Bart's Astra X32SE <the story continues..>
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
Re: Bart's Astra --> V6 (X32SE) - filmpje's c20xe toegevoeg
Plug ik ben absoluut niet boos.
De astra gaat zeker weer rijden !
Als het aan mij ligt dit jaar nog.
Alleen wordt ik in Augustus papa, en dan wordt het allemaal wat lastiger. Dus voor die tijd moet het gebeuren.
Ik beschik nu niet meer over de middelen die ik had, toen ik monteur was, maar de kennis en wil is er nog wel.
Schorsen was voor mij de enige optie omdat Apk niet haalbaar was.
Motor ga ik zeer binnenkort op compressie checken.
Hierna komt er een plan van aanpak.
Waarschijnlijk heb ik zoals hier eerder Willem al dacht, versleten zuigerveren/cilinderwanden, aan de voorzijde van het blok.
In dat geval gaat het blok er weer uit, en uit elkaar. En dan meteen naar de revisie voor nieuwe zuigerveren en honen (of opboren als dat nodig is)
Het blok heeft sowieso al gelopen en is op het olieverbruik na gewoon in orde.
Als de motor weer helemaal is ingebouwd en naar behoren loopt, komt eerst de keuring van het RDW en dan meteen de APK erop.
Dan is het nog zaak om naar een goede tuner te gaan, om een chip op maat te laten maken, voor de 3.2 in combinatie met de x25xe aanzuigspin.
En als allerlaatste zal de auto nog een keer gespoten moeten worden. Maar dat is nu even geen prioriteit.
Hoop dat ik zo wat meer duidelijkheid heb gegeven.
De astra gaat zeker weer rijden !
Als het aan mij ligt dit jaar nog.
Alleen wordt ik in Augustus papa, en dan wordt het allemaal wat lastiger. Dus voor die tijd moet het gebeuren.
Ik beschik nu niet meer over de middelen die ik had, toen ik monteur was, maar de kennis en wil is er nog wel.
Schorsen was voor mij de enige optie omdat Apk niet haalbaar was.
Motor ga ik zeer binnenkort op compressie checken.
Hierna komt er een plan van aanpak.
Waarschijnlijk heb ik zoals hier eerder Willem al dacht, versleten zuigerveren/cilinderwanden, aan de voorzijde van het blok.
In dat geval gaat het blok er weer uit, en uit elkaar. En dan meteen naar de revisie voor nieuwe zuigerveren en honen (of opboren als dat nodig is)
Het blok heeft sowieso al gelopen en is op het olieverbruik na gewoon in orde.
Als de motor weer helemaal is ingebouwd en naar behoren loopt, komt eerst de keuring van het RDW en dan meteen de APK erop.
Dan is het nog zaak om naar een goede tuner te gaan, om een chip op maat te laten maken, voor de 3.2 in combinatie met de x25xe aanzuigspin.
En als allerlaatste zal de auto nog een keer gespoten moeten worden. Maar dat is nu even geen prioriteit.
Hoop dat ik zo wat meer duidelijkheid heb gegeven.
- GSI Racer
- Donateur 2013
- Berichten: 5656
- Lid geworden op: 30 mei 2009 11:12
- Auto('s): Astra GSi 2.0 16V Turbo en Astra GSi 2.0 16V
- Locatie: Nuth (Zuid-Limburg)
Re: Bart's Astra --> V6 (X32SE) - filmpje's c20xe toegevoeg
gaat wel goed komen Bart!
is je lakwerk slecht dan??
is je lakwerk slecht dan??
-Astra GSi C20LET fun/track @291pk/450Nm Powered by Klasen Motors
-Astra GSi C20XE daily
Remmen is angst
-Astra GSi C20XE daily
Remmen is angst
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
Re: Bart's Astra --> V6 (X32SE) - filmpje's c20xe toegevoeg
Helaas wel ja.GSI Racer schreef:gaat wel goed komen Bart!
is je lakwerk slecht dan??
