Tim's Ringracer
- Mikeopel
- Oud-Clublid
- Berichten: 2451
- Lid geworden op: 31 jan 2011 12:49
- Auto('s): gsi x20xev to G.M
- Locatie: Assen, en Pijnacker
Re: Tim's Ringracer: sideskirt probleempje pagina 3
ook de grote, alleen af en toe bale als het telang duurt een tegenslag
Spelling- en grammatica fouten in bovenstaand bericht zijn enkel bedoeld ter amusement van de lezer
i am driving a Fozzy And A Driftcar what is your profession?
Nissan Skyline R33 OO-skyline-OO
Subaru Forrester AKA De Boswachter
C18XE/X20XEV GSI
C20ne GSI KIA
golf 1600 rat KIA
i am driving a Fozzy And A Driftcar what is your profession?
Nissan Skyline R33 OO-skyline-OO
Subaru Forrester AKA De Boswachter
C18XE/X20XEV GSI
C20ne GSI KIA
golf 1600 rat KIA
Re: Tim's Ringracer: sideskirt probleempje pagina 3
Om even aan te geven dat dit topic nog niet dood is..
Gisteren andere achteras gemonteerd met fatsoenlijke wiellagers. Tevens nieuw PU bussen en nieuwe remblokken. Schijven waren nog zo goed als nieuw. Ook eindelijk de dikke Eibach stabilisatorstang gemonteerd (door de achteras heen) en de 2 dunnere additionele 16V stabi's overgezet.
Opvallend was dat er op de 'nieuwe achteras' een veer gemonteerd zat, waarschijnlijk voor een remdrukverdeler. Die zit niet op mijn 16V dus heb ik het hele zooitje maar van de nieuwe as gesloopt.
Verder zijn onlangs de dorpels helemaal netjes afgelast en afgekit.
Komende week verder met nieuwe draagarmen/rubbers/kogels, stuurstang binnen/buiten en Eibach stabi voorzijde. Daarna nog nieuwe remschijven voor, alle sappen verversen, plaatwerk weer terug monteren, uitlijnen enz enz, nog genoeg te doen.
Gisteren andere achteras gemonteerd met fatsoenlijke wiellagers. Tevens nieuw PU bussen en nieuwe remblokken. Schijven waren nog zo goed als nieuw. Ook eindelijk de dikke Eibach stabilisatorstang gemonteerd (door de achteras heen) en de 2 dunnere additionele 16V stabi's overgezet.
Opvallend was dat er op de 'nieuwe achteras' een veer gemonteerd zat, waarschijnlijk voor een remdrukverdeler. Die zit niet op mijn 16V dus heb ik het hele zooitje maar van de nieuwe as gesloopt.
Verder zijn onlangs de dorpels helemaal netjes afgelast en afgekit.
Komende week verder met nieuwe draagarmen/rubbers/kogels, stuurstang binnen/buiten en Eibach stabi voorzijde. Daarna nog nieuwe remschijven voor, alle sappen verversen, plaatwerk weer terug monteren, uitlijnen enz enz, nog genoeg te doen.
Laatst gewijzigd door Tim82 op 31 mar 2012 22:25, 1 keer totaal gewijzigd.
C20XE - BBS - Koni - Toyo - K&N - Ferodo
-
- Oud-Clublid
- Berichten: 8637
- Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52
Re: Tim's Ringracer: sideskirt probleempje pagina 3
Goed bezig daar!
-
- Moderator
- Berichten: 7839
- Lid geworden op: 01 nov 2006 21:09
- Auto('s): 1994 Opel Astra GSi 16v
- Locatie: Brabant
Re: Tim's Ringracer: sideskirt probleempje pagina 3
Maare, pics?
