Bart's Astra X32SE <the story continues..>
- GSI Racer
- Donateur 2013
- Berichten: 5656
- Lid geworden op: 30 mei 2009 11:12
- Auto('s): Astra GSi 2.0 16V Turbo en Astra GSi 2.0 16V
- Locatie: Nuth (Zuid-Limburg)
Re: Bart's Astra --> V6 (X32SE) - filmpje's c20xe toegevoeg
af en toe zou je denken: had ik maar een jerrycan en een aansteker.......
schiet echt niet op zo.
klote dat echt alles tegenzit!!!
maar de aanhouder wint indd.
schiet echt niet op zo.
klote dat echt alles tegenzit!!!
maar de aanhouder wint indd.
-Astra GSi C20LET fun/track @291pk/450Nm Powered by Klasen Motors
-Astra GSi C20XE daily
Remmen is angst
-Astra GSi C20XE daily
Remmen is angst
- Rellie opt werk
- forum-gebruiker
- Berichten: 1713
- Lid geworden op: 23 jun 2007 12:09
- Locatie: In mn eigen toko
Re: Bart's Astra --> V6 (X32SE) - filmpje's c20xe toegevoeg
Welke is losgebroken Bart ?
DHZ Twente uw Opel specialist voor onderdelen, reparatie en tuning.
http://www.Opelspecialist.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Tel: 0546-562109
Mob: 06-14707603
Openings tijden
Maandag gesloten !
Dinsdag t/m Vrijdag 09.00 t/m 20.00
Zaterdags van 09.00 t/m 16.00
http://www.Opelspecialist.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Tel: 0546-562109
Mob: 06-14707603
Openings tijden
Maandag gesloten !
Dinsdag t/m Vrijdag 09.00 t/m 20.00
Zaterdags van 09.00 t/m 16.00
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
Re: Bart's Astra --> V6 (X32SE) - filmpje's c20xe toegevoeg
Kooi moer van de rechter motorsteun (dus distributiezijde)Rellie opt werk schreef:Welke is losgebroken Bart ?
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
Re: Bart's Astra --> V6 (X32SE) - filmpje's c20xe toegevoeg
Nou gisteren weer een dagje slopen achter de rug...
Uiteindelijk is het me gelukt de bout en kroonmoer eruit te krijgen.
Hiervoor was een gat via de wielkast onvermijdelijk.
No worries, het staat nu weer allemaal netjes in de zinkspray.
Zoals te zien is, zit er nu een bout met moer (Fijnere draad, dus ook wat steviger)
Ik ben nu nog aan het twijfelen of ik het gat zo laat, of toch dicht ga lassen
Want stel dat het nog ooit los moet..
Het was een hels karwei (oke, met beperkt gereedschap), maar dit is de boosdoener.
Zoals te zien is.
Het geboorde en daarna opgetapte gat, zit scheef. Maar ik weet zeker dat het recht geboord/getapt is.
Dus dat wil zeggen, dat die moer al half los was gebroken.
Je zit ook nog een stuk van de oorspronkelijke bout zitten.
Lullige is, dat die zogenaamde kroonmoer ook rond is, dus je krijgt er geen fatsoenlijke grip op.
Uiteindelijk ben ik gaan boren op de zijkant richting de bout, waardoor het zaakje en slapper wordt, en er een betere grip voor een tang ontstaat. Dus hierna de tang erop en met de luchtsleutel de bout los draaien.
Al met al ben ik weer een beetje meer blij, en ga ik meteen maar verder met de luchtfilter te plaatsen in die hoek, met de beproefde (nog niet gepatenteerde) regenpijp-techniek ! (Thanx Marcel )
wordt vervolgd
Uiteindelijk is het me gelukt de bout en kroonmoer eruit te krijgen.
Hiervoor was een gat via de wielkast onvermijdelijk.
No worries, het staat nu weer allemaal netjes in de zinkspray.
Zoals te zien is, zit er nu een bout met moer (Fijnere draad, dus ook wat steviger)
Ik ben nu nog aan het twijfelen of ik het gat zo laat, of toch dicht ga lassen
Want stel dat het nog ooit los moet..
Het was een hels karwei (oke, met beperkt gereedschap), maar dit is de boosdoener.
Zoals te zien is.
Het geboorde en daarna opgetapte gat, zit scheef. Maar ik weet zeker dat het recht geboord/getapt is.
Dus dat wil zeggen, dat die moer al half los was gebroken.
Je zit ook nog een stuk van de oorspronkelijke bout zitten.
Lullige is, dat die zogenaamde kroonmoer ook rond is, dus je krijgt er geen fatsoenlijke grip op.
