@Keytech: Bedankt voor de tip, maar helaas komt die te laat voor mij. Maar er zal wel iemand z'n voordeel mee kunnen doen!
Ik heb de tip van Raymond opgevolgd en het signaal direct van de ABS geleend. Echter is het een blauw/rode en een bruin/rode kabel (maar dat komt omdat ze van achter komen en niet van voren). En ik heb het relais een plekje gegeven onder de dorpelkap aan de bestuurderskant. Ik heb er een paar foto's van gemaakt:
De dikke zwarte is 1 van de 2 ABS signaal kabels. Wel even voorzichtig te werk gaan bij het opensnijden, want er lopen ook onbeschermde massa draden door de mantel onder een laagje 'zilverfolie'. Als je alles open hebt op beide draden een extra draad aansluiten en die op in1 en in2 aasluiten:
Vervolgens een draad vanaf je stekker bij je kilometerteller unit trekken naar je relais en deze op de out aansluiten.
De geschakelde plus en de massa kun je van je traction control lenen (mits aanwezig) Bij mij is die komen te vervallen omdat ik van het stuurapparaat af wilde en geen TC nodig heb.
Vervolgens even ales netjes intapen en opbergen en je bent klaar.....
V6 TELLER OP F25 OF F28
Re: V6 TELLER OP F25 OF F28
netjes gedaan
Re: V6 TELLER OP F25 OF F28
Thnx....
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
Re: V6 TELLER OP F25 OF F28
netjes opgelost