Tim's Ringracer
- astra-gsi-666
- forum-gebruiker
- Berichten: 3081
- Lid geworden op: 05 jan 2012 23:22
- Auto('s): OPEL ASTRA GSI F1 1993 en astra gt 2.0I F1 1993,OPEL KADETT GT16V E1 1985(R.I.P.),OPEL VECTR B1 CDX 1998 (EX)
- Locatie: sittard zuid limburg
Re: Tim's Ringracer
very nice man,echt vet die stabbi,s en schijven. .
danny gsi 666
danny gsi 666
- TurboTim
- Moderator
- Berichten: 1528
- Lid geworden op: 19 jan 2010 19:35
- Auto('s): ASTRA GS16V c20let
- Locatie: Zeeland
Re: Tim's Ringracer
Mooie upgrades tim het wordt echt een ringracer
* Never drive your faster than your guardian angel can fly ! *
* ASTRA GSi16V c20let
Irmscher promoteam
Digidash promoteam
* ASTRA GSi16V c20let
Irmscher promoteam
Digidash promoteam
Re: Tim's Ringracer
Vandaag de nieuwe stuurstangen er op en het hele front weer in elkaar gezet. Kost nog best wat werk; zijschermen, binnenschermen, bumper, koplampen.. Beetje ATF fluid bij de olie gedaan voor de klepstoters, en daarna eindelijk weer eens de straat op gegaan! Klein stukje gereden, heerlijk Motor ligt nu lekker strak in de steunen. De hele auto trilt nu een beetje met de motor mee, maar als je volgas wegrijdt voel je wel die directe actie. Niet meer die zompige steunen die eerst nog op hun plek moeten komen.
Daarna nog de olie compleet vervangen met een nieuw filtertje. Komende week weer verder met wat kleine dingen, en dan wordt het tijd voor de APK.
Daarna nog de olie compleet vervangen met een nieuw filtertje. Komende week weer verder met wat kleine dingen, en dan wordt het tijd voor de APK.
C20XE - BBS - Koni - Toyo - K&N - Ferodo
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 14 apr 2012 22:57
- Auto('s): Renault Clio Williams
- Locatie: Beverwijk
Re: Tim's Ringracer
Zo om gelijk maar even met de deur in huis te vallen, hier de hoofdmonteur/projectleider van dit geheel bij mij in de garage
Zijn er hier mensen met kuipstoelen met zijbevestiging? Zoja watvoor onder frames hebben jullie, zelfbouw of een kant en klaar gekochte?
Een snelle blik gaf al snel aan dat de stoel a-symmetrisch vastzit, dus dat maakt een rechttoe-rechtaan frame weer wat lastig maken.
Wie heeft daar wat meer info over, voordat we het wiel opnieuw aan het uitvinden zijn.
En we moeten nog even weten hoe de zekeringenkastjes in elkaar zitten, heeft iemand daar n plaatje van? Met name hoe de aansturing van de ruitenwisser in elkaar zit, daar die er na lang stilstaan gewoon mee gekapt is.
Evenals de achteruitrijverlichting die ook al wat jaartjes afwezig is hehe.
Het testritje in de straat deed Tim wel goed, kan de leasert ook weer wat meer rust krijgen
Zijn er hier mensen met kuipstoelen met zijbevestiging? Zoja watvoor onder frames hebben jullie, zelfbouw of een kant en klaar gekochte?
Een snelle blik gaf al snel aan dat de stoel a-symmetrisch vastzit, dus dat maakt een rechttoe-rechtaan frame weer wat lastig maken.
Wie heeft daar wat meer info over, voordat we het wiel opnieuw aan het uitvinden zijn.
En we moeten nog even weten hoe de zekeringenkastjes in elkaar zitten, heeft iemand daar n plaatje van? Met name hoe de aansturing van de ruitenwisser in elkaar zit, daar die er na lang stilstaan gewoon mee gekapt is.
Evenals de achteruitrijverlichting die ook al wat jaartjes afwezig is hehe.
