Bagageruimte verlichting station > hulp !

Technische hulp. (Technical help). Beschrijf hier het probleem dat je met je auto hebt om door forumleden geholpen te worden met de oplossing.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
ginoceros
forum-gebruiker
Berichten: 36
Lid geworden op: 08 jul 2011 20:49

Bagageruimte verlichting station > hulp !

Bericht door ginoceros »

Mijn bagageruimteverlichting werkt niet. Lampje is OK en er staat continu stroom op 1 draad. Heb de schakelaar in de achterklep los gehad die voor de massa moet zorgen en de achterklepbekleding losgehad. Er zit geen breuk in deze kabel en hij verdwijnt in de draadboom die aan de linkerkant de carrosserie ingaat. Kleur is bruin/wit en hij lijkt naar de voorzijde vd wagen te lopen.
Als ik de achterklep open gaat ook de binnenverlichting aan voorzijde niet aan. Wanneer ik de 4 deuren open maak gaat de binnenverlichting aan voorzijde wel branden maar bij achterklep niet.
Ik heb het idee dat er ergens iets met die bruin/witte draad is maar weet niet waar hij vandaan moet komen ?
Tips/advies/raad ?
Gebruikersavatar
ginoceros
forum-gebruiker
Berichten: 36
Lid geworden op: 08 jul 2011 20:49

Re: Bagageruimte verlichting station > hulp !

Bericht door ginoceros »

Probleem opgelost. Door de daklekkage is de connector vd achterklepbedrading gaan roesten waardoor het pinnetje vd massa (midden) is afgebroken.

Afbeelding
Gebruikersavatar
wim-v6
forum-gebruiker
Berichten: 123
Lid geworden op: 05 feb 2011 18:16
Locatie: Ergens achteraf in Zuid Holland

Re: Bagageruimte verlichting station > hulp !

Bericht door wim-v6 »

Bekend probleem..

heb ik ook gehad achterin de Astra station.

bij lekte de raamrubbers van de achterzijruiten.

Willem
oenatje
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 10361
Lid geworden op: 03 jan 2004 16:36

Re: Bagageruimte verlichting station > hulp !

Bericht door oenatje »

ik heb in de station helemaal geen interieurverlichting, zekering is oke. staat geen stroom op de rode draad. pleuris zooi
Gebruikersavatar
ginoceros
forum-gebruiker
Berichten: 36
Lid geworden op: 08 jul 2011 20:49

Re: Bagageruimte verlichting station > hulp !

Bericht door ginoceros »

oenatje schreef:ik heb in de station helemaal geen interieurverlichting, zekering is oke. staat geen stroom op de rode draad. pleuris zooi
dan is het een kwestie van meten. krijgt ie vóór de zekering nog wel stroom en na de zekering niet dan weet je dat er toch iets met de zekering is en als ie na de zekering wel stroom krijgt dan ga je gewoon de kabel langslopen.
haal ook even al je deurcontacten los en kijk of de draad nog aan de contacten zit en goede massa krijgt.
oenatje
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 10361
Lid geworden op: 03 jan 2004 16:36

Re: Bagageruimte verlichting station > hulp !

Bericht door oenatje »

ga donderdag de oorzaak achterhalen
Plaats reactie