GSi Racer z'n Project Topic: update verkocht!
Re: GSi Racer, Maikel z'n Project topic --->> C20XE R.I.P 07
ik denk ook idd dat als je met een let flink wil vlammen op t circuit dat je echte dure aanpasingen moet maken... zowiezo een dry sump systeem anders loopt je turbo 'droog' in een lange doordraaier
dat is voor mij ook de reden dat ik niet met mijn let op de nurburgring heb gereden omdat ik bang was om iets kapot te rijden
en als je net zoveel geld hebt uitgegeven aan je motor net als ik dan denk je wel even 2x na voordat je zoiets gaat doen
ik hou t bij af een toe een x flink gas geven op t rechte stuk das al heftig genoeg
dat is voor mij ook de reden dat ik niet met mijn let op de nurburgring heb gereden omdat ik bang was om iets kapot te rijden
en als je net zoveel geld hebt uitgegeven aan je motor net als ik dan denk je wel even 2x na voordat je zoiets gaat doen
ik hou t bij af een toe een x flink gas geven op t rechte stuk das al heftig genoeg
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 2539
- Lid geworden op: 05 mar 2006 23:02
Re: GSi Racer, Maikel z'n Project topic --->> C20XE R.I.P 07
dus nu zeg je zelf dat je met een let alleen maar snel recht uit kan gaangsipiloot schreef:ik denk ook idd dat als je met een let flink wil vlammen op t circuit dat je echte dure aanpasingen moet maken... zowiezo een dry sump systeem anders loopt je turbo 'droog' in een lange doordraaier
dat is voor mij ook de reden dat ik niet met mijn let op de nurburgring heb gereden omdat ik bang was om iets kapot te rijden
en als je net zoveel geld hebt uitgegeven aan je motor net als ik dan denk je wel even 2x na voordat je zoiets gaat doen
ik hou t bij af een toe een x flink gas geven op t rechte stuk das al heftig genoeg
en als je dus bochten krijgt je rustig aan moet doen
kun je dus toch beter een v6 hebben
daar kan je ook hard mee de bocht om
-
- Oud-Clublid
- Berichten: 8637
- Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52
Re: GSi Racer, Maikel z'n Project topic --->> C20XE R.I.P 07
Ik denk dat je beter af bent met een C20XE of X20XEV met throttle body´s en een goede groep A met 200cells race kat (ivm de keuring, 100cells kan problemen geven) voor op het circuit.
Re: GSi Racer, Maikel z'n Project topic --->> C20XE R.I.P 07
wat je te kort komt in de bochten maak je zeker wel weer meer dan goed op t rechte stuk!raymond schreef:dus nu zeg je zelf dat je met een let alleen maar snel recht uit kan gaangsipiloot schreef:ik denk ook idd dat als je met een let flink wil vlammen op t circuit dat je echte dure aanpasingen moet maken... zowiezo een dry sump systeem anders loopt je turbo 'droog' in een lange doordraaier
dat is voor mij ook de reden dat ik niet met mijn let op de nurburgring heb gereden omdat ik bang was om iets kapot te rijden
en als je net zoveel geld hebt uitgegeven aan je motor net als ik dan denk je wel even 2x na voordat je zoiets gaat doen
ik hou t bij af een toe een x flink gas geven op t rechte stuk das al heftig genoeg
en als je dus bochten krijgt je rustig aan moet doen
kun je dus toch beter een v6 hebben
daar kan je ook hard mee de bocht om
- Trompie
- forum-gebruiker
- Berichten: 2120
- Lid geworden op: 27 mar 2007 21:54
- Auto('s): Astra GSi 3.0 24v V6, Astra GSi 2.0 16v Turbo
- Locatie: Schalkhaar
- Contacteer:
Re: GSi Racer, Maikel z'n Project topic --->> C20XE R.I.P 07
Daarom durfden dus alleen de v6jes en geen enkele turbo het circuit op!gsipiloot schreef:wat je te kort komt in de bochten maak je zeker wel weer meer dan goed op t rechte stuk!raymond schreef:dus nu zeg je zelf dat je met een let alleen maar snel recht uit kan gaangsipiloot schreef:ik denk ook idd dat als je met een let flink wil vlammen op t circuit dat je echte dure aanpasingen moet maken... zowiezo een dry sump systeem anders loopt je turbo 'droog' in een lange doordraaier
dat is voor mij ook de reden dat ik niet met mijn let op de nurburgring heb gereden omdat ik bang was om iets kapot te rijden
en als je net zoveel geld hebt uitgegeven aan je motor net als ik dan denk je wel even 2x na voordat je zoiets gaat doen
ik hou t bij af een toe een x flink gas geven op t rechte stuk das al heftig genoeg
en als je dus bochten krijgt je rustig aan moet doen
kun je dus toch beter een v6 hebben
daar kan je ook hard mee de bocht om
Astra GSi 3.0 24v v6
Astra GSi 2.0 16v Turbo
Astra GSi 2.0 16v Turbo
-
- Oud-Clublid
- Berichten: 2708
- Lid geworden op: 17 mar 2009 16:52
- Auto('s): Astra GSI C18XE >> C20XE M2.8 Coscast :)
- Locatie: Wâlterswâld
Re: GSi Racer, Maikel z'n Project topic --->> C20XE R.I.P 07
Hee Maikel! Wat een klote nieuws dit zeg! Succes met het zoeken naar een nieuwe motor!