Het testritje in de straat deed Tim wel goed, kan de leasert ook weer wat meer rust krijgen
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
Re: Tim's Ringracer
Er zijn voor de Astra een stuk of 5 verschillende zekeringkasten met verschillende setup geleverd.
Dus eerst een foto van de zekeringkast verduidelijkt al welk type het is.
Zitten bij sommige zekeringkasten ook allerlei relais en dingen aan de achterzijde.
Dus eerst een foto van de zekeringkast verduidelijkt al welk type het is.
Zitten bij sommige zekeringkasten ook allerlei relais en dingen aan de achterzijde.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
-
- Oud-Clublid
- Berichten: 2709
- Lid geworden op: 17 mar 2009 16:52
- Auto('s): Astra GSI C18XE >> C20XE M2.8 Coscast :)
- Locatie: Wâlterswâld
Re: Tim's Ringracer
Om die binnendiameter van je schijven t.o.v. je naaf op te vullen kun je ook even ringen bestellen bij Mtech. Heb ik ook gedaan. Die hebben daar speciaal ringen voor gedraaid. Verder goede updates!!!
Astra GSI 16V Tailgate>>fase 1 C20XE M2.8 1995
Re: Tim's Ringracer
Ah ja je hebt gelijk! Zijn zeker nog redelijk nieuw in het assortiment. Had ze een tijd geleden nog niet zien staan. Voor die 15 euro wel de moeite waard
C20XE - BBS - Koni - Toyo - K&N - Ferodo
- GSI Racer
- Donateur 2013
- Berichten: 5656
- Lid geworden op: 30 mei 2009 11:12
- Auto('s): Astra GSi 2.0 16V Turbo en Astra GSi 2.0 16V
- Locatie: Nuth (Zuid-Limburg)
Re: Tim's Ringracer
Tim, waar heb jij die stabilisatoren vandaan?
zou nog leuk zijn voor op de mijne.
leuke winter update...
zou nog leuk zijn voor op de mijne.
leuke winter update...
-Astra GSi C20LET fun/track @291pk/450Nm Powered by Klasen Motors
-Astra GSi C20XE daily
Remmen is angst
-Astra GSi C20XE daily
Remmen is angst
Re: Tim's Ringracer
Gisteren ruitenwissers weer gangbaar gemaakt. Na het checken van alle verbindingen, relais en zekering hebben we toch maar de motor er uit gehaald. Motor helemaal uit elkaar gehaald en wat bleek, de spoel was aan de behuizing vastgeroest (mooie foto volgt). Beetje hobbybob en jahoor de motor draait weer.
Achteruitrijverlichting werkt ook weer, na het schoonmaken van de schakelaar en de verbinding er van.
Verder nog de stuurbekrachtigingsolie helemaal ververvangen. En toen was het alweer middernacht.
Deze week nog even verder met het monteren van 1 fabrieksnieuwe knipperlichtunit aangezien de oude er in stukjes af kwam. Nieuwe bougies er in, en wellicht ook de verdeler en rotor meenemen. Sideskirts moeten er nog op. En de remolie vervangen we nog door DOT 5.1. Hopelijk komen we ook nog toe aan de montage van de kuipstoel.
Bijna klaar voor de APK, denk ik!
Toekomst? Kooi er in, 2e kuipstoel scoren en een set nieuwe gordels. Daarna nog een setje nieuwe frisse, lagere veren en misschien de veerpotlagers vervangen. Dan nog staalomvlochten remleidingen en een set nieuwe banden (205/50-15 Federal R595RS of Toyo R888). Dan is 'ie echt helemaal af. Tot we toe zijn aan een nieuw motorblok..
Achteruitrijverlichting werkt ook weer, na het schoonmaken van de schakelaar en de verbinding er van.
Verder nog de stuurbekrachtigingsolie helemaal ververvangen. En toen was het alweer middernacht.
