RedBill's GSi - The Complete Story (Update 12-04-'22)

Grote verbouwingen en projecten. (Car project show-off.)
The Undertaker
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 8637
Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52

Re: RedBill's GSi - The Story (Update 26-11-'11) Afgekeurd

Bericht door The Undertaker »

Die zijn wel door ja
Gebruikersavatar
pluggie
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 3763
Lid geworden op: 20 mar 2003 20:59
Contacteer:

Re: RedBill's GSi - The Story (Update 26-11-'11) Afgekeurd

Bericht door pluggie »

Maken toch, gewoon even niet voor optisch. Dorpels/overzetdorpels. Ding door APK vlammen. Schors je hem erna maar. Toch ?
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11174
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Re: RedBill's GSi - The Story (Update 26-11-'11) Afgekeurd

Bericht door Laagvlieger »

Kroepoek!!!
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Gebruikersavatar
Bart(astra)
Moderator
Moderator
Berichten: 10460
Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
Locatie: Nuenen

Re: RedBill's GSi - The Story (Update 26-11-'11) Afgekeurd

Bericht door Bart(astra) »

gauw oplossen
ASTRA GSi X32SE

Project-topic Astra v6

ICE showcase



Audi A4 Avant 2.0T S-line

Polo 6n 1.4
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9316
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: RedBill's GSi - The Story (Update 26-11-'11) Afgekeurd

Bericht door RedBill »

Morgenavond gaat hij naar de plaatwerker. Nu eerste beide dorpels er nieuw inzetten (op een kwalitatief goede manier), later de rest bij dezelfde persoon ook grondig laten aanpakken.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Gebruikersavatar
Erwin_dude
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 2698
Lid geworden op: 13 mei 2008 20:28
Locatie: Coevorden

Re: RedBill's GSi - The Story (Update 26-11-'11) Afgekeurd

Bericht door Erwin_dude »

RedBill schreef:Morgenavond gaat hij naar de plaatwerker. Nu eerste beide dorpels er nieuw inzetten (op een kwalitatief goede manier), later de rest bij dezelfde persoon ook grondig laten aanpakken.

gewoon alle rotte wegslijen, overzet dorpels erop en goed in tektiel,

niks mis mee en geen mens ziet het ivm skirts
You can run , but you can't Hide

Alpine Promo Team™

3.0 v6 Promoteam
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9316
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: RedBill's GSi - The Story (Update 26-11-'11) Afgekeurd

Bericht door RedBill »

Erwin_dude schreef:
RedBill schreef:Morgenavond gaat hij naar de plaatwerker. Nu eerste beide dorpels er nieuw inzetten (op een kwalitatief goede manier), later de rest bij dezelfde persoon ook grondig laten aanpakken.

gewoon alle rotte wegslijen, overzet dorpels erop en goed in tektiel,

niks mis mee en geen mens ziet het ivm skirts
Daar is wat mij betreft wel wat mis mee als ik deze auto over 10 jaar ook nog in top staat wil hebben. Hoeft echt niet iedereen van mij te doen, maar deze wagen gaat langzaam richting nieuwstaat, zeker nu het niet meer mijn daily driver is.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Gebruikersavatar
Erwin_dude
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 2698
Lid geworden op: 13 mei 2008 20:28
Locatie: Coevorden

Re: RedBill's GSi - The Story (Update 26-11-'11) Afgekeurd

Bericht door Erwin_dude »

RedBill schreef:
Erwin_dude schreef:
RedBill schreef:Morgenavond gaat hij naar de plaatwerker. Nu eerste beide dorpels er nieuw inzetten (op een kwalitatief goede manier), later de rest bij dezelfde persoon ook grondig laten aanpakken.

gewoon alle rotte wegslijen, overzet dorpels erop en goed in tektiel,

niks mis mee en geen mens ziet het ivm skirts
Daar is wat mij betreft wel wat mis mee als ik deze auto over 10 jaar ook nog in top staat wil hebben. Hoeft echt niet iedereen van mij te doen, maar deze wagen gaat langzaam richting nieuwstaat, zeker nu het niet meer mijn daily driver is.


na 10 jaar droog staan in een schuur is dat nog steeds goed hoor :shutup:
You can run , but you can't Hide

Alpine Promo Team™

3.0 v6 Promoteam
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11174
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Re: RedBill's GSi - The Story (Update 26-11-'11) Afgekeurd

Bericht door Laagvlieger »

Overzetdorpels is het slechtse dat je kan doen.
Rotterij gaat verder binnenin en dat zie je niet eerder dan als de dorpel eruit valt.
Ik heb ze vaak zat meegemaakt.

