Bart's Astra X32SE <the story continues..>
- wim-v6
- forum-gebruiker
- Berichten: 123
- Lid geworden op: 05 feb 2011 18:16
- Locatie: Ergens achteraf in Zuid Holland
Re: Bart's Astra --> V6 (X32SE) - filmpje's c20xe toegevoeg
Heb wel meer V6en mee gemaakt die Qua onderblok op 1 bak gaar / verleten waren, en op de andere Velen malen minder of niet zeg maar.
Vaak bij Omega motoren veel voorkomend, aan 1 kant harder slijten, heeft te maken met de ietwat karige koeling van de motor..
Willem
Vaak bij Omega motoren veel voorkomend, aan 1 kant harder slijten, heeft te maken met de ietwat karige koeling van de motor..
Willem
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
Re: Bart's Astra --> V6 (X32SE) - filmpje's c20xe toegevoeg
Ik hoop niet dat je gelijk hebt, want dan moet het onderblok er alsnog uit...wim-v6 schreef:Heb wel meer V6en mee gemaakt die Qua onderblok op 1 bak gaar / verleten waren, en op de andere Velen malen minder of niet zeg maar.
Vaak bij Omega motoren veel voorkomend, aan 1 kant harder slijten, heeft te maken met de ietwat karige koeling van de motor..
Willem
- wim-v6
- forum-gebruiker
- Berichten: 123
- Lid geworden op: 05 feb 2011 18:16
- Locatie: Ergens achteraf in Zuid Holland
Re: Bart's Astra --> V6 (X32SE) - filmpje's c20xe toegevoeg
Toen ik de foto's zo zag, had ik iets, van, jemig, zelfs zonder kleprubbers zal die minder onder de oliekneut zitten..
hoopt t eigen voor jouw van niet, maar vrees t ergste...
Willem
hoopt t eigen voor jouw van niet, maar vrees t ergste...
Willem
Re: Bart's Astra --> V6 (X32SE) - filmpje's c20xe toegevoeg
wim-v6 schreef:Heb wel meer V6en mee gemaakt die Qua onderblok op 1 bak gaar / verleten waren, en op de andere Velen malen minder of niet zeg maar.
Vaak bij Omega motoren veel voorkomend, aan 1 kant harder slijten, heeft te maken met de ietwat karige koeling van de motor..
Willem
mmmh waarom zou een v6 van een omega harder slijten aan 1 kant
dus een v6 uit een calibra of vectra zou het niet hebben
terwijl de motors gelijk zijn vreemd
denk dat je bij een omega iets meer rij wind koeling links en rechts heb dan bij een cali/vec want daar heb je veel meer warmte bij het schutbord zitten
door dat de motor dwars ligt
denk dat de meeste problemen van de v6 voort komen uit slecht warmte wisselaar
en omdat er meer omega v6 lopen dan calibra v6 heb je dus meer problemen met een omega denk ik
dus vind het een beetje uit de lucht gegrepen dat een omega v6 blok slecht is
heb er hiereen omega met 325 duizend op de teller die waar geen probleem mee is met koeling of wat dan ook
ja alleen het standaard olie lekkage van kleppendeksel maar daar komen alu deksels op binnen kort
ding ook ooit gekocht met koelings probleem wat ook was terug te voeren op de warmte wisselaar die kapot was
prbleem verholpen en geen gezeur meer
bedoel bouw een v6 in een astra zonder extra koelpomp en voor je het weet ligt je koppaking er uit
kijk dan heb je een probleem met je koeling maar dat is gewoon te verwachten zonder extra koelpomp
omega heeft niet voor niks 2 van die pompen er op zitten zeg maar
moraal van het verhaal v6 van een omega heeft niks meer problen als een cali of vectra v6
probleem ligt meer bij de staat van onderhoud
en om nu te zeggen dat een omega v6 koel probleem heeft vind ik gewoon onzin
dus leg mij dat eens uit
Ik niet te bereiken via het forum
- wim-v6
- forum-gebruiker
- Berichten: 123
- Lid geworden op: 05 feb 2011 18:16
- Locatie: Ergens achteraf in Zuid Holland
Re: Bart's Astra --> V6 (X32SE) - filmpje's c20xe toegevoeg
Enige zwakke punten van het koelsysteem van de omega.
