RedBill's GSi - The Complete Story (Update 12-04-'22)
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9321
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: RedBill's GSi - Complete Story (Update 28-02-'11)
Zow, ben ik even ternauwernood ontsnapt aan heel erg veel ellende.
In November heeft mijn auto een grote beurt gehad, inclusief distributie. Wat hadden ze nou gedaan bij de dealer: de verkeerde waterpomp besteld en erop gezet, dat wil zeggen de pomp voor de distributie met rechte vertanding. Ik heb een ditributie met ronde vertanding. (Zie archieffoto)
Nu had ik al wat gekke geluiden gehoord en ik had sowieso morgen mijn distributiekap willen loshalen om te kijken, maar nu kwam de dealer er dus gelukkig zelf achter toen ze het blok hoorden lopen.
Op hun kosten dus een nieuwe distributieriem en waterpomp erop, voordat het blok in de soep was gelopen.
Verder is de as weer vervangen, nieuwe ABS sensor erop, dus alles werkt weer zoals het hoort WJ weer blij.
In November heeft mijn auto een grote beurt gehad, inclusief distributie. Wat hadden ze nou gedaan bij de dealer: de verkeerde waterpomp besteld en erop gezet, dat wil zeggen de pomp voor de distributie met rechte vertanding. Ik heb een ditributie met ronde vertanding. (Zie archieffoto)
Nu had ik al wat gekke geluiden gehoord en ik had sowieso morgen mijn distributiekap willen loshalen om te kijken, maar nu kwam de dealer er dus gelukkig zelf achter toen ze het blok hoorden lopen.
Op hun kosten dus een nieuwe distributieriem en waterpomp erop, voordat het blok in de soep was gelopen.
Verder is de as weer vervangen, nieuwe ABS sensor erop, dus alles werkt weer zoals het hoort WJ weer blij.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9321
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: RedBill's GSi - Complete Story (Update 28-02-'11)
In principe wel, maar of zij de volledige kosten voor hun rekening zouden hebben willen nemen betwijfel ik. Ik ben bang dat het ondanks mijn goede relatie met de dealer toch een getouwtrek was geworden. Ben dus blij dat het niet gecrashed is. Nu waren ze gelukkig heel eerlijk over wat er aan de hand was.Haaye schreef:Stel je voor, je was te laat geweest. Wie is dan verantwoordelijk voor de schade? Dealer toch?
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9321
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: RedBill's GSi - Complete Story (Update 28-02-'11)
Zow, gisteren was het weer eindelijk goed genoeg om naar buiten te gaan en aan de slag te gaan met het inbouwen van het hemeltje dat ik al sinds oktober vorig jaar had liggen. Reden dat het hemeltje vervangen moest worden is dat de stof nog verder begon los te laten dan eerder al het geval was geweest. Dit was niet meer met naald en draad te fixen.
Vooral boven de achterbank is het met vochtig weer echt een drama. Je ziet em hier al wel een beetje hangen.
Dan moet dus één voor één alles wat het hemeltje op z'n plek houdt losgeschroefd worden.
Zonnekleppen,
bediening van het dakraam,
rubber rond het dakraam,
bekleding rond de b-stijl en de achterste bekleding aan de bovenzijde.
Als je dan de oude en de nieuwe naast elkaar legt zie je toch een licht verschil. Hmmm... goeie zet dus.
Nieuwe hemel weer de auto in. Let op, dit kan alleen via de achterklep.
Wat passen en meten...
Tja als je dan zo'n mooi schoon hemeltje ziet, dan denk je natuurlijk: laat ik de bekleding ook maar even schoonmaken. Het verschil dat dat tot gevolg had, had ik echt nooit verwacht. Met een beetje Cif en een nagelborsteltje werd het me toch een partij schoon!
Dus gelijk alle lichte interieurdelen gedaan, en op de bekleding van het schuifdakje na ziet het er vanaf raamniveau in mijn auto echt weer uit alsof de wagen splinternieuw is!
Vooral boven de achterbank is het met vochtig weer echt een drama. Je ziet em hier al wel een beetje hangen.
Dan moet dus één voor één alles wat het hemeltje op z'n plek houdt losgeschroefd worden.
Zonnekleppen,
bediening van het dakraam,
rubber rond het dakraam,
bekleding rond de b-stijl en de achterste bekleding aan de bovenzijde.
Als je dan de oude en de nieuwe naast elkaar legt zie je toch een licht verschil. Hmmm... goeie zet dus.
Nieuwe hemel weer de auto in. Let op, dit kan alleen via de achterklep.
