motor houd in op bedrijfs tempratuur
motor houd in op bedrijfs tempratuur
ik heb het volgende probleem
als de motor op tempratuur is. Houd hij in als ik normaal op het gas ga.
Gebruik ik het gas als een oud opa'tje/oma'tje heb ik er geen last van dan gaat hij gewoon door tot in het rode.
als ik normaal gas geef dan heb ik het idee dat hij op drie cilinders loopt.
het motor managment lampje gaat niet branden tijdens het rijden.
Ik heb inmiddels de tempsensor vernieuwd, ook is de luchtmassameter vervangen, en de lambdasensor is ook vernieuwd.
ook zijn de bougies en bougiekabels vernieuwd. Dit alles heeft nog niet mogen baaten.
ik heb mn via de paperclip metode uit gelezen en daar kwamen de volgende codes uit.
38
39
56
71
91
Kabelbreuken heb ik niet kunnen constanteren
het betreft trouwen een c1.8xe motor
wie heeft er nog sugesties waar ik het zou moeten zoeken.
gr Richard
als de motor op tempratuur is. Houd hij in als ik normaal op het gas ga.
Gebruik ik het gas als een oud opa'tje/oma'tje heb ik er geen last van dan gaat hij gewoon door tot in het rode.
als ik normaal gas geef dan heb ik het idee dat hij op drie cilinders loopt.
het motor managment lampje gaat niet branden tijdens het rijden.
Ik heb inmiddels de tempsensor vernieuwd, ook is de luchtmassameter vervangen, en de lambdasensor is ook vernieuwd.
ook zijn de bougies en bougiekabels vernieuwd. Dit alles heeft nog niet mogen baaten.
ik heb mn via de paperclip metode uit gelezen en daar kwamen de volgende codes uit.
38
39
56
71
91
Kabelbreuken heb ik niet kunnen constanteren
het betreft trouwen een c1.8xe motor
wie heeft er nog sugesties waar ik het zou moeten zoeken.
gr Richard
- just_nll
- forum-gebruiker
- Berichten: 900
- Lid geworden op: 26 aug 2008 22:01
- Auto('s): Opel astra GSI 2.0 8 V (becomes soon a 2.0 16 V
- Locatie: Amsterdam
Re: motor houd in op bedrijfs tempratuur
mischien dat ie ergens valse lucht aanzuigt (mischien dat er scheurtjes zitten in de inlaat slang waar de lucht bak op geklemt zit (of in de overige slangen ,,vaccuum slangen etc ,gasklep huis schoon maken ,stappenmoter schoon maken
WestCoast Promo Team
Bonrath Promo Team
Shell Helix Promo Team
Irmscher Promo Team
Astra GSi 2.0 8V (Becomes a C20XE M2.5)
Astra GSi 2.0 16V (C20XE M2.8 )
Bonrath Promo Team
Shell Helix Promo Team
Irmscher Promo Team
Astra GSi 2.0 8V (Becomes a C20XE M2.5)
Astra GSi 2.0 16V (C20XE M2.8 )
-
- Moderator
- Berichten: 7839
- Lid geworden op: 01 nov 2006 21:09
- Auto('s): 1994 Opel Astra GSi 16v
- Locatie: Brabant
Re: motor houd in op bedrijfs tempratuur
38 - Oxygen sensor circuit Voltage high
39 - Oxygen sensor circuit Voltage low
56 - Idle air control Voltage high
71 - Intake air temperature sensor Voltage high
91 - Oxygen sensor heater Voltage high
Ik zou ook eerst eens beginnen met controleren op valse lucht.
39 - Oxygen sensor circuit Voltage low
56 - Idle air control Voltage high
71 - Intake air temperature sensor Voltage high
91 - Oxygen sensor heater Voltage high
Ik zou ook eerst eens beginnen met controleren op valse lucht.
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
______________________________________
With great power...comes great responsibility
______________________________________
With great power...comes great responsibility
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11174
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
Re: motor houd in op bedrijfs tempratuur
En controleer de massaverbindingen maar eens.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
- GSI Racer
- Donateur 2013
- Berichten: 5656
- Lid geworden op: 30 mei 2009 11:12
- Auto('s): Astra GSi 2.0 16V Turbo en Astra GSi 2.0 16V
- Locatie: Nuth (Zuid-Limburg)
Re: motor houd in op bedrijfs tempratuur
kapotte bobine misschien?
-Astra GSi C20LET fun/track @291pk/450Nm Powered by Klasen Motors
-Astra GSi C20XE daily
Remmen is angst
-Astra GSi C20XE daily
Remmen is angst
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11174
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
Re: motor houd in op bedrijfs tempratuur
Heeft allemaal Voltage high codes.
Hoge spanning dus over de ingangsweerstanden van de computer, dus geen gesloten stroomkring.
Dat betekent een open verbinding zoals kabelbreuk of losse massa.
En aangezien het een aantal sensoren zijn kan het best een gezamelijk massapunt zijn.
Hoge spanning dus over de ingangsweerstanden van de computer, dus geen gesloten stroomkring.
Dat betekent een open verbinding zoals kabelbreuk of losse massa.
En aangezien het een aantal sensoren zijn kan het best een gezamelijk massapunt zijn.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Re: motor houd in op bedrijfs tempratuur
ik heb nu een extra massa draad vanaf massa punt op kabelgoot op de injektierail naar accu gelegt.
helpt nog niets.
krijg ik de volgende code's
14 coolant temp low
15 coolant temp high
71 intake air temp high
73 mass air flow temp low
wordt er zachtjes aan moedeloos van.
helpt nog niets.
krijg ik de volgende code's
14 coolant temp low
15 coolant temp high
71 intake air temp high
73 mass air flow temp low
wordt er zachtjes aan moedeloos van.