1: Radiateuren verstoppen om een of andere reden vaker dan bij andere Opels.. (veelal door het verzuimen van koelvloeistof verversen, hiervan gaan ook die warmte wisselaars naar de kloten)
2: Cilinder 6 zit te ver van de Radiateur af, koelwater is daar altijd warmer als bij cilinder 1 en 2
3: vaak word bij een Warmte wisselaar reparatie niet de radiateur mee vervangen, welke door olieresten minder koel capaciteit heeft.
een Te kort schietende koeling bij een Omega komt helaas nog steeds VAAK zat voor, ik krijg ze nog regelmatig op bezoek:
- Ja met een zware aanhanger loopt de meter het rood in!!.
- Afgelopen zomer in de bergen, ging de meter steeds richting rood.
- Bij gebruik Airco Loopt de temperatuur op...
Deze zijn allemaal opgelost door een nieuwe radiateur te plaatsen..
Ik lees daarbij ook op Problemcar, Opel-forum en vergelijkbare sites ook nog vaak zat over deze problemen, en deze problemen zijn bekend hoor..
Daarbij komt dan de 1e cilinder bank 1-3-5 als eerste koelwater krijgt van de radiateur, daarna pas bank 2 2-4-6, dat water is warmer.
Heb al meermaals ivm niet geheel lekker lopen van de Motor Compressie laten meter bij deze motoren in een Omega, en meestal heeft dan Cilinder 6 (hoe toevallig ook), een bar of 1,5 a 3 minder compressie als de rest...
MAARRRRR dat wil natuurlijk niet zeggen dat ELKE omega V6 motor slechter is als anderen, ik weet ook wel dan de V6 motoren in de Vectra goed gaar kunnen zijn, tuurlijk, en dat ALLES is afhankelijk van de vorige eigenaar en de technische kennis en nowhow van deze motoren, ik kan je melden, die schiet bij zeker 8 van de 10 garages STERK te kort!!!
Ik ken ook wel Omega's V6en die met 400.000km nog prima rijden, maar daar weet ik wel MEER 2.0 16V van dan V6en..
Let op, zijn dingen die ik uit PRAKTIJK ervaring geleerd heb!!!.
de Praktijk zegt nog altijd MEER als wat van een papiertje komt he, op papier is ALLES fantastisch mooi, en werkt prerfect
Willem
1: Radiateuren verstoppen om een of andere reden vaker dan bij andere Opels.. (veelal door het verzuimen van koelvloeistof verversen, hiervan gaan ook die warmte wisselaars naar de kloten)
2: Cilinder 6 zit te ver van de Radiateur af, koelwater is daar altijd warmer als bij cilinder 1 en 2
3: vaak word bij een Warmte wisselaar reparatie niet de radiateur mee vervangen, welke door olieresten minder koel capaciteit heeft.
een Te kort schietende koeling bij een Omega komt helaas nog steeds VAAK zat voor, ik krijg ze nog regelmatig op bezoek:
- Ja met een zware aanhanger loopt de meter het rood in!!.
- Afgelopen zomer in de bergen, ging de meter steeds richting rood.
- Bij gebruik Airco Loopt de temperatuur op...
Deze zijn allemaal opgelost door een nieuwe radiateur te plaatsen..
Ik lees daarbij ook op Problemcar, Opel-forum en vergelijkbare sites ook nog vaak zat over deze problemen, en deze problemen zijn bekend hoor..
Daarbij komt dan de 1e cilinder bank 1-3-5 als eerste koelwater krijgt van de radiateur, daarna pas bank 2 2-4-6, dat water is warmer.
Heb al meermaals ivm niet geheel lekker lopen van de Motor Compressie laten meter bij deze motoren in een Omega, en meestal heeft dan Cilinder 6 (hoe toevallig ook), een bar of 1,5 a 3 minder compressie als de rest...
MAARRRRR dat wil natuurlijk niet zeggen dat ELKE omega V6 motor slechter is als anderen, ik weet ook wel dan de V6 motoren in de Vectra goed gaar kunnen zijn, tuurlijk, en dat ALLES is afhankelijk van de vorige eigenaar en de technische kennis en nowhow van deze motoren, ik kan je melden, die schiet bij zeker 8 van de 10 garages STERK te kort!!!