Astra GSI 16V Tailgate>>fase 1 C20XE M2.8 1995
Re: GSi Racer, Maikel z'n Project topic --->> C20XE R.I.P 07
gsipiloot schreef:ik denk ook idd dat als je met een let flink wil vlammen op t circuit dat je echte dure aanpasingen moet maken... zowiezo een dry sump systeem anders loopt je turbo 'droog' in een lange doordraaier
dat is voor mij ook de reden dat ik niet met mijn let op de nurburgring heb gereden omdat ik bang was om iets kapot te rijden
en als je net zoveel geld hebt uitgegeven aan je motor net als ik dan denk je wel even 2x na voordat je zoiets gaat doen
ik hou t bij af een toe een x flink gas geven op t rechte stuk das al heftig genoeg
beetje onzin imho.. dat je bang bent wat kapot te rijden kan zijn, maar je motor gaat echt niet droog lopen doordat je een lange bocht maakt. anders zouden er toch al heel wat c20xe en let's daar langs de kant van de baan hebben moeten staan.
desnoods pak je een stalen pan en las je daar schotten in. servaas rijd/reed ook gewoon met zijn corsa b c20let op het ring enz. en die had ook gewoon een grotere koeler en dat was het
dat spul moet gewoon op zijn donder krijgen, daar is het voor gemaakt . en is het kapot? repareren en gaan
enigste probleem is je olie temp. deze loopt nogal op bij een turbo. dus een goede en grote koeler en gaan
Re: GSi Racer, Maikel z'n Project topic --->> C20XE R.I.P 07
@! trompie dat klopt dat daarom alleen de v6jes de baan op gingen maar k kan me herinneren dat er daar ook een v6 kapot liep...... dus ik bedoel maar
@ prs
dan rag jij toch lekker jou let af op de ring en dan doe ik wat voorzichtiger met de mijne.
( k had t niet over het droog lopen van je motor maar van je turbo....)
@ prs
dan rag jij toch lekker jou let af op de ring en dan doe ik wat voorzichtiger met de mijne.
( k had t niet over het droog lopen van je motor maar van je turbo....)
Re: GSi Racer, Maikel z'n Project topic --->> C20XE R.I.P 07
gsipiloot schreef:@! trompie dat klopt dat daarom alleen de v6jes de baan op gingen maar k kan me herinneren dat er daar ook een v6 kapot liep...... dus ik bedoel maar
@ prs
dan rag jij toch lekker jou let af op de ring en dan doe ik wat voorzichtiger met de mijne.
( k had t niet over het droog lopen van je motor maar van je turbo....)
leg mij dan is uit waarom je turbo droog zou lopen en je motor wel olie zou krijgen..
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 2539
- Lid geworden op: 05 mar 2006 23:02
Re: GSi Racer, Maikel z'n Project topic --->> C20XE R.I.P 07
die was al kapot voordat hij op de ring wasgsipiloot schreef:@! trompie dat klopt dat daarom alleen de v6jes de baan op gingen maar k kan me herinneren dat er daar ook een v6 kapot liep...... dus ik bedoel maar
eigenlijk al voordat hij uit nederland vertrok
- Trompie
- forum-gebruiker
- Berichten: 2120
- Lid geworden op: 27 mar 2007 21:54
- Auto('s): Astra GSi 3.0 24v V6, Astra GSi 2.0 16v Turbo
- Locatie: Schalkhaar
- Contacteer:
Re: GSi Racer, Maikel z'n Project topic --->> C20XE R.I.P 07
Idd een lekke koppakking is echt kapot lopen!raymond schreef:die was al kapot voordat hij op de ring wasgsipiloot schreef:@! trompie dat klopt dat daarom alleen de v6jes de baan op gingen maar k kan me herinneren dat er daar ook een v6 kapot liep...... dus ik bedoel maar
eigenlijk al voordat hij uit nederland vertrok
Maar stomme discussie weer! Zou er ook best een let bij willen hebben hoor. Puur voor het afblazen dan he!