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11174
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
Re: motor houd in op bedrijfs tempratuur
Wel toevallig dat het alle sensoren betreft die in de rechter hoek zitten.
Controleer de bedrading goed tot aan de computer aan toe.
Controleer de bedrading goed tot aan de computer aan toe.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Re: motor houd in op bedrijfs tempratuur
morgen maar eens kijken of ze bij dhz tijd hebben.
hebben er iets meer verstand van dan ik
hebben er iets meer verstand van dan ik
- wes155
- forum-gebruiker
- Berichten: 346
- Lid geworden op: 12 jun 2009 06:54
- Auto('s): Astra F GSI C20XE----Astra F GSI X20XEV----Kadett E GSI C20XE C20LET in aantocht!!
- Locatie: WESTELIJKE MIJNSTREEK L-ZUID!!!
Re: motor houd in op bedrijfs tempratuur
laagvlieger heeft daar een punt...
zou ook eens de brandstofdruk meten
evt de computer losmaken miss wat vocht ertussen en geoxideerd
zou ook eens de brandstofdruk meten
evt de computer losmaken miss wat vocht ertussen en geoxideerd
- wes155
- forum-gebruiker
- Berichten: 346
- Lid geworden op: 12 jun 2009 06:54
- Auto('s): Astra F GSI C20XE----Astra F GSI X20XEV----Kadett E GSI C20XE C20LET in aantocht!!
- Locatie: WESTELIJKE MIJNSTREEK L-ZUID!!!
Re: motor houd in op bedrijfs tempratuur
heb je geen brandstof druk meter,zou je ook de retourleiding eens dicht kunnen knijpen!
zo bouwt ook iets meer druk op!
heb dit soort storingen ook al eens gezien met een te lage brandstof druk.
zo bouwt ook iets meer druk op!
heb dit soort storingen ook al eens gezien met een te lage brandstof druk.
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11174
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
Re: motor houd in op bedrijfs tempratuur
Dan krijg je foutcode op lambdasonde met arm mengsel doordat je Block Learn Map tegen zijn dak gaat (256 stappen).
Dus je kenveldregeling kan dan niet verder meer verrijken.
Dit lijkt mij echt een elektrisch probleem ipv mechanisch.
Dus je kenveldregeling kan dan niet verder meer verrijken.
Dit lijkt mij echt een elektrisch probleem ipv mechanisch.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Re: motor houd in op bedrijfs tempratuur
stand van zaken momenteel
ik heb geen foutmeldingen meer via de paperclip metode
blijft nog wel het feit dat als ik gas geef dat de motor nog steeds inhoud.
heb druk op de injectorrails als ik het ventiel in druk komt er beziene uit dus mag aannemen dat dat goed is.
ga van de week bobine uitwisselen en werkt dat nog niet dan ook de bougie kabels nog een keer.
best wel klote rijden zo.
aangezien ik afgelopen weekend in zeeland ben geweest.
ik heb geen foutmeldingen meer via de paperclip metode
blijft nog wel het feit dat als ik gas geef dat de motor nog steeds inhoud.
heb druk op de injectorrails als ik het ventiel in druk komt er beziene uit dus mag aannemen dat dat goed is.
ga van de week bobine uitwisselen en werkt dat nog niet dan ook de bougie kabels nog een keer.
best wel klote rijden zo.
aangezien ik afgelopen weekend in zeeland ben geweest.
- wes155
- forum-gebruiker
- Berichten: 346
- Lid geworden op: 12 jun 2009 06:54
- Auto('s): Astra F GSI C20XE----Astra F GSI X20XEV----Kadett E GSI C20XE C20LET in aantocht!!
- Locatie: WESTELIJKE MIJNSTREEK L-ZUID!!!
Re: motor houd in op bedrijfs tempratuur
miss toch een mechanisch probleem?
druk op de rails meet je alleen met een meter
o,3 bar minder loopt ie wel maar bij volbelasting gaat ie vervelend doen.
als de brandstofpomp te weinig druk leverd of evt deregelaar zou ook goed kunnen,zou je gewoon de retourslang even kunnen knijpen
zodat ie iets meer druk opbouwd
veel mensen zoeken rechtstreeks naar het probleem
ik sluit altijd eerst uit ,je zult ergens moeten beginnen
druk op de rails meet je alleen met een meter
o,3 bar minder loopt ie wel maar bij volbelasting gaat ie vervelend doen.
als de brandstofpomp te weinig druk leverd of evt deregelaar zou ook goed kunnen,zou je gewoon de retourslang even kunnen knijpen
zodat ie iets meer druk opbouwd
veel mensen zoeken rechtstreeks naar het probleem
ik sluit altijd eerst uit ,je zult ergens moeten beginnen
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 29 mar 2012 16:49
Re: motor houd in op bedrijfs tempratuur
Blijft hij op 4500 hangen? ik had dit probleem namelijk ook, kapotte nokassensor en kapotte krukassensor waren de boosdoeners. deze waren vervangen en ik kon weer scheuren.vleugelr schreef:stand van zaken momenteel
ik heb geen foutmeldingen meer via de paperclip metode
blijft nog wel het feit dat als ik gas geef dat de motor nog steeds inhoud.
heb druk op de injectorrails als ik het ventiel in druk komt er beziene uit dus mag aannemen dat dat goed is.
ga van de week bobine uitwisselen en werkt dat nog niet dan ook de bougie kabels nog een keer.
best wel klote rijden zo.
aangezien ik afgelopen weekend in zeeland ben geweest.