Uiteindelijk ben ik gaan boren op de zijkant richting de bout, waardoor het zaakje en slapper wordt, en er een betere grip voor een tang ontstaat. Dus hierna de tang erop en met de luchtsleutel de bout los draaien.
Al met al ben ik weer een beetje meer blij, en ga ik meteen maar verder met de luchtfilter te plaatsen in die hoek, met de beproefde (nog niet gepatenteerde) regenpijp-techniek ! (Thanx Marcel )
wordt vervolgd
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
Re: Bart's Astra --> V6 (X32SE) - filmpje's c20xe toegevoeg
Het zit je ook allemaal wel tegen he Bart!!!
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
-
- Oud-Clublid
- Berichten: 8637
- Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52
Re: Bart's Astra --> V6 (X32SE) - filmpje's c20xe toegevoeg
Knapp werk om het eruit te krijgen. Als je dat gat open laat, heb je dan geen ideale aanvoer voor vocht en water in je chassis?
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
Re: Bart's Astra --> V6 (X32SE) - filmpje's c20xe toegevoeg
Ik bedoel open in de zin van niet dicht lassen.The Undertaker schreef:Knapp werk om het eruit te krijgen. Als je dat gat open laat, heb je dan geen ideale aanvoer voor vocht en water in je chassis?
Het gat wordt dan wel afgedicht met kneedbare kit (die er dus ook weer makkelijk uit kan)
Bovendien ga ik op de sloop even op zoek naar een plastic afdekkapje wat bij een normale astra voor de krukaspoelie zit.
(Normaal zit er een complete kap onder de motor, maar die ben ik al wat jaartjes kwijt)
Misschien valt dat kapje ook net over het gemaakte gat,waardoor het er allemaal wat netter uitziet
- Trompie
- forum-gebruiker
- Berichten: 2120
- Lid geworden op: 27 mar 2007 21:54
- Auto('s): Astra GSi 3.0 24v V6, Astra GSi 2.0 16v Turbo
- Locatie: Schalkhaar
- Contacteer:
Re: Bart's Astra --> V6 (X32SE) - filmpje's c20xe toegevoeg
Dit zijn altijd de klusjes waarvan je liever de tijd aan iets anders van je auto had besteed.
Toch nog gelukt gelukkig. Kun je de moer nog weer vast lassen?
Toch nog gelukt gelukkig. Kun je de moer nog weer vast lassen?
Astra GSi 3.0 24v v6
Astra GSi 2.0 16v Turbo
Astra GSi 2.0 16v Turbo
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
Re: Bart's Astra --> V6 (X32SE) - filmpje's c20xe toegevoeg
Zou op zich moeten kunnen, alleen kan je er zo niet genoeg bij.Trompie schreef:Dit zijn altijd de klusjes waarvan je liever de tijd aan iets anders van je auto had besteed.
Toch nog gelukt gelukkig. Kun je de moer nog weer vast lassen?
En ik heb geen zin het gat nog groter te maken..
En helaas heb ik geen beschikbaarheid meer over een lasapparaat..
-
- Oud-Clublid
- Berichten: 8637
- Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52
Re: Bart's Astra --> V6 (X32SE) - filmpje's c20xe toegevoeg
Bart hoe staat het met de V6?
We zitten natuurlijk te wachten op de filmpjes maar dan met de V6 (heb namelijk van Marcel en Pascal vernomen dat dat geluid echt geweldig is, om nog maar te zwijgen over hoe lekker het rijd)
We zitten natuurlijk te wachten op de filmpjes maar dan met de V6 (heb namelijk van Marcel en Pascal vernomen dat dat geluid echt geweldig is, om nog maar te zwijgen over hoe lekker het rijd)
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
Re: Bart's Astra --> V6 (X32SE) - filmpje's c20xe toegevoeg
Ik ben op het moment nog even bezig de Cda filterbox achter de voorbumper te plaatsen.
Past nog niet helemaal geweldig, maar komt goed
Past nog niet helemaal geweldig, maar komt goed
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
Re: Bart's Astra --> V6 (X32SE) - filmpje's c20xe toegevoeg
De CDA Airbox zit er inmiddels in
Onderbumper dient nu ook als luchtaanzuig
Onderbumper dient nu ook als luchtaanzuig
- Erwin_dude
- Oud-Clublid
- Berichten: 2698
- Lid geworden op: 13 mei 2008 20:28
- Locatie: Coevorden
Re: Bart's Astra --> V6 (X32SE) - filmpje's c20xe toegevoeg
ziet er goed uit bart, mooi opgelost zo met die afvoer pijpen..
nog even zwart maken dacht?
nog even zwart maken dacht?