Spuiter destijds was een prutser
- GSI Racer
- Donateur 2013
- Berichten: 5656
- Lid geworden op: 30 mei 2009 11:12
- Auto('s): Astra GSi 2.0 16V Turbo en Astra GSi 2.0 16V
- Locatie: Nuth (Zuid-Limburg)
Re: Bart's Astra --> V6 (X32SE) - filmpje's c20xe toegevoeg
hmm, das balen!
kost weer een hoop centen.
maar dan is hij wel weer mooi
kost weer een hoop centen.
maar dan is hij wel weer mooi
-Astra GSi C20LET fun/track @291pk/450Nm Powered by Klasen Motors
-Astra GSi C20XE daily
Remmen is angst
-Astra GSi C20XE daily
Remmen is angst
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
Re: Bart's Astra --> V6 (X32SE) - filmpje's c20xe toegevoeg
klopt, maar eerst zorgen dat hij weer legaal op de weg rijdt !
- AlexAstra
- Oud-Clublid
- Berichten: 1287
- Lid geworden op: 07 aug 2011 15:43
- Auto('s): Hobby: Astra GSI 2.0 16v Daily: Vectra C 2.2 GTS
- Locatie: Rotterdam
Re: Bart's Astra --> V6 (X32SE) - filmpje's c20xe toegevoeg
Hoii,
allereerst succes met het herstellen van je blokje!
en blijft de Astra de kleur als dat ie nu is, of miss wel een ander kleurtje?
Gr.
Alex.
allereerst succes met het herstellen van je blokje!
en blijft de Astra de kleur als dat ie nu is, of miss wel een ander kleurtje?
Gr.
Alex.
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
Re: Bart's Astra --> V6 (X32SE) - filmpje's c20xe toegevoeg
De kleur zal blijven zoals hij is !AlexAstra schreef:Hoii,
allereerst succes met het herstellen van je blokje!
en blijft de Astra de kleur als dat ie nu is, of miss wel een ander kleurtje?
Gr.
Alex.
- TurboTim
- Moderator
- Berichten: 1528
- Lid geworden op: 19 jan 2010 19:35
- Auto('s): ASTRA GS16V c20let
- Locatie: Zeeland
Re: Bart's Astra --> V6 (X32SE) - filmpje's c20xe toegevoeg
Succes Bart, hoop dat alles komende maanden heel erg meezit voor je
* Never drive your faster than your guardian angel can fly ! *
* ASTRA GSi16V c20let
Irmscher promoteam
Digidash promoteam
* ASTRA GSi16V c20let
Irmscher promoteam
Digidash promoteam
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
Re: Bart's Astra --> V6 (X32SE)
vanavond compressie gemeten
Voorste kop (met olieverbruik) - - - - - - - Achterste kop
Cil 6 - 12.0 Bar
------------------------------------------------Cil 5 - 11.7 Bar
Cil 4 - 11.8 Bar
------------------------------------------------Cil 3 - 11.3 Bar
Cil 2 - 11.8 Bar
------------------------------------------------Cil 1 - 11.2 Bar
Dus allemaal te laag.
Voorste kop (met olieverbruik) - - - - - - - Achterste kop
Cil 6 - 12.0 Bar
------------------------------------------------Cil 5 - 11.7 Bar
Cil 4 - 11.8 Bar
------------------------------------------------Cil 3 - 11.3 Bar
Cil 2 - 11.8 Bar
------------------------------------------------Cil 1 - 11.2 Bar
Dus allemaal te laag.
-
- Oud-Clublid
- Berichten: 8637
- Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52
Re: Bart's Astra --> V6 (X32SE)
Betekend dit een open hartoperatie met herstel van de zuigerveren?
Wat moet het normaal zijn dan voor de 3.2?
Wat moet het normaal zijn dan voor de 3.2?
- GSI Racer
- Donateur 2013
- Berichten: 5656
- Lid geworden op: 30 mei 2009 11:12
- Auto('s): Astra GSi 2.0 16V Turbo en Astra GSi 2.0 16V
- Locatie: Nuth (Zuid-Limburg)
Re: Bart's Astra --> V6 (X32SE)
wat ligt die normaal?
rond de 12,5bar?
de oorzaak lijkt me iig duidelijk
rond de 12,5bar?
de oorzaak lijkt me iig duidelijk
-Astra GSi C20LET fun/track @291pk/450Nm Powered by Klasen Motors
-Astra GSi C20XE daily
Remmen is angst
-Astra GSi C20XE daily
Remmen is angst
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
Re: Bart's Astra --> V6 (X32SE)
weet het niet precies, maar volgens mij rond de 13,5 bar
maar het blijft vreemd dat alleen de voorste kop olieverbruik lijkt te hebben...
maar het blijft vreemd dat alleen de voorste kop olieverbruik lijkt te hebben...