Vooral van die stabi's waar je over spreekt graag
Vooral van die stabi's waar je over spreekt graag
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
______________________________________
With great power...comes great responsibility
______________________________________
With great power...comes great responsibility
-
- Oud-Clublid
- Berichten: 8637
- Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52
Re: Tim's Ringracer: sideskirt probleempje pagina 3
Het is echt en mooie set van Eibach, jij had hem nieuw toen, helaas niet meer leverbaar
Onderwerp: Stabilisatorstang topic
Onderwerp: Stabilisatorstang topic
Tim82 schreef:
Liep er toevallig tegenaan, nieuw en ongebruikt in doos. Kan 'm nieteens terugvinden in de Eibach catalogus. Om één of andere reden een zeldzaam setje.
25 mm voor (origineel is 22 mm) en 20 mm achter (origineel is 15 mm)
Re: Tim's Ringracer: sideskirt probleempje pagina 3
Die inderdaad, thanks voor de re-post. Zal volgende keer ook weer de digi-cam meenemen
C20XE - BBS - Koni - Toyo - K&N - Ferodo
- GSI Racer
- Donateur 2013
- Berichten: 5656
- Lid geworden op: 30 mei 2009 11:12
- Auto('s): Astra GSi 2.0 16V Turbo en Astra GSi 2.0 16V
- Locatie: Nuth (Zuid-Limburg)
Re: Tim's Ringracer
schiet maar op Tim!
voor je het weet is het Ringseizoen weer om
Goed bezig, en zeer leuke upgrades.
ga je zeker merken
voor je het weet is het Ringseizoen weer om
Goed bezig, en zeer leuke upgrades.
ga je zeker merken
-Astra GSi C20LET fun/track @291pk/450Nm Powered by Klasen Motors
-Astra GSi C20XE daily
Remmen is angst
-Astra GSi C20XE daily
Remmen is angst
Re: Tim's Ringracer
Kleine update. Inmiddels de draagarmen aan de voorzijde doorgelast en vervangen. Inclusief nieuwe rubbers uiteraard, en fuseekogels. Volgende stap is de stuur/spoorstangen vervangen.
Losdraaien van de bout die verticaal de draagarm/subframe in gaat bleek erg moeilijk, het moertje dat aan de binnenzijde zit vastgelast dreigde los te draaien. Bout was behoorlijk vastgerot. Oplossing: gaatje geboord aan de binnenkant van de auto (waar normaal de voeten zitten van de passagier) precies boven waar de moer moet zitten. Veel WD 40 en voila de bout kwam er keurig uit.
Inmiddels zijn ook de nieuwe remschijven en motorsteunen (3 kantelsteunen) per post binnen uit Duitsland.
Wordt vervolgd!
Losdraaien van de bout die verticaal de draagarm/subframe in gaat bleek erg moeilijk, het moertje dat aan de binnenzijde zit vastgelast dreigde los te draaien. Bout was behoorlijk vastgerot. Oplossing: gaatje geboord aan de binnenkant van de auto (waar normaal de voeten zitten van de passagier) precies boven waar de moer moet zitten. Veel WD 40 en voila de bout kwam er keurig uit.
Inmiddels zijn ook de nieuwe remschijven en motorsteunen (3 kantelsteunen) per post binnen uit Duitsland.
Wordt vervolgd!
C20XE - BBS - Koni - Toyo - K&N - Ferodo
Re: Tim's Ringracer
Gave GSI
Maar je hebt wel een heeele vroege Astra, Juli 1991! In augustus 1991 kwamen ze pas uit.
Wel gaaf, veel ouder zal je ze niet meer vinden..
Maar je hebt wel een heeele vroege Astra, Juli 1991! In augustus 1991 kwamen ze pas uit.
Wel gaaf, veel ouder zal je ze niet meer vinden..
-
- Moderator
- Berichten: 7839
- Lid geworden op: 01 nov 2006 21:09
- Auto('s): 1994 Opel Astra GSi 16v
- Locatie: Brabant
Re: Tim's Ringracer
Tim82 schreef: Opel Astra GSI 2.0i-16v van 26/7/1991
Origineel een Duitse auto, naar Nederland gehaald in 1998
In mijn bezit gekomen eind 2007
Kleur is E266
Opties: Geen. Echt hélemaal niks.
