Tikkende klepstoters X20XEV motor
Tikkende klepstoters X20XEV motor
Jongelui, sinds de aankoop van de heeft de mijne last van tikkende klepstoters.
Mijn is voorzien van de X20XEV motor.
Volgens de verkoper kan dit geen kwaad.
Dit alleen bij een koude motor en als ik hem start echter voor een seconde of 3.
Daarna is het over en hoor je het niet meer.
De auto loopt verder perfect, trekt goed en lekt geen olie of iets dergelijks.
Het oliepeil heb ik gister gecheckt, kan wellicht wat bij in, maar is nog lang niet op het minimumpeil.
Weten jullie wat te doen?
Groeten Mark
Mijn is voorzien van de X20XEV motor.
Volgens de verkoper kan dit geen kwaad.
Dit alleen bij een koude motor en als ik hem start echter voor een seconde of 3.
Daarna is het over en hoor je het niet meer.
De auto loopt verder perfect, trekt goed en lekt geen olie of iets dergelijks.
Het oliepeil heb ik gister gecheckt, kan wellicht wat bij in, maar is nog lang niet op het minimumpeil.
Weten jullie wat te doen?
Groeten Mark
Re: Tikkende klepstoters X20XEV motor
denk dat je eens andere olie moet proberen ofzo
Astra Station GSi 16v
- AstraF16
- forum-gebruiker
- Berichten: 236
- Lid geworden op: 25 okt 2008 03:01
- Locatie: Omg. Bergen op Zoom
Re: Tikkende klepstoters X20XEV motor
Geloof niet dat er iets aan te doen is, als die eenmaal geluid maken ben je er niet zomaar vanaf.
Enkel als je ze vervangt?
Duur karwei trouwens.
Enkel als je ze vervangt?
Duur karwei trouwens.
- Trompie
- forum-gebruiker
- Berichten: 2120
- Lid geworden op: 27 mar 2007 21:54
- Auto('s): Astra GSi 3.0 24v V6, Astra GSi 2.0 16v Turbo
- Locatie: Schalkhaar
- Contacteer:
Re: Tikkende klepstoters X20XEV motor
Olie wisselen zou misschien kunne helpen idd! Maar ik zou me er geen zorgen over maken! Tikken kan geen kwaad, vooral niet als het naar 3sec weg is.
Astra GSi 3.0 24v v6
Astra GSi 2.0 16v Turbo
Astra GSi 2.0 16v Turbo
-
- Moderator
- Berichten: 7839
- Lid geworden op: 01 nov 2006 21:09
- Auto('s): 1994 Opel Astra GSi 16v
- Locatie: Brabant
Re: Tikkende klepstoters X20XEV motor
3 seconden is normaal hoor.
Olie moet eerst even paar seconden hebben om rond gepompt worden. Niets aan de hand hier
Olie moet eerst even paar seconden hebben om rond gepompt worden. Niets aan de hand hier
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
______________________________________
With great power...comes great responsibility
______________________________________
With great power...comes great responsibility
Re: Tikkende klepstoters X20XEV motor
Heren, dankjewel voor jullie reactie.
Ik kan dus gerust het gaspedaal diep intrappen
Mits de motor goed op temperatuur is natuurlijk!
Fijn weekend!
Ik kan dus gerust het gaspedaal diep intrappen
Mits de motor goed op temperatuur is natuurlijk!
Fijn weekend!
- GSI Racer
- Donateur 2013
- Berichten: 5656
- Lid geworden op: 30 mei 2009 11:12
- Auto('s): Astra GSi 2.0 16V Turbo en Astra GSi 2.0 16V
- Locatie: Nuth (Zuid-Limburg)
Re: Tikkende klepstoters X20XEV motor
indd. geen probleem!
Deze motoren hebben daar vaker last van.
pas als ze gaan tikken als hij warm is of onder het rijden, dan is er meer aan de hand.
kan e.v.t op te lossen zijn door de motor te flushen (inwendig reinigen)
Deze motoren hebben daar vaker last van.
pas als ze gaan tikken als hij warm is of onder het rijden, dan is er meer aan de hand.
kan e.v.t op te lossen zijn door de motor te flushen (inwendig reinigen)
-Astra GSi C20LET fun/track @291pk/450Nm Powered by Klasen Motors
-Astra GSi C20XE daily
Remmen is angst
-Astra GSi C20XE daily
Remmen is angst
Re: Tikkende klepstoters X20XEV motor
Hebben X20XEVs daar last van ??
