GSi Racer z'n Project Topic: update verkocht!

Grote verbouwingen en projecten. (Car project show-off.)
Gebruikersavatar
GSI Racer
Donateur 2013
Donateur 2013
Berichten: 5656
Lid geworden op: 30 mei 2009 11:12
Auto('s): Astra GSi 2.0 16V Turbo en Astra GSi 2.0 16V
Locatie: Nuth (Zuid-Limburg)

Re: GSi Racer, Maikel z'n Project topic --->> C20LET project

Bericht door GSI Racer »

haha, jij kunt het weten :mrgreen:

maar toch zou ik het graag even willen weten...
-Astra GSi C20LET fun/track @291pk/450Nm Powered by Klasen Motors
-Astra GSi C20XE daily

Remmen is angst
Haaye
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 2708
Lid geworden op: 17 mar 2009 16:52
Auto('s): Astra GSI C18XE >> C20XE M2.8 Coscast :)
Locatie: Wâlterswâld

Re: GSi Racer, Maikel z'n Project topic --->> C20LET project

Bericht door Haaye »

GSI Racer schreef:weet je ook wat Thommy op top rijd met die bak?
of nog niet geprobeert?

graag echte kilometers aangeven en niet overdrijven :mrgreen:
niet dat ik altijd op top rijd, maar om eens een M3 het licht uit de ogen te rijden is ook wel leuk he :lol:
Nou als ik 225 op de teller rijd (is ook absolute top hoor) Maar goed, dan staat mijn toerenteller op de 6500.. En volgensmij draaid een LET 7500 Dus zou je zowiezo 240 moeten halen...... Omdat je dezelfde overbrenging houd...Denk ik hoor! Gokje!
Astra GSI 16V Tailgate>>fase 1 C20XE M2.8 1995
Gebruikersavatar
GSI Racer
Donateur 2013
Donateur 2013
Berichten: 5656
Lid geworden op: 30 mei 2009 11:12
Auto('s): Astra GSi 2.0 16V Turbo en Astra GSi 2.0 16V
Locatie: Nuth (Zuid-Limburg)

Re: GSi Racer, Maikel z'n Project topic --->> C20LET project

Bericht door GSI Racer »

ik haalde al 230 met de XE.
toen zat ik op ongeveer 6000 toeren, harder ging hij niet omdat het gewoon op was...
-Astra GSi C20LET fun/track @291pk/450Nm Powered by Klasen Motors
-Astra GSi C20XE daily

Remmen is angst
Gebruikersavatar
Trompie
forum-gebruiker
Berichten: 2120
Lid geworden op: 27 mar 2007 21:54
Auto('s): Astra GSi 3.0 24v V6, Astra GSi 2.0 16v Turbo
Locatie: Schalkhaar
Contacteer:

Re: GSi Racer, Maikel z'n Project topic --->> C20LET project

Bericht door Trompie »

19 inch? :mrgreen:
Astra GSi 3.0 24v v6
Astra GSi 2.0 16v Turbo
Haaye
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 2708
Lid geworden op: 17 mar 2009 16:52
Auto('s): Astra GSI C18XE >> C20XE M2.8 Coscast :)
Locatie: Wâlterswâld

Re: GSi Racer, Maikel z'n Project topic --->> C20LET project

Bericht door Haaye »

GSI Racer schreef:ik haalde al 230 met de XE.
toen zat ik op ongeveer 6000 toeren, harder ging hij niet omdat het gewoon op was...
Best vreemd dat ik 6500 toeren 225 rij en jij met 6000 230 met dezelfde bak....
Astra GSI 16V Tailgate>>fase 1 C20XE M2.8 1995
pascal1109
Moderator
Moderator
Berichten: 7839
Lid geworden op: 01 nov 2006 21:09
Auto('s): 1994 Opel Astra GSi 16v
Locatie: Brabant

Re: GSi Racer, Maikel z'n Project topic --->> C20LET project

Bericht door pascal1109 »

Nou, als dat ding 240 echte kms rijdt met die F18 zou ik geen F18CR pakken voor de let. Je wilt niet weten hoe snel je daar al zit (of wel natuurlijk :mrgreen: ) en hoeveel er dan nog over is, wat je dan gewoon niet kan benutten.
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
______________________________________

:opel: With great power...comes great responsibility :opel:
Gebruikersavatar
GSI Racer
Donateur 2013
Donateur 2013
Berichten: 5656
Lid geworden op: 30 mei 2009 11:12
Auto('s): Astra GSi 2.0 16V Turbo en Astra GSi 2.0 16V
Locatie: Nuth (Zuid-Limburg)