Wat passen en meten...
Tja als je dan zo'n mooi schoon hemeltje ziet, dan denk je natuurlijk: laat ik de bekleding ook maar even schoonmaken. Het verschil dat dat tot gevolg had, had ik echt nooit verwacht. Met een beetje Cif en een nagelborsteltje werd het me toch een partij schoon!
Dus gelijk alle lichte interieurdelen gedaan, en op de bekleding van het schuifdakje na ziet het er vanaf raamniveau in mijn auto echt weer uit alsof de wagen splinternieuw is!
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9321
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: RedBill's GSi - Complete Story (Update 10-04-'11)
Zow het is hoognodig dat hier weer een update komt maar ik ben echt even te druk met andere dingen om foto's te uploaden en een verhaaltje te schrijven. Komt snel verbetering in hoop ik. Want al wel weer wat ontwikkelingen (leuke en minder leuke).
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9321
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: RedBill's GSi - Complete Story (Update 10-04-'11)
Nou, daar istie dan eindelijk, de update.RedBill schreef:Zow het is hoognodig dat hier weer een update komt maar ik ben echt even te druk met andere dingen om foto's te uploaden en een verhaaltje te schrijven. Komt snel verbetering in hoop ik. Want al wel weer wat ontwikkelingen (leuke en minder leuke).
Nadat we thuis waren gekomen zonder stuurbekrachtiging is de auto later die week naar Doetinchem gegaan waar er een gereviseerde SBK-pomp op is gezet. Weer een onderdeel dat lang mee kan. Het mooie was dat ik na een aantal weken een brief kreeg van de RDW. Er was iemand in België die mijn adresgegevens opvroeg. Reden? Ze hadden mijn camera gevonden en wilden die terug sturen. Na het uitwisselen van de adressen kwam niet al te lang daarna een pakketje via de post met mijn camera en een briefje waarin de vinder aangaf dat het niet heel moeilijk was geweest om de eigenaar te achterhalen gezien het aantal foto's van de auto dat erop stond.Het was eerder in het algemene forum dat ik schreef: Gisteren ben ik met mijn vriendin vanuit de Italiaanse Dolomieten naar Praag gereden. Een rit van 670 kilometer. De GSi had zich tot nog toe goed gehouden en de 973 kilometer van Ede naar Toblach zonder enig probleem afgelegd. Wel hoorde ik af en toe een licht geratel wat ik niet helemaal kon thuisbrengen. Topsnelheid (GPS) op de Autobahn: 211 km/h. Voor een C20XE met F16 bak niet gek!
In de Dolomieten zelf ook nog ongeveer 400 kilometer afgelegd met alle uitstapjes die we gemaakt hebben. (Foto's volgen).
Gisteren dus naar Praag, via Innsbruck en Munchen Top: 221 op de GPS, iets geholpen door een lichte afdaling. Bij de Duits-Tsjechische grens aangekomen hoorde ik bij het sturen onaangename geluiden, en het sturen ging wat stoteriger dan normaal. Ik met draaiende motor onder de kap kijken, zie ik de as van mijn stuurbekrachtigingspomp akelig axiaal heen en weer gaan. Das niet goed. Vervolgens de motor uitgezet, loopt er ineens een plas olie onder mijn wagen vandaan. Dus mijn vriendin en ik snel deppen. Toen de olie op was stopte het lekken en heb ik eerst maar getankt. Ik bedacht me dat ANWB bellen geen nut heeft omdat ik geen vervangend vervoer service heb in het buitenland. De pomp zouden ze ook niet fixen, dus ik zou sowieso niet in Praag aankomen in dat geval, terwijl het hotel al geboekt was. Na het tanken de auto maar eens even op een ruime plek opgesteld.
Ik prees mezelf gelukkig dat ik het oude type distributie heb. Twee aparte riemen voor stuurbekrachtiging en dynamo. Nu kon ik namelijk gewoon de V-snaar van de pomp verwijderen. Dan maar zonder bekrachtiging rijden. Deden ze vroeger ook, dus moet ik het ook kunnen .
De vriendin gevraagd om toch vooral foto's te maken (dat is leuk voor het forum, zo dacht ik nog), dus zo gezegd, zo gedaan. Waren we 20 minuten later weer onderweg. 40 kilometer na de grens vroeg ik me af: waar hebben we de camera eigenlijk gelaten? Scheiße, die ligt daar waarschijnlijk nog in het gras. De afweging gemaakt of teruggaan nog de moeite waard zou zijn. Niet, zo stelden we vast. De foto's van Italië stonden voor het grootste deel al op de laptop, dus we mistten alleen het laatste deel van de vrijdag en de foto's die we die zaterdag hadden gemaakt. Waaronder dus de foto's die voor jullie bedoeld waren. Sorry guys!