Astra GSi 3.0 24v v6
Astra GSi 2.0 16v Turbo
Astra GSi 2.0 16v Turbo
- GSI Racer
- Donateur 2013
- Berichten: 5656
- Lid geworden op: 30 mei 2009 11:12
- Auto('s): Astra GSi 2.0 16V Turbo en Astra GSi 2.0 16V
- Locatie: Nuth (Zuid-Limburg)
Re: GSi Racer, Maikel z'n Project topic --->> C20XE R.I.P 07
Ik hoor al veel verschillende meningen over de C20LET hier en daar.
Heb zojuist iemand om info gevraagd, wat nu het beste voor mij is.
Het is niet zo dat ik constant ciruit rijd met de Astra he.
ik heb hem nog altijd al daily, en af en toe eens een rondje Nordschleife.
Misschien dat iemand Andre Botter wel kent? Die rijd met een LET in een D Kadett.
Alleen circuit!!
het vette van een LET is het vermogen, maar misschien nog vetter is het koppel.
gewoon die dikke duw in je rug.
Met een ongeblazen blok is dat gewoon minder. punt uit
iemand die misschien een rotte Calibra Turbo weet te staan?
of waar ergens anders een LET uit te halen is?
ik heb al vanalles afgezocht, maar ze zijn erg schaars heb ik in de gaten
En dan nog een vraagje over die F28 bak.
Is dit de bak die orgineel achter een Turbo hangt?
lijkt me niet, omdat die turbo's normaal 4x4 zijn.
info is altijd welkom!!
Heb zojuist iemand om info gevraagd, wat nu het beste voor mij is.
Het is niet zo dat ik constant ciruit rijd met de Astra he.
ik heb hem nog altijd al daily, en af en toe eens een rondje Nordschleife.
Misschien dat iemand Andre Botter wel kent? Die rijd met een LET in een D Kadett.
Alleen circuit!!
het vette van een LET is het vermogen, maar misschien nog vetter is het koppel.
gewoon die dikke duw in je rug.
Met een ongeblazen blok is dat gewoon minder. punt uit
iemand die misschien een rotte Calibra Turbo weet te staan?
of waar ergens anders een LET uit te halen is?
ik heb al vanalles afgezocht, maar ze zijn erg schaars heb ik in de gaten
En dan nog een vraagje over die F28 bak.
Is dit de bak die orgineel achter een Turbo hangt?
lijkt me niet, omdat die turbo's normaal 4x4 zijn.
info is altijd welkom!!
-Astra GSi C20LET fun/track @291pk/450Nm Powered by Klasen Motors
-Astra GSi C20XE daily
Remmen is angst
-Astra GSi C20XE daily
Remmen is angst
-
- Oud-Clublid
- Berichten: 8637
- Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52
Re: GSi Racer, Maikel z'n Project topic --->> C20XE R.I.P 07
Is een E kadett
Is een Z20LEH niks voor je?
Is een Z20LEH niks voor je?
Re: GSi Racer, Maikel z'n Project topic --->> C20XE R.I.P 07
GSI Racer schreef:Ik hoor al veel verschillende meningen over de C20LET hier en daar.
Heb zojuist iemand om info gevraagd, wat nu het beste voor mij is.
Het is niet zo dat ik constant ciruit rijd met de Astra he.
ik heb hem nog altijd al daily, en af en toe eens een rondje Nordschleife.
Misschien dat iemand Andre Botter wel kent? Die rijd met een LET in een D Kadett.
Alleen circuit!!
het vette van een LET is het vermogen, maar misschien nog vetter is het koppel.
gewoon die dikke duw in je rug.
Met een ongeblazen blok is dat gewoon minder. punt uit
iemand die misschien een rotte Calibra Turbo weet te staan?
of waar ergens anders een LET uit te halen is?
ik heb al vanalles afgezocht, maar ze zijn erg schaars heb ik in de gaten
En dan nog een vraagje over die F28 bak.
Is dit de bak die orgineel achter een Turbo hangt?
lijkt me niet, omdat die turbo's normaal 4x4 zijn.
info is altijd welkom!!
f28 hangt idd. normaal achter de turbo. 4x4 zijn ombouwsetjes voor te koop zodat je fwd hebt. blokje zou ik is kijken op migweb. scheelt je veel euries. enige nadeel is dat je even een dagje naar de uk moet.