Deze week nog even verder met het monteren van 1 fabrieksnieuwe knipperlichtunit aangezien de oude er in stukjes af kwam. Nieuwe bougies er in, en wellicht ook de verdeler en rotor meenemen. Sideskirts moeten er nog op. En de remolie vervangen we nog door DOT 5.1. Hopelijk komen we ook nog toe aan de montage van de kuipstoel.
Bijna klaar voor de APK, denk ik!
Toekomst? Kooi er in, 2e kuipstoel scoren en een set nieuwe gordels. Daarna nog een setje nieuwe frisse, lagere veren en misschien de veerpotlagers vervangen. Dan nog staalomvlochten remleidingen en een set nieuwe banden (205/50-15 Federal R595RS of Toyo R888). Dan is 'ie echt helemaal af. Tot we toe zijn aan een nieuw motorblok..
Laatst gewijzigd door Tim82 op 18 apr 2012 12:13, 1 keer totaal gewijzigd.
C20XE - BBS - Koni - Toyo - K&N - Ferodo
Re: Tim's Ringracer
Van Marktplaats. Naar mijn weten nergens te koop. Heb ze ook nog nooit gezien op een andere Astra of er uberhaupt over gelezen. Artikelnummer is ook niet terug te vinden op internet.GSI Racer schreef:Tim, waar heb jij die stabilisatoren vandaan?
zou nog leuk zijn voor op de mijne.
leuke winter update...
C20XE - BBS - Koni - Toyo - K&N - Ferodo
-
- Oud-Clublid
- Berichten: 8637
- Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52
Re: Tim's Ringracer
Eibach anti-roll-kit is in het begin jaren 90 geleverd voor de Astra F, daarna is de productie gestopt. Deze ga je niet vinden denk ik.
Re: Tim's Ringracer
Dit setje kwam uit de voorraad van een winkel in auto-onderdelen, welke failliet is gegaan. 2 jongens hebben de hele handel opgekocht en vanuit hun garage/marktplaats verder verkocht. Zo hadden ze ook een setje Sachs short-stroke schokdempers. Heb er nog naar gekeken maar zag de toegevoegde waarde tov Koni niet.
C20XE - BBS - Koni - Toyo - K&N - Ferodo
- GSI Racer
- Donateur 2013
- Berichten: 5656
- Lid geworden op: 30 mei 2009 11:12
- Auto('s): Astra GSi 2.0 16V Turbo en Astra GSi 2.0 16V
- Locatie: Nuth (Zuid-Limburg)
Re: Tim's Ringracer
zeer zeldzaam setje heb je dus te pakken
er zijn volgens mij ook geen andere merken meer die dit spul leveren he?
wat betreft die rolkooi.
wat/welke ga je daarvoor pakken?
of laat je zelf een maken.
wil ik ooit ook nog eens in de Astra.
maar dan wel volledig gelast, zonder schroeven o.i.d
er zijn volgens mij ook geen andere merken meer die dit spul leveren he?
wat betreft die rolkooi.
wat/welke ga je daarvoor pakken?
of laat je zelf een maken.
wil ik ooit ook nog eens in de Astra.
maar dan wel volledig gelast, zonder schroeven o.i.d
-Astra GSi C20LET fun/track @291pk/450Nm Powered by Klasen Motors
-Astra GSi C20XE daily
Remmen is angst
-Astra GSi C20XE daily
Remmen is angst
Re: Tim's Ringracer
Ik heb één of andere merkloze stalen schroefkooi van marktplaats gehaald Heb er 150 euro voor betaald. Het is helaas wel een engelse kooi, dus met de diagonaal de verkeerde kant op, maar dat is niet echt een probleem. Verder is de kooi voor een auto zonder schuifdak, dus we moeten de bak waar de glazen plaat in schuift nog verwijderen. Hopelijk kan ik de kantelfunctie van het dakraam wel blijven gebruiken.
