Dankje RobertThe Undertaker schreef:Haaye zit nu ook rond de 400k met een C18XE, jawel de eerste motor
Even voorstellen, Antonyz
-
- Oud-Clublid
- Berichten: 2709
- Lid geworden op: 17 mar 2009 16:52
- Auto('s): Astra GSI C18XE >> C20XE M2.8 Coscast :)
- Locatie: Wâlterswâld
Re: Even voorstellen, Antonyz
Astra GSI 16V Tailgate>>fase 1 C20XE M2.8 1995
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9326
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Even voorstellen, Antonyz
Heej Hallo, welkom hier!
Succes met het rijdend krijgen van je GSi. Er zit genoeg werk in, dus dat zal het probleem niet zijn!
Zou tof zijn als je ons op de hoogte houdt. Ennuh, die discussie moet je maar een beetje met een korrel zout nemen. Iedereen heeft hier een mening... Voel je in ieder geval welkom hier!
Succes met het rijdend krijgen van je GSi. Er zit genoeg werk in, dus dat zal het probleem niet zijn!
Zou tof zijn als je ons op de hoogte houdt. Ennuh, die discussie moet je maar een beetje met een korrel zout nemen. Iedereen heeft hier een mening... Voel je in ieder geval welkom hier!
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
- wes155
- forum-gebruiker
- Berichten: 346
- Lid geworden op: 12 jun 2009 06:54
- Auto('s): Astra F GSI C20XE----Astra F GSI X20XEV----Kadett E GSI C20XE C20LET in aantocht!!
- Locatie: WESTELIJKE MIJNSTREEK L-ZUID!!!
Re: Even voorstellen, Antonyz
nette astra...
kon wel eens de astra van toon zijn geweest!
maar verder is ie wel hard zie ik?
ook een goeie setup om je motor heel te houden en niet te veel geld uit te geven!
denk alleen idd dat je bak het niet lang zal houden!
zou anders kiezen voor een f18+ en dan de sper overzetten
gr wesley
kon wel eens de astra van toon zijn geweest!
maar verder is ie wel hard zie ik?
ook een goeie setup om je motor heel te houden en niet te veel geld uit te geven!
denk alleen idd dat je bak het niet lang zal houden!
zou anders kiezen voor een f18+ en dan de sper overzetten
gr wesley
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 20
- Lid geworden op: 03 jul 2011 00:17
- Auto('s): Opel Astra F GSI C20LET, Opel Zafira, Mercedes 207 D '86
- Locatie: Heerlen
Re: Even voorstellen, Antonyz
Is een F20 bak, met de 20 procent sper ( 3,42 diff overbrenging).
Tandwielen van de F16 WR bak.
Tandwielen van de F16 WR bak.
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
Re: Even voorstellen, Antonyz
Antonyz schreef:Is een F20 bak, met de 20 procent sper ( 3,42 diff overbrenging).
Tandwielen van de F16 WR bak.
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 20
- Lid geworden op: 03 jul 2011 00:17
- Auto('s): Opel Astra F GSI C20LET, Opel Zafira, Mercedes 207 D '86
- Locatie: Heerlen
Re: Even voorstellen, Antonyz
Van de F20 zijn 2 versies gemaakt, de gewone F20, waarvan het binnenwerk identiek is aan de F16 CR laatste type. De overbrenging ofwel de i van het differentieel is 3,55.
Deze is ook dezelfde als het F16 CR/WR diff. Deze draai je met een turbo zo aan gort.
De andere versie is die van de Astra GSI 16V, met de C20XE motor.
Deze bak is qua tandwieloverzetting identiek aan de gewone F20, alleen is de afdrijfas sterker en is het differentieel versterkt, heeft een andere overbrenging ( 3,42) en heeft een sper van 20%.
Ik heb in die bak de tandwielen van de F16 WR geplaatst, deze passen er zo in. Alleen is de gear-ratio langer.
Alleen deze bak heeft een nadeel, de versnellingen zijn extreem lang.
Op de deksel aan de zijkant van de bak staat wat voor type bak het is, bijv. CR342 of CR355.
Als er een sper in zit kun je herkennen aan de witte stip op de onderste deksel van de bak.
Anders kijk je in TIS, daar staat alles in.
Van de F16 WR355 bak wordt vaak de 5e gang gebruikt op een gewone F20.
Deze is ook dezelfde als het F16 CR/WR diff. Deze draai je met een turbo zo aan gort.