- GSI Racer
- Donateur 2013
- Berichten: 5656
- Lid geworden op: 30 mei 2009 11:12
- Auto('s): Astra GSi 2.0 16V Turbo en Astra GSi 2.0 16V
- Locatie: Nuth (Zuid-Limburg)
Re: GSi Racer, Maikel z'n Project topic --->> C20XE R.I.P 07
@Robert,
E Kadett bedoel ik uiteraard ja
die Z20LEH loopt best leuk maar 520pk is me weer net iets te veel van het goede.
een aangepaste C20LET zit ook al snel op een pk'tje of 280he. + een leuk koppel
@prs,
ik moet me eerst eens even goed gaan verdiepen heb ik in de gaten.
over de mogelijkheden, en welk spul enz enz.
eerst maar eens even met de 'turbo jongens' gaan praten.
E Kadett bedoel ik uiteraard ja
die Z20LEH loopt best leuk maar 520pk is me weer net iets te veel van het goede.
een aangepaste C20LET zit ook al snel op een pk'tje of 280he. + een leuk koppel
@prs,
ik moet me eerst eens even goed gaan verdiepen heb ik in de gaten.
over de mogelijkheden, en welk spul enz enz.
eerst maar eens even met de 'turbo jongens' gaan praten.
-Astra GSi C20LET fun/track @291pk/450Nm Powered by Klasen Motors
-Astra GSi C20XE daily
Remmen is angst
-Astra GSi C20XE daily
Remmen is angst
-
- Oud-Clublid
- Berichten: 8637
- Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52
Re: GSi Racer, Maikel z'n Project topic --->> C20LET?????
Ik bedoelde meer de Z20LEH/Z20LER/Z20LET als basis. Nieuwere motor met leuke upgrade mogelijkheden.
Re: GSi Racer, Maikel z'n Project topic --->> C20LET?????
staat er 1 te koop op opel-forum van neetmans als ik me niet vergis voor een hele schappelijke prijs
en die kadett van botter is weinig meer orgineel aan dus dat is niet echt een goed uitgangspunt
en daar erbij hij kan alles zelf verhelpen wanneer t kapot is dat scheelt veel geld
want als je het moet laten maken dan heb je en de onderdelen duurder en je moet de arbeidsuren afrekenen
maar idd een let met een paar kleine aanpassingen en dan 280pk is al rete snel en dikke fun om mee te rijden
en die kadett van botter is weinig meer orgineel aan dus dat is niet echt een goed uitgangspunt
en daar erbij hij kan alles zelf verhelpen wanneer t kapot is dat scheelt veel geld
want als je het moet laten maken dan heb je en de onderdelen duurder en je moet de arbeidsuren afrekenen
maar idd een let met een paar kleine aanpassingen en dan 280pk is al rete snel en dikke fun om mee te rijden
Re: GSi Racer, Maikel z'n Project topic --->> C20LET?????
die van neetmans is al een tijdje verkocht. dat blokje liep trouwens wel goed , was ook geen geld eigenlijk
Re: GSi Racer, Maikel z'n Project topic --->> C20LET?????
The Undertaker schreef:Ik bedoelde meer de Z20LEH/Z20LER/Z20LET als basis. Nieuwere motor met leuke upgrade mogelijkheden.
persoonlijk vind ik alleen een leh intressant. de ler en let loop je al vrij snel tegen ristricties aan bij het tunen..
- GSI Racer
- Donateur 2013
- Berichten: 5656
- Lid geworden op: 30 mei 2009 11:12
- Auto('s): Astra GSi 2.0 16V Turbo en Astra GSi 2.0 16V
- Locatie: Nuth (Zuid-Limburg)
Re: GSi Racer, Maikel z'n Project topic --->> C20LET?????
ik kreeg van Matt de tip om eens in Engeland te kijken.
schijnen een stuk goedkoper te zijn daarzo!
@Gsipiloot,
ik kan ook alles zelf maken als er iets aan is, dus wat scheelt wel.
Maar steeds kapot lopen is nu ook weer niet de bedoeling
schijnen een stuk goedkoper te zijn daarzo!
@Gsipiloot,
ik kan ook alles zelf maken als er iets aan is, dus wat scheelt wel.
Maar steeds kapot lopen is nu ook weer niet de bedoeling
-Astra GSi C20LET fun/track @291pk/450Nm Powered by Klasen Motors
-Astra GSi C20XE daily
Remmen is angst
-Astra GSi C20XE daily
Remmen is angst
Re: GSi Racer, Maikel z'n Project topic --->> C20LET zoektoc
Dat zijn ze, maar je moet je een ding bedenken, je blaast hem in de poeier. Ik gaf Mart en bv die zwarte andere met LET al aan, dat waren gasten die hem gewoon reden, nooit gezeik. Dus het kan wel.
