Andre Botter schreef:Ik weet nog niet of ik nog Time Attack ga rijden.
Misschien dat ik hem van de week ga schorsen de banden zijn glad en de motor is gaar.
En tijd en zin wat aan te doen heb ik niet.
Ik moet nog eens bekijken wat ik ga doen of ik nog door ga met de kadett of ..........
GSI Racer schreef:enigste vette Lancia ooit gemaakt!
Thema 8.32 is anders ook wel gaaf (vind ik dan) en ook vrij exclusief toch wel... Een Ferrari V8 dwars voorin.
Technisch niet enorm fantastisch, maar toch.
Voor mij ook wel beetje sentiment, me vader heeft vroeger 2 Themaatjes gereden, een diesel en een 3.0 V6, en een vriend van 'm had de V8
Overigens hebben de auto's zich bij me vader redelijk betrouwbaar gebleken. De V8 van de kennis niet, veelvuldig in de garage, voornamelijk
electronische haperingen.
Looks zowel exterieur als interieur, en geluid daarintegen, echt fantastisch & exclusief vind ik.
Ja, eigenlijk een onderschatte auto, ondanks een paar forse minpunten.
maar voor die tijd, dat interieur, die opties, gewoon compleet.
Een M5 bijv. was een kaal hok in vergelijking hierbij. Maar ja, die was wel goedkoper en had een hogere top snelheid met 2 cilinders minder.
De Thema 8.32 heeft echt een interieur om je vingers bij af te likken. Is volledige hand gemaakt van Poltrona Frau, en dat zijn echt niet de minste. (even als de motor, volledige van alu en met de hand gebouwd)
Maar de keerzijde is dan toch weer wel dat diezelfde motor om de 20.000 km met de hand volledig uitgebouwd moet worden, om 2 distri riemen te vervangen, die bij Ferrari vandaan moeten komen, en het schijnt
dat Lancia/Ferrari (Fiat Group) de hoofdprijs vraagt voor deze onderdelen, en nooit zorg gedragen heeft voor gedegen OEM / aftermarket replacer parts. Het kost dus veel moeite om aan de juiste onderdelen te komen.
Maar man, man, wat een wagen.. Begin serieus te twijfelen om er 1 aan te schaffen.. Gewoon sentiment, en die motor...
Gewoon oogstrelend ook (vind ik) ondanks dat een wagen was die onderdeel uitmaakte van toen al 'badge engineering-platform' (Saab 9000, Alfa 164, Lancia Thema, Fiat Croma).
Het verhaal schijnt te zijn dat deze auto als jubileum kadoo was gemaakt voor de hoogste Lancia Fiat Baas midden jaren 80. Het exemplaar werd voorgesteld en de man gumde er wat ronden me
op het test circuit en stapte uit en zei "ja deze gaan we in serie bouwen".. Fantastisch. Gewoon compleet ondenkbaar nu, en waarschijnlijk zal 't ook nooit meer gebeuren.. Waar blijft de tijd..