Voor laskooien zijn er de bekende adressen, zoals je ongetwijfeld hier en daar al (op dat andere forum) had gezien
Voor laskooien zijn er de bekende adressen, zoals je ongetwijfeld hier en daar al (op dat andere forum) had gezien
C20XE - BBS - Koni - Toyo - K&N - Ferodo
- GSI Racer
- Donateur 2013
- Berichten: 5656
- Lid geworden op: 30 mei 2009 11:12
- Auto('s): Astra GSi 2.0 16V Turbo en Astra GSi 2.0 16V
- Locatie: Nuth (Zuid-Limburg)
Re: Tim's Ringracer
nee, ik heb nog geen adressen gevonden op internet of forum's.
een denk dat een stalen kooi beter is dan alu niet.
hetzelfde principe als de stabi stangen zeg maar.
alu is veel te zacht, wel licht.
een denk dat een stalen kooi beter is dan alu niet.
hetzelfde principe als de stabi stangen zeg maar.
alu is veel te zacht, wel licht.
-Astra GSi C20LET fun/track @291pk/450Nm Powered by Klasen Motors
-Astra GSi C20XE daily
Remmen is angst
-Astra GSi C20XE daily
Remmen is angst
Re: Tim's Ringracer
Ja, een aluminum kooi is niks. Staal buigt, alu scheurt. Dat is nou precies wat je niet wil als je over de kop gaat
Wel mooi hoor, als je een kooi in laat lassen! Daar heb je altijd wat aan. Wordt de hele auto stijver van. Een schroefkooi draagt lang niet zoveel bij.
Wel mooi hoor, als je een kooi in laat lassen! Daar heb je altijd wat aan. Wordt de hele auto stijver van. Een schroefkooi draagt lang niet zoveel bij.
C20XE - BBS - Koni - Toyo - K&N - Ferodo
- GSI Racer
- Donateur 2013
- Berichten: 5656
- Lid geworden op: 30 mei 2009 11:12
- Auto('s): Astra GSi 2.0 16V Turbo en Astra GSi 2.0 16V
- Locatie: Nuth (Zuid-Limburg)
Re: Tim's Ringracer
zal het komende jaar nog niet in de planning staan, maar je kunt niet vroeg genoeg beginnen met info vragen en orrienteren
heb de Astra nog steeds voor dagelijks gebruik, dus hij moet wel nog enigszinds praktisch zijn
zal nog wel verandering in gaan komen......
heb de Astra nog steeds voor dagelijks gebruik, dus hij moet wel nog enigszinds praktisch zijn
zal nog wel verandering in gaan komen......
-Astra GSi C20LET fun/track @291pk/450Nm Powered by Klasen Motors
-Astra GSi C20XE daily
Remmen is angst
-Astra GSi C20XE daily
Remmen is angst
Re: Tim's Ringracer
Dat is de aloude afweging haha. Je zit natuurlijk ook met het risico dat je je daily driver afschrijft, met het comfort en de mogelijkheid om mensen mee te nemen op de achterbank. Daarbij ook nog eens de keuze tussen brandstof (ik heb altijd al LPG of diesel gereden op straat, maar voor je circuit-auto blijft benzine de beste keuze).
Ik heb de Astra ooit ook aangeschaft als allround auto, en dat ging best prima. Hij is snel, praktisch, goedkoop in onderhoud, en nog stevig ook. Maar voor het echte kilometervreten kwam er al snel een Xantia op LPG bij (geruild voor m’n 1978 Ascona waar mos op begon te groeien).
Er is nog een beetje voortgang in dit project ook: per vandaag staat de auto weer op kenteken en is de verzekering weer actief. Nu nog even APK in de komende dagen
Ik heb de Astra ooit ook aangeschaft als allround auto, en dat ging best prima. Hij is snel, praktisch, goedkoop in onderhoud, en nog stevig ook. Maar voor het echte kilometervreten kwam er al snel een Xantia op LPG bij (geruild voor m’n 1978 Ascona waar mos op begon te groeien).