Nu dus in Praag en straks (dinsdag of woensdag) zonder bekrachtiging de 829 kilometer naar huis rijden.
Hierdoor dus ook foto's van de panne in Tsjechië:
In eerste instantie, naast de benzinepomp. Daar al een dikke plas opgeruimd met doekjes.
Naar een wat rustige plek gereden elders op die parkeerplaats. Weer een plas moeten opruimen en daarna het wiel losgehaald.
V-snaar van de SBK ontspannen...
...en verwijderen.
Zoals al geschreven later veilig in Praag aangekomen en weer thuis.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9321
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: RedBill's GSi - Complete Story (Update 10-04-'11)
Toen kwam de Corsa en kon de GSi de garagebox in, met 407.XXX kilometer op de teller.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9321
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: RedBill's GSi - Complete Story (Update 1-11-'11)
Intussen ben ik ook bij een plaatwerker geweest om de wagen weer helemaal strak te gaan maken.
Wat mankeert er op dit moment aan:
- Dorpels zijn aan vervanging toe (Nieuwe al geruime tijd op voorraad liggen
- Roestontwikkeling aan de motorkap
- Roestplekje langs één van de wielkastranden
- Verscheidene deukjes (parkeerschade etc)
- Rechter voorscherm aan vervanging toe nadat de wagen een keer van een krik is gemieterd. (Stom natuurlijk).
Daarnaast moet ik nog vier nieuwe zomerbanden hebben, want de huidige zijn APK afkeur (en dat is er op de Ring niet beter op geworden).
Drie weken geleden haalde ik de wagen uit de garagebox voor een ritje naar België om wat jongeren naar de Ardennen te brengen. Wilde ik m'n kachel op de warme stand zetten, weigert de knop en gaat er iets mis in het mechanisme. Dat was dus fris de hele weg.
Vorige week zaterdag naar de sloop geweest, zaterdag maar even aan de slag om dit te fixen, en nog wat kleine puntjes, voordat ie de 18e voor de keuring weg gaat:
Bowdenkabel voor de klep warm/koud
Gelijk maar de hele unit meegenomen om te kijken of ik de vierstanden modificatie eenvoudig zou kunnen inbouwen.
Owja, die was ook nog afgebroken op het ritje naar de Ardennen.
Gelijk maar even twee andere gescoord op de sloop. Viel nog niet mee, ze waren bijna allemaal al weg uit de corsa's tigra's en Astra's.
Nou, daar ging ie dan, hele middenconsole verwijderen:
Wat bleek: het nokje wat in de geleide viel was omgebogen en uit de geleide geschoten. Kennelijk had Opel dit euvel gedurende de levensduur van de Astra al door, want uit de sloopauto had ik een gemodificeerde versie, die een schuin steuntje aan het nokje had, om het ombuigen tegen te gaan.
Master @ work
Tijdens de hele exercitie kwam ik erachter dat de stekker voor de aansluiting van mijn blowerschakelaar anders was dan bij de vierstandenblowerschakelaar. Ik heb toen besloten om die nu nog maar niet in te bouwen. Dat zou me veel te veel werk kosten, en met een beetje pech zou die het dan bij de keuring niet doen, waardoor afkeur zou volgen. Daar had ik geen zin in.
Later alles weer in elkaar gebouwd, zet ik de wagen op contact en wat denk je: twee lampjes kapot. Binnenkort de radio er dus maar even weer uit en nieuwe lampjes erin.
De 18e dus de keuring, inclusief revisie van het handremmechanisme, in de trommels. Die is echt gaar bij mij. Doet helemaal (OK, nagenoeg) niets.
Wat mankeert er op dit moment aan:
- Dorpels zijn aan vervanging toe (Nieuwe al geruime tijd op voorraad liggen
- Roestontwikkeling aan de motorkap
- Roestplekje langs één van de wielkastranden
- Verscheidene deukjes (parkeerschade etc)
- Rechter voorscherm aan vervanging toe nadat de wagen een keer van een krik is gemieterd. (Stom natuurlijk).
Daarnaast moet ik nog vier nieuwe zomerbanden hebben, want de huidige zijn APK afkeur (en dat is er op de Ring niet beter op geworden).