RDW zegt anders 16-10-1991 ??Mr.F schreef: Maar je hebt wel een heeele vroege Astra, Juli 1991!
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
______________________________________
With great power...comes great responsibility
______________________________________
With great power...comes great responsibility
- GSI Racer
- Donateur 2013
- Berichten: 5656
- Lid geworden op: 30 mei 2009 11:12
- Auto('s): Astra GSi 2.0 16V Turbo en Astra GSi 2.0 16V
- Locatie: Nuth (Zuid-Limburg)
Re: Tim's Ringracer
merk je dat goed, Tim?
die doorgelaste armen
goed bezig geweest voor de rest.
ben nog niet Am Ring geweest dit jaar
die doorgelaste armen
goed bezig geweest voor de rest.
ben nog niet Am Ring geweest dit jaar
-Astra GSi C20LET fun/track @291pk/450Nm Powered by Klasen Motors
-Astra GSi C20XE daily
Remmen is angst
-Astra GSi C20XE daily
Remmen is angst
Re: Tim's Ringracer
Weet ik nog niet.. We gaan het merken! Alle beetjes helpen. Rolkooi ook, maar eigenlijk zou je de hele carroserie moeten doorlassen. En rubber verbindingen waar mogelijk vervangen door kogelverbindingen (de reactiestangen van de stabilisatorstang, en de stuur/spoorstangen). We zijn wel bezig om de nieuwe motorsteunen te 'tunen'.Ze zijn origineel niet massief, er zitten gaten in. Die worden nu gevuld met een kit die keihard wordt. Hopelijk op die manier een klein beetje stijfheid winnen.
Laatst gewijzigd door Tim82 op 31 mar 2012 22:23, 1 keer totaal gewijzigd.
C20XE - BBS - Koni - Toyo - K&N - Ferodo
- GSI Racer
- Donateur 2013
- Berichten: 5656
- Lid geworden op: 30 mei 2009 11:12
- Auto('s): Astra GSi 2.0 16V Turbo en Astra GSi 2.0 16V
- Locatie: Nuth (Zuid-Limburg)
Re: Tim's Ringracer
alle kleine beetjes helpen. dat zeg je goed
die motorsteunen opvullen doen ze indd. wel vaker ja!
heb je ook al een rolkooi liggen?
die wil ik ook nog eens in de Astra
die motorsteunen opvullen doen ze indd. wel vaker ja!
heb je ook al een rolkooi liggen?
die wil ik ook nog eens in de Astra
-Astra GSi C20LET fun/track @291pk/450Nm Powered by Klasen Motors
-Astra GSi C20XE daily
Remmen is angst
-Astra GSi C20XE daily
Remmen is angst
Re: Tim's Ringracer
Langs de zijkanten van de steun zeg maar even plaatje maken. Kan de kit er nooit uit. en blijf die ook stevigerTim82 schreef:Weet ik nog niet.. We gaan het merken! Alle beetjes helpen. Rolkooi ook, maar eigenlijk zou je de hele carroserie moeten doorlassen. En rubber verbindingen waar mogelijk vervangen door kogelverbindingen (de reactiestangen van de stabilisatorstang, en de stuur/spoorstangen). Ik ben wel bezig om de nieuwe motorsteunen te 'tunen'.Ze zijn origineel niet massief, er zitten gaten in. Die worden nu gevuld met een kit die keihard wordt. Hopelijk op die manier een klein beetje stijfheid winnen.