Re: GSi Racer, Maikel z'n Project topic --->> C20LET project

Bericht door GSI Racer »

jij weet precies wat ik bedoel, Pascal

F20 is dan misschien de beste optie als 5 bak?
-Astra GSi C20LET fun/track @291pk/450Nm Powered by Klasen Motors
-Astra GSi C20XE daily

Remmen is angst
pascal1109
Moderator
Moderator
Berichten: 7839
Lid geworden op: 01 nov 2006 21:09
Auto('s): 1994 Opel Astra GSi 16v
Locatie: Brabant

Re: GSi Racer, Maikel z'n Project topic --->> C20LET project

Bericht door pascal1109 »

Ik blijf bij de F18WR als je per se een 5bak wilt.
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
______________________________________

:opel: With great power...comes great responsibility :opel:
AstraVinnie
forum-gebruiker
Berichten: 55
Lid geworden op: 31 mei 2008 20:44
Locatie: Goes

Re: GSi Racer, Maikel z'n Project topic --->> C20LET project

Bericht door AstraVinnie »

Als hij 120 rijdt zit ie in zun 5 op dik 3500 rpm, dus denk dat ie hem topt op 230+ (zun teller gaat maar tot 220)
Maar is echt niet fijn rijden zo een cr bak, wel stoplicht killer maar RSjes of Metjes pesten op de snel weg gaat niet echt..
Gij zult niet stelen,de overheid duld geen concurentie....

Pieter Post Project Gaat Van Start.....

Astra G 1.6 16v
Gebruikersavatar
GSI Racer
Donateur 2013
Donateur 2013
Berichten: 5656
Lid geworden op: 30 mei 2009 11:12
Auto('s): Astra GSi 2.0 16V Turbo en Astra GSi 2.0 16V
Locatie: Nuth (Zuid-Limburg)

Re: GSi Racer, Maikel z'n Project topic --->> C20LET project

Bericht door GSI Racer »

hmm dat is indd niet echt ideaal :shock:
-Astra GSi C20LET fun/track @291pk/450Nm Powered by Klasen Motors
-Astra GSi C20XE daily

Remmen is angst
opel friend forever
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 156
Lid geworden op: 03 mei 2011 13:26

Re: GSi Racer, Maikel z'n Project topic --->> C20LET project

Bericht door opel friend forever »

Hallo heren, om nogmaals terug te komen over die versnellingsbakken, gekoppeld aan LET-motoren. De meeste jongens wat ik ken in het :opel: wereldje, gaan allemaal voor F28 bakken vanwege hun koppel. Bijv. Terry Beckers in het wereldje bekend met zijn blauwe D-Kadett station en K-Bett heeft zijn motor getuned met gerenomeerde tuners en spulle van VMax en EPD heeft momenteel 340 PK met een koppel wat tegen de 380 Nm gaat. Zijn F28 bak begint nu al na plus minus 4 jaar problemen te geven, Ander voorbeeld, Frank Janssen, ook geen onbekende in het wereldje levert geen enkele motor zonder F28. En zijn advies is niet meer dan 300 PK te gaan om problemen te voorkomen. Werkt tevens ook met bovengenoemde Bedrijven. Prive heeft hij met zijn C-Kadett 425 PK eruit weten te persen met een koppel van 480 Nm, om te kijken wanneer de problemen komen met de overbrenging. Momenteel experimenteert hij met F40 bakken daar de F28-bakken (lees goede) schaars worden. Heren vandaar mijn waarschuwing, doe het in 1x goed of laat je auto orgineel, dat kan ook veel plezier geven.
groetjes Peter :) :GSi:
oenatje
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 10361
Lid geworden op: 03 jan 2004 16:36

Re: GSi Racer, Maikel z'n Project topic --->> C20LET project

Bericht door oenatje »

er zijn alleen niet erg veel goede f28 bakken, en iedereen vraagt er de hoofdprijs voor
opel friend forever
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 156
Lid geworden op: 03 mei 2011 13:26

Re: GSi Racer, Maikel z'n Project topic --->> C20LET project

Bericht door opel friend forever »

oenatje schreef:er zijn alleen niet erg veel goede f28 bakken, en iedereen vraagt er de hoofdprijs voor
Dat is ook wat ik schrijf, maar ga je met dergelijke jongens in zee, geven deze wel een garantie voor 2 jaar. Zoals ik 11 jaar terug met m'n ASTRA OPC heb gedaan. Bij DBILAS en Mathijssen Techniek. En dan praat je inderdaad niet over Low-Budget tunen, maar over tienduizenden guldens toendertijd. :D :GSi:
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9323
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: GSi Racer, Maikel z'n Project topic --->> C20LET project

