Grote beurt
Grote beurt
Hallo,
Sinds vorige week heb ik het idee dat de astra anders loopt, lijkt alsof die soms wat stottert maar dat is dan alleen rond de 50 en daarboven heb ik er geen last van. Nu bedacht ik mij dat ik niet wist wanneer die grote beurt had gehad en heb het opgezocht. Ik heb hem nu bijna een jaar en heb zo,n 12000 km gereden. Nu zag ik in boekje staan dat het om de 15000km moest. Toen de vorige eigenaar hem kocht in maart 2009 heeft hij nog grote beurt gehad en daarna niet meer....Ik denk dat hij dus zeker wel 30000km heeft gereden vanaf 2009.
Het leek me misschien wel een keer nuttig om een keer een grote beurt te doen, ben daar zelf niet handig genoeg in dus hij moet dan naar de garage. Misschien dat stotteren daar verband zou kunnen hebben.
Reinigt iemand trouwens weleens zijn sport luchtfilter? Ik heb een K&N filter maar heb hem nooit gereinigd, zou dit het probleem misschien ook kunnen zijn? Wat ik zo las moeten die om de 15000km ook gereinigd worden met een of ander reinigings set van K&N.
Sinds vorige week heb ik het idee dat de astra anders loopt, lijkt alsof die soms wat stottert maar dat is dan alleen rond de 50 en daarboven heb ik er geen last van. Nu bedacht ik mij dat ik niet wist wanneer die grote beurt had gehad en heb het opgezocht. Ik heb hem nu bijna een jaar en heb zo,n 12000 km gereden. Nu zag ik in boekje staan dat het om de 15000km moest. Toen de vorige eigenaar hem kocht in maart 2009 heeft hij nog grote beurt gehad en daarna niet meer....Ik denk dat hij dus zeker wel 30000km heeft gereden vanaf 2009.
Het leek me misschien wel een keer nuttig om een keer een grote beurt te doen, ben daar zelf niet handig genoeg in dus hij moet dan naar de garage. Misschien dat stotteren daar verband zou kunnen hebben.
Reinigt iemand trouwens weleens zijn sport luchtfilter? Ik heb een K&N filter maar heb hem nooit gereinigd, zou dit het probleem misschien ook kunnen zijn? Wat ik zo las moeten die om de 15000km ook gereinigd worden met een of ander reinigings set van K&N.
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
Re: Grote beurt
Dan wordt het echt hoog tijd voor een beurt.
Grote beurt met alles erop en eraan. Bougies, brandstofilter en interieurfilter niet vergeten!
Grote beurt met alles erop en eraan. Bougies, brandstofilter en interieurfilter niet vergeten!
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
- GSI Racer
- Donateur 2013
- Berichten: 5656
- Lid geworden op: 30 mei 2009 11:12
- Auto('s): Astra GSi 2.0 16V Turbo en Astra GSi 2.0 16V
- Locatie: Nuth (Zuid-Limburg)
Re: Grote beurt
schaam je, om je GSi zo te laten lijden
Indd. zoals Marcel zegt.
Alle filters vervangen.
remmen los halen (schijven achter los halen om het handremmechanisme schoon te maken)
En alles maar eens na lopen qua rubbers, ophaningen enz. enz.
Remvloeistof zal ook wel vervangen moeten worden (moet iedere 2 jaar)
Jammer dat je zo ver weg woont, anders deed ik het wel voor je
Indd. zoals Marcel zegt.
Alle filters vervangen.
remmen los halen (schijven achter los halen om het handremmechanisme schoon te maken)
En alles maar eens na lopen qua rubbers, ophaningen enz. enz.
Remvloeistof zal ook wel vervangen moeten worden (moet iedere 2 jaar)
Jammer dat je zo ver weg woont, anders deed ik het wel voor je
-Astra GSi C20LET fun/track @291pk/450Nm Powered by Klasen Motors
-Astra GSi C20XE daily
Remmen is angst
-Astra GSi C20XE daily
Remmen is angst
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
Re: Grote beurt
De luchtfilter zal niet snel het probleem van het stotteren zijn hoor
K&n kan je zo'n kitje voor kopen om te reinigen en daarna opnieuw in de olie te zetten.
K&n kan je zo'n kitje voor kopen om te reinigen en daarna opnieuw in de olie te zetten.