Drie weken geleden haalde ik de wagen uit de garagebox voor een ritje naar België om wat jongeren naar de Ardennen te brengen. Wilde ik m'n kachel op de warme stand zetten, weigert de knop en gaat er iets mis in het mechanisme. Dat was dus fris de hele weg.
Vorige week zaterdag naar de sloop geweest, zaterdag maar even aan de slag om dit te fixen, en nog wat kleine puntjes, voordat ie de 18e voor de keuring weg gaat:
Bowdenkabel voor de klep warm/koud
Gelijk maar de hele unit meegenomen om te kijken of ik de vierstanden modificatie eenvoudig zou kunnen inbouwen.
Owja, die was ook nog afgebroken op het ritje naar de Ardennen.
Gelijk maar even twee andere gescoord op de sloop. Viel nog niet mee, ze waren bijna allemaal al weg uit de corsa's tigra's en Astra's.
Nou, daar ging ie dan, hele middenconsole verwijderen:
Wat bleek: het nokje wat in de geleide viel was omgebogen en uit de geleide geschoten. Kennelijk had Opel dit euvel gedurende de levensduur van de Astra al door, want uit de sloopauto had ik een gemodificeerde versie, die een schuin steuntje aan het nokje had, om het ombuigen tegen te gaan.
Master @ work
Tijdens de hele exercitie kwam ik erachter dat de stekker voor de aansluiting van mijn blowerschakelaar anders was dan bij de vierstandenblowerschakelaar. Ik heb toen besloten om die nu nog maar niet in te bouwen. Dat zou me veel te veel werk kosten, en met een beetje pech zou die het dan bij de keuring niet doen, waardoor afkeur zou volgen. Daar had ik geen zin in.
Later alles weer in elkaar gebouwd, zet ik de wagen op contact en wat denk je: twee lampjes kapot. Binnenkort de radio er dus maar even weer uit en nieuwe lampjes erin.
De 18e dus de keuring, inclusief revisie van het handremmechanisme, in de trommels. Die is echt gaar bij mij. Doet helemaal (OK, nagenoeg) niets.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
- KevTech
- forum-gebruiker
- Berichten: 432
- Lid geworden op: 21 okt 2008 20:41
- Auto('s): Astra GSi (C20XE M2.8)
- Locatie: Middelburg
Re: RedBill's GSi - Complete Story (Update 1-11-'11)
Volgens mij had een 4 standen stekker ook gelijk bedrading voor de verlichting er in zitten.
Maar lekker bezig zo!
Maar lekker bezig zo!
-
- Oud-Clublid
- Berichten: 8637
- Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52
Re: RedBill's GSi - Complete Story (Update 1-11-'11)
Gaaf dat je die camera terug hebt!! Er zijn nog mensen met een goed hart!.
Verder weer lekker bezig geweest, wel zonde dat hij weer roest bij de wielkastrand.
Komende updates zien er goed uit. Jouw GSI is echt een plaatje zeker gezien de km stand
(ik weet ook dat er al wat overgespoten is, maar gewoon het geheel voor de +400.000km )
Verder weer lekker bezig geweest, wel zonde dat hij weer roest bij de wielkastrand.
Komende updates zien er goed uit. Jouw GSI is echt een plaatje zeker gezien de km stand
(ik weet ook dat er al wat overgespoten is, maar gewoon het geheel voor de +400.000km )
Re: RedBill's GSi - Complete Story (Update 1-11-'11)
die rechtse is een hele goeie, die heeft namelijk zo'n metalen klipje erin, die breken zomaar niet. de linkse heeft dat niet zo te zien
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
Re: RedBill's GSi - Complete Story (Update 1-11-'11)
Mooie update! Keep them rollin'!!!!!
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Re: RedBill's GSi - Complete Story (Update 1-11-'11)
Dit wilde ik net gaan zeggen! Maar goed bezig manThe Undertaker schreef:Gaaf dat je die camera terug hebt!! Er zijn nog mensen met een goed hart!.
-
- Moderator
- Berichten: 7839
- Lid geworden op: 01 nov 2006 21:09
- Auto('s): 1994 Opel Astra GSi 16v
- Locatie: Brabant
Re: RedBill's GSi - Complete Story (Update 1-11-'11)
Zeer nette mensen!
Aan de foto's te zien erg leuk dat je de camera weer terug hebt.
En middagje klussen is ook altijd wel leuk toch
APK gaat vast goedkomen toch?
Aan de foto's te zien erg leuk dat je de camera weer terug hebt.
En middagje klussen is ook altijd wel leuk toch
APK gaat vast goedkomen toch?