You can run , but you can't Hide
Alpine Promo Team™
3.0 v6 Promoteam
Alpine Promo Team™
3.0 v6 Promoteam
- GSI Racer
- Donateur 2013
- Berichten: 5656
- Lid geworden op: 30 mei 2009 11:12
- Auto('s): Astra GSi 2.0 16V Turbo en Astra GSi 2.0 16V
- Locatie: Nuth (Zuid-Limburg)
Re: Bart's Astra --> V6 (X32SE) - filmpje's c20xe toegevoeg
mooi gedaan Bart,
is dat ook mogelijk om op een LET te monteren?
is dat ook mogelijk om op een LET te monteren?
-Astra GSi C20LET fun/track @291pk/450Nm Powered by Klasen Motors
-Astra GSi C20XE daily
Remmen is angst
-Astra GSi C20XE daily
Remmen is angst
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
Re: Bart's Astra --> V6 (X32SE) - filmpje's c20xe toegevoeg
@Erwin
Zwart maken komt nog wel. Eerst alles afmaken en zorgen dat de astra gekeurd is.
@Gsi-racer
Dat is zeker ook mogelijk met een c20let ja
Zwart maken komt nog wel. Eerst alles afmaken en zorgen dat de astra gekeurd is.
@Gsi-racer
Dat is zeker ook mogelijk met een c20let ja
- GSI Racer
- Donateur 2013
- Berichten: 5656
- Lid geworden op: 30 mei 2009 11:12
- Auto('s): Astra GSi 2.0 16V Turbo en Astra GSi 2.0 16V
- Locatie: Nuth (Zuid-Limburg)
Re: Bart's Astra --> V6 (X32SE) - filmpje's c20xe toegevoeg
misschien wel fijn voor mij dan.
ik zit even te denken.
misschien dat ik ook het volgende kan doen:
de deksel van de luchtfilterbak omdraaien, zodat het aanzuiggedeelte naar de turbo toe wijst.
en dan gewoon de orginele luchtfilterbak houden
want ik weet even niet of een LET luchtfilterbak in een Astra past.
met open luchtfilter rijden is ook niet geweldig vind ik.
heb je met zo'n CDA box ook zo'n vet aanzuiggeluid?
want dat ik namelijk wel cool
ik zit even te denken.
misschien dat ik ook het volgende kan doen:
de deksel van de luchtfilterbak omdraaien, zodat het aanzuiggedeelte naar de turbo toe wijst.
en dan gewoon de orginele luchtfilterbak houden
want ik weet even niet of een LET luchtfilterbak in een Astra past.
met open luchtfilter rijden is ook niet geweldig vind ik.
heb je met zo'n CDA box ook zo'n vet aanzuiggeluid?
want dat ik namelijk wel cool
-Astra GSi C20LET fun/track @291pk/450Nm Powered by Klasen Motors
-Astra GSi C20XE daily
Remmen is angst
-Astra GSi C20XE daily
Remmen is angst
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
Re: Bart's Astra --> V6 (X32SE) - filmpje's c20xe toegevoeg
Heb er nog niet mee gereden, dus dat kan ik je niet zeggen...
Marcel en Pascal hebben het antwoord !
Marcel en Pascal hebben het antwoord !
-
- Oud-Clublid
- Berichten: 8637
- Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52
Re: Bart's Astra --> V6 (X32SE) - filmpje's c20xe toegevoeg
Past, zie je topicGSI Racer schreef:misschien wel fijn voor mij dan.
ik zit even te denken.
misschien dat ik ook het volgende kan doen:
de deksel van de luchtfilterbak omdraaien, zodat het aanzuiggedeelte naar de turbo toe wijst.
en dan gewoon de orginele luchtfilterbak houden
want ik weet even niet of een LET luchtfilterbak in een Astra past.
met open luchtfilter rijden is ook niet geweldig vind ik.
heb je met zo'n CDA box ook zo'n vet aanzuiggeluid?
want dat ik namelijk wel cool
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
Re: Bart's Astra --> V6 (X32SE) - filmpje's c20xe toegevoeg
Gisteren de motor geflushed met forte.
Helaas heeft dit niets geholpen...
Ook kwam ik er achter dat er geen ABS lampje ging branden.
Bleek er geen lampje in mijn turbo-teller te zitten Dus een lampje erin gedaan... en NATUURLIJK blijft nu het lampje weer branden.
Dus vandaag had ik vrij genomen met als voornemen naar de keuring te gaan.
Helaas kon ik bij mijn oude werkgever de ABS niet uitlezen, omdat ik niet in het stuurapparaat kwam..