Bericht door RedBill »

opel friend forever schreef:Hallo heren, om nogmaals...
...of laat je auto orgineel, dat kan ook veel plezier geven.
groetjes Peter :) :GSi:
Goede raad kerel!
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
prs
forum-gebruiker
Berichten: 809
Lid geworden op: 30 nov 2008 18:50

Re: GSi Racer, Maikel z'n Project topic --->> C20LET project

Bericht door prs »

f28 bakken zijn overrated er zitten namelijk ook nogal wat nadelen aan. ik kocht mijn f28 zonder een kraakje, na een half jaar rijden begon de eerste syncro het te begeven en 2 maanden later nr 2. syncro van de 2e versnelling kost je even 120 euro.
een f18 bak met quaiffe diff kan het vermogen van een gekietelde let ook prima aan. hier zijn ook genoeg voorbeelden van. mocht je f18 stuk draaien? dan koop je voor 100 euro een nieuwe. even de cassete uit je oude bak halen en gaan. bij een f28 heb je dan een iets groter probleem. duur wilt ook niet altijd zeggen dat het beter is en garantie bij veel tuners is ook vaak een lachertje..
opel friend forever
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 156
Lid geworden op: 03 mei 2011 13:26

Re: GSi Racer, Maikel z'n Project topic --->> C20LET project

Bericht door opel friend forever »

prs schreef:f28 bakken zijn overrated er zitten namelijk ook nogal wat nadelen aan. ik kocht mijn f28 zonder een kraakje, na een half jaar rijden begon de eerste syncro het te begeven en 2 maanden later nr 2. syncro van de 2e versnelling kost je even 120 euro.
een f18 bak met quaiffe diff kan het vermogen van een gekietelde let ook prima aan. hier zijn ook genoeg voorbeelden van. mocht je f18 stuk draaien? dan koop je voor 100 euro een nieuwe. even de cassete uit je oude bak halen en gaan. bij een f28 heb je dan een iets groter probleem. duur wilt ook niet altijd zeggen dat het beter is en garantie bij veel tuners is ook vaak een lachertje..
Ik ken die jongens al tientallen jaren, die staan voor hun woord. Idemdito Mantzell in Duitsland en Mattig om enkele te noemen. Meen jij nou dat mensen met zo een naam die te grabbel gooien, denk het niet. Maar wat verstaan jullie onder kietelen? :) :GSi:
prs
forum-gebruiker
Berichten: 809
Lid geworden op: 30 nov 2008 18:50

Re: GSi Racer, Maikel z'n Project topic --->> C20LET project

Bericht door prs »

ik ken frank janssen enz. wel ja. enkele van onze club hebben een daar een motorswap of aanpassingen aan hun motor ondergaan..

met kietelen bedoelde ik dus een fase 3 let. dus 300+pk en 450 nm koppel en dan met m&h dragslicks eronder. versnellingsbakken zijn meestal niet echt blij met dragslicks gezien je daar gewoon volgas mee kan lanceren :wink:
opel friend forever
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 156
Lid geworden op: 03 mei 2011 13:26

Re: GSi Racer, Maikel z'n Project topic --->> C20LET project

Bericht door opel friend forever »

prs schreef:ik ken frank janssen enz. wel ja. enkele van onze club hebben een daar een motorswap of aanpassingen aan hun motor ondergaan..

met kietelen bedoelde ik dus een fase 3 let. dus 300+pk en 450 nm koppel en dan met m&h dragslicks eronder. versnellingsbakken zijn meestal niet echt blij met dragslicks gezien je daar gewoon volgas mee kan lanceren :wink:
Dan weet je ook dat Frank woord houdt :D :GSi:
prs
forum-gebruiker
Berichten: 809
Lid geworden op: 30 nov 2008 18:50

Re: GSi Racer, Maikel z'n Project topic --->> C20LET project

Bericht door prs »

dat weet ik, maar ik ken nog veel meer grote namen die dat dus niet doen :wink: . en voor het geld dat de zogenaamde profs. vragen, kan je het zelf vaak 2 keer doen..
meestal is het ook zo moeilijk niet :wink:
opel friend forever
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 156
Lid geworden op: 03 mei 2011 13:26

Re: GSi Racer, Maikel z'n Project topic --->> C20LET project

Bericht door opel friend forever »

Ik neem toch aan dat het mensen zijn met een gezond verstand. Als je al van plan bent om er veel geld tegen aan te gooien om dan eerst advies en ervaringen te vragen, zodat men het koren van het kaft kan scheiden. En niet alleen voor de mooie naam en blauwe ogen te kiezen.