En Pascal, das helemaal niet normaal. Tis ook niet zo slecht verder.
Maar niet zomaar 'dat hoort zo'. Tis helemaal niet zo dat 3 seconden duurt.
Of je rijd nooit ?
Dat zegt iedereen altijd maar, ja in de winter.
Zelfs bij van die blok opbouwen werd altijd gezegt: 'niet schrikken dat gaat tikken als een tierelier voor een minuut'. Zelfs bij allereerste start was het dan 2 seconde tikken, en lopen. Die eerste had die nieuwe Omega klepstoters, maar mijn 700 kop, tikte ook nooit. En die revisiekop ook never. Die 1.6 tikt ook nooit.
En me vorige auto ook nooit.
Je hoort er soms 1 tikken op een meeting bij starten, maar behalve dat geen kwaad kan, is het toch niet normaal.
Ligt ook aan de hydraulische klepstoters of oude kleppen. Die lateren hebben anderen, maar X20XEV zou je dan verwachten heeft hippe.
tKan geen kwaad als alleen begin is, maar ik vind het dus niet perse normaal.
Olie verhaal:
- Wat zit er nu in ?
- Slechste wat je kunt doen is veel verschillende olien erin mikken. En bv syntheten en mineraal/half syntheten door mekaar gooien. Dat vind zo'n motor helemaal niet fijn.
En Pascal, das helemaal niet normaal. Tis ook niet zo slecht verder.
Maar niet zomaar 'dat hoort zo'. Tis helemaal niet zo dat 3 seconden duurt.
Of je rijd nooit ?
Dat zegt iedereen altijd maar, ja in de winter.
Zelfs bij van die blok opbouwen werd altijd gezegt: 'niet schrikken dat gaat tikken als een tierelier voor een minuut'. Zelfs bij allereerste start was het dan 2 seconde tikken, en lopen. Die eerste had die nieuwe Omega klepstoters, maar mijn 700 kop, tikte ook nooit. En die revisiekop ook never. Die 1.6 tikt ook nooit.
En me vorige auto ook nooit.
Je hoort er soms 1 tikken op een meeting bij starten, maar behalve dat geen kwaad kan, is het toch niet normaal.
Ligt ook aan de hydraulische klepstoters of oude kleppen. Die lateren hebben anderen, maar X20XEV zou je dan verwachten heeft hippe.
tKan geen kwaad als alleen begin is, maar ik vind het dus niet perse normaal.
Olie verhaal:
- Wat zit er nu in ?
- Slechste wat je kunt doen is veel verschillende olien erin mikken. En bv syntheten en mineraal/half syntheten door mekaar gooien. Dat vind zo'n motor helemaal niet fijn.
Laatst gewijzigd door pluggie op 26 sep 2011 01:56, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Moderator
- Berichten: 7839
- Lid geworden op: 01 nov 2006 21:09
- Auto('s): 1994 Opel Astra GSi 16v
- Locatie: Brabant
Re: Tikkende klepstoters X20XEV motor
Ja dat bedoel ikpluggie schreef: En Pascal, das helemaal niet normaal. Tis ook niet zo slecht verder.
Maar niet zomaar 'dat hoort zo'. Tis helemaal niet zo dat 3 seconden duurt.
Of je rijd nooit ?
Maar het is ondertussen zo'n beetje gemeengoed geworden he. Degene die nooit een tik hebben zullen ondertussen op een hand te tellen zijn vermoed ik. Die paar seconden kan gewoon geen kwaad en zou je geen probleem in moeten zoeken.
En idd, ik rijd nooit meer in een Astra tegenwoordig.
Alleen een corsa, maar die is ondertussen zo erg afgetrapt dat er een hele hoop tikken inzitten en hij maar 2 standen heeft: uit en vol gas
Dat laatste omdat hij anders gewoon niet meer vooruit komt. In zijn 3 kan hij nu het hardst, 4 iets minder hard en 5 is helemaal om te huilen
Maar ik dwaal af....
