motorblok eruit lepelen tips & trics gevraagd !!!
motorblok eruit lepelen tips & trics gevraagd !!!
Hoi luitjes,
Mijn krukaskeerring lekt wrschijnlijk en de carterpan begint ook steeds meer dus ik ga komende vakantie de X1.8XE uit de station halen en nieuwe pakkingen + koppelingsplaten etc monteren.
Vroeger veel C-Kadetts omgebouwd en dit wordt de eerste "modernere" auto waarbij ik het ga doen.
Heb een Olvingh vraagbaak maar ben meer geinteresseerd in tips van mensen die dit al eerder hebben gedaan. Er zijn altijd wel zaken die in de praktijk net iets beter werken dan uit het boek.
Eventueel komt er een X2.0XEV in maar ik hoor maar niets vd verkoper van dat blok dus dat is even afwachten.
Hoe meer tips des te beter !!!
Mijn krukaskeerring lekt wrschijnlijk en de carterpan begint ook steeds meer dus ik ga komende vakantie de X1.8XE uit de station halen en nieuwe pakkingen + koppelingsplaten etc monteren.
Vroeger veel C-Kadetts omgebouwd en dit wordt de eerste "modernere" auto waarbij ik het ga doen.
Heb een Olvingh vraagbaak maar ben meer geinteresseerd in tips van mensen die dit al eerder hebben gedaan. Er zijn altijd wel zaken die in de praktijk net iets beter werken dan uit het boek.
Eventueel komt er een X2.0XEV in maar ik hoor maar niets vd verkoper van dat blok dus dat is even afwachten.
Hoe meer tips des te beter !!!
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 2539
- Lid geworden op: 05 mar 2006 23:02
Re: motorblok eruit lepelen tips & trics gevraagd !!!
subframe en voorpoten los en de hele bende er naar onder er uit halen
let wel op dat je bij een x20xe de sleutel hebt en de ring rond contact slot
en de ecu die bij die motor hoort
wil wel eens gebeuren dat er start blokkering op zit op die motors
en zonder de sleutel en andere zooi heb je er niks aan
let wel op dat je bij een x20xe de sleutel hebt en de ring rond contact slot
en de ecu die bij die motor hoort
wil wel eens gebeuren dat er start blokkering op zit op die motors
en zonder de sleutel en andere zooi heb je er niks aan
Re: motorblok eruit lepelen tips & trics gevraagd !!!
Toch aan onderzijde eruit ?
Was al van plan te gaan takelen .....
Begreep dat wanneer ik inlaat en uitlaatspruitstuk + de hele mikmak vd X1.8XE laat zitten, dat ik zelfs de computer, kabelboom etc vd X2.0XEV niet hoef te gebruiken en geen problemen met contactslot zou moeten krijgen ?
Was al van plan te gaan takelen .....
Begreep dat wanneer ik inlaat en uitlaatspruitstuk + de hele mikmak vd X1.8XE laat zitten, dat ik zelfs de computer, kabelboom etc vd X2.0XEV niet hoef te gebruiken en geen problemen met contactslot zou moeten krijgen ?
-
- Oud-Clublid
- Berichten: 8637
- Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52
Re: motorblok eruit lepelen tips & trics gevraagd !!!
Heb geen brug dus ik zal iets moeten hebben waarmee ik de wagen over het blok kan tillen ....
-
- Oud-Clublid
- Berichten: 8637
- Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52
Re: motorblok eruit lepelen tips & trics gevraagd !!!
Zo heb ik het bij een D-Kadett gedaan, met een grote potkrik en een kleine pallet met wieltjes (gemaakt van zo'n verplaats plank op wieltjes die 200kg kan dragen van de bouwmarkt) en twee goede assteunen, liefst hoge!
Voordat je het blok er onderuit trekt kijken of alles vrij is.
Voordat je het blok er onderuit trekt kijken of alles vrij is.