:) :GSi:
AstraVinnie
forum-gebruiker
Berichten: 55
Lid geworden op: 31 mei 2008 20:44
Locatie: Goes

Re: GSi Racer, Maikel z'n Project topic --->> C20LET project

Bericht door AstraVinnie »

Dit geouwehoer slaat als een tang op een varken, Is allemaal geld kwestie, Ik durf me handen voor in het voor te steken
dat de vertandingen in alle bakken van opel en getrag de zelfde hardheid van staal hebben,

Maar dit gaat een beetje erg ver off-topic,

Info is nuttig, maar een welus nietus spelletjes niet, op gegeven moment zie je door de bomen het bos niet meer,

Ik vind een f18 of f20 onder een let met 300+ pk met sper een hele goede vervanger voor de f28 (die gewoon waardeloos zijn in syncro ringen)

PS: Heb zelf met een f18cr onder een zwaar gekietelde c20xe (200 pk 310nm) gereden,trok eerder mee steeksassen kapot als wat anders,

Maar we gaan weer even lekker on-topic,


Waar blijven de foto's ????? :D :D
Gij zult niet stelen,de overheid duld geen concurentie....

Pieter Post Project Gaat Van Start.....

Astra G 1.6 16v
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9323
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: GSi Racer, Maikel z'n Project topic --->> C20LET project

Bericht door RedBill »

AstraVinnie schreef:Ik durf me handen voor in het voor te steken
dat de vertandingen in alle bakken van opel en getrag de zelfde hardheid van staal hebben,
Wat zou je denken van asdiktes, tandbreedtes, lagersterktes e.d.?
Zijn meer factoren dan alleen de staalkwaliteit die bepalen hoeveel koppel een bak aan kan hoor!
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Gebruikersavatar
GSI Racer
Donateur 2013
Donateur 2013
Berichten: 5656
Lid geworden op: 30 mei 2009 11:12
Auto('s): Astra GSi 2.0 16V Turbo en Astra GSi 2.0 16V
Locatie: Nuth (Zuid-Limburg)

Re: GSi Racer, Maikel z'n Project topic --->> C20LET project

Bericht door GSI Racer »

weer een hoop info allemaal.
maar toch denk ik dat ik voor een 5 bak ga (al is het maar voorlopig)
daarna kan ik altijd nog switchen voor wat anders :wink:

even een update over het blok:

deze heb ik gisteravond nog helemaal uit elkaar gedraait.
niks schokkends tegen gekomen.
alleen de lagers hadden ze flink op de kloten gekregen.
deze zaten helemaal door het witmetaal heen :shock:
en de krukaspoelie kreeg ik niet los van het tandwiel (fijn he, die 12 kant boutjes) :x
hier kan ik me dus nog even aan amuseren :shiny:

zaterdag ga ik verder met alles schoon te maken.
kop moet nog even uit elkaar
blok wil ik eigenlijk al weg brengen om te laten vlakken en honen.
krukas laat ik opmeten en polijsten

als de kop uit elkaar is wordt deze ook nagekeken
en kleppen laat ik opnieuw infrezen
geleiders controleren e.d

wil hem nu z.s.m weer in elkaar hebben :lol:

foto's komen morgen!
-Astra GSi C20LET fun/track @291pk/450Nm Powered by Klasen Motors
-Astra GSi C20XE daily

Remmen is angst
Gebruikersavatar
gsipiloot
forum-gebruiker
Berichten: 1630
Lid geworden op: 20 dec 2006 23:27
Locatie: geffen

Re: GSi Racer, Maikel z'n Project topic --->> C20LET project

Bericht door gsipiloot »

kijk hier wordt tenminste actie ondernomen goed bezig maikel k hoop dat je snel kunt vlammen :mrgreen:
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11177
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Re: GSi Racer, Maikel z'n Project topic --->> C20LET project

Bericht door Laagvlieger »

Nadeel van een standaard 5 bak is dat de topsnelheid niet zo hoog is vind ik.
Denk dat je tegen de 250 km/u max aanzit.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Plaats reactie