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
______________________________________
With great power...comes great responsibility
______________________________________
With great power...comes great responsibility
- GSI Racer
- Donateur 2013
- Berichten: 5656
- Lid geworden op: 30 mei 2009 11:12
- Auto('s): Astra GSi 2.0 16V Turbo en Astra GSi 2.0 16V
- Locatie: Nuth (Zuid-Limburg)
Re: Tikkende klepstoters X20XEV motor
hoog tijd voor een V6 dus!
-Astra GSi C20LET fun/track @291pk/450Nm Powered by Klasen Motors
-Astra GSi C20XE daily
Remmen is angst
-Astra GSi C20XE daily
Remmen is angst
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
Re: Tikkende klepstoters X20XEV motor
Zijn het wel je klepstoters?
X20XEV staat er niet om bekend namelijk.
Wat wel gebeurd is dat het uitlaatspuitstuk krom trekt en 2 a 3 tapeinden afbreekt.
Dat maakt ook een tikkend geluid bij koude motor!
X20XEV staat er niet om bekend namelijk.
Wat wel gebeurd is dat het uitlaatspuitstuk krom trekt en 2 a 3 tapeinden afbreekt.
Dat maakt ook een tikkend geluid bij koude motor!
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Re: Tikkende klepstoters X20XEV motor
@ pluggie: volgens mij zijn het hydraulische kleppen en ik heb geen idee wat voor olie erin zit. Ik neem aan 10w40.
@ laagvlieger: zou dat kunnen? een spruitstuk is toch niet na een paar seconden al warm? De koude motor tikt echt maar een paar seconden.
Als de motor op temperatuur is tikt hij helemaal niet, ook niet als je hem na een half uur opnieuw start.
@ gsi racer: word een beetje duur!
@ laagvlieger: zou dat kunnen? een spruitstuk is toch niet na een paar seconden al warm? De koude motor tikt echt maar een paar seconden.
Als de motor op temperatuur is tikt hij helemaal niet, ook niet als je hem na een half uur opnieuw start.
@ gsi racer: word een beetje duur!
- GSI Racer
- Donateur 2013
- Berichten: 5656
- Lid geworden op: 30 mei 2009 11:12
- Auto('s): Astra GSi 2.0 16V Turbo en Astra GSi 2.0 16V
- Locatie: Nuth (Zuid-Limburg)
Re: Tikkende klepstoters X20XEV motor
die V6 reactie was voor Pascal bedoelt
Zoals Marcel al zegt, komt het indd. wel eens voor dat de spruitstukken scheuren of krom trekken.
heb het destijds op de mijne ook 2x gehad.
1 keer krom, laten vlakken, 2e keer gescheurt.
maar in jou geval zal het wel een stoter zijn lijkt me.
omdat het na een paar sec. al weg is.
een lek spruitstuk hoor je wel wat langer geluid maken
Zoals Marcel al zegt, komt het indd. wel eens voor dat de spruitstukken scheuren of krom trekken.
heb het destijds op de mijne ook 2x gehad.
1 keer krom, laten vlakken, 2e keer gescheurt.
maar in jou geval zal het wel een stoter zijn lijkt me.
omdat het na een paar sec. al weg is.
een lek spruitstuk hoor je wel wat langer geluid maken
-Astra GSi C20LET fun/track @291pk/450Nm Powered by Klasen Motors
-Astra GSi C20XE daily
Remmen is angst
-Astra GSi C20XE daily
Remmen is angst
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
Re: Tikkende klepstoters X20XEV motor
Een krom spruitstuk duurt nog geen minuut voordat die stil is.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Re: Tikkende klepstoters X20XEV motor
Heren, om dit item nieuw leven in te blazen het volgende.
Zoals Laagvlieger aangaf van de tapeinden van het spruitstuk, dat zou denk ik goed kunnen.
Het is namelijk dat als de auto in de zon heeft gestaan en het goed warm is, de motor helemaal niet tikt.
Het lijkt me dat slechte klepstoters altijd tikken, of het nu koud of warm is, of heb ik het bij het verkeerde eind?