Zwei Liter Kraft ja
Re: Tim's Ringracer
whawha en doe nu eens kenteken... 69 fs rz.. op rdwpascal1109 schreef:Tim82 schreef: Opel Astra GSI 2.0i-16v van 26/7/1991
Origineel een Duitse auto, naar Nederland gehaald in 1998
In mijn bezit gekomen eind 2007
Kleur is E266
Opties: Geen. Echt hélemaal niks.RDW zegt anders 16-10-1991 ??Mr.F schreef: Maar je hebt wel een heeele vroege Astra, Juli 1991!
en kijk eens naar de datums
Ik niet te bereiken via het forum
-
- Moderator
- Berichten: 7839
- Lid geworden op: 01 nov 2006 21:09
- Auto('s): 1994 Opel Astra GSi 16v
- Locatie: Brabant
Re: Tim's Ringracer
16-10-91
Die hebben achter elkaar op de band gestaan
Die hebben achter elkaar op de band gestaan
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
______________________________________
With great power...comes great responsibility
______________________________________
With great power...comes great responsibility
Re: Tim's Ringracer
Lol in zn beginpost stond juli 1991
Re: Tim's Ringracer
Zo. Alle 3 motor(kantel)steunen zijn inmiddels vervangen. De kit is mooi uitgehard.
Stabilisatorstang ook aan de voorzijde gemonteerd.
Nog te doen: monteren nieuwe stuur/spoorstangen, remschijven voorzijde en wat klein werk als motor/rem/stuurbekrachtigingsolie vervangen. Moet ook nog wat plaatwerk worden teruggebouwd, wat uitlaatrubbers vervangen enz. Nog best wat, maar kleine dingetjes. Einde is in zicht Ben benieuwd hoe de auto stuurt. Zou een flinke verbetering moeten zijn.
Stabilisatorstang ook aan de voorzijde gemonteerd.
Nog te doen: monteren nieuwe stuur/spoorstangen, remschijven voorzijde en wat klein werk als motor/rem/stuurbekrachtigingsolie vervangen. Moet ook nog wat plaatwerk worden teruggebouwd, wat uitlaatrubbers vervangen enz. Nog best wat, maar kleine dingetjes. Einde is in zicht Ben benieuwd hoe de auto stuurt. Zou een flinke verbetering moeten zijn.
C20XE - BBS - Koni - Toyo - K&N - Ferodo
- AlexAstra
- Oud-Clublid
- Berichten: 1287
- Lid geworden op: 07 aug 2011 15:43
- Auto('s): Hobby: Astra GSI 2.0 16v Daily: Vectra C 2.2 GTS
- Locatie: Rotterdam
Re: Tim's Ringracer
succes met het verbeteren/afbouwen van je Astra! erg gaaf allemaal
en de rood-zwarte Astra van mij komt van bouwtijd:17-12-1991
en de rood-zwarte Astra van mij komt van bouwtijd:17-12-1991
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
Re: Tim's Ringracer
problemen met vastzittende draagarmbouten ken ik ja..
Doorlassen trouwens ook
Weer goed op weg nu !
Doorlassen trouwens ook
Weer goed op weg nu !
- GSI Racer
- Donateur 2013
- Berichten: 5656
- Lid geworden op: 30 mei 2009 11:12
- Auto('s): Astra GSi 2.0 16V Turbo en Astra GSi 2.0 16V
- Locatie: Nuth (Zuid-Limburg)
Re: Tim's Ringracer
lekker bezig.
dat zal vast leuk sturen worden!!!
dat zal vast leuk sturen worden!!!
-Astra GSi C20LET fun/track @291pk/450Nm Powered by Klasen Motors
-Astra GSi C20XE daily
Remmen is angst
-Astra GSi C20XE daily
Remmen is angst
- GSI Racer
- Donateur 2013
- Berichten: 5656
- Lid geworden op: 30 mei 2009 11:12
- Auto('s): Astra GSi 2.0 16V Turbo en Astra GSi 2.0 16V
- Locatie: Nuth (Zuid-Limburg)
Re: Tim's Ringracer
Heel netjes Tim!!
zal zeker goed uitpakken die upgrades
ga je die stoelen nog opnieuw laten bekleden?
zal zeker goed uitpakken die upgrades
ga je die stoelen nog opnieuw laten bekleden?