De plannen nu zijn, volgende week proberen de keuring te regelen ( omdat de APK ook 25jun afloopt)
Dus dan moet de ABS wel gemaakt. Want ik ben geen liefhebber van lampje doorlussen met een ander..
Hierna zal waarschijnlijk het complete blok er weer uit moeten voor een onderblokrevisie/nieuwe zuigerveren
Ik wordt er een klein beetje schijt-ziek van zo
Heb op een kort ritje al alles gezien van nakijken, tot vingers tot groot licht en claxoneren toe
Rookgordijn vindt niemand grappig schijnt. IK in elk geval ZEKER NIET
@GsiRacer
BTW Gele draad doorknippen en bij geel/wit vast maken voor het grootlicht icm Xenon verhaal werkt prima bij FK's !
@Trompie
Mijn FK lampen hebben gewoon DEPO in het glas staan
Helaas heeft dit niets geholpen...
Ook kwam ik er achter dat er geen ABS lampje ging branden.
Bleek er geen lampje in mijn turbo-teller te zitten Dus een lampje erin gedaan... en NATUURLIJK blijft nu het lampje weer branden.
Dus vandaag had ik vrij genomen met als voornemen naar de keuring te gaan.
Helaas kon ik bij mijn oude werkgever de ABS niet uitlezen, omdat ik niet in het stuurapparaat kwam..
De plannen nu zijn, volgende week proberen de keuring te regelen ( omdat de APK ook 25jun afloopt)
Dus dan moet de ABS wel gemaakt. Want ik ben geen liefhebber van lampje doorlussen met een ander..
Hierna zal waarschijnlijk het complete blok er weer uit moeten voor een onderblokrevisie/nieuwe zuigerveren
Ik wordt er een klein beetje schijt-ziek van zo
Heb op een kort ritje al alles gezien van nakijken, tot vingers tot groot licht en claxoneren toe
Rookgordijn vindt niemand grappig schijnt. IK in elk geval ZEKER NIET
@GsiRacer
BTW Gele draad doorknippen en bij geel/wit vast maken voor het grootlicht icm Xenon verhaal werkt prima bij FK's !
@Trompie
Mijn FK lampen hebben gewoon DEPO in het glas staan
-
- Oud-Clublid
- Berichten: 8637
- Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52
Re: Bart's Astra --> V6 (X32SE) - filmpje's c20xe toegevoeg
Lijkt wel of er een vloek op rust om een V6 in een Astra GSI te hebben
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
Re: Bart's Astra --> V6 (X32SE) - filmpje's c20xe toegevoeg
Er rust eerder een vloek op mijn astraThe Undertaker schreef:Lijkt wel of er een vloek op rust om een V6 in een Astra GSI te hebben
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
Re: Bart's Astra --> V6 (X32SE) - filmpje's c20xe toegevoeg
Het zit je allemaal niet mee Bart!!! Bah!
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
- GSI Racer
- Donateur 2013
- Berichten: 5656
- Lid geworden op: 30 mei 2009 11:12
- Auto('s): Astra GSi 2.0 16V Turbo en Astra GSi 2.0 16V
- Locatie: Nuth (Zuid-Limburg)
Re: Bart's Astra --> V6 (X32SE) - filmpje's c20xe toegevoeg
dat met de xenon lampen grootlicht en dimlicht ga ik morgen even proberen Bart.
het zit je echt gruwelijk tegen ja!!!
mag ik vragen waarom je het onderblok niet meteen voorzien hebt van nieuwe zuigerveren e.d?
het zit je echt gruwelijk tegen ja!!!
mag ik vragen waarom je het onderblok niet meteen voorzien hebt van nieuwe zuigerveren e.d?
-Astra GSi C20LET fun/track @291pk/450Nm Powered by Klasen Motors
-Astra GSi C20XE daily
Remmen is angst
-Astra GSi C20XE daily
Remmen is angst
- Erwin_dude
- Oud-Clublid
- Berichten: 2698
- Lid geworden op: 13 mei 2008 20:28
- Locatie: Coevorden
Re: Bart's Astra --> V6 (X32SE) - filmpje's c20xe toegevoeg
GSI Racer schreef:dat met de xenon lampen grootlicht en dimlicht ga ik morgen even proberen Bart.
het zit je echt gruwelijk tegen ja!!!
mag ik vragen waarom je het onderblok niet meteen voorzien hebt van nieuwe zuigerveren e.d?
moah zou niet weten waarom je dat zou doen bij een v6..
You can run , but you can't Hide
Alpine Promo Team™
3.0 v6 Promoteam
Alpine Promo Team™
3.0 v6 Promoteam