Is dit makkelijk te verhelpen? en wat zou een nieuw standaard spruitstuk kosten?
Zoals Laagvlieger aangaf van de tapeinden van het spruitstuk, dat zou denk ik goed kunnen.
Het is namelijk dat als de auto in de zon heeft gestaan en het goed warm is, de motor helemaal niet tikt.
Het lijkt me dat slechte klepstoters altijd tikken, of het nu koud of warm is, of heb ik het bij het verkeerde eind?
Is dit makkelijk te verhelpen? en wat zou een nieuw standaard spruitstuk kosten?
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
Re: Tikkende klepstoters X20XEV motor
Spruitstuk zit volgens mij net boven de €100 laatste keer dat ik keek.
Is het makkelijk te verhelpen? Dat ligt eraan of de afgebroken tapeinden makkelijk eruit komen.
Op de zaak hebben we een speciale boormal die zorgt dat de boor gecentreerd wordt op de afgebroken tapeind en zit een aanslag op dat voorkomt dat je te diep boort.
Pal achter het gat voor de tapeinden zit namelijk een oliekanaal!
Als de afgebroken tapeinden nog een stuk uitsteken dan kun je ze met een tang pakken en losdraaien en dan zou het mee moeten vallen.
Is het makkelijk te verhelpen? Dat ligt eraan of de afgebroken tapeinden makkelijk eruit komen.
Op de zaak hebben we een speciale boormal die zorgt dat de boor gecentreerd wordt op de afgebroken tapeind en zit een aanslag op dat voorkomt dat je te diep boort.
Pal achter het gat voor de tapeinden zit namelijk een oliekanaal!
Als de afgebroken tapeinden nog een stuk uitsteken dan kun je ze met een tang pakken en losdraaien en dan zou het mee moeten vallen.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
Re: Tikkende klepstoters X20XEV motor
met een lasapparaat krijg je afgebroken tapeinden er ook uit
- GSI Racer
- Donateur 2013
- Berichten: 5656
- Lid geworden op: 30 mei 2009 11:12
- Auto('s): Astra GSi 2.0 16V Turbo en Astra GSi 2.0 16V
- Locatie: Nuth (Zuid-Limburg)
Re: Tikkende klepstoters X20XEV motor
of met de flexBart(astra) schreef:met een lasapparaat krijg je afgebroken tapeinden er ook uit
@Mark,
laat anders even een garage naar het geluid luisteren
of even het hitteschild los maken en kijken of er tapeindes gebroken zijn
-Astra GSi C20LET fun/track @291pk/450Nm Powered by Klasen Motors
-Astra GSi C20XE daily
Remmen is angst
-Astra GSi C20XE daily
Remmen is angst
-
- Oud-Clublid
- Berichten: 2709
- Lid geworden op: 17 mar 2009 16:52
- Auto('s): Astra GSI C18XE >> C20XE M2.8 Coscast :)
- Locatie: Wâlterswâld
Re: Tikkende klepstoters X20XEV motor
Sorry maar ik denk dat dit allemaal een beetje teveel van het goede is... Weet wel zeker dat dit je klepstoters zijn. Mijn c18xe doet dat ook bij koude motor. c20xe ook. Dus waarom een x20xev niet? En 3 seconden is echt niks. Die van mij tikt winters wel een halve minuut. Dat is gewoon heel logisch. Hoe kouder de olie, hoe dikker. En hoe langer het duurd dat je stoters vol zijn. Dus ook als de auto in de zon staat tikt ie minder lang.
Ik zou zeggen van een mug geen olifant maken. Zolang ie niet tikt als de motor warm is? Niks aan de hand. Maar nieuwe schone en goede olie is altijd goed. En zal de motor ook stiller van worden.
Geen zorgen en lekker doorrijden
Ik zou zeggen van een mug geen olifant maken. Zolang ie niet tikt als de motor warm is? Niks aan de hand. Maar nieuwe schone en goede olie is altijd goed. En zal de motor ook stiller van worden.
Geen zorgen en lekker doorrijden
Astra GSI 16V Tailgate>>fase 1 C20XE M2.8 1995