Dat kleine beetje extra werk met een inlasdorpel is het dubbel en dwars waard.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Gebruikersavatar
Bart(astra)
Moderator
Moderator
Berichten: 10460
Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
Locatie: Nuenen

Re: RedBill's GSi - The Story (Update 26-11-'11) Afgekeurd

Bericht door Bart(astra) »

Ik zou ook voor inzetdorpels gaan


maar hij zei ook "eerst al het rotte wegslijpen" :wink:
ASTRA GSi X32SE

Project-topic Astra v6

ICE showcase



Audi A4 Avant 2.0T S-line

Polo 6n 1.4
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9316
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: RedBill's GSi - The Story (Update 26-11-'11) Afgekeurd

Bericht door RedBill »

GSi net weggebracht. :-)
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11174
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Re: RedBill's GSi - The Story (Update 26-11-'11) Afgekeurd

Bericht door Laagvlieger »

Bart(astra) schreef:Ik zou ook voor inzetdorpels gaan


maar hij zei ook "eerst al het rotte wegslijpen" :wink:
Ja alles wegslijpen.
Maar hoe wou je het staal beschermen op de plaatsen waar het overlapt?
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Gebruikersavatar
Erwin_dude
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 2698
Lid geworden op: 13 mei 2008 20:28
Locatie: Coevorden

Re: RedBill's GSi - The Story (Update 26-11-'11) Afgekeurd

Bericht door Erwin_dude »

Laagvlieger schreef:
Bart(astra) schreef:Ik zou ook voor inzetdorpels gaan


maar hij zei ook "eerst al het rotte wegslijpen" :wink:
Ja alles wegslijpen.
Maar hoe wou je het staal beschermen op de plaatsen waar het overlapt?

gewoon goed in tektiel?

waar geen water en zand bij kan komen gaat ook niet rotten?
dan ist toch ook goed?
You can run , but you can't Hide

Alpine Promo Team™

3.0 v6 Promoteam
The Undertaker
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 8637
Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52

Re: RedBill's GSi - The Story (Update 26-11-'11) Afgekeurd

Bericht door The Undertaker »

Naar mijn mening is er maar 1 manier om een GSI de komende 25 jaar te behouden, en deze kost veel geld:
- Alle rotte delen vervangen
- zuurbad
- galvanische zinklaag bad
- epoxybad
- alle kokerbalken dik in de tectiel/olie
- volledig overspuiten.

De auto is hierna gewoon 'nieuw' maar zoals gezegd hangt hier een prijskaartje aan.

Meer informatie hier; http://autobeitserij.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11174
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Re: RedBill's GSi - The Story (Update 26-11-'11) Afgekeurd

Bericht door Laagvlieger »

Erwin_dude schreef: gewoon goed in tektiel?

waar geen water en zand bij kan komen gaat ook niet rotten?
dan ist toch ook goed?
Tectyl komt niet overal.
Blijft het kale staal onder de overlap.
Zand zal er niet komen. Maar water wel in de vorm van condens.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9316
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

RedBill's GSi - The Story (Update 5-12-'11) The End???

Bericht door RedBill »

Dramatisch nieuws van deze kant. Afgelopen zaterdag gebeld door de plaatwerker. De GSi is waarschijnlijk terminaal, en op de lange termijn niet meer te redden. :( :(
Dat kwam nogal als een schok kan ik jullie vertellen. Heb even nog geen idee wat ik nu ga doen. Vanavond volgt een eerste foto. :(
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
pascal1109
Moderator
Moderator
Berichten: 7839
Lid geworden op: 01 nov 2006 21:09
Auto('s): 1994 Opel Astra GSi 16v
Locatie: Brabant

Re: RedBill's GSi - The Story (Update 5-12-'11) The End???