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
Re: Grote beurt
Stotteren zal eerder een gevolg zijn van versleten bougies of vervuild benzinefilter.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
- Roy 2.0 16v
- forum-gebruiker
- Berichten: 3341
- Lid geworden op: 02 dec 2005 00:58
- Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003
- Locatie: Hoorn
Re: Grote beurt
lastigste van beurtje ? goede bougiesleutel aangezien ze vrij diep in het blok zitten
verder is het zo simpel en nog leuk om te doen ook.
ik reinig mn k&n als ik die tegen het licht hou en het er niet meer rood en normaal uitziet maar donker en viess
met zo'n k&n reinigingssetje met 2 spuitbusjes.
verder is het zo simpel en nog leuk om te doen ook.
ik reinig mn k&n als ik die tegen het licht hou en het er niet meer rood en normaal uitziet maar donker en viess
met zo'n k&n reinigingssetje met 2 spuitbusjes.
Een leek ziet roest, de kenner een astra gsi
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
Re: Grote beurt
Bougiedop is gewoon een smalle schacht bougiedop.
En dan een nemen met magneet erin zodat de bougies erin blijven plakken.
En dan een nemen met magneet erin zodat de bougies erin blijven plakken.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
- GSI Racer
- Donateur 2013
- Berichten: 5656
- Lid geworden op: 30 mei 2009 11:12
- Auto('s): Astra GSi 2.0 16V Turbo en Astra GSi 2.0 16V
- Locatie: Nuth (Zuid-Limburg)
Re: Grote beurt
of een rubber erin zodat ze daarin klemmenLaagvlieger schreef:Bougiedop is gewoon een smalle schacht bougiedop.
En dan een nemen met magneet erin zodat de bougies erin blijven plakken.
-Astra GSi C20LET fun/track @291pk/450Nm Powered by Klasen Motors
-Astra GSi C20XE daily
Remmen is angst
-Astra GSi C20XE daily
Remmen is angst
Re: Grote beurt
Ja nou, ik heb dan de zuinige variant van de GSi het is geen echte GSi maar dan nog hoor je je auto niet zo te laten lijden...GSI Racer schreef:schaam je, om je GSi zo te laten lijden
Indd. zoals Marcel zegt.
Alle filters vervangen.
remmen los halen (schijven achter los halen om het handremmechanisme schoon te maken)
En alles maar eens na lopen qua rubbers, ophaningen enz. enz.
Remvloeistof zal ook wel vervangen moeten worden (moet iedere 2 jaar)
Jammer dat je zo ver weg woont, anders deed ik het wel voor je
Nooit echt bij stil gestaan dat het daar een keer tijd voor zou zijn
Vanaf zuid limburg is het wel erg ver weg, had me wel erg fijn geleken want bij garage ben je volgens mij zo 300 euro kwijt en dan leer ik er zelf ook nog niks van..... maar in ieder geval bedankt voor de aanbieding
Ohja ik had dus geen idee, vandaar dat ik het ook vroeg, ziet er opzich ook nog gewoon goed uit. Maar zo,n met zo,n kit van K&N is dat dus goed schoon te maken? Zal wel niet al te lastig zijnBart(astra) schreef:De luchtfilter zal niet snel het probleem van het stotteren zijn hoor
K&n kan je zo'n kitje voor kopen om te reinigen en daarna opnieuw in de olie te zetten.
Nou ik heb nog nooit eerder zoeits gedaan en heb ook niet alle materialen bij de hand maar het is wel nuttig om een keer te leren, want ja dan kan je het zelf doen. Maar goed zoals je dus al las is het wel een keer hoog nodig dus moet ik aankomende weken iets zien te regelen, anders komt het niet goed.Roy 2.0 16v schreef:lastigste van beurtje ? goede bougiesleutel aangezien ze vrij diep in het blok zitten
verder is het zo simpel en nog leuk om te doen ook.
ik reinig mn k&n als ik die tegen het licht hou en het er niet meer rood en normaal uitziet maar donker en viess
met zo'n k&n reinigingssetje met 2 spuitbusjes.
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
Re: Grote beurt
Niet lastig nee, maar het moet wel een nacht drogen geloof ik.
- just_nll
- forum-gebruiker
- Berichten: 900
- Lid geworden op: 26 aug 2008 22:01
- Auto('s): Opel astra GSI 2.0 8 V (becomes soon a 2.0 16 V
- Locatie: Amsterdam
Re: Grote beurt
klopt eerst goed uitspoelen met water nachtje laten drogen en dan in olien maar niet teveel anders zou je luchtmassa meter kapot kunnen gaan.
WestCoast Promo Team
Bonrath Promo Team
Shell Helix Promo Team
Irmscher Promo Team
Astra GSi 2.0 8V (Becomes a C20XE M2.5)
Astra GSi 2.0 16V (C20XE M2.8 )
Bonrath Promo Team
Shell Helix Promo Team
Irmscher Promo Team
Astra GSi 2.0 8V (Becomes a C20XE M2.5)
Astra GSi 2.0 16V (C20XE M2.8 )
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
Re: Grote beurt
idd die zijn niet zo happig op die oliejust_nll schreef:klopt eerst goed uitspoelen met water nachtje laten drogen en dan in olien maar niet teveel anders zou je luchtmassa meter kapot kunnen gaan.
