Niet willen lopen X16XEL
Niet willen lopen X16XEL
Hallo,
Ik heb weer een probleem(pje) met mn crossauto. Voor de laatste cross van het seizoen heb ik mn inlaat gereinigd. Daarna alles weer in elkaar gestoken. Ik wist niet meer precies hoe de vacuumslangetjes moesten maar na wat puzzelen zaten ze weer allemaal op een tuutje. Het was toen starten en lopen. Daarna nog wat thuis getest. Kom ik op de cross rij ik naar de keuring. Tijdens het remmen viel de auto stil en wilde niet meer aanslaan. Dus de bougies schoongemaakt en even alles controleerd maar wou nog steeds niet lopen. Alleen afen toe een plof uit het luchtfilter.
Vanavond had ik eindelijk weer eens tijd om er naar te kijken. Vonk gecontroleerd als ik de bougie tegen het schutbord hou en ik start heb ik gewoon vonk. Ook brandstofdruk is aanwezig. ( met een schroevendraaier het nippeltje om te testen ingedrukt.) Dus toen dacht ik dat het ergens in het lucht aanvoer traject moet zitten maar waar? Wel is het filter van mn secundaire luchtpomp (linksvoor achter het spatscherm kapot gegaan en in de slang gezogen zou het kunnen dat de auto hierdoor niks meer doet of moet ik het ergens anders zoeken?
Mvg, Dennis
Ik heb weer een probleem(pje) met mn crossauto. Voor de laatste cross van het seizoen heb ik mn inlaat gereinigd. Daarna alles weer in elkaar gestoken. Ik wist niet meer precies hoe de vacuumslangetjes moesten maar na wat puzzelen zaten ze weer allemaal op een tuutje. Het was toen starten en lopen. Daarna nog wat thuis getest. Kom ik op de cross rij ik naar de keuring. Tijdens het remmen viel de auto stil en wilde niet meer aanslaan. Dus de bougies schoongemaakt en even alles controleerd maar wou nog steeds niet lopen. Alleen afen toe een plof uit het luchtfilter.
Vanavond had ik eindelijk weer eens tijd om er naar te kijken. Vonk gecontroleerd als ik de bougie tegen het schutbord hou en ik start heb ik gewoon vonk. Ook brandstofdruk is aanwezig. ( met een schroevendraaier het nippeltje om te testen ingedrukt.) Dus toen dacht ik dat het ergens in het lucht aanvoer traject moet zitten maar waar? Wel is het filter van mn secundaire luchtpomp (linksvoor achter het spatscherm kapot gegaan en in de slang gezogen zou het kunnen dat de auto hierdoor niks meer doet of moet ik het ergens anders zoeken?
Mvg, Dennis
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9326
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Niet willen lopen X16XEL
Ik denk wel dat het aan het vacuumsysteem kan liggen aangezien je rembekrachtiger die ook gebruikt. Marcel of Bart kan hier vast een concreter antwoord op geven.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
Re: Niet willen lopen X16XEL
vacuumslangetjes wel allemaal goed zitten ?
En weet je zeker dat dat filtertje nog in die slang zit ?
En weet je zeker dat dat filtertje nog in die slang zit ?
Re: Niet willen lopen X16XEL
Slangetjes weet ik juist niet. In de vraagbaak kan ik er ook niet echt een duidelijke tekening van vinden.
Filter heb ik uit de slang gehaald maar daarna heb ik niet meer geprobeerd.
Filter heb ik uit de slang gehaald maar daarna heb ik niet meer geprobeerd.
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
Re: Niet willen lopen X16XEL
Plof uit het luchtfilter?
Distributieriem niet versprongen toevallig?
Distributieriem niet versprongen toevallig?
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Re: Niet willen lopen X16XEL
Ja slaat terug zegmaar. Als ik zonder inlaatspruitstuk start komt er een blauwe vlam uit:P
Daar heb ik ook aan zitten denken maar lijkt me sterk. Om het even te controleren kan natuurlijk geen kwaad.
Daar heb ik ook aan zitten denken maar lijkt me sterk. Om het even te controleren kan natuurlijk geen kwaad.
- wim-v6
- forum-gebruiker
- Berichten: 123
- Lid geworden op: 05 feb 2011 18:16
- Locatie: Ergens achteraf in Zuid Holland
Re: Niet willen lopen X16XEL
Dennis_dB schreef:Ja slaat terug zegmaar. Als ik zonder inlaatspruitstuk start komt er een blauwe vlam uit:P
Daar heb ik ook aan zitten denken maar lijkt me sterk. Om het even te controleren kan natuurlijk geen kwaad.
TErugslaan kan alleen als de bougiekabels verkeerd zitten of de distri van tijd af is bij deze motoren (of en kromme klep uiteraard).
Willem
Re: Niet willen lopen X16XEL
Dan denk ik tog dat ik het in de distributieriem moet zoeken aangezien de kabels zeker te weten goed zitten. Als ik weer eens een ogenblik tijd heb zal ik eens kijken.
Re: Niet willen lopen X16XEL
Vanavond heb ik even tijd gehad om te kijken. Distributie riem is 4 tanden versprongen en op 1 plek voor de helft gescheurd. Ik moet nu eerst op zoek naar een dop om trillingsdemper op de krukas te verwijderen dan kan ik weer verder.
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
Re: Niet willen lopen X16XEL
E18 dop
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Re: Niet willen lopen X16XEL
Nu heb ik nog een vraagje. Ik heb nu alles eraf gehaald maar vanboven zie ik geen merktekens op het blok staan om de nokkenas tandwielen op tijd te zetten. Volgens de vraagbaak moeten ze vanboven op het blok staan. Ook zat de trillingsdemper op een andere manier als in de vraagbaak gemonteerd.
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
Re: Niet willen lopen X16XEL
Merktekens van de nokkenaswielen moeten tegen over (naast) elkaar staan.
Staan geen tekens op het blok. Opel gebruikt blokkeergereedschap.
Maar gewoon goed tegen over elkaar zetten en de nokkenaswielen vastzetten met griptang ofzo want vaak verspringen ze bij het loshalen van de riem.
Krukastandwiel heeft een pijltje helemaal onderaan staan tegenover een inkeping in het oliepomphuis.
Denk er verders om: De torxboutjes van de nokkenassensor vastzetten met loctite!!!
En de distributieriemspanner spannen TEGEN de klok in!
Staan geen tekens op het blok. Opel gebruikt blokkeergereedschap.
Maar gewoon goed tegen over elkaar zetten en de nokkenaswielen vastzetten met griptang ofzo want vaak verspringen ze bij het loshalen van de riem.
Krukastandwiel heeft een pijltje helemaal onderaan staan tegenover een inkeping in het oliepomphuis.
Denk er verders om: De torxboutjes van de nokkenassensor vastzetten met loctite!!!
En de distributieriemspanner spannen TEGEN de klok in!
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Re: Niet willen lopen X16XEL
De riem ligt eral af.
Nokkenas sensor is een goeie tip trouwens want die ga ik vanavond bij mn daily vervangen (X20XEV)
Binnenkort ga ik ook mn distributieriem laten vervangen door een kennis kan ik gelijk het kunstje afkijken:P
Bedank iig.
Nokkenas sensor is een goeie tip trouwens want die ga ik vanavond bij mn daily vervangen (X20XEV)
Binnenkort ga ik ook mn distributieriem laten vervangen door een kennis kan ik gelijk het kunstje afkijken:P
Bedank iig.