Er is nog een beetje voortgang in dit project ook: per vandaag staat de auto weer op kenteken en is de verzekering weer actief. Nu nog even APK in de komende dagen
C20XE - BBS - Koni - Toyo - K&N - Ferodo
- GSI Racer
- Donateur 2013
- Berichten: 5656
- Lid geworden op: 30 mei 2009 11:12
- Auto('s): Astra GSi 2.0 16V Turbo en Astra GSi 2.0 16V
- Locatie: Nuth (Zuid-Limburg)
Re: Tim's Ringracer
Netjes man!!
dat is indd een afweging die je moet maken.
als ik hem puur als circuit auto wil gaan gebruiken wil ik ernaast ook een fijne/goeie daily hebben (nee, ik ben niet snel tevreden)
zowiezo iets Duits
maar dat zit nog ver weg denk ik.
ben nu 21, dus er moet ooit ook eens een huisje komen e.d
moet ook rekening mee gehouden worden.
heb de Lotto nog niet gewonnen namelijk....
dat is indd een afweging die je moet maken.
als ik hem puur als circuit auto wil gaan gebruiken wil ik ernaast ook een fijne/goeie daily hebben (nee, ik ben niet snel tevreden)
zowiezo iets Duits
maar dat zit nog ver weg denk ik.
ben nu 21, dus er moet ooit ook eens een huisje komen e.d
moet ook rekening mee gehouden worden.
heb de Lotto nog niet gewonnen namelijk....
-Astra GSi C20LET fun/track @291pk/450Nm Powered by Klasen Motors
-Astra GSi C20XE daily
Remmen is angst
-Astra GSi C20XE daily
Remmen is angst
Re: Tim's Ringracer
Als je ooit een keer op de ring rijd met regen. Haal dan al die stabies van je achteras af.
Zwei Liter Kraft ja
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
Re: Tim's Ringracer
met rolkooi voor dagelijks gebruik zonder helm zou ik niet aanraden !
- .:johan:.
- forum-gebruiker
- Berichten: 528
- Lid geworden op: 15 mar 2011 22:38
- Auto('s): Astra-F Sedan C20Let, Corsa-C C12xe
- Locatie: Hedel
Re: Tim's Ringracer
Bart(astra) schreef:met rolkooi voor dagelijks gebruik zonder helm zou ik niet aanraden !
idd, zn buis veert niet echt mee als je met je harses er tegen aan knalt (of op je afkomt als het afbreekt...)
- GSI Racer
- Donateur 2013
- Berichten: 5656
- Lid geworden op: 30 mei 2009 11:12
- Auto('s): Astra GSi 2.0 16V Turbo en Astra GSi 2.0 16V
- Locatie: Nuth (Zuid-Limburg)
Re: Tim's Ringracer
vanwege het uitbreken Peter?Peter_89 schreef:Als je ooit een keer op de ring rijd met regen. Haal dan al die stabies van je achteras af.
-Astra GSi C20LET fun/track @291pk/450Nm Powered by Klasen Motors
-Astra GSi C20XE daily
Remmen is angst
-Astra GSi C20XE daily
Remmen is angst
Re: Tim's Ringracer
Ja ik ben benieuwd wat er gaat gebeuren; de Astra werd wel wat neutraler na de montage van die extra OEM stang achter. De extra dikke stabilisatortstang die ik nu gemonteerd heb zou in principe zorgen voor nog minder onderstuur ja, maar aan de andere kant (let op de woordspeling ), aan de voorzijde monteren we een stabilisatorstang die relatief net zoveel extra stijfheid meebrengt als de achterste stang. Dus in balans zou er niks veranderen. Theoretisch dan. Hoe het in de praktijk uitpakt laat ik binnenkort wel weten
C20XE - BBS - Koni - Toyo - K&N - Ferodo
Re: Tim's Ringracer
GSI Racer schreef:vanwege het uitbreken Peter?Peter_89 schreef:Als je ooit een keer op de ring rijd met regen. Haal dan al die stabies van je achteras af.
Jupz.. Betere wegligging dan he..
Zwei Liter Kraft ja