- just_nll
- forum-gebruiker
- Berichten: 900
- Lid geworden op: 26 aug 2008 22:01
- Auto('s): Opel astra GSI 2.0 8 V (becomes soon a 2.0 16 V
- Locatie: Amsterdam
Re: Grote beurt
Jaah ik ben zoiezo geen fan van openluchtfilter (had een tijdje wel een openluchtfilter er op maar dat zuipte echt als de malle kon met rustig rijden nog tegen de 300 / 350 km halen ,moter draaide niet goed stationair enz enz, nu heb ik inmiddels een orginele box er op zitten dat bevalt mij echt zeer goed eerst wel met kn inlegmatje maar daar ook weer van afgestapt gwn lekker orginele matje bevalt mij zeer goed nooit meer die troep mischien evt green cotton air matje anders niet.
WestCoast Promo Team
Bonrath Promo Team
Shell Helix Promo Team
Irmscher Promo Team
Astra GSi 2.0 8V (Becomes a C20XE M2.5)
Astra GSi 2.0 16V (C20XE M2.8 )
Bonrath Promo Team
Shell Helix Promo Team
Irmscher Promo Team
Astra GSi 2.0 8V (Becomes a C20XE M2.5)
Astra GSi 2.0 16V (C20XE M2.8 )
Re: Grote beurt
Het geeft wel een lekker geluidje als je optrekt maar verder levert het ook niks op en heb qua zuinigheid ook niks te klagen. Lange afstanden heb ik 1 op 14. Maar ik heb dan ook geen echte GSi natuurlijk
-
- Moderator
- Berichten: 7839
- Lid geworden op: 01 nov 2006 21:09
- Auto('s): 1994 Opel Astra GSi 16v
- Locatie: Brabant
Re: Grote beurt
Maar dat kan met een echte GSi ook gewoonRed Devil schreef:Lange afstanden heb ik 1 op 14. Maar ik heb dan ook geen echte GSi natuurlijk
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
______________________________________
With great power...comes great responsibility
______________________________________
With great power...comes great responsibility
Re: Grote beurt
klopt, naar essen en terug met pascal: astra c20xe 1 op 13,7
-
- Oud-Clublid
- Berichten: 8637
- Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52
Re: Grote beurt
Op de cruise?oenatje schreef:klopt, naar essen en terug met pascal: astra c20xe 1 op 13,7
-
- Moderator
- Berichten: 7839
- Lid geworden op: 01 nov 2006 21:09
- Auto('s): 1994 Opel Astra GSi 16v
- Locatie: Brabant
Re: Grote beurt
Nee in de file omdat er mensen gaan remmen als ze een sneeuwvlokje zien
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
______________________________________
With great power...comes great responsibility
______________________________________
With great power...comes great responsibility
-
- Oud-Clublid
- Berichten: 8637
- Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52
Re: Grote beurt
dat was waar ja, de stumperspascal1109 schreef:Nee in de file omdat er mensen gaan remmen als ze een sneeuwvlokje zien
Re: Grote beurt
Haha netjesoenatje schreef:klopt, naar essen en terug met pascal: astra c20xe 1 op 13,7
Re: Grote beurt
Je kunt 5.0 op 100 lopen 80 in zijn 5 met een C20XE, maar ook 33.9 op 100 bij stoplicht vol derop.
En open luchtfilter op een C20XE gaat niet werken, geen blok wat zoveel hitte genereert onder de kap.
Een en al hitte een C20XE.
Ga 10 minuutje rijden en je kunt al eitje koken of lamskoteletje bakken onder de kap.
-5 pk.
Heb me altijd afgevraagt wat echt goede airbox zou doen. Bij C20XE, januari maand, je kunt echt merken.
Of snachts, of zuurstof volle avond, man dan vlamt het. Dan heb je plots zoveel meer agressie/power.
Echt gaaf is dat. Dat merk je echt gigantisch.
Moet je nagaan wat die eigen hitte open slurpers merken, of merken die niks ?
kMis het. Ook dat 3km uur bij elke drempel. Schuin. Dan bij 100 haar dan dwarssmijten, moet je plannen voordattie terug is. Is gaaf. Moddervet. Sturen met je gas in de regen.
Kmis me zwarte vriendinnetje.
En open luchtfilter op een C20XE gaat niet werken, geen blok wat zoveel hitte genereert onder de kap.