Re: Bart's Astra --> V6 (X32SE)
jammer man, al een plan van aanpak om het weer goed rijdend te krijgen?
koppenrevisie of een ander blok?
koppenrevisie of een ander blok?
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
Re: Bart's Astra --> V6 (X32SE)
basgsi schreef:jammer man, al een plan van aanpak om het weer goed rijdend te krijgen?
koppenrevisie of een ander blok?
koppen zijn al gereviseerd
en een ander blok is onzin, als deze nog goed te maken is
y32se is niet zo goedkoop als een x30xe en moeilijker te vinden
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11175
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
Re: Bart's Astra --> V6 (X32SE)
naja wat is te laag?
Vind het niet eens zulke verkeerde waardes.
Hoeft maar iets luchtlek te hebben of een wat lager starttoerental en je hebt al een lagere waarde.
En waar kwam dat blok toen ook alweer weg?
Uit een schadeauto?
Vind het niet eens zulke verkeerde waardes.
Hoeft maar iets luchtlek te hebben of een wat lager starttoerental en je hebt al een lagere waarde.
En waar kwam dat blok toen ook alweer weg?
Uit een schadeauto?
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
- GSI Racer
- Donateur 2013
- Berichten: 5656
- Lid geworden op: 30 mei 2009 11:12
- Auto('s): Astra GSi 2.0 16V Turbo en Astra GSi 2.0 16V
- Locatie: Nuth (Zuid-Limburg)
Re: Bart's Astra --> V6 (X32SE)
die gedachte heb ik ook Marcel
nog even een aanvulling over de meting: de motor was ook koud toen je gemeten hebt.
dan zijn de waardes ook al wat lager he
nog even een aanvulling over de meting: de motor was ook koud toen je gemeten hebt.
dan zijn de waardes ook al wat lager he
-Astra GSi C20LET fun/track @291pk/450Nm Powered by Klasen Motors
-Astra GSi C20XE daily
Remmen is angst
-Astra GSi C20XE daily
Remmen is angst
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
Re: Bart's Astra --> V6 (X32SE)
Dat is niet duidelijk.Laagvlieger schreef:naja wat is te laag?
Vind het niet eens zulke verkeerde waardes.
Hoeft maar iets luchtlek te hebben of een wat lager starttoerental en je hebt al een lagere waarde.
En waar kwam dat blok toen ook alweer weg?
Uit een schadeauto?
Heb het gekocht van een Duitser die regelmatig omega's sloopt en verkoopt op ebay.
Zelf, blijf ik gewoon denken aan zuigerveren vervangen en honen van de cilinders..
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
Re: Bart's Astra --> V6 (X32SE)
GSI Racer schreef:die gedachte heb ik ook Marcel
nog even een aanvulling over de meting: de motor was ook koud toen je gemeten hebt.
dan zijn de waardes ook al wat lager he
Welke gedachte had jij ook ?
Want ik had per ongeluk mijn tekst in Marcels post bijgezet ipv geqoute
(voor moderators staan de knoppen "wijzig" en "citeer" naast elkaar)
Gemeten met koude motor ja, want de buurt vind het niet leuk als ik eerst even de straat onder dikke rook ga zetten.
en de uitlaat ligt er compleet af
- GSI Racer
- Donateur 2013
- Berichten: 5656
- Lid geworden op: 30 mei 2009 11:12
- Auto('s): Astra GSi 2.0 16V Turbo en Astra GSi 2.0 16V
- Locatie: Nuth (Zuid-Limburg)
Re: Bart's Astra --> V6 (X32SE)
haha die gedachte wat je nu weer bijgewerkt heb in de post
dat het de zuigerveren zijn
zonder uitlaat is vet!
dat het de zuigerveren zijn
zonder uitlaat is vet!
