-80 of -75/50mm Verlagingsveren vraagje.

Eenvoudige vragen over de Astra F zoals: "waar kan ik mijn claxon vinden", "waarvoor dient dit onderdeel" "welk motorblok is dit" e.d. kunnen hier gesteld worden. Geen problemen in dit forum plaatsen!
Gebruikersavatar
GSI Racer
Donateur 2013
Donateur 2013
Berichten: 5656
Lid geworden op: 30 mei 2009 11:12
Auto('s): Astra GSi 2.0 16V Turbo en Astra GSi 2.0 16V
Locatie: Nuth (Zuid-Limburg)

Re: -80 of -75/50mm Verlagingsveren vraagje.

Bericht door GSI Racer »

denk toch dat die voor een GSi zijn :wink:
je zult waarschijnlijk kleinere wielen erop gehad hebben denk ik??
mijn draagarmen staan helemaal omhoog nu......
dat bereik je met 25mm verlaging niet lijkt me
-Astra GSi C20LET fun/track @291pk/450Nm Powered by Klasen Motors
-Astra GSi C20XE daily

Remmen is angst
The Undertaker
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 8637
Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52

Re: -80 of -75/50mm Verlagingsveren vraagje.

Bericht door The Undertaker »

Zeker NIET voor de GSI.
Maat was 195/55 - 15, nu ook en die ligt optisch even laag en dat is maar 1cm lager, zal morgen eens een foto maken.

Omtrek en bandenhoogte verschilt niet zo veel:

Afbeelding

Iedereen staart zich blind op de centimeters maar die zeggen geen ene moe.
Gebruikersavatar
TurboTim
Moderator
Moderator
Berichten: 1528
Lid geworden op: 19 jan 2010 19:35
Auto('s): ASTRA GS16V c20let
Locatie: Zeeland

Re: -80 of -75/50mm Verlagingsveren vraagje.

Bericht door TurboTim »

Laserlite schreef: Ja ik zag dat Gsi racer idd 60-60 heeft, maar ik wil 80-60 :mrgreen:

@Foxs
Heb je misschien een link naar de duitse ebay voor de Weitec 80-60 verlaging? Nederlandse Ebay kom ik wel uit maar de Duitse? :shutup:
Via de nederlandse Ebay kan je gewoon zoeken op verkopers uit europa (duitsland) :D
* Never drive your :gsi: faster than your guardian angel can fly ! *


* ASTRA GSi16V c20let

Irmscher promoteam

Digidash promoteam
The Undertaker
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 8637
Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52

Re: -80 of -75/50mm Verlagingsveren vraagje.

Bericht door The Undertaker »

Eibach pro kit progressieve veren:
-30mm non-GSI
-10mm voor de GSI
Mijn spoorstangen raken niks, draagarmen horizontaal tot iets omhoog

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Dan is dit echt geen -60mm

Afbeelding
Afbeelding

en dit zeker geen -80mm :roll:

Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
pluggie
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 3763
Lid geworden op: 20 mar 2003 20:59
Contacteer:

Re: -80 of -75/50mm Verlagingsveren vraagje.

Bericht door pluggie »

Ik denk vooral dat jouw spul heel erg snel ingezakt is, en dat je dempers het gerust nog aankunnen.
en dat je je op je kop moet slaan dat ja dat soort baggerbanden rijdt.
Gebruikersavatar
Bart(astra)
Moderator
Moderator
Berichten: 10460
Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
Locatie: Nuenen

Re: -80 of -75/50mm Verlagingsveren vraagje.

Bericht door Bart(astra) »

pluggie schreef:Ik denk vooral dat jouw spul heel erg snel ingezakt is, en dat je dempers het gerust nog aankunnen.
en dat je je op je kop moet slaan dat ja dat soort baggerbanden rijdt.
Denk dat dat wel meevalt. :wink:


Autobandentest.com:
Gemiddelde uit 78 testbeoordelingen
Score: 1-zeer goed 6-slecht Ø2.0
Grip bij droge condities 1.5
Remeigenschappen bij droge condities 1.5
Grip bij natte condities 2.1
Remeigenschappen bij natte condities 2.1
Grip bij sneeuw 3.4
Comfort 1.8
Geluid (binnen auto) 1.9
Geluid (buiten auto) 2.0
Slijtage band 2.5
Hoeveel kilometer gereden? 15.091
[Een lage score staat voor een goede prestatie]
ASTRA GSi X32SE

Project-topic Astra v6

ICE showcase



Audi A4 Avant 2.0T S-line

Polo 6n 1.4
The Undertaker
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 8637
Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52

Re: -80 of -75/50mm Verlagingsveren vraagje.