Een en al hitte een C20XE.
Ga 10 minuutje rijden en je kunt al eitje koken of lamskoteletje bakken onder de kap.
-5 pk.
Heb me altijd afgevraagt wat echt goede airbox zou doen. Bij C20XE, januari maand, je kunt echt merken.
Of snachts, of zuurstof volle avond, man dan vlamt het. Dan heb je plots zoveel meer agressie/power.
Echt gaaf is dat. Dat merk je echt gigantisch.
Moet je nagaan wat die eigen hitte open slurpers merken, of merken die niks ?
kMis het. Ook dat 3km uur bij elke drempel. Schuin. Dan bij 100 haar dan dwarssmijten, moet je plannen voordattie terug is. Is gaaf. Moddervet. Sturen met je gas in de regen.
Kmis me zwarte vriendinnetje.
Re: Grote beurt
Echte 2 litert 16 klappert GSi kan veeel zuiniger rijden dan bv een 1.4, 1.6 of 1.8.
Je kunt bij 80 1 op 19 rijden, en bij 120 1 op 16 met een C20XE M2.8. Op 100en kms.
Bij 180 op teller rij je nog 1 op 9 ofzo. Serieus.
Alleen je kunt ook 1 op 3 rijden. Dat verpest dan de getallen, ligt aan onszelf, maar C20XE bv is 1 van meest efficiente motoren aller tijden.
Alleen wij schakelen dan weer terug naar 4 bij 110, BWAAAAAAAAAAAAAAAAP.
Stoplicht, gaan, dan soort dingen.
Theoretisch is een C20XE zuiniger dan welke Ford Ka 1.4 of 1.6 stadsauto dan ook.
Alleen we halen het zelf nooit. Sterker nog, je haalt het vaak wel t.o.v. echt gebruik veel andere autos.
Maar je kunt serieus bijna 1 op 20 rijden met een C20XE.
1 op 18 als je faalt, en je moet maar even niet kijken bij een stoplicht dan, rij je in zijn 5 100 km 80, zit je 5/6 per 100.
Donder je hem vol open rij je 39.9 per 100 ofzo, sjah....
______________________________________
Nu ontopic, zet je normale filterhuis eens terug. Vind je electronica ook leuker dan hete lucht happen.
Je kunt bij 80 1 op 19 rijden, en bij 120 1 op 16 met een C20XE M2.8. Op 100en kms.
Bij 180 op teller rij je nog 1 op 9 ofzo. Serieus.
Alleen je kunt ook 1 op 3 rijden. Dat verpest dan de getallen, ligt aan onszelf, maar C20XE bv is 1 van meest efficiente motoren aller tijden.
Alleen wij schakelen dan weer terug naar 4 bij 110, BWAAAAAAAAAAAAAAAAP.
Stoplicht, gaan, dan soort dingen.
Theoretisch is een C20XE zuiniger dan welke Ford Ka 1.4 of 1.6 stadsauto dan ook.
Alleen we halen het zelf nooit. Sterker nog, je haalt het vaak wel t.o.v. echt gebruik veel andere autos.
Maar je kunt serieus bijna 1 op 20 rijden met een C20XE.
1 op 18 als je faalt, en je moet maar even niet kijken bij een stoplicht dan, rij je in zijn 5 100 km 80, zit je 5/6 per 100.
Donder je hem vol open rij je 39.9 per 100 ofzo, sjah....
______________________________________
Nu ontopic, zet je normale filterhuis eens terug. Vind je electronica ook leuker dan hete lucht happen.
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 2539
- Lid geworden op: 05 mar 2006 23:02
Re: Grote beurt
he plug volgens mij word het tijd dat jou auto weer gaat rijden
heb je de motor al eens open gemaakt voor de schade?
heb je de motor al eens open gemaakt voor de schade?
- Trompie
- forum-gebruiker
- Berichten: 2120
- Lid geworden op: 27 mar 2007 21:54
- Auto('s): Astra GSi 3.0 24v V6, Astra GSi 2.0 16v Turbo
- Locatie: Schalkhaar
- Contacteer:
Re: Grote beurt
Volgens mij kunnen we de meeting wel plannen bij Krijn! Zorgen dat de benodigde onderdelen er zijn en iedereen gereedschap meenemen!
Astra GSi 3.0 24v v6
Astra GSi 2.0 16v Turbo
Astra GSi 2.0 16v Turbo
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9319
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Grote beurt
Pluggie z'n GSi moet gered worden, of al zijn goodies moeten worden overgezet naar een andere C20XE voor die gast. Dat verdien je gewoon, plugsel. Nu eerst even de economie weer wat aantrekken zodat jij weer dik in de business zit!
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)