Aluminium stuurhuisbeugels

Eenvoudige vragen over de Astra F zoals: "waar kan ik mijn claxon vinden", "waarvoor dient dit onderdeel" "welk motorblok is dit" e.d. kunnen hier gesteld worden. Geen problemen in dit forum plaatsen!
Plaats reactie
The Undertaker
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 8637
Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52

Aluminium stuurhuisbeugels

Bericht door The Undertaker »

Zit ik vannacht (in mijn nachtdienst) naar Wheeler dealers te kijken, hebben ze een Saab 9-3 Turbo Cabriolet . Daar hebben ze het over scheuren in het schutbord doordat er te veel torsie op het stuurhuis komt, dit door de erfenis van het GM platform.

Vanaf 4:00 http://www.streetfire.net/video/wheeler ... 249601.htm

http://www.genuinesaab.com/catalog/prod ... ucts_id=36

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Misschien ook iets voor de GSI?
Gebruikersavatar
Bart(astra)
Moderator
Moderator
Berichten: 10460
Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
Locatie: Nuenen

Re: Aluminium stuurhuisbeugels

Bericht door Bart(astra) »

heb jij er problemen mee dan ?
ASTRA GSi X32SE

Project-topic Astra v6

ICE showcase



Audi A4 Avant 2.0T S-line

Polo 6n 1.4
The Undertaker
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 8637
Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52

Re: Aluminium stuurhuisbeugels

Bericht door The Undertaker »

Bart(astra) schreef:heb jij er problemen mee dan ?
Nee dat niet, maar iedere verbetering is er één :wink:

Misschien iets voor de strakke bestuurders onder ons en de circuitrijders.
Gebruikersavatar
Bart(astra)
Moderator
Moderator
Berichten: 10460
Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
Locatie: Nuenen

Re: Aluminium stuurhuisbeugels

Bericht door Bart(astra) »

moet het probleem zich wel voordoen op een astra f
ASTRA GSi X32SE

Project-topic Astra v6

ICE showcase



Audi A4 Avant 2.0T S-line

Polo 6n 1.4
The Undertaker
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 8637
Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52

Re: Aluminium stuurhuisbeugels

Bericht door The Undertaker »

Bart(astra) schreef:moet het probleem zich wel voordoen op een astra f
Dit is eigenlijk hetzelfde als plaatsing PU-bussen, extra stabilisatorstangen, veerpootbruggen, etc.
Gebruikersavatar
Bart(astra)
Moderator
Moderator
Berichten: 10460
Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
Locatie: Nuenen

Re: Aluminium stuurhuisbeugels

Bericht door Bart(astra) »

snap ik

alleen moet je geen problemen zoeken :wink:
ASTRA GSi X32SE

Project-topic Astra v6

ICE showcase



Audi A4 Avant 2.0T S-line

Polo 6n 1.4
The Undertaker
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 8637
Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52

Re: Aluminium stuurhuisbeugels

Bericht door The Undertaker »

Bart(astra) schreef:snap ik

alleen moet je geen problemen zoeken :wink:
Helemaal mee eens, deze kit voorkomt juist de scheuren.
oenatje
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 10361
Lid geworden op: 03 jan 2004 16:36

Re: Aluminium stuurhuisbeugels

Bericht door oenatje »

die aflevering hebik ook gezien.
The Undertaker
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 8637
Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52

Re: Aluminium stuurhuisbeugels

Bericht door The Undertaker »

Saab-tuners hebben wel meer leuke modificaties voor onder andere de GSI zoals de 22mm stabilisator voor de achteras:

Afbeelding

http://www.genuinesaab.com/catalog/prod ... ucts_id=34
Selecting the right Anti-Roll bar

Balance of sway bar to other chassis mods
spring rates and how the total rate is shared by springs and sway bars.
When selecting a rear anti-roll bar diameter and consequently it’s stiffness the entire suspension package needs to be analyzed. Basically you are trying to keep the car from laying over with the increased cornering loads generated with grippy tires and other mods. The need roll rate is dependent on both the road springs and the bars. When the road springs are stiffer there is less need for huge bars. With soft springs, ex original base model, you can get away with the really stiff 25.5 bar. If we take the opposite limit of that and for example have a modified Viggen convertible with Koni suspension for street use it will only take a little more sway bar the 19mm will be great and was developed for this application.
This is not a case of if a little bigger is good lots bigger is better, you need to make sure you balance the total rate (spring rate + bar rate) to reach the desired effect. For a street car the 22mm bar is a good compromise and will work great with just about any setup. With the 25mm bar you can count on quite a bit of over-steer if you are not careful, on the track this can be ok but on the street with no runoff area it can get ugly.
In my attempts to make these NG900 and 9-3 autocross well I have tried as many differnt combinations of suspension to get the desired results. Some worked great others, not so well. For a while I ran a 1.5” tubular rear bar of various wall thicknesses, this was the hot setup for the base model when autocrossing. The problem came when it was installed on the rear of my new stock Viggen, It was too much rear bar when combined with the Viggens 25% stiffer rear springs and softer front bar. Also the tubular bars were too expensive to manufacture, at this point I began to experiment with solid bars larger than 22mm and found the 25.5 (1 inch) to be about the maximum limit.
For most cars with stiffer aftermarket lowering springs a 22mm bar is almost perfect. If running the 300mm rear brakes you will probably want to stop here unless you have lots of track time.
Hope this helps to eliminate some of the confusion about selecting a rear anti-roll bar for your NG900 / 9-3 ensuring it will work best for your application. Your comments are welcome.
Gebruikersavatar
just_nll
forum-gebruiker
Berichten: 900
Lid geworden op: 26 aug 2008 22:01
Auto('s): Opel astra GSI 2.0 8 V (becomes soon a 2.0 16 V
Locatie: Amsterdam

Re: Aluminium stuurhuisbeugels

Bericht door just_nll »

ooit is een plaatje gezien met dat aan de onderkant ben zeer geintreseert daar in ,,maar mijn vraag is heeft het daar aan de onderkant zoveel nut ?
WestCoast Promo Team
Bonrath Promo Team
Shell Helix Promo Team
Irmscher Promo Team
Astra GSi 2.0 8V (Becomes a C20XE M2.5)
Astra GSi 2.0 16V (C20XE M2.8 )
The Undertaker
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 8637
Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52

Re: Aluminium stuurhuisbeugels

Bericht door The Undertaker »

Blijkbaar wel anders zou het niet geleverd zijn. Lees het volgende topic maar eens door:

Onderwerp: Stabilisatorstang topic :)
oenatje
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 10361
Lid geworden op: 03 jan 2004 16:36

Re: Aluminium stuurhuisbeugels

Bericht door oenatje »

geloof me. dat heeft nut
Gebruikersavatar
Dennis_dB
forum-gebruiker
Berichten: 225
Lid geworden op: 14 jan 2010 19:50
Locatie: Zaamslag

Re: Aluminium stuurhuisbeugels

Bericht door Dennis_dB »

Bij mn crossauto is het schutbord rechts ook verder naar binnen gekomen. Nu weet ik wel dat er bij een crossauto heel wat meer krachten op komen dan bij orgineel weggebruik maar het geeft wel de zwakste plek aan.
Plaats reactie