Zie het als (ik zeg nu iets lomps) tussen al die N V6en, in de poeier allemaal, en Ray, 'amateur', en gewoon hopsa. Nooit abnormaal gelazer.
Kweet nog dat we op Zandvoort jaren gelee die clubspecials reden.
En dikke toen R34s op NL kenteken. Sooo de Ju.
Wat een blokken, met gastjes van 24 ernaast. Heeeeul veeul Pk. En glimmend. Op de paddock.
kWeet dat Marcel nog zei 'ja maar goed die zeiken nie als mis gaat'.
Net als me ma. 'ja maar der rijden ook Ferrari's moeder'.
Zei me ma: 'ja maar die hebben er 3, en jij moet er morgen mee naar je werk'. Waar. Nu circuit:
Voor bochtenwerk is elke turbo minder vergelijking zelfde blok NA kudde op schumacher niveau. Op ons niveau is elke turbo top.
Dat is ook reden dat een NA van 250pk zo duur is, heee...
Zie het als (ik zeg nu iets lomps) tussen al die N V6en, in de poeier allemaal, en Ray, 'amateur', en gewoon hopsa. Nooit abnormaal gelazer.
Kweet nog dat we op Zandvoort jaren gelee die clubspecials reden.
En dikke toen R34s op NL kenteken. Sooo de Ju.
Wat een blokken, met gastjes van 24 ernaast. Heeeeul veeul Pk. En glimmend. Op de paddock.
kWeet dat Marcel nog zei 'ja maar goed die zeiken nie als mis gaat'.
Net als me ma. 'ja maar der rijden ook Ferrari's moeder'.
Zei me ma: 'ja maar die hebben er 3, en jij moet er morgen mee naar je werk'. Waar. Nu circuit:
Voor bochtenwerk is elke turbo minder vergelijking zelfde blok NA kudde op schumacher niveau. Op ons niveau is elke turbo top.
Dat is ook reden dat een NA van 250pk zo duur is, heee...
Re: GSi Racer, Maikel z'n Project topic --->> C20LET zoektoc
Kan me nog eens een test herrinneren dat Schumacher met een oude 911 sneller rond kon dan een 993.
Re: GSi Racer, Maikel z'n Project topic --->> C20LET zoektoc
pluggie schreef:
Net als me ma. 'ja maar der rijden ook Ferrari's moeder'.
Zei me ma: 'ja maar die hebben er 3, en jij moet er morgen mee naar je werk'. Waar.
hahaha klopt, moeders hebben altijd gelijk
- GSI Racer
- Donateur 2013
- Berichten: 5656
- Lid geworden op: 30 mei 2009 11:12
- Auto('s): Astra GSi 2.0 16V Turbo en Astra GSi 2.0 16V
- Locatie: Nuth (Zuid-Limburg)
Re: GSi Racer, Maikel z'n Project topic --->> C20LET zoektoc
@Pluggie,
ik ben misschien wat eigenwijs, maar hoezo zou hij in de poeier lopen?
er rijden toch meer auto's rond met een turbo. Die rijden ook circuit.
het is ook niet zo dat ik er de hele dag op lig te blazen he.
hoogstens 4 rondjes ofzo.
als je een schottencarter laat maken zou het qua olietoevoer geen reet uit maken lijkt me.
en voor de rest: met veel vermogen uit een standaard motor kan alles stuk, maar daarvoor maak ik hem ook niet standaard
ik ben misschien wat eigenwijs, maar hoezo zou hij in de poeier lopen?
er rijden toch meer auto's rond met een turbo. Die rijden ook circuit.
het is ook niet zo dat ik er de hele dag op lig te blazen he.
hoogstens 4 rondjes ofzo.
als je een schottencarter laat maken zou het qua olietoevoer geen reet uit maken lijkt me.
en voor de rest: met veel vermogen uit een standaard motor kan alles stuk, maar daarvoor maak ik hem ook niet standaard
-Astra GSi C20LET fun/track @291pk/450Nm Powered by Klasen Motors
-Astra GSi C20XE daily
Remmen is angst
-Astra GSi C20XE daily
Remmen is angst
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 2539
- Lid geworden op: 05 mar 2006 23:02
Re: GSi Racer, Maikel z'n Project topic --->> C20LET zoektoc
ik weet nog wel iemand die een astra turbo heeft
en hem misschien ook wel wil verkopen
zat/zit hier ook op het forum
meer zeg ik niet
en hem misschien ook wel wil verkopen
zat/zit hier ook op het forum
meer zeg ik niet