De andere versie is die van de Astra GSI 16V, met de C20XE motor.
Deze bak is qua tandwieloverzetting identiek aan de gewone F20, alleen is de afdrijfas sterker en is het differentieel versterkt, heeft een andere overbrenging ( 3,42) en heeft een sper van 20%.
Ik heb in die bak de tandwielen van de F16 WR geplaatst, deze passen er zo in. Alleen is de gear-ratio langer.
Alleen deze bak heeft een nadeel, de versnellingen zijn extreem lang.
Op de deksel aan de zijkant van de bak staat wat voor type bak het is, bijv. CR342 of CR355.
Als er een sper in zit kun je herkennen aan de witte stip op de onderste deksel van de bak.
Anders kijk je in TIS, daar staat alles in.
Van de F16 WR355 bak wordt vaak de 5e gang gebruikt op een gewone F20.
Re: Even voorstellen, Antonyz
naar mijn wete is alleen de f20 en de f18 in de astra gsi c20xe gebruikt
Re: Even voorstellen, Antonyz
ow de f16 heeft wel achter de c20ne en de c18xe gehangen in een astra f
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 20
- Lid geworden op: 03 jul 2011 00:17
- Auto('s): Opel Astra F GSI C20LET, Opel Zafira, Mercedes 207 D '86
- Locatie: Heerlen
Re: Even voorstellen, Antonyz
Klopt allemaal.
Vectra en Calibra C20XE hadden ook de F20 bak, alleen de CR355 versie.
De Astra GSI 16V C20XE heeft een ander type F20, nl. de CR342.
De F16 zat in erg veel modellen, alleen de WR355 bak zat in de Astra 1,8i en 2.0i, Vectra 1.8i en 2.0i.
Ik heb een WR355 bak gesloopt, de tandwielen eruit gehaald en die in de F20 bak ingebouwd( alleen de tandwielen van de uitgaande as en de complete prise as.)
De uitgaande as van de F20 CR342 is sterker ( deze zit bij mij erin) dan van de gewone F20CR355, evenals het differentieel.
Dus maw, mijn bak is versterkt en heeft ongeveer dezelfde gear- ratio als de F25.
Vectra en Calibra C20XE hadden ook de F20 bak, alleen de CR355 versie.
De Astra GSI 16V C20XE heeft een ander type F20, nl. de CR342.
De F16 zat in erg veel modellen, alleen de WR355 bak zat in de Astra 1,8i en 2.0i, Vectra 1.8i en 2.0i.
Ik heb een WR355 bak gesloopt, de tandwielen eruit gehaald en die in de F20 bak ingebouwd( alleen de tandwielen van de uitgaande as en de complete prise as.)
De uitgaande as van de F20 CR342 is sterker ( deze zit bij mij erin) dan van de gewone F20CR355, evenals het differentieel.
Dus maw, mijn bak is versterkt en heeft ongeveer dezelfde gear- ratio als de F25.
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
Re: Even voorstellen, Antonyz
aha, dat wist ik niet
- wes155
- forum-gebruiker
- Berichten: 346
- Lid geworden op: 12 jun 2009 06:54
- Auto('s): Astra F GSI C20XE----Astra F GSI X20XEV----Kadett E GSI C20XE C20LET in aantocht!!
- Locatie: WESTELIJKE MIJNSTREEK L-ZUID!!!
Re: Even voorstellen, Antonyz
hoe hoog is je topsnelheid dan met deze verhoudingen?
of heb je dat nooit getest?
gr
of heb je dat nooit getest?
gr
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 2539
- Lid geworden op: 05 mar 2006 23:02
Re: Even voorstellen, Antonyz
ja klopt en daar heb ik er net 1 van op de oud ijzer bult gegooidoenatje schreef:ow de f16 heeft wel achter de c20ne en de c18xe gehangen in een astra f
heel het dif was naar de kl..ten
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9326
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Even voorstellen, Antonyz
Kijk dat is informatie van iemand die zich goed heeft verdiept in de versnellingsbakken !
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 20
- Lid geworden op: 03 jul 2011 00:17
- Auto('s): Opel Astra F GSI C20LET, Opel Zafira, Mercedes 207 D '86
- Locatie: Heerlen
Re: Even voorstellen, Antonyz
Eindelijk weer turbo rijden.
De astra rijdt weer als vanouds.
Heeft alleen enorm geleden van de 2 jaar rust, wegens verbouwen al die tijd buiten gestaan.