Bericht door The Undertaker »

pluggie schreef:Ik denk vooral dat jouw spul heel erg snel ingezakt is, en dat je dempers het gerust nog aankunnen.
en dat je je op je kop moet slaan dat ja dat soort baggerbanden rijdt.
Zijn inderdaad baggerbanden, vandaar dat ze hoofdsponsor zijn van DTM. Ga eerst eens op bijvoorbeeld het Nürnbergring forum lezen, dan kom je er snel achter dat de mannen met M3's en M5's deze banden prefereren boven de Dunlops.
Eibach is natuurlijk ook een prul merk, zeker in combinatie met Bilstein wat niet veel beter is.

Maar goed wie ben ik jij :roll:

@ bestuur: Zien jullie nu wat ik bedoel :shutup: :shutup: :shutup: :shutup:

@ Bart, wel het goede type nemen:

testrapporten Hankook Ventus V12 Evo

Gemiddelde uit 914 testbeoordelingen Ø Score
[2,04]
Grip bij droge condities [1,6]
Remeigenschappen bij droge condities [1,6]
Grip bij natte condities [2,2]
Remeigenschappen bij natte condities [2,2]
Grip bij sneeuw [3,5]
Comfort [2,0]
Geluid (binnen auto) [2,0]
Geluid (buiten auto) [2,1]
Slijtage band [2,5]
Hoeveel kilometer heeft u met deze band gereden? 11.464 km
The Undertaker
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 8637
Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52

Re: -80 of -75/50mm Verlagingsveren vraagje.

Bericht door The Undertaker »

Nog een kleine toevoeging betreffende de Hankook banden, zo bagger dat:
Hankook Tire produceert de tienmiljoenste band van Europse makelij

Vice-President Sang-Il Lee, directeur van de Hongaarse fabriek van Hankook Tire (r.)
Meer Hankook-banden uit Europa voor Europa
Productiecapaciteit moet in de komende twee jaar verdubbelen
Rácalmás, Hongarije, 28 januari 2010 – Tweeëneenhalf jaar na de productiestart van zijn productielocatie in Rácalmás, Hongarije, wordt bij Hankook Tire, een van de sterkst groeiende bandenfabrikanten wereldwijd, al de tienmiljoenste band van Europese makelij geproduceerd. De snelle groei in de productie is met name door de Europese markt gestimuleerd, die aan zijn producten en fabrikanten de allerhoogste eisen stelt.

In Europa worden Hankook-banden in Rácalmás, op ongeveer 60 kilometer ten zuide van de Hongaarse hoofdstad Boedapest, geproduceerd. De fabriek werd in 2007 geopend en geldt als een van de modernste productielocaties in Europa. Met meer dan 1.200 werknemers produceert de fabriek momenteel ca. 15.000 banden dagelijks (ongeveer vijf miljoen jaarlijks) in talrijke uitvoeringen voor personenauto's, bedrijfswagens, busjes en lichte vrachtwagens.

"De vraag naar onze producten blijft overal in Europa sterk toenemen", aldus Jin-Wook Choi, Executive Vice-President en COO voor Hankook Tire in Europa. "Dit heeft onze Europese fabriek in staat gesteld zijn tienmiljoenste band al eerder dan verwacht te produceren. Vanwege dit succes", vervolgt Choi, "investeren wij nog eens 230 miljoen Euro in de uitbreiding van de fabriek om de productie te verdubbelen naar tien miljoen banden jaarlijks, respectievelijk meer dan 30.000 banden per dag, vanaf 2012.”

Het was de Hankook Ventus V12 die als tienmiljoenste band werd geproduceerd. De sportieve Ultra-High-Performance-(UHP-) band is een van de meest populaire producten van de onderneming. Deze beschikt over voortreffelijke eigenschappen bij droge en natte omstandigheden in combinatie met een technisch geavanceerd stilistisch profieldesign. Dankzij zijn beproefde extreem lage rolweerstand1) kan de Ventus V12 evo ook helpen bij het terugdringen van de CO₂-uitstoot en de brandstof-efficiency helpen verbeteren.

De markten voor UHP- en milieuvriendelijke banden groeien sterk in Europa. Naast de ultramoderne bandenfabriek exploiteert de onderneming in Europa ook een eigen onderzoeks- en ontwikkelcentrum. In Hankooks European Technical Center (ETC) in Langenhagen, in de buurt van Hannover, zijn meer dan 40 ingenieurs en technici in nauwe samenwerking met de fabriek in Hongarije betrokken bij het onderzoek en de ontwikkeling van banden die ook in de toekomst de specifieke eisen van de Europese markten zullen overtreffen.

Dankzij erkende, kwalitatief hoogwaardige producten en innovatieve technologieën maken gerenommeerde autofabrikanten als Audi, Chevrolet, Chrysler, Ford, Hyundai, Kia, Opel, Renault en Volkswagen gebruik van Hankook-banden voor eerste uitrusting. Vanuit Hankooks Europese productie worden banden al sinds 2009 direct aan de autofabrikant Volkswagen voor de T5 en aan Hyundai voor de i30 geleverd.