Ik ken ook wel Omega's V6en die met 400.000km nog prima rijden, maar daar weet ik wel MEER 2.0 16V van dan V6en..
Let op, zijn dingen die ik uit PRAKTIJK ervaring geleerd heb!!!.
de Praktijk zegt nog altijd MEER als wat van een papiertje komt he, op papier is ALLES fantastisch mooi, en werkt prerfect
Willem
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
Re: Bart's Astra --> V6 (X32SE) - filmpje's c20xe toegevoeg
Poeh daar sla je de spijker op zijn kop Wim!wim-v6 schreef: de Praktijk zegt nog altijd MEER als wat van een papiertje komt he, op papier is ALLES fantastisch mooi, en werkt prerfect
Willem
Helaas wordt dat steeds meer waar.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
Re: Bart's Astra --> V6 (X32SE) - filmpje's c20xe toegevoeg
Gisteren op de Essen motorshow een compressiemeter gehaald voor €15,-.
Hopen dat die een beetje duidelijkheid kan geven...
Hopen dat die een beetje duidelijkheid kan geven...
-
- Oud-Clublid
- Berichten: 8637
- Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52
Re: Bart's Astra --> V6 (X32SE) - filmpje's c20xe toegevoeg
Handig, zal daar donderdag ook eens naar kijken.Bart(astra) schreef:Gisteren op de Essen motorshow een compressiemeter gehaald voor €15,-.
Hopen dat die een beetje duidelijkheid kan geven...
Hopelijk valt het allemaal mee!
- wim-v6
- forum-gebruiker
- Berichten: 123
- Lid geworden op: 05 feb 2011 18:16
- Locatie: Ergens achteraf in Zuid Holland
Re: Bart's Astra --> V6 (X32SE) - filmpje's c20xe toegevoeg
@ Janus:
Dat koeling bij een Dwars geplaatste motor slechter zou zijn dan bij een langs geplaatste is alleen van toepassing bij de Vectra-A / Calibra.
De Vectra-B en C hebben VEEL GROTERE koelCapaciteit, zelfs bij volle belasging blijft mijn V6 GOED onder de 90 graden!!!
Ook afhankelijk van de Staat van de radiateur uiteraard!! Mijn is origineel opel, en zo;n 150.000km oud ,en doet het prima, dat komt weer mede doordat iedere 2 jaar de koelvloeistof vervangen word, dat word ook vaan vergeten..
De Vectra-A / Calibra moet je zeker na een Vlotte rit even Rust gunnen om af te koelen, zo ook bij een Omgebouwde Astra.
Ik weet er wel een die het al een goede tijd uithoud zonder extra koelpompje, de motor word er echt niet slechter van, deze hulp koelwaterpomp draait ook alleen bij afzetten van de motor, samen met de koelvin, en de Dynamo koeler..
Motor na een snelle rit door middel van een stukje rustig te rijden is de beste oplossing voor behoud van de motor.
Willem
Dat koeling bij een Dwars geplaatste motor slechter zou zijn dan bij een langs geplaatste is alleen van toepassing bij de Vectra-A / Calibra.
De Vectra-B en C hebben VEEL GROTERE koelCapaciteit, zelfs bij volle belasging blijft mijn V6 GOED onder de 90 graden!!!
Ook afhankelijk van de Staat van de radiateur uiteraard!! Mijn is origineel opel, en zo;n 150.000km oud ,en doet het prima, dat komt weer mede doordat iedere 2 jaar de koelvloeistof vervangen word, dat word ook vaan vergeten..
De Vectra-A / Calibra moet je zeker na een Vlotte rit even Rust gunnen om af te koelen, zo ook bij een Omgebouwde Astra.
Ik weet er wel een die het al een goede tijd uithoud zonder extra koelpompje, de motor word er echt niet slechter van, deze hulp koelwaterpomp draait ook alleen bij afzetten van de motor, samen met de koelvin, en de Dynamo koeler..
Motor na een snelle rit door middel van een stukje rustig te rijden is de beste oplossing voor behoud van de motor.