Re: motorblok eruit lepelen tips & trics gevraagd !!!
Creatieve geest !!
Top, ga dan ook maar onderlangs .... kan de motorkap ook mooi op zijn plaats blijven.
Top, ga dan ook maar onderlangs .... kan de motorkap ook mooi op zijn plaats blijven.
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
Re: motorblok eruit lepelen tips & trics gevraagd !!!
Bovenlang moet ook wel gaan, maar dan moet de bak eerst los van de motor.
(dit is dan ook weer wat lastiger terug te plaatsen)
(dit is dan ook weer wat lastiger terug te plaatsen)
Re: motorblok eruit lepelen tips & trics gevraagd !!!
en de motorkap moet erraf, denk dat onderlangs makkelijker is
-
- Oud-Clublid
- Berichten: 8637
- Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52
Re: motorblok eruit lepelen tips & trics gevraagd !!!
Ik had links en rechts een assteun staan, blokken achter de achterwielen en de handrem erop. Iedere 3cm omhoog was de assteunen uittrekken, tot de volgende klikstand
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
Re: motorblok eruit lepelen tips & trics gevraagd !!!
is wat je zelf handig vindt.oenatje schreef:en de motorkap moet erraf, denk dat onderlangs makkelijker is
Onderlangs moet je de auto optakelen (of brug)
Subframe moet er onder weg.
Assen en dergelijke los (dus auto kan niet meer op zijn wielen blijven staan)
Zwaarder omdat de bak mee gaat
koppelingskabel en schakelstangen moeten los (dus ook weer afgesteld)
etc
Re: motorblok eruit lepelen tips & trics gevraagd !!!
Moet bovenlangs de bak eerst los of kan ie er ook aanblijven als je het blok kantelt tijdens uittakelen ? Of is daar geen ruimte voor ?
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
Re: motorblok eruit lepelen tips & trics gevraagd !!!
ik zou het niet durven zeggen..
kan zijn dat het subframe dan in de weg zit.
je assen moeten er dan ook eest uit
Bovendien is de kans op beschadigingen een stuk groter
kan zijn dat het subframe dan in de weg zit.
je assen moeten er dan ook eest uit
Bovendien is de kans op beschadigingen een stuk groter
Re: motorblok eruit lepelen tips & trics gevraagd !!!
Bij de onderlangs methode moet ook de uitlaat eronderuit en remslangen etc dus ik denk dat ik toch ga takelen want dan kan ik een hoop onderdelen gewoon laten zitten. Steekassen moeten sowieso los want de bak gaat er ook uit. Wil alles tjekken en schoonmaken nu het er toch uitgaat.
- Erwin_dude
- Oud-Clublid
- Berichten: 2698
- Lid geworden op: 13 mei 2008 20:28
- Locatie: Coevorden
Re: motorblok eruit lepelen tips & trics gevraagd !!!
advies van mezelf:
wanneer je tot beschikking heb over een brug, dan doe je onderlangs eruit
geen beschikking : bovenlangs. bak etc kan er aan blijven wel assen los en vantevoren even olie uit versnellingsbak laten lopen, haalt hem zo scheef uit de auto dan gaat da wel
wanneer je tot beschikking heb over een brug, dan doe je onderlangs eruit
geen beschikking : bovenlangs. bak etc kan er aan blijven wel assen los en vantevoren even olie uit versnellingsbak laten lopen, haalt hem zo scheef uit de auto dan gaat da wel
You can run , but you can't Hide
Alpine Promo Team™
3.0 v6 Promoteam
Alpine Promo Team™
3.0 v6 Promoteam
- GSI Racer
- Donateur 2013
- Berichten: 5656
- Lid geworden op: 30 mei 2009 11:12
- Auto('s): Astra GSi 2.0 16V Turbo en Astra GSi 2.0 16V
- Locatie: Nuth (Zuid-Limburg)
Re: motorblok eruit lepelen tips & trics gevraagd !!!