Een klein gaatje in de linker koker achter, de kit in de wielkasten is losgekomen, veel oppervlakteroest op de bodem, hemel is verrot, remschijven zijn wonderbaarlijk nog goed.
Motorkap is aan vervanging toe, roest op de naad aan de voorzijde.
de voorbumper is erg slecht, moet een nieuwe op.
De intercooler moeten lassen, zat een gaatje in.
Injectoren waren alle 4 lek, vervangen voor 326 cc exemplaren van BMW.
Nu het positieve, met die XE inlaatnokkenas, de grotere injectoren en de gerepareerde wastegate rijdt hij goed.
Hij draait veel sterker door in de toeren met die nokkenas en de turbo houdt de druk goed vast.
Eind deze week fase 2 erin, we zetten hem op 0,95 bar, alleen de koppeling zal zware tijden krijgen.
Die vervang ik wel voor een sterkere in de toekomst. Misschien dan meteen de F28 erin.
De astra rijdt weer als vanouds.
Heeft alleen enorm geleden van de 2 jaar rust, wegens verbouwen al die tijd buiten gestaan.
Een klein gaatje in de linker koker achter, de kit in de wielkasten is losgekomen, veel oppervlakteroest op de bodem, hemel is verrot, remschijven zijn wonderbaarlijk nog goed.
Motorkap is aan vervanging toe, roest op de naad aan de voorzijde.
de voorbumper is erg slecht, moet een nieuwe op.
De intercooler moeten lassen, zat een gaatje in.
Injectoren waren alle 4 lek, vervangen voor 326 cc exemplaren van BMW.
Nu het positieve, met die XE inlaatnokkenas, de grotere injectoren en de gerepareerde wastegate rijdt hij goed.
Hij draait veel sterker door in de toeren met die nokkenas en de turbo houdt de druk goed vast.
Eind deze week fase 2 erin, we zetten hem op 0,95 bar, alleen de koppeling zal zware tijden krijgen.
Die vervang ik wel voor een sterkere in de toekomst. Misschien dan meteen de F28 erin.
Re: Even voorstellen, Antonyz
mooi man, weer lekker cruisen
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
Re: Even voorstellen, Antonyz
weer goed op weg !
Re: Even voorstellen, Antonyz
ik heb nog niet eerder een voorstel topic gelezen waarin zoveel gediscussieert werd als in deze. beetje sonde ^_^
ventieldopjes-met-blauwe-vlaggetjes-en-rode-knop-promoteam
-
- Oud-Clublid
- Berichten: 8637
- Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52
Re: Even voorstellen, Antonyz
Er is al sinds 4 augustus 2011 niets in dit topic gepost.... oude koeboerbeun schreef:ik heb nog niet eerder een voorstel topic gelezen waarin zoveel gediscussieert werd als in deze. beetje sonde ^_^
- wes155
- forum-gebruiker
- Berichten: 346
- Lid geworden op: 12 jun 2009 06:54
- Auto('s): Astra F GSI C20XE----Astra F GSI X20XEV----Kadett E GSI C20XE C20LET in aantocht!!
- Locatie: WESTELIJKE MIJNSTREEK L-ZUID!!!
Re: Even voorstellen, Antonyz
deze auto staat te koop mp
voor een redelijk bedrag!
voor een redelijk bedrag!
Re: Even voorstellen, Antonyz
werd weer effe actueel door mp add (A)The Undertaker schreef:Er is al sinds 4 augustus 2011 niets in dit topic gepost.... oude koeboerbeun schreef:ik heb nog niet eerder een voorstel topic gelezen waarin zoveel gediscussieert werd als in deze. beetje sonde ^_^
normaal lees ik dat " ik ben sjaakie, en heb een astra 2.0 16v met 240 pk (want dat zei de verkoper)" niet
ventieldopjes-met-blauwe-vlaggetjes-en-rode-knop-promoteam
- wes155
- forum-gebruiker
- Berichten: 346
- Lid geworden op: 12 jun 2009 06:54
- Auto('s): Astra F GSI C20XE----Astra F GSI X20XEV----Kadett E GSI C20XE C20LET in aantocht!!
- Locatie: WESTELIJKE MIJNSTREEK L-ZUID!!!
Re: Even voorstellen, Antonyz
auto rijd nu in rotterdam ergens rond
mag dicht is inmiddels verkocht!
wes
mag dicht is inmiddels verkocht!
wes