1) Duitslands grootste automagazine Auto Bild testte voor de editie 28/2008 verschillende UHP-banden. Behalve hoge cijfers voor alle prestatiecriteria bood de Ventus V12 evo gemiddeld ook een significant lagere rolweerstand van 8,5 procent in vergelijking tot alle concurrerende merken.
Gebruikersavatar
GSI Racer
Donateur 2013
Donateur 2013
Berichten: 5656
Lid geworden op: 30 mei 2009 11:12
Auto('s): Astra GSi 2.0 16V Turbo en Astra GSi 2.0 16V
Locatie: Nuth (Zuid-Limburg)

Re: -80 of -75/50mm Verlagingsveren vraagje.

Bericht door GSI Racer »

wat een gedoe over verlagen zeg :roll:

@Robert,
Jou Astra ligt zeker wel laag ja, voor een 25mm verlaging.

ik denk dat door veel fabrikanten wel wat gesjoemeld wordt qua daadwerkelijke verlaging.
dan speelt indd nog mee of je GSi of non GSi hebt.
sterkte van de veer zal ook veel uitmaken.
veerpootrubbers e.d spelen ook wel een rol (bij de mijne zag je het best goed)
en zo zijn er nog wel wat zaakjes :wink:

Die banden wat je hebt zijn zeker niet slecht!

mij maakt het eigenlijk geen bal uit of de auto nu 1cm of 10cm platter ligt.
de mijne ligt gewoon supermooi zo, nee niet omdat het nu MIJN auto is. maar gewoon netjes op de wielkasten.

oordeel zelf maar:

3 jaar geleden, veeeel te hoog achter:
Afbeelding

Nu:
Afbeelding
-Astra GSi C20LET fun/track @291pk/450Nm Powered by Klasen Motors
-Astra GSi C20XE daily

Remmen is angst
Gebruikersavatar
Bart(astra)
Moderator
Moderator
Berichten: 10460
Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
Locatie: Nuenen

Re: -80 of -75/50mm Verlagingsveren vraagje.

Bericht door Bart(astra) »

ben ik helemaal met je eens.
Deze astra ligt super netjes zo
ASTRA GSi X32SE

Project-topic Astra v6

ICE showcase



Audi A4 Avant 2.0T S-line

Polo 6n 1.4
Gebruikersavatar
GSI Racer
Donateur 2013
Donateur 2013
Berichten: 5656
Lid geworden op: 30 mei 2009 11:12
Auto('s): Astra GSi 2.0 16V Turbo en Astra GSi 2.0 16V
Locatie: Nuth (Zuid-Limburg)

Re: -80 of -75/50mm Verlagingsveren vraagje.

Bericht door GSI Racer »

k heb op dit moment geen foto van de volledige zijkant helaas :wink:
-Astra GSi C20LET fun/track @291pk/450Nm Powered by Klasen Motors
-Astra GSi C20XE daily

Remmen is angst
Gebruikersavatar
TurboTim
Moderator
Moderator
Berichten: 1528
Lid geworden op: 19 jan 2010 19:35
Auto('s): ASTRA GS16V c20let
Locatie: Zeeland

Re: -80 of -75/50mm Verlagingsveren vraagje.

Bericht door TurboTim »

Hankook zijn zeker goede banden ja heb ze zelf ook gehad, en rij nu ook 25mm verlaging en ben er dik tevreden over :)
* Never drive your :gsi: faster than your guardian angel can fly ! *


* ASTRA GSi16V c20let

Irmscher promoteam

Digidash promoteam
The Undertaker
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 8637
Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52

Re: -80 of -75/50mm Verlagingsveren vraagje.

Bericht door The Undertaker »

Veerpootrubbers beginnen wat haarscheuren te vertonen en worden nog vervangen, dan zal de voorkant iets omhoog komen. ik ben destijd heel bewiust opzoek gegaan naar veren en schokdempers Al heel snel kwam ik uit op Bilstein B8 en Eibach pro veren. Niet te laag, neit teveel ingeleverd aan comfort en toch haaks de bocht om.

keuze van de banden is hetzelfde gegaan. Na ook Bridstone Pole Position S-02 banden gehad te hebben (niet meer leverbaar) kwam ik na een hoop reseach uit op de Hankooks.

GSI is een daily, zou ik er alleen met droog weer mee rijden dan was de bandenkeuze anders geweest.


Mijn hele punt was het niet blindstaren op het aantal cm verlaging -60mm is niet altijd -60mm. Maak je keuze van verlaging en neem een aantal zaken in overweging:
- looks (Google helpt hierbij)
- comfort (persoonlijk)
- complete set of los

Ik heb veel ervaringen gelezen voor aanschaf.
Plaats reactie