Willem
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
Re: Bart's Astra --> V6 (X32SE) - filmpje's c20xe toegevoeg
Ik had ook altijd mooi stabiele temperatuur.
Zelfs files enzo hartje zomer sloegen de koelvinnen nooit in de hoogste stand.
Was wel een iets grotere radiateur van een Astra met airco.
En ik had koelwaterpompje en dynamokoeler erop die na het afzetten idd ook aansloeg mocht dat nodig zijn.
Zelfs files enzo hartje zomer sloegen de koelvinnen nooit in de hoogste stand.
Was wel een iets grotere radiateur van een Astra met airco.
En ik had koelwaterpompje en dynamokoeler erop die na het afzetten idd ook aansloeg mocht dat nodig zijn.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
- wim-v6
- forum-gebruiker
- Berichten: 123
- Lid geworden op: 05 feb 2011 18:16
- Locatie: Ergens achteraf in Zuid Holland
Re: Bart's Astra --> V6 (X32SE) - filmpje's c20xe toegevoeg
Laagvlieger schreef:Ik had ook altijd mooi stabiele temperatuur.
Zelfs files enzo hartje zomer sloegen de koelvinnen nooit in de hoogste stand.
Was wel een iets grotere radiateur van een Astra met airco.
En ik had koelwaterpompje en dynamokoeler erop die na het afzetten idd ook aansloeg mocht dat nodig zijn.
Die grotere radiateur zit ook in ''onze'' Astra, alleen zit nog een Condensor voor ivm werkende Airco in deze Astra.
Willem
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
Re: Bart's Astra --> V6 (X32SE) - filmpje's c20xe toegevoeg
In mijn astra komt de complete kabelboom met relais sturing voor de naloop van de vinnen en de extra waterpomp, zoals in de Vectra B ook het geval is.
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
Re: Bart's Astra --> V6 (X32SE) - filmpje's c20xe toegevoeg
Inmiddels is de astra alweer 11 jaar in mijn bezit !
- GSI Racer
- Donateur 2013
- Berichten: 5656
- Lid geworden op: 30 mei 2009 11:12
- Auto('s): Astra GSi 2.0 16V Turbo en Astra GSi 2.0 16V
- Locatie: Nuth (Zuid-Limburg)
Re: Bart's Astra --> V6 (X32SE) - filmpje's c20xe toegevoeg
Gefeliciteerd!!!
zullen nog vele jaren bij komen denk ik he
hoe staat het ermee op dit moment?
zullen nog vele jaren bij komen denk ik he
hoe staat het ermee op dit moment?
-Astra GSi C20LET fun/track @291pk/450Nm Powered by Klasen Motors
-Astra GSi C20XE daily
Remmen is angst
-Astra GSi C20XE daily
Remmen is angst
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
Re: Bart's Astra --> V6 (X32SE) - filmpje's c20xe toegevoeg
Staat zielig zonder uitlaat onder de carport te wachten op actie
- GSI Racer
- Donateur 2013
- Berichten: 5656
- Lid geworden op: 30 mei 2009 11:12
- Auto('s): Astra GSi 2.0 16V Turbo en Astra GSi 2.0 16V
- Locatie: Nuth (Zuid-Limburg)
Re: Bart's Astra --> V6 (X32SE) - filmpje's c20xe toegevoeg
wordt tijd voor voorjaar he
-Astra GSi C20LET fun/track @291pk/450Nm Powered by Klasen Motors
-Astra GSi C20XE daily
Remmen is angst
-Astra GSi C20XE daily
Remmen is angst
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
Re: Bart's Astra --> V6 (X32SE) - filmpje's c20xe toegevoeg
ik hoop er volgende week of de week erop tijd voor te hebben.GSI Racer schreef:wordt tijd voor voorjaar he
Dan kan ik in elk geval na een compressiemeting de balans opmaken
- GSI Racer
- Donateur 2013
- Berichten: 5656
- Lid geworden op: 30 mei 2009 11:12
- Auto('s): Astra GSi 2.0 16V Turbo en Astra GSi 2.0 16V
- Locatie: Nuth (Zuid-Limburg)
Re: Bart's Astra --> V6 (X32SE) - filmpje's c20xe toegevoeg
we wachten gespannen af!
