog niet dan ook de bougie kabels nog een keer.

best wel klote rijden zo.
aangezien ik afgelopen weekend in zeeland ben geweest.
Blijft hij op 4500 hangen? ik had dit probleem namelijk ook, kapotte nokassensor en kapotte krukassensor waren de boosdoeners. deze waren vervangen en ik kon weer scheuren. :)
Plaats reactie