-Astra GSi C20LET fun/track @291pk/450Nm Powered by Klasen Motors
-Astra GSi C20XE daily
Remmen is angst
-Astra GSi C20XE daily
Remmen is angst
Re: Tim's Ringracer
Die stoel ga ik wel even reinigen, nieuw kussentje er op en die kale plek opvullen en afwerken, maar niet opnieuw bekleden hoor, zonde van m'n geld
Het is trouwens een "Stand 21" kuipstoel, uit een Renault Megane Cupracer. Stand 21 is inmiddels ter ziele gegaan, heet nu Corbeau. Ik heb 'm voor 50 euro gekocht, een koopje aangezien het geen polyester of carbon schaal is maar kevlar. Je tilt die stoel met je pink op, ongelooflijk licht. En hij zit nog lekker ook
Op de foto's te zien: de Eibach stabilisatorstang voor, de DIY sport-motorsteunen, de stabilisatorstang achter met de extra 2 OEM GM stangen in dezelfde foto. Aan de voorzijde wilden de reactiestangen niet zo fijn op de stabilisatorstang, dus daar hebben we een tooltje voor moeten maken; 2 moeren en een ring tegen elkaar lassen bleek uiteindelijk de oplossing. Ook te zien, de Meriva-schijven die niet lekker passen vanwege het te grote naafgat. Opgelost door 2 plaatjes te knippen van 1,5 mm dik plaatstaal. De snelle rekenaar (56,6 mm - 60 mm = 3,4) en (2*1,5=3) zal opmerken dat ik alsnog 0,2 mm per kant speling op de naaf heb, maargoed we zullen zien of dat een probleem oplevert. Verder nog de nieuwe dorpels te zien. En de nieuwe stuurstangen, helaas nog in het plastic.
Zaterdag weer een paar uurtjes verder rommelen, wordt zo langzamerhand wel wat..
Het is trouwens een "Stand 21" kuipstoel, uit een Renault Megane Cupracer. Stand 21 is inmiddels ter ziele gegaan, heet nu Corbeau. Ik heb 'm voor 50 euro gekocht, een koopje aangezien het geen polyester of carbon schaal is maar kevlar. Je tilt die stoel met je pink op, ongelooflijk licht. En hij zit nog lekker ook
Op de foto's te zien: de Eibach stabilisatorstang voor, de DIY sport-motorsteunen, de stabilisatorstang achter met de extra 2 OEM GM stangen in dezelfde foto. Aan de voorzijde wilden de reactiestangen niet zo fijn op de stabilisatorstang, dus daar hebben we een tooltje voor moeten maken; 2 moeren en een ring tegen elkaar lassen bleek uiteindelijk de oplossing. Ook te zien, de Meriva-schijven die niet lekker passen vanwege het te grote naafgat. Opgelost door 2 plaatjes te knippen van 1,5 mm dik plaatstaal. De snelle rekenaar (56,6 mm - 60 mm = 3,4) en (2*1,5=3) zal opmerken dat ik alsnog 0,2 mm per kant speling op de naaf heb, maargoed we zullen zien of dat een probleem oplevert. Verder nog de nieuwe dorpels te zien. En de nieuwe stuurstangen, helaas nog in het plastic.
Zaterdag weer een paar uurtjes verder rommelen, wordt zo langzamerhand wel wat..
C20XE - BBS - Koni - Toyo - K&N - Ferodo
- GSI Racer
- Donateur 2013
- Berichten: 5656
- Lid geworden op: 30 mei 2009 11:12
- Auto('s): Astra GSi 2.0 16V Turbo en Astra GSi 2.0 16V
- Locatie: Nuth (Zuid-Limburg)
Re: Tim's Ringracer
we wachten weer af
kuipjes moet ik ook nog eens erin zetten.
even wachten op het vakantiegeld.
kost allemaal zoveel
die motorsteunen was nog een goed idee voor de mijne trouwens
kuipjes moet ik ook nog eens erin zetten.
even wachten op het vakantiegeld.
kost allemaal zoveel
die motorsteunen was nog een goed idee voor de mijne trouwens
-Astra GSi C20LET fun/track @291pk/450Nm Powered by Klasen Motors
-Astra GSi C20XE daily
Remmen is angst
-Astra GSi C20XE daily
Remmen is angst