Dat klopt ja.wim-v6 schreef:Uit Carterdruk kan je namelijk VEEL informatie halen.
Willem
Maar zover ik kan inschatten, is er geen carterdruk
Dat klopt ja.wim-v6 schreef:Uit Carterdruk kan je namelijk VEEL informatie halen.
Willem
Kleprubbers zijn vervangen bij beide koppen tijdens de revisie.wim-v6 schreef:dan zou je haast het onderblok niet kunnen aanmerken als punt van probleem.
kleprubbers zou kunnen.
Willem
Meer grijs/lichtblauwLaagvlieger schreef:En das echt blauwe rook dan?
Ja das ni leuk !prs schreef:zo wtf man
maar helaas is het geen waterdamppascal1109 schreef:Hmm bekend verschijnsel.
Toen mijn koppakking eruit lag, had ik dergelijke praktijken (was waterdamp).
Bij beetje gas gelijk de auto achter me verdwenen
Grijs = wit, Blauw = dit.Haaye schreef:Toch blijft het vaag dat hij grijze rook geeft en geen blauwe... Dat zou je toch verwachten...
Laagvlieger schreef:Poeh das een hoop rook bart!
Helaas is de kleur van de rook niet helemaal goed te zien maar al sjij zegt dat het olie is dan geloof ik het.
even voor de leergierigen: Wit = water, Blauw = olie, Grijs = Brandstof/Veel te rijk mengsel.
Heej maar Bart. Heb je bij TNO ook geen kijkertje om in de cilinders te kijken ofzo?
Dan kun je misschien zien waar het weg komt.
GSI Racer schreef:maar dan moet je compressie ook minder zijn, of zie ik dat verkeerd?
GSI Racer schreef:dat klopt, maar als je zuigerveren vast zitten wel
Capice ?Bart(astra) schreef:Het feit dat er geen carterdruk is, kan ook zijn dat de compressieveren nog gewoon goed zijn, en de olieschraapveren niet
Het komt helaas wel vaker voor. Bij de v6 zitten blijkbaar vrij dunne schraapveren.
Morgen gaan de koppen eraf, en als er verder geen aanwijzingen zijn, het blok eruitCarloAstra schreef:hey bart,
ik vind dit toch wel heel erge aso hoeveelheden. is de koppakking zelf niet verkeerd gemonteerd of kapot bij het oliekanaal ofzo? vind dit wel aardige hoeveelheden voor langs de schraapveren.
je zal toch de motor op moeten halen om er achter te komen.
sterkte man.