-Astra GSi C20LET fun/track @291pk/450Nm Powered by Klasen Motors
-Astra GSi C20XE daily
Remmen is angst
-Astra GSi C20XE daily
Remmen is angst
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
Re: Bart's Astra --> V6 (X32SE)
GSI Racer schreef:haha die gedachte wat je nu weer bijgewerkt heb in de post
dat het de zuigerveren zijn
zonder uitlaat is vet!
maakt best een lawaai, kwam ik de eerste keer achter toen de stekker nog op de dis bobine zat
- GSI Racer
- Donateur 2013
- Berichten: 5656
- Lid geworden op: 30 mei 2009 11:12
- Auto('s): Astra GSi 2.0 16V Turbo en Astra GSi 2.0 16V
- Locatie: Nuth (Zuid-Limburg)
Re: Bart's Astra --> V6 (X32SE)
haha best wel eens leuk ja.
alleen de buurt vind dat minder
maargoed.
het blok kan er dus weer helemaal uit en kaal gemaakt worden voor te honen.
waarom heb je dat niet meteen gedaan als ik vragen mag?
want die heb je toch toch helemaal opnieuw opgebouwd he?
of had je zo'n idee dat het allemaal nog goed uit zag?
alleen de buurt vind dat minder
maargoed.
het blok kan er dus weer helemaal uit en kaal gemaakt worden voor te honen.
waarom heb je dat niet meteen gedaan als ik vragen mag?
want die heb je toch toch helemaal opnieuw opgebouwd he?
of had je zo'n idee dat het allemaal nog goed uit zag?
-Astra GSi C20LET fun/track @291pk/450Nm Powered by Klasen Motors
-Astra GSi C20XE daily
Remmen is angst
-Astra GSi C20XE daily
Remmen is angst
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11175
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
Re: Bart's Astra --> V6 (X32SE)
Ik blijf van mening dat ik die compressie niet verkeerd vind.
Dat neemt niet weg dat er wel wat met de olieschraapveren/cilinderwanden kan zijn maar dat staat los van de waardes van de compressiemeting.
Mijne zonder voorpijp toen:
Dat neemt niet weg dat er wel wat met de olieschraapveren/cilinderwanden kan zijn maar dat staat los van de waardes van de compressiemeting.
Mijne zonder voorpijp toen:
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
Re: Bart's Astra --> V6 (X32SE)
Het zag er naar mijn idee nog goed uit.GSI Racer schreef:haha best wel eens leuk ja.
alleen de buurt vind dat minder
maargoed.
het blok kan er dus weer helemaal uit en kaal gemaakt worden voor te honen.
waarom heb je dat niet meteen gedaan als ik vragen mag?
want die heb je toch toch helemaal opnieuw opgebouwd he?
of had je zo'n idee dat het allemaal nog goed uit zag?
Er is nog een mooi hoonpatroon te zien.
en ergens houd het op he.
Maar het kan zijn dat deze motor al een tijd stil heeft gestaan, en de veren vast gekoekt zitten
(al heb ik hem wel geflushed met forte)
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11175
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
Re: Bart's Astra --> V6 (X32SE)
Ja dat flushen is altijd maar de vraag wat het doet als het echt harde koek is geworden.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
- GSI Racer
- Donateur 2013
- Berichten: 5656
- Lid geworden op: 30 mei 2009 11:12
- Auto('s): Astra GSi 2.0 16V Turbo en Astra GSi 2.0 16V
- Locatie: Nuth (Zuid-Limburg)
Re: Bart's Astra --> V6 (X32SE)
tsja, je zuigerveren kunnen nog steeds slecht zijn terwijl de cilinder nog redelijk uit zien he
kunnen indd ook nog eens vast zitten ja
maar ik denk het 1e
kunnen indd ook nog eens vast zitten ja
maar ik denk het 1e
-Astra GSi C20LET fun/track @291pk/450Nm Powered by Klasen Motors
-Astra GSi C20XE daily
Remmen is angst
-Astra GSi C20XE daily
Remmen is angst