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
______________________________________
With great power...comes great responsibility
______________________________________
With great power...comes great responsibility
-
- Oud-Clublid
- Berichten: 2706
- Lid geworden op: 17 mar 2009 16:52
- Auto('s): Astra GSI C18XE >> C20XE M2.8 Coscast :)
- Locatie: Wâlterswâld
Re: RedBill's GSi - Complete Story (Update 1-11-'11)
Goed bezig W-J!
Astra GSI 16V Tailgate>>fase 1 C20XE M2.8 1995
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
Re: RedBill's GSi - Complete Story (Update 1-11-'11)
leuke repo
Gaaf dat je camera weer terecht is
Gaaf dat je camera weer terecht is
Re: RedBill's GSi - Complete Story (Update 1-11-'11)
1 voordeel aan die klusjes aan het dasboard, je kunt er altijd lekker bij zitten
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9321
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: RedBill's GSi - Complete Story (Update 1-11-'11)
Morgen weer de dag van de waarheid: de keuring...
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
- just_nll
- forum-gebruiker
- Berichten: 900
- Lid geworden op: 26 aug 2008 22:01
- Auto('s): Opel astra GSI 2.0 8 V (becomes soon a 2.0 16 V
- Locatie: Amsterdam
Re: RedBill's GSi - Complete Story (Update 1-11-'11)
Gaat zeker wel goed komen
WestCoast Promo Team
Bonrath Promo Team
Shell Helix Promo Team
Irmscher Promo Team
Astra GSi 2.0 8V (Becomes a C20XE M2.5)
Astra GSi 2.0 16V (C20XE M2.8 )
Bonrath Promo Team
Shell Helix Promo Team
Irmscher Promo Team
Astra GSi 2.0 8V (Becomes a C20XE M2.5)
Astra GSi 2.0 16V (C20XE M2.8 )
Re: RedBill's GSi - Complete Story (Update 1-11-'11)
Dan moet die met dat klipje rechts, want daar zit vaak zo'n ding genaamd 'mevrouw'.oenatje schreef:
die rechtse is een hele goeie, die heeft namelijk zo'n metalen klipje erin, die breken zomaar niet. de linkse heeft dat niet zo te zien
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9321
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: RedBill's GSi - Complete Story (Update 1-11-'11)
Kloptpluggie schreef:Dan moet die met dat klipje rechts, want daar zit vaak zo'n ding genaamd 'mevrouw'.oenatje schreef:
die rechtse is een hele goeie, die heeft namelijk zo'n metalen klipje erin, die breken zomaar niet. de linkse heeft dat niet zo te zien
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9321
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: RedBill's GSi - Complete Story (Update 1-11-'11)
Hmmm... Nog niet goedgekeurd. Roest aan de dorpels toch te ver gevorderd. Nu de vraag wat ik ga doen. Schorsen of nu al laten fixen.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
-
- Oud-Clublid
- Berichten: 8637
- Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52
Re: RedBill's GSi - Complete Story (Update 1-11-'11)
Dat is minder
-
- Moderator
- Berichten: 7839
- Lid geworden op: 01 nov 2006 21:09
- Auto('s): 1994 Opel Astra GSi 16v
- Locatie: Brabant
Re: RedBill's GSi - Complete Story (Update 1-11-'11)
Balen.
Waarom zou je nieuwe dorpels uit willen stellen? Je hebt ze in ieder geval nog liggen als ik me goed herinner?
Waarom zou je nieuwe dorpels uit willen stellen? Je hebt ze in ieder geval nog liggen als ik me goed herinner?
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
______________________________________
With great power...comes great responsibility
______________________________________
With great power...comes great responsibility
-
- Oud-Clublid
- Berichten: 8637
- Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52
Re: RedBill's GSi - Complete Story (Update 1-11-'11)
Er zit natuurlijk ook een financiel plaatje aan, en ik meen dat WJ ook nog wat andere zaken in zijn hoofd had voor de GSI. (voorscherm en front).
Als je er van de winter niet mee gaat rijden zou ik er mee wachten tot het voorjaar en hem schorsen. Enige probleem is dan om de auto ongekeurd bij de plaatwerker te krijgen.
Als je er van de winter niet mee gaat rijden zou ik er mee wachten tot het voorjaar en hem schorsen. Enige probleem is dan om de auto ongekeurd bij de plaatwerker te krijgen.
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9321
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: RedBill's GSi - Complete Story (Update 1-11-'11)
Terecht afgekeurd trouwens. Ik denk dat dat vorig jaar ook al wel had gekund...
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)