Bericht door pascal1109 »

Ow shit :shock:
Kan me er goed wat bij voorstellen wat er door je heen gaat. Mooi klote dus.

Ik weet wel wat ik zou doen in ieder geval.
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
______________________________________

:opel: With great power...comes great responsibility :opel:
Gebruikersavatar
Erwin_dude
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 2698
Lid geworden op: 13 mei 2008 20:28
Locatie: Coevorden

Re: RedBill's GSi - The Story (Update 5-12-'11) The End???

Bericht door Erwin_dude »

alles valt te redden
You can run , but you can't Hide

Alpine Promo Team™

3.0 v6 Promoteam
Gebruikersavatar
felix
forum-gebruiker
Berichten: 473
Lid geworden op: 12 jan 2010 20:51

Re: RedBill's GSi - The Story (Update 5-12-'11) The End???

Bericht door felix »

heb dit project jaren geleden nog gevolgd van bij het begin.
Toen had je hem toch ook zeer grondig aangepakt?

Jammer dat ie nu al weer rot is.
Maar ik weet wat het is, soms moet je van je hart een steen maken en een andere kas zoeken en daar op verder bouwen...
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9316
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: RedBill's GSi - The Story (Update 5-12-'11) The End???

Bericht door RedBill »

felix schreef:heb dit project jaren geleden nog gevolgd van bij het begin.
Toen had je hem toch ook zeer grondig aangepakt?

Jammer dat ie nu al weer rot is.
Maar ik weet wat het is, soms moet je van je hart een steen maken en een andere kas zoeken en daar op verder bouwen...
Destijds vooral het front en de achterschermen volledig aangepakt. Dorpels waren toen nog niet nodig omdat die toen niet rot waren. Is alweer zes jaar geleden. Nu de dorpels er wel uit gehaald, maar de kokers zijn ook ver aan het roesten, in ieder geval aan de bestuurderszijde. De komende vijf jaar zou die nog wel mee kunnen, maar niet voor de lange duur.

Dat maakt wellicht een rigoureuze keuze nodig nu.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Haaye
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 2699
Lid geworden op: 17 mar 2009 16:52
Auto('s): Astra GSI C18XE >> C20XE M2.8 Coscast :)
Locatie: Wâlterswâld

Re: RedBill's GSi - The Story (Update 5-12-'11) The End???

Bericht door Haaye »

Dit is klote.. Maar idd alles valt te redden he!!

Ben benieuwd naar de fotos!
Astra GSI 16V Tailgate>>fase 1 C20XE M2.8 1995
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11174
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Re: RedBill's GSi - The Story (Update 5-12-'11) The End???

Bericht door Laagvlieger »

WTF!!! Picz en meer info aub.

Omdat een Astra GSi eigenlijk maar op een paar plekken rot.
Dorpels, achterschermen, lekbakjes en die balk waar de achterveren op zitten.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Haaye
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 2699
Lid geworden op: 17 mar 2009 16:52
Auto('s): Astra GSI C18XE >> C20XE M2.8 Coscast :)
Locatie: Wâlterswâld

Re: RedBill's GSi - The Story (Update 5-12-'11) The End???

Bericht door Haaye »

Precies...
Astra GSI 16V Tailgate>>fase 1 C20XE M2.8 1995
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9316
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: RedBill's GSi - The Story (Update 5-12-'11) The End???

Bericht door RedBill »

Voorlopig alleen even deze foto. Zal eens kijken of er vanavond iemand aanwezig is om met eigen ogen te kijken.

Afbeelding
Wat je hier ziet is linksvoor, met de dorpel er al afgeslepen. Het stuk boven de vouwrand zou eigenlijk bij een redelijk goede Astra helemaal wit moeten zijn.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Haaye
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 2699
Lid geworden op: 17 mar 2009 16:52
Auto('s): Astra GSI C18XE >> C20XE M2.8 Coscast :)
Locatie: Wâlterswâld

Re: RedBill's GSi - The Story (Update 5-12-'11) The End???

Bericht door Haaye »

Nou ik vind dit heel erg meevallen RB!!
Astra GSI 16V Tailgate>>fase 1 C20XE M2.8 1995
Plaats reactie