ik heb het zo gedaan:
gaat perfect als je de auto eenmaal omhoog hebt
gaat perfect als je de auto eenmaal omhoog hebt
-Astra GSi C20LET fun/track @291pk/450Nm Powered by Klasen Motors
-Astra GSi C20XE daily
Remmen is angst
-Astra GSi C20XE daily
Remmen is angst
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
Re: motorblok eruit lepelen tips & trics gevraagd !!!
moet je wel veel stenen hebben, en zorgen dat dat erg stabiel ligt
Re: motorblok eruit lepelen tips & trics gevraagd !!!
ziet er leip uit man
- GSI Racer
- Donateur 2013
- Berichten: 5656
- Lid geworden op: 30 mei 2009 11:12
- Auto('s): Astra GSi 2.0 16V Turbo en Astra GSi 2.0 16V
- Locatie: Nuth (Zuid-Limburg)
Re: motorblok eruit lepelen tips & trics gevraagd !!!
denk dat stenen stabieler zijn dan een simpel as steuntje
-Astra GSi C20LET fun/track @291pk/450Nm Powered by Klasen Motors
-Astra GSi C20XE daily
Remmen is angst
-Astra GSi C20XE daily
Remmen is angst
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
Re: motorblok eruit lepelen tips & trics gevraagd !!!
gaat erom dat je bodem schuin staat omdat de auto gelift is.GSI Racer schreef:denk dat stenen stabieler zijn dan een simpel as steuntje
Dus de bodem duwt in principe ook tegen de stapel stenen
- GSI Racer
- Donateur 2013
- Berichten: 5656
- Lid geworden op: 30 mei 2009 11:12
- Auto('s): Astra GSi 2.0 16V Turbo en Astra GSi 2.0 16V
- Locatie: Nuth (Zuid-Limburg)
Re: motorblok eruit lepelen tips & trics gevraagd !!!
mwha, valt opzich wel mee als je kijkt naar de oppervlakte.
anyway, een brug is nog altijd het beste
anyway, een brug is nog altijd het beste
-Astra GSi C20LET fun/track @291pk/450Nm Powered by Klasen Motors
-Astra GSi C20XE daily
Remmen is angst
-Astra GSi C20XE daily
Remmen is angst
Re: motorblok eruit lepelen tips & trics gevraagd !!!
Kabouter remmetjes !
Re: motorblok eruit lepelen tips & trics gevraagd !!!
met je gele puntmuts
- GSI Racer
- Donateur 2013
- Berichten: 5656
- Lid geworden op: 30 mei 2009 11:12
- Auto('s): Astra GSi 2.0 16V Turbo en Astra GSi 2.0 16V
- Locatie: Nuth (Zuid-Limburg)
Re: motorblok eruit lepelen tips & trics gevraagd !!!
Toen wel nog ja
-Astra GSi C20LET fun/track @291pk/450Nm Powered by Klasen Motors
-Astra GSi C20XE daily
Remmen is angst
-Astra GSi C20XE daily
Remmen is angst
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9318
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: motorblok eruit lepelen tips & trics gevraagd !!!
Ik weet niet of je het blok er intussen al uit hebt, maar ik heb beide manieren ooit gedaan. Bovenlangs moet je echt eerst je bak los hebben en bak en blok seperaat van elkaar eruit takelen. Nu is de C20XE ietsje groter dan de X18XE (de kop dan met name) maar ik vermoed dat je met die 1.8 ook niet wegkomt zonder de bak eerst los te halen.
Onderlangs was voor mij so far de gemakkelijkste manier toen ik een motorswap deed. Maar toen moest ik toch ook al mijn schokdempers vervangen dus de veerpoten moesten er toch al onderuit.
Onderlangs was voor mij so far de gemakkelijkste manier toen ik een motorswap deed. Maar toen moest ik toch ook al mijn schokdempers vervangen dus de veerpoten moesten er toch al onderuit.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)