suc6 iig
suc6 iig
-Astra GSi C20LET fun/track @291pk/450Nm Powered by Klasen Motors
-Astra GSi C20XE daily
Remmen is angst
-Astra GSi C20XE daily
Remmen is angst
- AlexAstra
- Oud-Clublid
- Berichten: 1287
- Lid geworden op: 07 aug 2011 15:43
- Auto('s): Hobby: Astra GSI 2.0 16v Daily: Vectra C 2.2 GTS
- Locatie: Rotterdam
Re: Bart's Astra --> V6 (X32SE) - filmpje's c20xe toegevoeg
Hoii Bart,
k kwam bij het kijken op cleaned.be je Astra tegen
wel van een tijdje gelee maar toch leuk haha,
Gr.
Alex.
k kwam bij het kijken op cleaned.be je Astra tegen
wel van een tijdje gelee maar toch leuk haha,
Gr.
Alex.
- GSI Racer
- Donateur 2013
- Berichten: 5656
- Lid geworden op: 30 mei 2009 11:12
- Auto('s): Astra GSi 2.0 16V Turbo en Astra GSi 2.0 16V
- Locatie: Nuth (Zuid-Limburg)
Re: Bart's Astra --> V6 (X32SE) - filmpje's c20xe toegevoeg
nice!
-Astra GSi C20LET fun/track @291pk/450Nm Powered by Klasen Motors
-Astra GSi C20XE daily
Remmen is angst
-Astra GSi C20XE daily
Remmen is angst
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
Re: Bart's Astra --> V6 (X32SE) - filmpje's c20xe toegevoeg
Die foto is inderdaad al eens eeder langsgekomen.
Was een van de laatste "Das wertk ruft" Opel meetings bij de Opel fabriek in Bochum.
Was een van de laatste "Das wertk ruft" Opel meetings bij de Opel fabriek in Bochum.
- Erwin_dude
- Oud-Clublid
- Berichten: 2698
- Lid geworden op: 13 mei 2008 20:28
- Locatie: Coevorden
Re: Bart's Astra --> V6 (X32SE) - filmpje's c20xe toegevoeg
dacht dat er weer leven in dit topic zat op andere manier hah
helaas...\
kom op bart..
helaas...\
kom op bart..
You can run , but you can't Hide
Alpine Promo Team™
3.0 v6 Promoteam
Alpine Promo Team™
3.0 v6 Promoteam
- .:johan:.
- forum-gebruiker
- Berichten: 528
- Lid geworden op: 15 mar 2011 22:38
- Auto('s): Astra-F Sedan C20Let, Corsa-C C12xe
- Locatie: Hedel
Re: Bart's Astra --> V6 (X32SE) - filmpje's c20xe toegevoeg
wat een grulijkedikke foto!
Re: Bart's Astra --> V6 (X32SE) - filmpje's c20xe toegevoeg
Ben benieuwd of je ooit weer gaat rijden Bart.
Re: felix astra'tje
Ja komop lullo.pluggie schreef:Bart(astra) schreef:Jij rijdt toch ook weer ?pluggie schreef: Als Bart ooit zal gaan rijden zal die ook dit soort dingen mee gaan maken.
Je weet paar dingen:
- Uitleesacties zijn er 2, 1 in zwolle/kampen, 1 in de buurt
- V6en die rijden, die van Marcel en Ray rijden in andere eigenaren
- Revisie, iig Plug kent een goede toko
- Je weet dat jouwe uitgeschreven is
- Je weet dat je ander blok moet regelen, deze is veel teveel aan gekloot
- Je weet dat er zelfs op 100e mm uitlees Rally gasten STIEKEM op dit forum zitten
Ik denk zelf Bart dat je nooit meer gaat rijden. Maar het kan wel.
Ik persoonlijk denk niet dat je ooit uit dat schorsen komt en soort Kuuk word.
Ík hoop het wel, maar dan moet je nieuwe start maken, en dan telefoon pakken.
Anders vergeet het maar. Daar kom je nooit uit zonder kennis.
Misschien ben je boos, ik bedoel het super lief. Je komt er nooit uit zo.